طرز تهیه سوپ قارچ به ۳ روش مرحله به مرحله

طرز تهیه سوپ قارچ به ۳ روش مرحله به مرحله


30 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوپ قارچ

سوپ قارچ یکی از محبوب ترین پیش غذاهایی است که هم کودکان و هم بزرگسالان به آن روی خوش نشان می دهند. حتی برخی افراد آن را به عنوان یک غذای سالم و سبک در رژیم غذایی خود جای می دهند. برای تنوع دادن به این سوپ هم می توان از مواد مختلفی در آن استفاده کرد. استفاده از شیر و خامه در این سوپ، بسیار متداول است و می توانید سوپ قارچ را با مرغ هم درست کنید و در برنامه غذایی یک ماهه رمضان جای دهید. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه سوپ قارچ با شیر و خامه و سوپ قارچ با مرغ و جو پرک را برای شما آماده کرده ایم. می توانید این سوپ را هم برای کودکان و هم در مهمانی ها تهیه کنید.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه سوپ قارچ

 

فوت و فن های طرز تهیه سوپ قارچ

 

  • برای این که مخلوط شیر و خامه ای را که به سوپ قارچ اضافه می کنید، بریده و خراب نشود، از قبل شیر و خامه را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد.

 

  • خامه را حتما در مراحل پایانی اضافه کنید تا همراه با شیر نجوشد و بریده نشود.

 

  • برای این که هویج، رنگ سوپ را تغییر ندهد، آن را به قطعات خیلی ریز برش بدهید.

 

  • در طرز تهیه سوپ قارچ از سبزیجات دیگر مثل تره فرنگی یا نخود فرنگی پخته هم می توان استفاده کرد.

 

  • برای طعم دهی به سوپ قارچ می توانید به جای آب جوش، به آن استاک مرغ یا سبزیجات یا آب قلم اضافه کنید.

 

  • معمولا غلظت سوپ قارچ، زیاد نیست و آن را کمی رقیق درست می کنند. ولی می توانید شما آن را به غلظت دلخواهتان برسانید.

 

  • در هنگام سرو سوپ، می توانید مقداری هویج و قارچ سرخ کرده را کنار بگذارید و با کمی سبزیجات معطر، روی سوپ مرغ را تزیین کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع سوپ

 

 

طرز تهیه سوپ قارچ با شیر و خامه (بدون مرغ)

 

سوپ قارچ با شیر و خامه (بدون مرغ)

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

قارچ: ۵۰۰ گرم

پیاز: ۲ عدد متوسط

هویج: ۲ عدد متوسط

خامه: ۲۰۰ گرم

شیر: ۲۵۰ گرم

کره : ۱۰۰ گرم

آرد سفید: ۱ قاشق غذاخوری

تره و جعفری خرد و ساطوری شده: ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

زردچوبه و پودر پاپریکا: به میزان لازم

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: پیاز، قارچ و هویج را بشویید و جداگانه خرد کنید

 

حتما بخوانید  طرز تهیه ۱۵ غذا با رب گوجه + فیلم آموزش تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ قارچ، پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک یا نگینی ریز، خرد کنید. قارچ ها را به خوبی بشویید و به صورت باریک خلالی برش بزنید. هویج ها را هم بشویید و پوست بگیرید. آن ها را به صورت باریک و خلالی خرد کنید. می توانید با قسمت درشت، رنده کنید.

 

 

مرحله دوم: پیاز و سپس هویج را با کره تفت دهید

 

یک قابلمه با سایز مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را در آن بریزید تا ذوب شود. سپس پیاز های نگینی شده را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خام آن گرفته شود. هویج را در این مرحله از طرز تهیه سوپ قارچ اضافه کنید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و ۱۰ دقیقه قارچ را تفت دهید.

 

 

مرحله سوم: قارچ و آرد را اضافه کنید

 

قارچ را به مواد اضافه کنید. حرارت را روی شعله متوسط تنظیم کنید و به اندازه یک قاشق آبلیمو به قارچ اضافه کنید تا رنگ قارچ سیاه نشود. در یک لیوان، ۱ قاشق آرد را با آب حل کنید و هم بزنید تا گلوله نشود. ۵ دقیقه بعد از اضافه کردن قارچ، آرد حل شده در آب را به قابلمه اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و مواد را به هم بزنید.

 

 

مرحله چهارم: به سوپ آب جوش، شیر و خامه اضافه کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه سوپ قارچ، ۳ لیوان دیگر آب جوش به قابلمه اضافه کنید. در ظرف را بگذارید تا آب شروع به جوشیدن کند. در یک کاسه، خامه و شیر را با هم مخلوط کنید. سپس آن را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.

 

 

مرحله پنجم: جعفری را اضافه و سوپ قارچ را تزیین و سرو کنید

 

حرارت گاز را روی حالت ملایم تنظیم کنید و مراقب باشید شیر و خامه کف نکند و سر نرود. در ظرف را روی قابلمه نگذارید. وقتی غلظت سوپ به حد دلخواهتان رسید، پاپریکا، نمک و جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کنید. ۵ دقیقه صبر کنید و سوپ را در ظرف مناسب تزیین و سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سوپ سفید یا سوپ شیر «

 

 

طرز تهیه سوپ قارچ با مرغ و جو پرک

 

سوپ قارچ با مرغ و جو پرک

 

مواد لازم

 

جو پرک: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

قارچ: ۲ لیوان دسته دار فرانسوی (خرد شده)

شیر: ۲ لیوان دسته دار فرانسوی

خامه: ۲/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

هویج: ۲ عدد بزرگ

سینه مرغ: ۱ عدد

کره: به میزان لازم

سبزی معطر تازه یا خشک: به میزان لازم

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: مرغ و جو پرک و هویج را با آب بپزید

 

در یک قابلمه، جو پرک و مرغ را به همراه آب (۱/۵ لیتر) روی حرارت قرار دهید و زردچوبه و فلفل را اضافه کنید. ۱ ساعت بعد، هویج خرد یا رنده شده را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید مرغ و جو پرک، به همراه هویج روی حرارت ملایم، به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا بپزند. هر از گاهی مواد را به هم بزنید تا ته نگیرند.

 

 

مرحله دوم: مرغ را از قابلمه بیرون بیاورید و ریش ریش کنید

 

بعد از این که مرغ و بقیه مواد داخل قابلمه کاملا پختند، مرغ را از قابلمه بیرون بیاورید. مرغ ها را ریش ریش کنید. (می توانید به صورت مکعبی یا خلالی باریک هم خرد کنید.) مرغ ها را دوباره به قابلمه برگردانید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه رب آلو با انواع آلو و آلو بخارا | چکار کنیم رب آلو کپک نزند؟

 

 

مرحله سوم: شیر، کره و قارچ را به قابلمه اضافه کنید

 

شیر را داخل یک شیر جوش بریزید و کمی آن را گرم کنید. لازم نیست بجوشد. شیر را به همراه کره و قارچ خرد شده به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و در ظرف را بگذارید. حرارت را روی ملایم تنظیم کنید و ۳۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا مواد بجوشند و طعم یکدیگر را بگیرند.

 

 

مرحله چهارم: خامه را اضافه و سوپ را سرو کنید

 

بعد از این که سوپ پخت، خامه را به قابلمه اضافه کنید. مواد را به خوبی به هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در آخرین مرحله از طرز تهیه سوپ قارچ، سبزی معطر خشک یا تازه را به همراه کمی نمک، به قابلمه اضافه کنید. ۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا مواد داخل قابلمه بپزند. سپس سوپ قارچ را در ظرف مناسب بریزید و به شیوه دلخواه تزیین کنید.

 

 

طرز تهیه سوپ قارچ برای کودکان

 

سوپ قارچ برای کودکان

 

اگر می خواهید برای کودکانتان سوپ درست کنید، قبل از هر چیز باید سن آن ها را در نظر بگیرید. سوپ قارچ که دستور پخت آن را برای شما می آوریم، مناسب کودکان یک تا دو سال است.

 

 

مواد  لازم

 

قارچ: ۲ لیوان دسته دار فرانسوی (خرد شده)

هویج: ۲ عدد (خرد شده)

سیر: ۱ عدد (له شده)

کره: ۱ قاشق سوپ خوری

برنج: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

استاک مرغ یا سبزیجات: ۳ لیوان دسته دار فرانسوی

شیر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

آرد: ۲ قاشق سوپ خوری

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: هویج، قارچ و سیر را با کره تفت دهید

 

در یک تابه کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. قارچ خرد شده، هویج و سیر له شده را به آن اضافه کنید. مواد را با هم تفت دهید و در ظرف را بگذارید تا مواد نرم شوند. ۱۵ دقیقه مواد را روی حرارت قرار دهید. سپس استاک مرغ یا سبزیجات را به همراه برنج به قابلمه اضافه کنید و ۳۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا مواد طعم بگیرند و بپزند.

 

 

مرحله دوم: شیر را اضافه و بعد از پخت، سوپ را سرو کنید

 

در این مدت شیر را در دمای محیط قرار دهید یا کمی آن را گرم کنید. سپس آن را در یک ظرف جداگانه بریزید و آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله نشود. شیر و آرد را به قابلمه اضافه کنید و ۳۰ دقیقه دیگر بپزید. وقتی همه مواد پختند و نرم شدند، حرارت را قطع و سوپ را در ظرف مناسب سرو کنید.

 

 

سخن پایانی

 

 

سوپ قارچ رژیمی

 

معمولا در طرز تهیه سوپ قارچ، از شیر و خامه استفاده می شود ولی اگر می خواهید سوپ قارچ رژیمی داشته باشید، می توانید خامه را از دستور آن حذف و از شیر کم چرب استفاده کنید. برای کودکانتان هم می توانید بعد از پخت سوپ قارچ، همه مواد را قبل از سرو در مخلوط کن بریزید و پوره کنید. سپس آن را سرو کنید. این سوپ را می توانید به عنوان یک سوپ مجلسی در کنار دیگر غذا ها و در دورهمی ها، بپزید و از طعم آن لذت ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۲۵ طرز تهیه سوپ محلسی خانگی برای مهمانی به روش رستورانی

 

کالابرگ الکترونیک