۲ طرز تهیه هوموس لبو لذیذ و خوشمزه با رنگ قرمز به روشی ساده

۲ طرز تهیه هوموس لبو لذیذ و خوشمزه با رنگ قرمز به روشی ساده


13 دی 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه هوموس لبو لذیذ و خوشمزه با رنگ قرمز سریع و ساده

حمص لبو (هوموس لبو) یک دیپ لبنانی و بین‌المللی خوشمزه است. این میان وعده خوشمزه به روش‌های مختلف تهیه می‌شود. یک روش تهیه حمص با لبو به عنوان یک پیش غذای خوشمزه با لبو است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ طرز تهیه هوموس لبو و نکات و فوت و فن‌های پخت و خوشمزه شدن حمص لبو را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه هوموس لبو با ارده

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لبو ۴ یا ۵ عدد متوسط
ارده ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه متوسط
پودر زیره نصف قاشق چای‌خوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چای‌خوری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
مدت زمان مورد نیاز برای تهیه هوموس لبو با ارده: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه هوموس لبو با ارده

مراحل طرز تهیه هوموس لبو

حمص لبو را به عنوان یک پیش غذای محبوب، خوشرنگ و خوشمزه، در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود می‌توانید تهیه و سرو کنید. همچنین آن را می‌توانید به عنوان یک شام یا وعده سبک غذایی در نظر بگیرید. در ادامه مراحل طرز تهیه هوموس لبو را دنبال کنید.

مرحله اول: لبو را بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه هوموس لبو، لبوها را به خوبی بشویید و ترجیحا، سر و ته آنها را جدا نکنید تا رنگ قرمز لبوها، تا حد ممکن از بین نرود. سپس لبوها را در یک قابلمه با مقداری آب بپزید تا کاملا نرم شود. می‌توانید لبوها را در زودپز، مایکروفر و فر هم بپزید. روش‌های پختن لبو را بلد هستید؟

مرحله دوم: مواد حمص را پوره کنید

بعد از پخت لبوها، وقتی از دما افتادند، پوست نازک روی لبوها را جدا کنید. سر و ته آن‌ها را بزنید و به صورت مکعبی یا نگینی خرد کنید. لبوها را با آبلیمو، پودر زیره و نمک در غذاساز بریزید و با هم پوره کنید. سیرها را پوست بگیرید. به پوره لبو، ارده و سیر رنده شده را اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند.

در صورت تمایل می‌توانید آبلیمو، ارده، زیره، پودر سیر و نمک را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: روغن زیتون را اضافه کنید

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به هوموس لبو اضافه کنید و دوباره مدام هم بزنید تا روغن زیتون به همه قسمت‌های حمص لبو برسد. بافت هوموس به خاطر استفاده از روغن زیتون، کاملا باید نرم و لطیف شود. اگر هوموس به اندازه کافی نرم نیست، دوباره مواد را در مخلوط‌کن بزنید. حدود ۵ دقیقه باید مواد را میکس کنید تا به لطافت مورد نظر برسد.

حتما بخوانید  نقد فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) | به سبک عاشقانه های دهه هفتاد هالیوود

روغن زیتون را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: هوموس لبو را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه هوموس لبو، مقدار نمک، فلفل و زیره هوموس را اندازه کنید. طعم هوموس لبو را بچشید و در صورت دلخواه، ادویه‌های آن را بیشتر کنید. وقتی هوموس به طعم دلخواه و بافت نرم خود رسید، آن را در ظرف سرو بریزید و با نان کراکر، نان پیتا یا چیپس میل کنید. می‌توانید روی هوموس لبو را با مغز پسته، بادام و سبزی‌های تازه مثل جعفری و گشنیز تزیین کنید.

نان خشک کراکر، نان پیتا و انواع چیپس را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه هوموس لبو با نخود

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لبو ۴ عدد متوسط
نخود ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
ارده ۳ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۲ عدد
سیر ۴ حبه
روغن زیتون ۷ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
پودر زیره و پودر آویشن به مقدار دلخواه

 

میزان کالری هوموس لبو و نخود: حدود ۲۱۶ کیلوکالری در هر بار سرو
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲ ساعت
مدت زمان مورد نیاز برای تهیه هوموس لبو و نخود: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه حمص لبو با نخود

مراحل طرز تهیه حمص لبو با نخود

در این روش، می‌توانید از نخود هم به عنوان یکی از مواد اصلی هوموس لبو استفاده کنید. در این روش، طعم نخود، غالب است ولی رنگ قرمز لبو، حمص را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند. مراحل طرز تهیه هوموس لبو را به ترتیب زیر دنبال کنید.

مرحله اول: نخود را بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه هوموس لبو با نخود، نخودها را پاک کنید و بشویید. نخودها را به مدت یک شب تا صبح یا حداقل ۲ ساعت در مقداری آب بخیسانید و آب آنها را ۲ تا ۳ بار عوض و با آب تازه، جایگزین کنید. سپس نخودها را آبکش کرده و در یک قابلمه با مقداری آب بپزید. می‌توانید برای پخت سریع‌تر از زودپز کمک بگیرید. استفاده از کنسرو نخود هم یکی از سریع‌ترین راه‌هاست تا نیازی به صرف زمان پخت نداشته باشید.

انواع حبوبات مثل نخود و انواع کنسرو حبوبات مثل کنسرو نخود را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: لبوها را بپزید

در حین پخت نخودها، لبوها را هم بشویید و روی آنها مقداری روغن زیتون و کمی پودر آویشن بزنید. هر کدام از لبوها را در یک فویل بپیچید و در سینی فر بگذارید. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و اجازه دهید لبوها به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت بپزند و نرم شوند. می‌توانید به جای روش پخت لبو در فر، آن‌ها را بخارپز کنید یا با آب بپزید. بعد از پخت لبوها، آن‌ها را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شوند.

حتما بخوانید  نقد و خلاصه سریال دختران درخشان | اثری ماورایی در قالب جنایتی ریشه دار

پودر آویشن را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

مرحله سوم: نخودها و لبوها را پوره کنید

بعد از اینکه نخودها پختند، آن‌ها را آبکش کنید ولی آب نخود را دور نریزید. پوست نخودها را جدا کنید تا بعد از پوره شدن، کاملا نرم شوند. نخودها را در مخلوط‌کن بریزید. لبوها که پختند، پوست نازک روی آنها را جدا کنید و به صورت نگینی خرد کرده و به نخودهای داخل مخلوط‌کن اضافه کنید. نخود و لبوها را کاملا به هم بزنید تا نرم و له شوند.

مرحله چهارم: مواد دیگر را حمص اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه هوموس لبو، پودر آویشن، فلفل سیاه، ارده و سیرهای پوست کنده را به مخلوط‌کن اضافه کنید و دوباره بزنید. آب لیموهای تازه را بگیرید و به همراه ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون به مواد اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر بزنید تا کاملا با هم میکس شوند.

مرحله پنجم: هوموس لبو را سرو کنید

در آخرین مرحله، بعد از اینکه بافت هوموس لبو کاملا نرم شد، آن را در ظرف سرو بریزید. روی هوموس لبو را ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و آن را با نان پیتا یا کراکر سرو کنید. نوش جان!

نکات طرز تهیه هوموس لبو

نکات طرز تهیه هوموس لبو

  • هوموس لبو باید کاملا حالت کرمی و نرم باشد و اگر دون دون باشد، دوباره باید آن را پوره کنید. برای اینکه بافت هوموس لطیف شود، مواد را در غذاساز یا مخلوط‌کن کاملا پوره کنید.
  • حمص بعد از نگهداری در یخچال، غلظت بیشتری پیدا می‌کند. برای اینکه بافت حمص رقیق‌تر شود، قبل از اینکه آن را دوباره سرو کنید، به اندازه ۱ قاشق غذاخوری آب سرد به حمص اضافه کنید و دوباره مواد حمص لبو را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در این صورت غلظت هوموس لبو به همان حالت اولیه برمی‌گردد.
  • هوموس لبو را می‌توانید به مدت ۵ روز در یخچال و در ظرف دربسته نگهداری کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه‌ شدن حمص لبو

حمص لبو با چی سرو میشه؟

حمص لبو با چی سرو میشه؟

حمص لبو به عنوان یک پیش غذا یا دیپ در کنار غذاهای اصلی سرو می‌شود. معمولا هوموس لبو را با نان پیتا، نان خشک، نان سوخاری، چیپس ساده، نان خشک کراکر و … می‌توان سرو کرد.

چاشنی هوموس لبو چیست؟

معمولا برای تهیه حمص لبو از چاشنی‌هایی مثل آبلیمو و ادویه‌ها برای طعم دادن به هوموس استفاده می‌شود.

چرا حمص لبو تلخ میشه؟

دلیل تلخ شدن حمص لبو، استفاده بیش از حد از نخود و فلفل پاپریکا است. پس بنا به دستور، میزان استفاده از این مواد را تنظیم کنید.

 

منیع: minimalistbaker

کالابرگ الکترونیک