با لبو چی درست کنم | لیست ۱۸ غذا، پیش غذا، نوشیدنی و دسر با لبو

با لبو چی درست کنم | لیست ۱۸ غذا، پیش غذا، نوشیدنی و دسر با لبو


23 دی 1402 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
با لبو چی درست کنیم | لیست ۱۸ غذا، پیش غذا، نوشیدنی و دسر با لبو

با لبو چی درست کنم؟ درست کردن انواع غذا با لبو و پیش غذا با لبو یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلوه بخشیدن به میز غذا و تنوع بخشیدن به برنامه غذایی است. لبو فواید زیادی برای سلامت دارد و درست کردن یک خوراکی خوشمزه با لبو و غذای خوشمزه با لبو می‌تواند مواد مغذی زیادی به بدن شما برساند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع غذا با لبو و پیش غذا با لبو آشنا شوید.

با لبو چی درست کنم؟

با طرز تهیه انواع غذا و پیش غذا با لبو آشنا شوید

با لبو چی بپزم؟ آیا می‌دانید با لبو چه غذاهایی می‌توان پخت؟ لبو با آن رنگ قرمز و فوق‌العاده جذابی که دارد، یکی از بهترین مواد غذایی برای تهیه غذا، دسر، خوراکی، چاشنی و پیش غذا است. اگر به دنبال یک خوراکی خوشمزه و جدید هستید، می‌توانید یک میان وعده خوش رنگ با لبو درست کنید و یا با درست کردن یک غذای خوشمزه با لبو همه اعضای خانواده را شگفت‌زده کنید.

برای تهیه بهترین خوراکی‌ها و غذاها با لبو معمولا از موادی مثل ماست، نمک، فلفل سیاه، حبوبات، برنج، گوشت گوسفند، گوشت مرغ، تخم مرغ، شکر، زردچوبه، روغن و آبلیمو استفاده می‌شود. می‌توانید همه مواد مورد نیاز برای تهیه انواع خوراکی خوشمزه با لبو را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

در ادامه می‌توانید با طرز تهیه پیش غذا، دسر و غذاهای خوشمزه با لبو آشنا شوید.

۱- بورانی لبو

بورانی لبو از انواع پیش غذا با لبو

«بورانی لبو» یک نوع پیش غذای خوشمزه و سالم با لبو است که می‌توانید آن را در عرض چند دقیقه در خانه درست کنید. برای تهیه این پیش غذا باید لبوها را بپزید و بعد رنده کنید. سپس آن را همراه با سیر رنده شده، نعنا خشک، کنجد و مقداری نمک و فلفل سیاه به ماست چکیده اضافه کنید.

بورانی لبو را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. برای خواندن طرز تهیه بورانی لبو خوشرنگ و مجلسی به طور کامل و همچنین یاد گرفتن فوت و فن‌های درست کردن این پیش غذای خوشرنگ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بورانی لبو کلیک کنید.

۲- آش لبو

آش لبو از انواع غذا و پیش غذا با لبو

در لیست طرز تهیه انواع غذا با لبو، «آش لبو» یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین گزینه‌ها است که معمولا از آن برای درمان سرماخوردگی نیز استفاده می‌شود. رنگ قرمز این آش با طعم جذابی که دارد بسیار اشتهابرانگیز است. برای تهیه آش لبو ابتدا باید نخود، لوبیا و عدس را بخیسانید و سپس در قابلمه‌های جداگانه بپزید.

لبوها را بشویید و بعد از این که پختند به صورت نگینی خرد کنید. حبوبات و لبوی پخته شده را در قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. بعد از این که مواد به جوش آمدند، جعفری و گشنیز خرد شده و رشته آش را اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه آش لبو و همچنین مطالعه همه فوت و فن‌های درست کردن این آش می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه آش لبو کلیک کنید.

۳- هوموس لبو

هوموس لبو از انواع غذا و پیش غذا با لبو

اگر در این فکر هستید که با لبو چی بپزم، پیشنهاد می‌شود حتما «هوموس لبو» را امتحان کنید. هوموس لبو یک نوع دیپ لبنانی است که می‌توانید از آن به عنوان میان وعده سالم و مقوی استفاده کنید. برای تهیه هوموس لبو ابتدا باید لبوها را بپزید. سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با آبلیمو، پودر زیره و نمک در غذاساز بریزید. در ادامه سیر و ارده را اضافه کنید. مقداری روغن زیتون نیز به غذاساز اضافه کنید و همه مواد را مدام هم بزنید تا یکدست شوند.

می‌توانید هوموس لبو را با انواع سبزی و مغزهای مختلف تزیین و با چیپس یا نان کراکر میل کنید. برای خواندن روش‌های طرز تهیه هوموس لبو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه هوموس لبو کلیک کنید.

۴- ته چین لبو با گوشت و مرغ

ته چین لبو از انواع غذا با لبو

در لیست طرز تهیه غذاهای خوشمزه با لبو، «ته چین لبو» یکی از بهترین انتخاب‌ها است. این ته چین بسیار خوش‌رنگ و لعاب‌ است و علاوه بر ظاهر جذابی که دارد، بسیار خوشمزه است. برای تهیه ته چین لبو هم می‌توانید از مرغ استفاده کنید و هم گوشت. در طرز تهیه ته چین لبو با مرغ ابتدا باید پیاز داغ را آماده کنید. سپس فیله‌های مرغ را به پیاز داغ اضافه کنید و خوب در روغن سرخ کنید. در ادامه برنج را آبکش کنید.

برای تهیه مایه ته چین باید تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید. سپس ماست چکیده، برنج آبکش شده، آب لبوی غلیظ و کمی روغن و نمک به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مقداری کره یا روغن در قابلمه بریزید. صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس مایه برنجی ته چین را که در مرحله قبل درست کردید را ته ظرف بریزید و با پشت قاشق روی آن را صاف کنید. حالا لبوی پخته و رنده شده را روی مایه برنجی ته چین بریزید. فیله مرغ سرخ شده با پیاز داغ را روی برنج قرار دهید و مواد را با پشت قاشق صاف کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ته چین لبو به ۲ روش مختلف با مرغ و گوشت می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ته چین لبو کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه تارت قارچ و پنیر مرحله به مرحله به ساده ترین روش

۵- خورش لبو

خورش لبو از انواع غذا با لبو

«خورش لبو» در لیست طرز تهیه غذا با لبو جایگاه ویژه‌ای دارد. این غذا بسیار لذیذ و خوشرنگ است و برای تهیه آن معمولا هم از گوشت گوسفندی و هم مرغ استفاده می‌شود. برای تهیه خورش لبو با گوشت قرمز، ابتدا پیازها را نگینی خرد و در روغن سرخ کنید. سپس تکه‌های گوشت را اضافه کنید و بعد چند لیوان آب در قابلمه بریزید. در ادامه لبوها را همراه با آب در قابلمه جداگانه‌ای بپزید و بعد از این که پخت، آن را درسته رنده کنید و یا به صورت خلالی ریز خرد کنید.

وقتی گوشت کاملاً پخته شد، لبو را به همراه شکر و لواشک آلو و به همراه کمی نمک و فلفل به گوشت اضافه کنید. اجازه ‌دهید تا خورش برای مدتی روی گاز بپزد تا کاملا جا بیفتد. برای خواندن ادامه طرز تهیه خورش لبو به ۲ روش مختلف با گوشت و مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش لبو کلیک کنید.

۶- سوپ لبو زنجبیل

سوپ لبو زنجبیل از انواع پیش غذا و غذا با لبو

اگر در فکر درست کردن یک پیش غذا یا میان وعده خوش رنگ با لبو هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و «سوپ لبو زنجبیل» را آماده کنید. سوپ لبو زنجبیلی یکی از سوپ‌های زمستانی و مفید برای درمان خانگی سرماخوردگی و درمان آنفولانزا در طب سنتی است. این سوپ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و یک پیش‌غذای خوشمزه و خوشرنگ به حساب می‌آید.

برای تهیه این سوپ ابتدا باید پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید و سپس سیر و زنجبیل را اضافه کنید. چند دقیقه بعد مقداری عصاره مرغ در سوپ بریزید و بعد لبوهای خرد شده را به آن اضافه کنید. می‌توانید مقداری آب جوش نیز به قابلمه اضافه کنید. بعد از این که سوپ کاملا پخت، آن را با گوشت‌کوب برقی کاملا له کنید و دوباره روی حرارت قرار دهید.

برای مطالعه طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل به ۲ روش مختلف با گوشت و بدون گوشت می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ لبو زنجبیل کلیک کنید.

۷- آش چغندر قرمز و اسفناج

آش چغندر قرمز و اسفناج از انواع غذا با لبو

«آش لبو و اسفناج» یکی از آش‌های خوشرنگ و خوشمزه پاییزی و زمستانی است که به پیشگیری و درمان سرماخوردگی نیز کمک زیادی می‌کند. برای تهیه این آش لبو ابتدا باید لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و نخود خیسانده شده را با مقداری آب بپزید و بعد از ۱ ساعت عدس را اضافه کنید.

سپس بادمجان را خرد و در روغن سرخ کنید. بعد از این که بادمجان‌ها سرخ شدند، آن‌ها را خرد کنید و همراه با لبوی خرد شده به قابلمه حبوبات‌ها اضافه کنید. مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه هم به آش اضافه کنید و سپس مقداری اسفناج خرد شده به آن اضافه کنید. می‌توانید برای مطالعه ادامه آش چغندر قرمز و اسفناج روی لینک مطلب طرز تهیه آش چغندر و اسفناج کلیک کنید.

۸- سالاد پرتقال و لبو

سالاد پرتقال و لبو یک پیش غذا با لبو

«سالاد پرتقال و لبو» از سالادهای پاییزی محبوب و معروف در سراسر دنیا است که می‌توانید به عنوان یک سالاد مجلسی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های مجلسی، آن را تهیه و سرو کنید. برای تهیه این سالاد ابتدا باید لبوها را بشوید و همراه با کمی آب در قابلمه بریزید تا کاملا نرم شوند. سپس اسفناج و آرگولا را خوب بشویید و بعد برای تهیه سالاد خرد کنید. بعد از این که لبوها پختند، صبر کنید تا سرد شوند و بعد آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس پوست ضخیم پرتقال را جدا کنید و بعد با کمک یک چاقوی تیز پوست نازک آن‌ها را نیز بگیرید.

پرتقال را به صورت مکعبی خرد کنید. اسفناج و آرگولای خرد شده را در ظرف بریزید و بعد پنیر خرد شده، لبو و پرتقال خرد شده را اضافه کنید. در ادامه مقدار مغز گردو روی سالاد بریزید. برای خواندن سالاد پرتقال و لبو به ۲ روش و همچنین آماده کردن سس مخصوص این سالاد می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو کلیک کنید.

۹- سالاد لبو با انار و مخلفات دیگر

سالاد لبو شب یلدا یک پیش غذا با لبو

«سالاد لبو» با انار و مخلفات دیگر یکی از انواع سالاد خوشمزه پاییزی و زمستانی است که برای تهیه آن می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برای درست کردن سالاد لبو و سیب زمینی ابتدا باید هویج و سیب زمینی را آب پز و سپس خرد کنید. سپس خیارشور و کاهو را خرد و سپس با پنیر خرد شده و ذرت پخته ترکیب کنید. در ادامه لبوی پخته شده را هم خرد و به سالاد اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی و همچنین مطالعه چند روش دیگر برای درست کردن سالاد لبو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سالاد لبو کلیک کنید.

۱۰- چیپس لبو

چیپس لبو یک میان وعده خوشمزه با لبو

«چیپس لبو» یکی از خوراکی‌های خوشمزه پاییزی است که به عنوان تنقلات در شب یلدا و سایر ایام سال هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تهیه چیپس لبو ابتدا باید لبوها را بشویید. فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. لبوها را به صورت ورقه‌ای نازک برش دهید و با مقداری نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون و رزماری مزه‌دار کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

حالا لبوها را در کمی آرد بغلتانید و آن‌ها را در سینی فر بچینید. چیپس‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در فر بگذارید و بعد آن‌ها را بیرون بیاورید و بررسی کنید که کاملا ترد شده و آب خود را از دست داده باشد. برای خواندن ادامه طرز تهیه چیپس لبو به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه چیپس لبو کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۲۷ روش درمان سریع و قطعی شپش سر و تخم شپش کودکان و بزرگسالان

۱۱- پخت لبو در زودپز و قابلمه

پخت لبو ساده برای میان وعده

«لبو پخته» بازاری قرمز و خوشرنگ یا چغندر قرمز پخته یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های ایرانی است که بیشتر در فصل پاییز و زمستان پخته می‌شود. برای تهیه لبو آبپز از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای درست کردن لبو به روش بازاری باید لبوها را بشویید و بدون جدا کردن سر و ته و پوست لبو، همراه با کمی آب در قابلمه بریزید. لبوها را باید روی شعله ملایم گاز به مدت ۳ ساعت بپزید. در این مدت درب قابلمه را روی آن قرار دهید و به هیچ عنوان شعله گاز را زیاد نکنید. برای خواندن مراحل طرز تهیه لبو قرمز به روش‌های مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه لبو کلیک کنید.

۱۲-  لبو تنوری در فر

لبو تنوری در فر یک پیش غذا با لبو

«پخت لبو در فر» یکی از روش‌های پختن لبو است که طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد. برای تهیه لبو تنوری ابتدا باید فر را با دمای ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس لبوها را بشویید و در فویل بپیچید و در سینی فر قرار دهید. لبوها را برای ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در فر بگذارید تا کاملا مغزپخت شوند. برای خواندن جزییات و مراحل طرز تهیه لبو تنوری در فر می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه لبو در فر کلیک کنید.

۱۳- شربت لبو

شربت لبو یک میان وعده با لبو

«شربت لبو» یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه با لبو است که فواید زیادی برای سلامت دارد و به خاطر رنگ جذابی که دارد برای پذیرایی از مهمان‌ها نیز بسیار مناسب است. برای تهیه این شربت ابتدا باید لبوها را بشویید و خرد کنید. سپس آن‌ها را با مقدار آب و شکر بجوشانید. در ادامه شربت را صاف کنید و آن را با کمی آب ترکیب کرده و میل کنید.

برای خواندن چند روش طرز تهیه شربت لبو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شربت لبو کلیک کنید.

۱۴- مربای لبو

مربای لبو یک میان وعده با لبو
«مربای لبو» یک دسر و خوراکی خوشمزه با لبو است. برای تهیه مربای لبو باید آب و شکر را ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شوند. سپس لبوهای خرد شده را به شربت اضافه کنید. کمی صبر کنید و بعد کف روی لبو را با قاشق جمع کنید. مقداری پودر پکتین را با آب سرد مخلوط کنید و آن را روی حرارت کتری بگذارید تا در آب به روش بن ماری حل شود.

در ادامه محلول پکتین را همراه با وانیل به مربای لبو اضافه کنید. برای خواندن طرز تهیه مربای لبو به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مربای لبو کلیک کنید.

۱۵- ترشی لبو

ترشی لبو همراه با غذا
«ترشی لبو» یکی از خوشرنگ‌ترین انواع ترشی زمستانی است که می‌توانید آن را با لبوی رنده شده یا خرد شده درست کنید. برای درست کردن ترشی لبو قرمز و ملس ابتدا لبوها را بشویید و پوست بگیرید و سپس به صورت خام و با رنده درشت، رنده کنید. لبوهای رنده شده را در یک قابلمه بریزید و سپس آب و سرکه را اضافه کنید. شکر را هم روی لبوها بریزید و روی شعله ملایم گاز به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. در این فاصله هویج‌ها را هم درشت رنده کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ترشی لبو به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ترشی لبو کلیک کنید.

۱۶- پودر لبو

طرز تهیه پودر لبو از انواع خوراکی با لبو

«پودر لبو» یک خوراکی خوشمزه با لبو است که به عنوان چاشنی برای درست کردن انواع دسر و غذا و پیش غذا می‌توانید از آن استفاده کنید. از پودر لبو در انواع خورش‌ها به عنوان چاشنی یا رنگ دهنده، روی برنج برای تزیین، در انواع سالاد، ماست و سس می‌توان استفاده کرد. همچنین از پودر لبو می‌توان برای تهیه ماسک‌های زیبایی مو و صورت و برای لاغری و کاهش وزن، از بین بردن لک و جای جوش و آفتاب سوختگی استفاده کرد. برای مطالعه طرز تهیه پودر لبو روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۷- کیک لبو

کیک لبو یک دسر خوشمزه با لبو است

«کیک لبو» جزو انواع کیک خوشمزه پاییزی و زمستانی است که آن را می‌توانید به عنوان شیرینی کم هزینه و آسان شب یلدا هم درست کنید. کیک لبو یا کیک چغندر قرمز آنقدر خوشرنگ و اشتهاآور است که حتی اگر جزو کسانی هستید که طبع‌شان چندان به شیرینی‌جات متمایل نیست از چشیدن مزه آن پشیمان نمی‌شوید.

اگر هم کار کردن با فر برای‌تان دشوار است یا فر در دسترس‌تان نیست، نگران نباشید. برای درست کردن این دسر با لبو خوشرنگ و لذیذ روی مقاله طرز تهیه کیک لبو کلیک کنید.

۱۸- طرز تهیه لبو شکم پر

لبو شکم پر از انواع پیش غذای خوشمزه با لبو است

«لبو شکم پر» یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین پیش غذاهای پاییزی است که می‌توانید به شکل قالبی یا مشابه سیب زمینی شکم پر یا فلفل شکم پر، آن را درست کنید. این غذای خوشمزه با لبو اگر بدون گوشت درست شود، یک وعده عالی برای گیاهخواران هم می‌تواند باشد.

اگر هم طعم پنیر پیتزا را دوست دارید این لبوی شکم پر را با پنیر پیتزا حسابی کشدار و خوشمزه کنید. برای مطالعه طرز تهیه لبو شکم پر به چند روش روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول

با لبو چه غذاهایی می‌توان پخت؟

از بهترین غذاها با لبو می‌توان به خورش لبو، آش لبو، سوپ لبو و همچنین ته چین لبو اشاره کرد.

بهترین میان وعده خوش رنگ با لبو چیست؟

اگر در فکر یک میان وعده خوش رنگ با لبو هستید، بهتر است لبو پخته، چیپس لبو و همچنین بورانی لبو را امتحان کنید.

 

کالابرگ الکترونیک