۳ مدل طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو خوشمزه و مجلسی

۳ مدل طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو خوشمزه و مجلسی


12 دی 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد لبو و پرتقال

طعم سالاد پرتقال و لبو را امتحان کرده‌اید؟ شاید در نگاه اول کنار هم قرار گرفتن لبو و پرتقال کمی عجیب به نظر برسد ولی وقتی این سالاد مجلسی را درست کنید، حتما مشتری پر و پا قرص آن خواهید شد. این پیش غذای خوشمزه با لبو و هم رنگ اشتهابرانگیز و جذابی دارد. علاوه بر این، جزو سالادهای پاییزی و سرشار از ویتامین‌ C است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو به ۳ روش مختلف را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه سالاد پرتقال و لبو (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
اسفناج یا آرگولا ۱۰۰ گرم
لبو ۴ عدد
پرتقال ۲ عدد متوسط
مغز گردو خرد شده ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر فتا ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
آب پرتقال ۲ قاشق غذاخوری
سرکه قرمز ۱ قاشق غذاخوری
خردل دیوژن ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق غذاخوری

میزان کالری: حدود ۱۵۶ کیلوکالری (در هر بار سرو)
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی سالاد پرتقال و لبو: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو با پنیر

مراحل طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو با پنیر
سالاد پرتقال و لبو از سالادهای پاییزی محبوب و معروف در سراسر دنیا است که می‌توانید به عنوان یک سالاد مجلسی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های مجلسی، آن را تهیه و سرو کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه این سالاد خوشمزه و خوشرنگ را بخوانید.

مرحله اول: مواد سالاد را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد لبو و پرتقال، لبوها را بشویید. لبوها را در یک قابلمه با مقداری آب بپزید تا کاملا نرم شود. به خاطر داشته باشید که اگر لبو را از قبل پخته باشید، زمان آماده‌سازی مواد سالاد بسیار کمتر می‌شود (روش‌های مختلف پختن لبو).

در این مدت، اسفناج و آرگولا را تمیز کنید و با مقداری آب به مدت ۱۰ دقیقه بخیسانید تا گل و لای آنها گرفته شود. سپس سبزی‌ها را آبکش کنید و اجازه دهید آب اضافی خود را از دست بدهند.

مرحله دوم: مواد سالاد را خرد کنید

بعد از پختن لبوها، اجازه دهید از دما بیفتند و خنک شوند. سپس پوست روی لبوها را بگیرید. لبوها را به صورت حلقه‌های باریک برش بزنید. می‌توانید به صورت نگینی هم آنها را خرد کنید. سپس پوست نازک (peel) پرتقال را بگیرید. می‌توانید هر پر پرتقال را با چاقو نصف کنید و هسته آن را بیرون بیاورید. فقط از چاقوی تیز استفاده کنید تا پرتقال‌ها له نشوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه نقل خانگی با طعم های مختلف در 15 دقیقه

مرحله سوم: سالاد را در ظرف سرو بریزید

در این مرحله، لبوها و پرتقال‌های پوست گرفته و خرد شده را در ظرف سرو بریزید. اسفناج و آرگولا را به قطعات ریزتر خرد کنید. اگر از بچه اسفناج (بیبی اسفناج) استفاده می‌کنید، نیازی به خرد کردن نیست. پنیرها را با دست له کنید و روی سبزیجات، لبو و پرتقال بریزید. مغز گردوها را هم خرد کنید.

برای خرید پنیر فتا و مغز گردو می‌توانید به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: سس سالاد پرتقال و لبو را آماده کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو، در یک کاسه، روغن زیتون، آب پرتقال، سرکه قرمز، خردل دیوژن، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس سس را روی سالاد پرتقال و لبو بریزید تا همه جای آن را بپوشاند. می‌توانید سالاد را هم بزنید تا سس بهتر به خورد مواد سالاد برود. سالاد را به مدت حداقل ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شود. سپس آن را سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید روغن زیتون، انواع آبمیوه مثل آب پرتقال، سرکه، سس خردل، نمک و فلفل سیاه را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد پرتقال و لبو (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لبو ۴ یا ۵ عدد
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
نمک دریا نوک قاشق غذاخوری
پودر فلفل سیاه نوک قاشق غذاخوری
پرتقال ۴ تا ۵ عدد
عسل ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین یا ادویه مخلوط ۱/۳ قاشق غذاخوری
پودر فلفل قرمز ۱/۴ قاشق غذاخوری
مغز گردوی خرد شده ۳ عدد
برگ نعناع تازه ۱ مشت

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی سالاد لبو و پرتقال: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو با عسل

مراحل طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو با عسل
سالاد پرتقال و لبو به عنوان یک وعده غذایی سبک برای کسانی که رژیم گیاهخواری دارند، مناسب است و می‌توانید به سلیقه خود، مواد آن را کم یا زیاد کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه این سالاد پاییزی خوشمزه و ساده را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد سالاد را آماده کنید

برای طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو، ابتدا لبوها را بشویید و با مقداری آب بپزید. نعناع‌ها را بشویید و برگ آنها را جدا کنید. بعد از پخت لبوها، پوست آن‌ها را بگیرید و به صورت نگینی یا ورقه‌ای نازک خرد کنید. پرتقال‌ها را هم پوست بگیرید و هر پر آن را جدا کنید. لبوها و پرتقال‌ها را در یک ظرف بریزید.

مرحله دوم: سس سالاد لبو و پرتقال را آماده کنید

در یک کاسه جدا، عسل، دارچین و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی لبوها و پرتقال‌ها بریزید و کمی هم بزنید تا همه مواد به سس سالاد آغشته شوند. سپس مغز گردوها را خرد کنید و روی پرتقال و لبوها بریزید. نمک و فلفل سیاه را هم روی همه قسمت‌ها بپاشید. در آخر برگ‌های نعناع شسته و خشک شده را به طور نامنظم روی سالاد بریزید. سالاد را به مدت حداقل ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس آن را سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه بستنی لواشکی به ۲ روش یخی و لایه ای با طعم بازاری

عسل و دارچین را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد پرتقال و لبو (روش سوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لبو ۲ عدد متوسط
پرتقال ۱ عدد درشت
ترب سفید ۱ عدد
بادام زمینی ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
لیمو ترش ۱ عدد کوچک
سیب درختی ۱ عدد
سرکه سیب ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده ۱ مشت
دانه انار ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی سالاد پرتقال و لبو با سیب: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو با سیب

مراحل طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو با سیب
در این روش از تهیه سالاد پرتقال و لبو، از مواد متنوع‌تر و میوه‌های بیشتری برای طعم‌دهی به سالاد استفاده می‌شود. مراحل زیر را برای درست کردن این سالاد خوشمزه دنبال کنید.

مرحله اول: مواد سالاد را آماده کنید

برای تهیه این سالاد میوه‌ای با سبزیجات، ابتدا لبو را با آب بپزید و به اندازه‌های دلخواه برش بزنید. سیب را بشویید و با پوست خرد کنید. انار را دانه کنید (روش‌های دانه کردن انار) و دانه‌های آن را در ظرف سالاد بریزید. پرتقال را پوست بگیرید و پرهای آن را جدا کنید. ترب سفید را هم بشویید و خرد کنید. بهتر است همه میوه‌ها و سبزیجات خرد شده در قطعات همسان خرد شوند تا سالاد ظاهر زیبایی بگیرد.

مرحله دوم: سالاد پرتقال و لبو را سرو کنید

در ادامه، بادام زمینی، سرکه سیب و شکر را روی سبزیجات و میوه‌ها بریزید. یک لیمو ترش تازه را برش بزنید و آب آن را به سالاد اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و در آخر، مقداری گشنیز تازه خرد شده روی سالاد بریزید. سالاد را بهتر است کمی در یخچال بگذارید و بعد آن را سرو کنید. نوش جان!

برای خرید سرکه سیب، بادام زمینی و شکر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری  و اینترنتی اقدام کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن سالاد پرتقال و لبو

فوت و فن‌های خوشمزه شدن سالاد پرتقال و لبو
سس سالاد پرتقال و لبو چیست؟

به عنوان سس سالاد پرتقال و لبو می‌توانید از سس‌های دلخواه مثل سس سویا، سرکه بالزامیک، سرکه سیب یا انگور، سس مایونز رقیق شده با آبلیمو، روغن زیتون یا کنجد و … استفاده کنید. انتخاب سس کاملا سلیقه‌ای است و به ذائقه شما بستگی دارد.

چه سبزی در سالاد پرتقال و لبو استفاده کنیم؟

برای انتخاب سبزی معطر در سالاد لبو و پرتقال دستتان باز است تا از انواع سبزی‌های تازه به دلخواه خود استفاده کنید. به طور متداول از سبزی‌هایی مثل اسفناج، نعناع تازه، آرگولا یا جعفری و گشنیز در این سالاد استفاده می‌شود.

 

منابع: abelandcole/ feelgoodfoodie

کالابرگ الکترونیک