طرز تهیه چیز کیک لوتوس (چیز کیک بیسکوف) به روش یخچالی بدون فر

طرز تهیه چیز کیک لوتوس (چیز کیک بیسکوف) به روش یخچالی بدون فر


11 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیز کیک لوتوس (چیز کیک بیسکوف) به روش یخچالی بدون فر

چیز کیک لوتوس یکی از محبوب‌ترین چیز کیک‌های دنیا است که بدون فر و به روش یخچالی، به راحتی می‌توانید در خانه درست کنید. پایه چیز کیک لوتوس با بیسکوییت لوتوس درست می‌شود ولی می‌توانید از کیک اسفنجی هم استفاده کنید، البته تهیه چیز کیک لوتوس با پایه کیک اسفنجی، چندان متداول نیست. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه چیز کیک لوتوس به روش یخچالی با پایه بیسکویت لوتوس و فوت و فن‌های پخت و تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه پایه چیز کیک لوتوس

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت (بیسکویت لوتوس) ۱۵۰ گرم
کره ۵۰ گرم
خامه ساده ۲ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای فیلینگ یا لایه میانی چیز کیک لوتوس

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۴۰۰ گرم
شیر عسلی ۱۵۰ میلی‌لیتر
پودر ژلاتین یا ورقه ژلاتین ۱ و نیم تا ۲ قاشق غذاخوری
آب ولرم ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبلیمو ۱ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تاپینگ و تزیین چیزکیک لوتوس

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کرم لوتوس ۴ تا ۸ قاشق غذاخوری
بیسکویت پودر شده برای تزیین یا مغز آجیل به مقدار دلخواه

 

میزان کالری برای هر بار سرو چیزکیک لوتوس: حدود ۵۱۸ کیلوکالری
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
مدت زمان آماده شدن چیز کیک لوتوس یخچالی: ۵ ساعت

مراحل طرز تهیه چیز کیک لوتوس بیسکوف

مراحل طرز تهیه چیز کیک لوتوس بیسکوف
چیز کیک لوتوس را می‌توانید در قالب‌های کمربندی یا به صورت یک نفره و در قالب‌های کوچک درست کنید. این چیز کیک به روش یخچالی تهیه می‌شود و نیازی به پخت و پز ندارید. برای تهیه این چیز کیک خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد چیز کیک لوتوس را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک لوتوس، مواد مورد استفاده در طرز تهیه این چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا دمای مواد، به دمای محیط برسد. کره هم باید در دمای محیط نرم شود. دیواره‌های قالب کمربندی را با مقداری روغن چرب کنید و کف آن را کاغذ روغنی بیندازید. روی کاغذ روغنی را هم چرب کنید، بهتر است. قالب را کنار بگذارید.

مرحله دوم: مواد لایه زیرین چیزکیک را مخلوط کنید

در این مرحله بیسکویت‌های لوتوس را در آسیاب‌کن یا میکسر بریزید و بزنید تا کاملا پودر و یکدست شوند. پودر بیسکویت را در یک کاسه بریزید و کره نرم شده با دمای محیط را به آن اضافه کنید. اگر فراموش کردید کره را از قبل بیرون بگذارید، می‌توانید آن را روی حرارت ذوب کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه + فیلم آموزشی

کره و پودر بیسکویت را کاملا با هم مخلوط کنید. ۲ قاشق غذاخوری خامه را به مخلوط بیسکویت و کره اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. در نهایت باید یک خمیر خشک داشته باشید که با فشار منسجم می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید بیسکویت، کره و خامه صبحانه را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: لایه زیرین چیزکیک لوتوس را در قالب بریزید

در این مرحله، مایه بیسکویت، کره و خامه را کف قالب بریزید و با پشت قاشق یا ته لیوان، فشار وارد کنید تا پایه بیسکویتی چیزکیک به صورت صاف و سفت، به کف قالب بچسبد. سپس قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود. هر چه این لایه بیشتر در یخچال بماند، بهتر است. می‌توانید حتی از شب قبل، لایه زیرین را درست کرده و روز بعد، لایه میانی را آماده کنید.

مرحله چهارم: ژلاتین را آماده کنید

در یک کاسه یا لیوان، آب ولرم بریزید و پودر یا ورقه‌های ژلاتین را اضافه کنید. ژلاتین و آب را هم بزنید. سپس لیوان یا کاسه را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا ژلاتین به روش بن ماری با بخار آب حل شود و مایعی شفاف داشته باشید. سپس ژلاتین را کنار بگذارید تا سرد شود.

در صورت تمایل می‌توانید ژلاتین را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله پنجم: فیلینگ چیز کیک لوتوس را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک لوتوس، در یک کاسه دیگر، با همزن برقی خامه و پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه را کاملا بزنید تا بافت پفکی بگیرند و کاملا نرم شوند. سپس شیر عسلی را اضافه کنید. اگر نمی‌خواهید چیز کیکتان زیاد شیرین شود، میزان شیر عسلی را کمتر در نظر بگیرید. سپس ژلاتین سرد شده را اضافه کنید. آبلیمو را هم اضافه کنید. دوباره همه مواد را کاملا بزنید.
برای خرید پنیر خامه‌ای، شیر عسلی و آبلیمو می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله ششم: فیلینگ را روی لایه زیرین چیزکیک بریزید

بعد از آماده شدن فیلینگ چیز کیک لوتوس، قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مایه فیلینگ را در قالب و روی لایه زیرین و پایه چیزکیک بریزید. چند بار قالب را به سطح بکوبید تا حباب‌های داخل فیلینگ خارج شود. با پشت قاشق یا لیسک، سطح روی فیلینگ را صاف کنید تا کاملا یکدست شود. سپس قالب را به مدت حداقل ۴ تا ۵ ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود و خودش را بگیرد.

مرحله هفتم: لایه رویی چیز کیک لوتوس را آماده کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک لوتوس، بعد از اینکه لایه میانی یا فیلینگ چیز کیک لوتوس، خودش را گرفت، کرم لوتوس را به عنوان لایه آخر، روی لایه پنیری بمالید و آن را کاملا صاف کنید. اگر کرم لوتوس، سفت است، قبل از افزودن به چیزکیک آن را به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر گرم کنید و بعد روی لایه پنیری بمالید.

حتما بخوانید  طرز تهیه نان شیرین کوزوناک | شیرینی کریسمس و عید پاک در رومانی

در نهایت مقداری بیسکویت لوتوس پودر شده یا مغز آجیل خرد شده را روی کرم لوتوس بپاشید. چیز کیک لوتوس شما آماده است. کمربند قالبی را به آرامی باز کنید و چیز کیک را در ظرف مناسب سرو قرار دهید.

در صورت تمایل انواع کرم صبحانه و مغز آجیل را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک لوتوس

فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک لوتوس

  • اگر هنگام اضافه کردن فیلینگ، لایه زیرین (پودر بیسکویت و کره) به اندازه کافی سرد نباشد، باعث مرطوب شدن لایه زیرین می‌شود و در نتیجه چیزکیک خیس می‌شود. اگر عجله داشتید، می‌توانید پایه چیز کیک را از روز قبل درست کرده و در یخچال نگهداری کنید.
  • به جای پنیر ماسکارپونه، برای درست کردن چیز کیک لوتوس، پنیر خامه‌ای پرچرب بهترین گزینه است. اگر از پنیر خامه‌ای سبک استفاده کنید، ممکن است چیز کیک به درستی سفت نشود.
  • برای طعم‌دهی بیشتر می‌توانید از کمی عصاره وانیل هم در دستور این چیز کیک استفاده کنید.
  • در هنگام برش زدن چیز کیک، برای به دست آوردن برش‌های تمیز، یک چاقوی تیز بزرگ را در آب داغ فرو کنید. آن را به سرعت با یک حوله آشپزخانه خشک کنید. سپس با این چاقوی داغ، چیز کیک خود را با دقت برش دهید. به یاد داشته باشید که چاقوی خود را تمیز کنید، دوباره فرو کنید و خشک کنید تا برش‌های کاملا صافی به دست آید.
  • چیز کیک لوتوس را برای مدت ۳ روز می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.
  • برای نگهداری چیز کیک لوتوس در فریزر، چیز کیک را به صورت ورقه‌ای برش بزنید و برش‌ها را ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس هر برش را در یک کاغذ روغنی یا ورقه چسبناک بپیچید و داخل یک فویل آلومینیومی قرار دهید. در آخر تمام برش‌های پیچیده شده را در یک کیسه زیپ‌دار بگذارید و فریز کنید.
  • قبل از اینکه چیز کیک‌های فریز شده را سرو کنید، برش‌ها را از فریزر خارج کرده و فویل آلومینیومی و ورقه چسبناک را از آنها جدا کنید. برش‌های چیز کیک را در یک بشقاب بگذارید و اجازه دهید تا در دمای اتاق نرم شوند.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن چیز کیک لوتوس

چرا مواد فیلینگ می‌بُرد و از هم وا می‌رود؟
چرا مواد فیلینگ چیز کیک می‌بُرد و از هم وا می‌رود؟

برای جلوگیری از وا رفتن مواد فیلینگ چیز کیک، حتما باید ژلاتین را در حالتی اضافه کنید که کاملا خنک شده باشد وگرنه باعث وا رفتن خامه و پنیر می‌شود و در کل چیز کیک را خراب می‌کند.

چرا لایه میانی چیز کیک دانه دانه می‌شود؟

باید پنیر خامه‌ای را از قبل در دمای اتاق بگذارید. بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید، این زمان می‌تواند از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. اگر پنیر خامه‌ای سرد باشد، پنیر، خامه و دیگر مواد به‌درستی با هم مخلوط نمی‌شوند و یکی از دلایل اصلی دانه‌دار شدن لایه میانی چیز کیک، همین موضوع است.

 

منبع: goodhousekeeping

کالابرگ الکترونیک