۲ طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و ژله یخچالی به روش مجلسی

۲ طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و ژله یخچالی به روش مجلسی


21 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و ژله یخچالی به روش مجلسی

دسر با بیسکویت پتی بور و ژله جزو انواع دسر فوری و ساده یخچالی است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ روش طرز تهیه این دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و ژله را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و ژله با نشاسته

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
شیر پرچرب ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ژله پرتقال (یا طعم دلخواه) ۱ بسته
پرتقال (یا میوه دلخواه هم‌طعم ژله) ۱ عدد
پودر نشاسته ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
خامه ۱۰۰ گرم
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
روغن مایع یا کره به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر بیسکویت پتی بور و ژله: ۳ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با ژله ساده

مراحل طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با ژله

این دسر آسان و فوری با ژله و پتی بور، به صورت یخچالی درست می‌شود و نیازی به استفاده از فر برای پخت ندارد. کافی است مایه دسر را آماده کرده و اجازه دهید در یخچال، خودش را بگیرد و سفت شود. برای آموزش روش تهیه دسر، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: ژله را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و ژله، پودر ژله را در یک کاسه بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. ژله و آب را هم بزنید تا دانه‌های ژله تا حد ممکن در آب حل شوند. سپس کاسه را روی حرارت کتری یا روی سطح آب در حال جوشیدن قرار دهید و بن ماری کنید تا دانه‌های ژله به خوبی حل شده و مایع شما، شفاف شود.

برای تهیه پودر ژله و ژلاتین می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: مایه ژله را در قالب بریزید

بعد از حل شدن دانه‌های ژله، کف قالبی را که برای درست کردن ژله در نظر گرفته‌اید، با کمی روغن یا کره، چرب کنید. کمی از مایه ژله را در قالب بریزید و داخل یخچال بگذارید تا نیمبند شود. (میزانی که مایه ژله را می‌ریزید، کاملا سلیقه‌ای است و بسته به تعداد لایه‌هایی که می‌خواهید در دسر داشته باشید، دارد). بقیه مایه ژله را در دمای محیط قرار دهید.

حتما بخوانید  ۶ طرز تهیه کباب لقمه با گوشت، مرغ و سویا به روش رستورانی

برای خرید روغن مایع و کره می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: لایه پرتقال را اضافه کنید

در این مرحله، بعد از اینکه لایه اول ژله، کمی خودش را گرفت و نیم‌بند شد، قالب را از یخچال بیرون بیاورید و روی آن را به دلخواه، برش‌های نازک پرتقال قرار دهید دوباره یک لایه از مایع ژله‌ای که کنار گذاشته بودید، بریزید و در یخچال قرار دهید تا دوباره خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: ژلاتین و دیگر مواد را آماده کنید

در زمانی که لایه‌های دسر در حال سفت شدن هستند، ژلاتین را با ۱ لیوان شیر، مخلوط کنید و هم بزنید. مخلوط شیر و ژلاتین را روی حرارت غیرمستقیم، بن‌ماری کنید. در این فاصله، به اندازه ۲ لیوان از شیر را در یک قابلمه بریزید و نشاسته را اضافه کنید. شیر و نشاسته را تا وقتی سرد هستند، هم بزنید تا نشاسته به خوبی حل شود. سپس آرد را اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید تا گلوله گلوله نشود.

در صورت تمایل می‌توانید شیر، آرد و نشاسته را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله پنجم: لایه چهارم دسر را آماده کنید

در این مرحله، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را به آرامی، هم بزنید تا کم‌کم غلیظ شود. بعد مخلوط ژلاتین، شکر و وانیل را به قابلمه اضافه کنید. زمانی که مایه دسر به غلظت دسر فرنی رسید، ظرف را از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید و هم بزنید. فراموش نکنید که خامه نباید بجوشد.

برای خرید خامه، شکر و وانیل می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: بیسکویت پتی‌ بور را اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و ژله، بیسکویت را با دست یا گوشت‌کوب دستی، به اندازه ریز خرد کنید و به مخلوط شیر و خامه که در مرحله قبل درست کردید اضافه کنید و هم بزنید. سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مواد دسر را روی ژله بریزید. ظرف را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در هنگام سرو، دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و قالب را روی ظرف سرو برگردانید. دسر شما آماده است. نوش جان!

برای تهیه بیسکویت می‌توانید از فروشگاه افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر خامه ای با پتی بور و ژله

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
کره ۵۰ تا ۷۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا خامه‌ای ۱ بسته
خامه صبحانه ۳ قاشق غذاخوری
پودر قند ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عصاره وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
ژله توت فرنگی ۱ بسته
میوه و شکلات رنده شده به مقدار دلخواه برای تزیین

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر پنیری با پتی بور و ژله: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و ژله و خامه

دسر پنیری با بیسکویت پتی بور و ژله

این دسر با بیسکویت پتی بور و ژله توت فرنگی، به روش یخچالی درست می‌شود و می‌توانید از ژله‌های مختلف با طعم‌ها و رنگ‌های دلخواه برای تهیه آن استفاده کنید. برای آماده کردن آن، روش زیر را دنبال کنید.

حتما بخوانید  ۴ طرز تهیه پودر لبو + ۱۱ روش استفاده و موارد مصرف پودر لبو

مرحله اول: کره و بیسکویت را مخلوط کنید

در ابتدا، برای تهیه دسر پنیری با بیسکویت پتی بور و ژله، بیسکویت را در یک پلاستیک زیپ کیپ بریزید و آن را با گوشت‌کوب یا ته لیوان بکوبید تا خرد شود. هر چه بیسکویت خرد شده بافت نرم‌تری داشته باشد، بهتر است. کره را در یک کاسه بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ذوب شود. سپس بیسکویت‌های خرد شده را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: لایه اول دسر را آماده کنید

در این مرحله، کره و بیسکویت را کاملا با هم مخلوط کنید تا کره، جذب بیسکویت‌ها شود. سپس یک لایه از مخلوط بیسکویت و کره را کف قالبی که در نظر گرفته‌اید، بریزید و با یک جسم سخت، مثل ته لیوان یا پشت قاشق، مواد را فشار دهید تا سطح آنها صاف شود. قالب را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله سوم: لایه کرمی دسر را آماده کنید

در حین بستن لایه اول، پنیر ماسکارپونه، خامه، وانیل و پودر قند یا شکر را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی یا دستی، به قدری بزنید تا کاملا یکدست و خمیری شود. باید این مخلوط، بافت خامه‌ای و یکدست داشته باشد. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و به اندازه ۲ تا ۳ قاشق از این مایه کرمی را روی لایه اول بریزید. روی این لایه را صاف کنید و دوباره ظرف را در یخچال بگذارید.

انواع پنیر صبحانه از جمله پنیر خامه‌ای و قند را به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم: لایه ژله‌ای دسر را آماده کنید

برای لایه بعدی، پودر ژله را در یک کاسه بریزید و به اندازه ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار، آب جوش به آن اضافه کنید. مخلوط ژله و آب را هم بزنید تا دانه‌های ژله در آب حل شوند. سپس ظرف را روی حرارت بخار آب بگذارید تا بن ماری شود. دانه‌های ژله که حل شدند، ژله را در دمای محیط بگذارید تا کمی سرد شود ولی نباید ببندد.

مرحله پنجم: دسر بیسکویت پتی بور با ژله را سرو کنید

در آخرین مرحله، برش‌های میوه‌های دلخواه را روی لایه کرمی دسر بچینید. (این بخش سلیقه‌ای است) مخلوط ژله را که از دما افتاده است، روی لایه آخر دسر بریزید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. به مدت ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید. وقتی ژله بست، دوباره می‌توانید روی لایه ژله را برش‌های میوه‌های دلخواه بچینید یا شکلات تخته‌ای رنده کنید. دسر شما آماده سرو است. نوش جان!

شکلات را به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

سوالات متداول

دسر یخچالی با بیسکویت و موز و ژله چی درست کنم؟

دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور و موز و ژله چی درست کنم؟

برای درست کردن دسر یخچالی با بیسکویت و موز و ژله می‌توانید از دستورالعمل‌های بالا استفاده کنید. کافی است به‌عنوان برش‌های میوه تازه، از برش‌های موز استفاده کنید یا طعم ژله را از نوع ژله موز انتخاب کنید.

دسر ژله بیسکویتی ساده چطور درست می‌شود؟

دسرهایی که با ترکیب بیسکویت و ژله تهیه می‌شوند، ژله بیسکویتی هم نامیده می‌شوند. می‌توانید از روش‌های بالا برای تهیه این دسرها استفاده کنید. ژله بیسکویتی لیوانی هم به همین ترتیب و در لیوان به صورت تک نفره درست می‌شود.

کالابرگ الکترونیک