۱۵ تاکتیک تاثیرگذار برای تقویت تبلیغات شبکه های اجتماعی

۱۵ تاکتیک تاثیرگذار برای تقویت تبلیغات شبکه های اجتماعی


24 آذر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
15 تلاش مکمل برای تقویت تبلیغات رسانه های اجتماعی
فهرست محتوا پنهان

تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار تاثیرگذار هستند. بیشتر شرکت‌ها این روزها از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مصرف‌کنندگان و بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. تبلیغات در بزرگترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، به میزهای شرط بندی برای برندها تبدیل شده است. زیرا نشان داده است که روشی بسیار موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه و وسوسه کردن آنها به سمت قیف بازاریابی است. جایی که می‌توان آنها را بیشتر به سمت تبدیل سوق داد. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش، به تاکتیک‌ها و رویکردهای تاثیرگذار برای تقویت تبلیغات در شبکه های اجتماعی پرداخته‌ایم.

 

رویکردهای مکمل برای اثربخشی تبلیغات شبکه های اجتماعی

 

رویکردهای مکمل برای اثربخشی تبلیغات رسانه های اجتماعی

 

هنگام استفاده از کانال‌های بازاریابی متعدد، هماهنگ کردن استراتژی‌ها در بین کانال‌ها برای اطمینان از پیام رسانی منسجم و بازگشت سرمایه سالم بسیار مهم است. برای استفاده حداکثری از یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی تلاش‌های تکمیلی می‌تواند دامنه و اثربخشی کلی تبلیغات در شبکه های اجتماعی را افزایش دهد. کارشناسان شورای آژانس فوربس به ۱۵ مورد از این تاکتیک‌های حمایتی اشاره کرده‌اند که در زیر به طور کامل برای شما آورده‌ایم.

۱- رویکرد اومنی چنل را انتخاب کنید و پلتفرم‌های تبلیغاتی را متنوع کنید

 

رویکرد اومنی چنل را انتخاب کنید و پلتفرم‌های تبلیغاتی را متنوع کنید

 

یک استراتژی بازاریابی موثر، رویکردی اومنی چنل دارد. به این معنی که نمی‌توانید صرفا هزینه‌های تبلیغاتی را در تبلیغات رسانه های اجتماعی صرف کنید و انتظار نتایج درخشانی داشته باشید. با تنوع بخشیدن به پلتفرم‌های تبلیغاتی مورد استفاده، در نهایت دامنه کلی کمپین اجتماعی خود را افزایش می‌دهید و نرخ تبدیل بهتری را ایجاد می‌کنید. بنابراین پیام‌های کمپین اجتماعی را انتخاب کنید و آن را با چاپ، پست وبلاگ، تبلیغات گوگل یا دیگر فضاها گسترش دهید.

 

۲- اجرای تبلیغات ویدیویی (Video Ads) هدفمند قبل از پیوند تبلیغات (Ads Linked) به صفحه فروش

 

قبل از این که مستقیما به دنبال تبلیغات لینک شده به صفحه فروش بروید، سعی کنید محتوای ویدیویی ایجاد کنید که مسائل مشتری ایده‌آل شما را بیان کند. تبلیغات ویدیویی هدفمند را اجرا کنید تا مخاطبان خود را افزایش دهید و ترافیک را از رسانه‌های اجتماعی ارگانیک و ایمیل هدایت کنید. سپس از این ترافیک ایجاد شده، مخاطبینی شبیه به خود ایجاد کنید تا تبلیغات فروش تکمیلی را اجرا کنید که نشان دهد راه‌حل جامعی دارید. این امر مخاطبان شما را سریع‌تر تحریک می‌کند تا مشتری شوند.

۳- لحن و پیام را برای مخاطبان هر کانال، شخصی‌سازی کنید

 

حتما بخوانید  نسل Z از خرده فروشی چه می خواهد؟

در تبلیغات رسانه ای اجتماعی لحن و پیام را برای مخاطبان هر کانال، شخصی‌سازی کنید

 

شخصی‌سازی لحن پیام برای مخاطبان خاص در هر کانال مهم است. به همین دلیل است که یکی از روش‌های مهم تبلیغات رسانه های اجتماعی محسوب می‌شود. استفاده از هشتگ‌های مخصوص برند به ویژه هشتگ‌های خاص صنعت به افزایش دسترسی کمپین کمک می‌کند و پیام شما را در مقابل مخاطبان هدف شما قرار می‌دهد. تعامل با مخاطبان و دیگر رهبران فکری صنعت نیز می‌تواند اثربخشی کمپین شما را افزایش دهد و تصویر عمومی یک برند را تقویت کند.

۴- برای ایجاد گرافیک سفارشی وقت بگذارید

 

ایجاد گرافیک سفارشی می‌تواند به تبلیغات شما کمک کند تا از تبلیغات رقبای شما متمایز شود. رسانه های اجتماعی می‌توانند بسیار زیاد شوند. بنابراین به جای استفاده از تصاویر استوک معمولی، برای ایجاد گرافیک‌های چشم‌نواز وقت بگذارید. بینندگان به سرعت درباره آن دسته از خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند که تجربه به یادماندنی‌تری را ارائه می‌دهد.

۵- افزایش تعامل و نرخ تبدیل با چت بات ها

 

افزایش تعامل و نرخ تبدیل با چت بات ها در تبلیغات رسانه های اجتماعی

 

چت بات‌ها روشی فوق العاده در تبلیغات شبکه های اجتماعی هستند که می‌توانند به شدت تعامل و نرخ تبدیل شما را مستقیما در پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی افزایش دهند. بهترین راه برای پرتاب بنزین روی آتش با این رویکرد، هزینه تبلیغات اجتماعی است. حتی بهتر از آن این است که به جای این که به طور سنتی برای تبلیغاتی که در فیس بوک یا اینستاگرام قرار داده می‌شود، هزینه کنید، می‌توانید هزینه زیادی را پشت سر این تلاش‌ها قرار دهید و به روشی منحصر به فرد به مخاطبان خالصی دست پیدا کنید.

۶- یک کمپین تحلیلی برای اطمینان از برندسازی منسجم و پیام رسانی اجرا کنید

 

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده حداکثری از تبلیغات شبکه های اجتماعی، اجرای یک کمپین تحلیلی است که همه کمپین‌های موجود را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که برندینگ و پیام‌رسانی در همه پلتفرم‌ها پایدار است. یکی از دلایل اصلی ارزشمند بودن این موضوع این است که وقتی روی ایجاد برندینگ کار می‌کنید، همیشه مشکل تردید در پایداری وجود دارد.

۷- محتوای عالی On-Site ایجاد کنید

 

برای تبلیغات رسانه های اجتماعی محتوای عالی On-Site ایجاد کنید

 

اگر هدف یک کمپین شبکه های اجتماعی بازگرداندن افراد به وب سایت شرکت شما است، مطمئن شوید که یک محتوای عالی On-Site دارید که مخاطبان پس از رسیدن به وب سایت شما بخوانند. مهم است که محتوای سایت با آن چه در پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی شما می‌خوانند هماهنگی داشته باشد. به طوری که منسجم بوده و یک فراخوان واضح برای اقدام به عمل ایجاد کند.

۸- از داده‌ها برای هدایت بازاریابی مجدد شخصی‌سازی شده استفاده کنید

 

بازاریابی مجدد شخصی‌سازی شده مبتنی بر داده یک رویکرد آزمایش شده در طی زمان برای به حداکثر رساندن نتایج است. بنابراین یکی از راهکارهای بهبود تبلیغات شبکه های اجتماعی محسوب می‌شود. همانطور که نحوه برخورد شما با یک تعامل انفرادی ضروری است، در این نوع بازاریابی باید بدانید که مشتریان بالقوه شما در کجای سفر مشتری قرار دارند و بر اساس آن به آنها رسیدگی کنید. برای تسریع در تبدیل، شرکت‌ها می‌توانند مشوق‌های قابل کلیک بر اساس نشانه‌گذاری محصول یا خدمات خود ارائه دهند.

۹- لذت بردن برای مشتریان را آسان کنید

 

در تبلیغات رسانه های اجتماعی لذت بردن برای مشتریان را آسان کنید

 

یکی از بهترین بخش‌های رسانه های اجتماعی، تعاملی است که با مشتریان خود برقرار می‌کنید. هنگام راه‌اندازی یک کمپین جدید، ببینید مشتریان شما در مورد آن چه می‌گویند. مطمئن شوید که با آنها تعامل دارید. به خصوص اگر سوالی دارند. همچنین ایجاد یک لندینگ پیج که به راحتی قابل پیمایش باشد، تا حد زیادی در جهت تبدیل کلیک‌ها به فروش تاثیرگذار خواهد بود.

حتما بخوانید  9 توصیه برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در فرانچایز هستند

۱۰- لندینگ پیج‌های شخصی‌سازی شده بسازید

 

یکی از راهکارهای بهبود تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ساختن لندینگ پیج‌های شخصی‌سازی شده است. سفارشی‌سازی، کلید دستیابی به مشتریان و افزایش نرخ تبدیل است. ساخت لندینگ پیج‌های شخصی‌سازی شده با محتوای فوق العاده، روشی موثر برای ارتقای پیام کمپین شبکه های اجتماعی و تشویق بازدید‌کنندگان به تبدیل است. بسته به صنعت و بودجه شما، یک رویکرد بازاریابی یکپارچه نیز می‌تواند تکمیل‌کننده دسترسی (Reach) باشد.

۱۱- استفاده از روش‌های دیگر

 

استفاده از روش‌های دیگردر تبلیغات رسانه های

 

گنجاندن کمپین‌های محتوای مفید برای کمک به مشتری در تصمیم گیری خریدشان باعث ایجاد اعتماد در برند شما می‌شود. آنها به جای این که به هر سمت و سو حرکت کنند، به برند شما اعتماد می‌کنند. نظرسنجی‌ها، بازی‌ها، تعاملات دنیای واقعی و مهم‌تر از همه اطمینان از همتایان از طریق بررسی‌ها یا داستان‌های واقعی افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند، بسیار تاثیرگذار است. بنابراین سعی کنید این موضوعات را در کمپین‌های خود در نظر بگیرید. چرا که باعث تقویت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

۱۲- اجازه دهید تقویم تبلیغاتی، تقویم محتوا را هدایت کند

 

تقویم تبلیغاتی باید تقویم محتوا را هدایت کند. تقویم تبلیغاتی باید بر روی بخش‌های روزانه، نقاط با درآمد ملایم، مسائل بازار و پترن‌های ترافیک متمرکز شود. تقویم محتوای شما از جزییات سرچشمه می‌گیرد. دویدن برای به پایان رساندن یک ویدیوی لحظه آخری تیک تاک، بازاریابی نیست؛ بلکه یک وظیفه است. استراتژی اتخاذ کنید و سپس وارد شبکه‌های اجتماعی شوید.

۱۳- با مشتریانی که بازخورد مثبت ارائه می‌دهند در تعامل باشید

 

در تبلیغات رسانه های اجتماعی با مشتریانی که بازخورد مثبت ارائه می‌دهند در تعامل باشید

 

اهمیت بازخورد و انرژی مثبت را دست کم نگیرید. تعامل با مشتریانی که برند شما را تحسین می‌کنند یا در معرض دید مثبت قرار می‌دهند، به چیزی بیش از پاسخ یا تصدیق نیاز دارد. افزایش دسترسی (Reach) و ایجاد یک درک مثبت از نام تجاری راه و مسیری طولانی به همراه خواهد داشت. بنابراین این موضوع را به دقت مد نظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی همهمه ای (Buzz marketing) چیست؟

 

 

۱۴- یک رقابت ایجاد کنید و اجازه دهید که فالوورها آن را ببینند

 

دنبال‌کنندگان می‌توانند تبلیغات رایگان ایجاد کنند؛ با ایجاد رقابت یا راه دیگری برای اشتراک‌گذاری فایل یا عکس به فالوورهای تان اجازه دهید دیده شوند. حتی شرکت‌های B۲B می‌خواهند که نام آنها در یک پست به اشتراک گذاشته شود. فرصتی برای تبدیل شدن یک کسب و کار در کانون توجه با هدف خدمات اجتماعی یا سایر دستاوردهای قابل توجه ایجاد کنید. همین باعث می‌شود تا برندگان، پست را به اشتراک بگذارند و کسب و کار شما را تبلیغ کنند.

۱۵- جداسازی مخاطبین جدید و مخاطبین بازاریابی مجدد در کمپین‌ها

 

جداسازی مخاطبین جدید و مخاطبین بازاریابی مجدد در کمپین‌ها در تبلیغات رسانه ای اجتماعی

 

یکی از راه‌های تقویت تبلیغات رسانه های اجتماعی، جداسازی کمپین‌های تبلیغاتی با مخاطبان متفاوت است. همه ما این تجربه را داشته‌ایم که در فید رسانه‌های اجتماعی‌مان اسکرول کنیم و یک ساعت پیش در یک وب سایتی دیگر تبلیغی را ببینیم که شامل همان پیراهن یا همان کفش است. برنامه‌ریزی داشتن با تبلیغات و صحبت کردن در راستای منافع مستقیم مخاطبان، راهی مطمئن برای ترغیب مشتریان به تبدیل شدن به سطوح بالاتر است.

 

خلاصه کلام اینکه تبلیغات شبکه های اجتماعی اگر به شیوه درست اجرا شود، تاثیر زیادی در وفادارسازی مشتری، آگاهی از برند و جذب مخاطبین جدید دارد. برای بهبود کمپین‌های تبلیغاتی باید به نکاتی کوچک اما مهم و تاثیرگذار توجه کرد.

 

 

منبع: forbes

کالابرگ الکترونیک