اهمیت اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده در اومنی چنل

اهمیت اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده در اومنی چنل


29 آذر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
قطعه گمشده پازل اومنی چنل؛ اپلیکیشن‌ های تلفن همراه برندسازی شده

نقش اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده (Branded Mobile Apps) را نمی‌توان در بازاریابی اومنی چنل نادیده گرفت. اتفاقات چند سال گذشته تا حدودی بازی اومنی چنل را تغییر داده است. پاندمی کرونا نیز مشاغل خرده‌ فروشی را در مسیر سازگاری با این بازی قرار داده است. حالا رهبرانی که در اومنی چنل فعالیت می‌کنند، باید سرمایه‌گذاری‌های قبلی خود را دو برابر کنند. حتی گاهی نیاز به تجدید نظر در اولویت‌های دیجیتال است. سرمایه‌گذاری در بخش فناوری در صنعت خرده فروشی سالانه بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش به اهمیت اپلیکیشن های موبایل برندسازی شده در اومنی چنل و بایدها و نبایدهای اپلیکیشن های موبایل برندسازی شده و اشتباهات رایجی که برخی برندها در این زمینه مرتکب می‌شوند پرداخته‌ایم.

 

 

اپلیکیشن برندسازی شده چیست؟

 

اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده

 

اپلیکیشن تلفن همراه برندسازی شده، یک اپلیکیشن موبایلی است که توسط یک شرکت برای تبلیغ برند خود ایجاد می‌شود. این نوع اپلیکیشن معمولا هویت برند را منعکس می‌کند. بنابراین ارزش‌ها، رنگ‌ها، لوگو برند، هویت بصری، سبک و شعار برند و موارد دیگر در آن نشان داده می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: خلق تجربه بهینه کاربری با اپلیکیشن ها در بازاریابی اومنی چنل

 

 

کندی روند توسعه اومنی چنل

 

کندی روند توسعه اومنی چنل

 

 

رشد اومنی چنل روند نزولی به خود گرفته است. بر اساس گزارش‌های اخیر بر مبنای بررسی بیش از ۲۵۰ برند لوکس سبک زندگی که در زمینه اومنی چنل پیشرو بودند، نوآوری تا حد زیادی متوقف شده است. یکی از دلایل این امر، این است که برندها به دنبال راه‌حل‌های سریع می‌گشتند. متاسفانه نوآوری افزایشی باعث رشد بلندمدت نمی‌شود.

 

برندها برای برنده شدن در عصر مصرف‌کنندگان دیجیتال، باید تحول دیجیتالی کاملی را در تمام عملکردهای تجاری خود ایجاد کنند. علاوه بر این انعطاف‌پذیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتظارات مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری مهم است. بنابراین کسب و کارهای خرده فروشی، باید تجربیاتی را که مشتریان در زمینه زمان، مکان و نحوه خرید می‌خواهند را به آنها ارائه دهند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله تجربه پشتیبانی مشتری با بازاریابی اومنی چنل را هم بخوانید.

 

 

به سراغ تلفن همراه برویم

 

در بازارایابی اومنی چنل به سراغ تلفن همراه برویم

 

زمانی که به ظرفیت اومنی چنل فکر می‌کنید، باید فراتر از تجارت الکترونیک سنتی و فروشگاه‌های حضوری بیاندیشید. خریداران باهوش و هدفمند امروزی می‌خواهند چه به صورت آنلاین و چه در فروشگاه فیزیکی احساس قدرت دیجیتالی کنند. آنها در عین حال می‌خواهند با برندهای مورد علاقه خود از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده در تعامل باشند.

 

بر اساس گفته «فورِستِر» خرده فروشی تلفن همراه تقریبا ۴۴ درصد از کل خرده فروشی آنلاین ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. فورستر همچنین می‌گوید که انتظار می‌رود که کل تجارت از طریق تلفن همراه در ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ به میزان ۱۴.۴ درصد رشد کند. مصرف‌کنندگان بیش از حد به دستگاه تلفن همراه خود متکی هستند.

حتما بخوانید  استراتژی بازاریابی جهانی (Global marketing) چیست؟

 

خرید راحت‌تر، از طریق تلفن همراه برای آنها صورت می‌گیرد. این داده‌ها بر اساس میزان استفاده از اپلیکیشن‌های خرده فروشی تلفن همراه که مدام در حال افزایش است، به‌ دست آمده است. بر اساس مطالعات جهانی اخیر، در حالی که صنعت خرده فروشی در مسیر جریان بهبود شرایط پاندمی کرونا قرار می‌گیرد، زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های خرید تلفن همراه نیز نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش یافته است.

 

رفتار مصرف‌کننده نشان دهنده چگونگی تمایل مردم به خرید است. اومنی چنل برای هر برند خرده فروشی به یک میز شرط بندی تبدیل شده است. واضح است که اکنون زمان آن رسیده که کسب و کار‌ها به نحوه تطبیق تلفن همراه با استراتژی‌های دیجیتال خود فکر کنند. بنابراین می‌توان گفت، استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده، تاثیر چشمگیری در بازاریابی اومنی چنل دارند.

 

قطعه گم شده‌ای از پازل

 

اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده در اومنی چنل

 

در حالی که برخی برندها در زمینه استقبال از اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده پیشرفت کرده‌اند، باید گفت که این کانال همچنان توسط بسیاری از خرده فروشان مورد استفاده قرار نگرفته است. تحقیقات نشان می‌دهد که تنها ۳۴ درصد از برندها دارای یک اپلیکیشن موبایل با قابلیت خرید هستند. در عین حال از بین برندهایی که اپلیکیشن موبایل را ارائه می‌دهند، تعداد بسیار کمی از آنها ویژگی‌های قدرتمند مورد نیاز برای پذیرش گسترده کاربران را دارند.

 

هنگامی که اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده به درستی اجرا می‌شوند، بخش گم شده پازل اومنی چنل پر می‌شود. چرا که ارتباط معناداری بین برند و مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند. مهم‌تر از همه، آنها میان برند، کانال‌های دیجیتال، فروشگاه ها، همکاران و مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند.

 

اپلیکیشن های موبایل برندسازی شده با ترکیب همه چیز، از خرید از طریق تلفن همراه گرفته تا قابلیت استفاده در فروشگاه فیزیکی و ایجاد وفادارسازی مشتری، اطلاع رسانی و ارائه محتوای مناسب، تجربه‌ای را ارائه می‌دهند که مصرف‌کنندگان را ترغیب می‌کنند با اطمینان خاطر خرید کنند.

 

اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده به تنهایی به کسب و کارها با قابلیت‌های اومنی چنل محدود اجازه می‌دهند ردپای دیجیتالی خود را با ابزاری که نسبتا کم هزینه بوده و پیاده‌سازی آن آسان است، گسترش دهند. با این حال مهم است که آنها بتوانند با راه‌حل‌های خرده فروشی موجود یک برند تجاری به صورت هماهنگ کار کنند.

 

اگر اطلاعات محصول نادرست باشد یا نمایه کاربری به روز نباشد، برندها در ارائه تجربه کاربری مدام دچار دردسر خواهند شد. هنگامی که به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع تر اومنی چنل از برنامه‌های موبایل برندسازی شده استفاده می‌شود، به کسب و کارها این امکان داده می‌شود تا ارزش فوق العاده‌ای را برای مشتریان خلق کرده و فروش خود را افزایش دهند.

 

 

بیشتر بخوانید: تبلیغات از طریق تلفن های هوشمند در بازاریابی اومنی چنل

 

 

بایدها و نبایدهای اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده

 

بایدها و نبایدهای اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده

 

قبل از توسعه و استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه برندسازی شده، مهم است که به اشتباهات رایج برندها در این فرآیند آگاه باشیم. در این مقاله به چند نکته اشاره کرده‌ایم که بهتر است آنها را به خاطر بسپارید:

حتما بخوانید  نقش فناوری در کنار تجربه کاربری در بهبود عملکرد صنعت خرده فروشی

 

اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی در مقابل وب سایت‌های تلفن همراه

 

اگر به سادگی وب سایت برند خود را به عنوان یک اپلیکیشن تلفن همراه شکل داده‌اید، باید بگوییم که شکست خورده‌اید. اپلیکیشن‌های تلفن همراه به دلیل ماهیت خود باید تجربه شخصی‌سازی شده‌تری را برای مشتریان شما فراهم کنند. مصرف‌کننده متوجه برندهایی که از تمایز برنامه خود با سایر کانال‌ها غفلت می‌کنند، می‌شود. بنابراین شما به نوعی سرمایه‌گذاری خود را در این زمینه هدر داده‌اید.

 

اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی را تنظیم کنید و فراموش کنید که کار نمی‌کند

 

توسعه و استقرار یک اپلیکیشن های تلفن همراه به منابع و سرمایه‌گذاری نیاز دارد. کار از روزی که شروع به فعالیت می‌شود دیگر به پایان نمی‌رسد. در ابتدایی‌ترین سطح، برندها باید اطمینان حاصل کنند که بک‌اند همیشه به درستی کار می‌کند و فرانت‌اند با جدید‌ترین محصولات و محتوا بروزرسانی می‌شود.

 

با این حال نوآوری مداوم نیز مهم است. نظرسنجی از کاربران و گوش دادن به نظرات آنها تجربه‌ای را ایجاد می‌کند که آنها را بیشتر تشویق به خرید و استفاده از خدمات تشویق می‌کند. در عین حال مشتریان اپلیکیشن شما را به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنند.

 

از عملکرد فروشگاه‌های فیزیکی غافل نشوید

 

اپلیکیشن های تلفن همراه برندسازی شده، ابزاری قدرتمند برای بهبود تجربه مشتری در فروشگاه‌های فیزیکی هستند. آنها نه تنها فرآیندهای دیجیتالی مانند خرید آنلاین و تحویل در فروشگاه یا تسویه حساب از طریق تلفن همراه را ساده می‌کنند، بلکه راه‌های جدیدی برای تعامل با یک فروشگاه و محصولات آن ارائه می‌دهند. هنگام ساخت اپلیکیشن تلفن همراه خود بسیار مهم است که به ویژگی هایی فکر کنید که به طور خاص تجربه مشتری در داخل فروشگاه فیزیکی را برای برند شما بهبود می‌بخشد.

 

امنیت باید در اولویت باشد

 

حفاظت از مشتریان و داده‌های آنها برای موفقیت استراتژی اپلیکیشن‌های تلفن همراه برندسازی شده شما ضروری است. در حالی که اپلیکیشن‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند در مورد محصولات تحقیق کنند، خرید کنند و با خرده فروشان مورد علاقه خود تعامل داشته باشند، اطلاعات شخصی آنها را نیز ذخیره می‌کنند.

 

این اطلاعات شامل آدرس، اطلاعات پرداخت و برخی موارد دیگر است. از آن جایی که دنیای دیجیتال به سرعت و به طور گسترده رشد می‌کند، امنیت اغلب به عنوان گزینه بعدی در نظر گرفته می‌شود. گاهی نیز اصلا در نظر گرفته نمی‌شود! شما باید امنیت را در اولویت قرار دهید.

 

 

سخن پایانی

 

این که چرا سرمایه گذاری‌های خرده فروشی بر روی تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های فیزیکی به ویژه در بحبوحه کرونا متمرکز شده اند، قابل درک است. برندها به اطمینان از بقای کسب و کارشان نیاز داشتند اما این موضوع به این معنا نیست که اپلیکیشن تلفن همراه برندسازی شده نادیده گرفته شود. از اپلیکیشن های موبایل باید به عنوان مکملی برای قابلیت‌های سنتی‌تر اومنی چنل و موج بعدی تجارت استفاده کرد. برندهایی که این فرصت را پیدا کنند تا وضعیت خود را در اومنی چنل ارزیابی کرده و بار دیگر عملکرد خود را بازبینی کنند، قطعا به اهمیت این موضوع پی خواهند برد.

 

منبع: forbes

کالابرگ الکترونیک