طرز تهیه کیک حلوای هویج خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک حلوای هویج خانگی مرحله به مرحله


16 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک حلوای هویج خوشمزه

معمولا حلوا در بین ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد چون هم در مناسبت های خاص سرو می شود و هم می تواند به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه به کار برود. انواع مختلفی از حلوا وجود دارد ولی حلوای هویج هم یا خیلی سریع آماده می شود و هم برای درست کردنش نیازی به وسایل و حتی مواد غیر قابل دسترس نیست. حالا حساب کنید که اگر حلوا را با انواع کیک سرو کنید، چه طعم متفاوتی را تجربه خواهید کرد. کیک حلوای هویج یکی از دسرهای خوشمزه ای است که علاوه بر میان وعده، می توانید به عنوان یک افطاری ساده و شیرینی خوشمزه ماه رمضانی بپزید و سرو کنید. در سرویس آشپزی از مجله کوروش طرز تهیه کیک حلوای هویج را به روش خانگی و مجلسی به شما آموزش دهیم.

 

فوت و فن های طرز تهیه کیک حلوای هویج

 

فوت و فن های طرز تهیه کیک حلوای هویج

 

در طرز تهیه کیک حلوای هویج می توانید به جای فر از قابلمه هم استفاده کنید. در این صورت بعد از درست کردن خمیر کیک، قابلمه را از قبل روی حرارت بگذارید و بعد از گرم شدن، یک پایه فلزی در آن قرار دهید. مواد کیک را در قالب چرب شده بریزید و قالب را روی پایه فلزی بگذارید. روی قالب دم کنی بگذارید و به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید تا کیکتان کاملا بپزد.

 

در طول مدتی که کیک در حال پخت است، در ظرف را برندارید تا پف کیک نخوابد.

 

 

 موارد مهم در طرز تهیه حلوا

 

 موارد مهم در طرز تهیه حلوای هویج

 

  • در طرز تهیه حلوای هویج از آرد برنج و آرد سفید می توانید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از آرد گندم، حلوای شما کدر می شود.

 

  • آرد را زیاد تفت ندهید. در حدی که خامی آن گرفته شود، کافی است. اگر زیاد تفت دهید و آرد تیره شود، حلوای شما در نهایت خوشرنگ و شفاف نخواهد شد.

 

  • استفاده از پودر یا عرق هل، گلاب، زعفران و دارچین، طعم و عطر حلوا را بسیار بهتر می کند.

 

  • هویج را می توانید رنده کنید ولی بر ظاهر آن تاثیر منفی می گذارد. چون هویج های رنده شده به همان شکل در حلوا مشخص خواهند شد. بهتر است ابتدا آن را با آب یا شیر بپزید و سپس آن را پوره کنید.

 

  • می توانید حلواها را قالب و ماسوره به شکل شکوفه و گل درست کنید و روی کیک بریزید.

 

  • می توانید روغن را با کره یا کره را با روغن جایگزین کنید. فقط در این صورت حواستان به مقدار مواد جایگزین باشد.
حتما بخوانید  30 خواص گوشت مرغ و مضرات آن + طبع، مصلح و کالری مرغ

 

  • برای تزیین روی کیک حلوای هویج می توانید از خلال بادام، خلال پسته، برگ گل محمدی خشک شده، پودر نارگیل و مربای هویج استفاده کنید.

 

کیک حلوای هویج را به مدت ۱ شبانه روز می توانید بیرون از یخچال و در دمای محیط قرار دهید ولی برای نگهداری مدت زمان بیشتر، آن را در ظرف در بسته و یخچال بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کیک هویج خوشمزه « 

 

 

طرز تهیه کیک حلوای هویج

 

طرز تهیه کیک برای پایه حلوای هویج

 

زمان آماده سازی مواد: ۵ دقیقه

زمان پخت حلوای هویج: ۳۰ دقیقه

میزان انرژی: ۴۰۰ کالری

 

مواد لازم برای تهیه کیک زیر حلوای هویج

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

تخم مرغ: ۳ عدد

آرد قنادی: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

کره: ۱۰۰ گرم

ماست یا شیر: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری

وانیل:۱/۲ قاشق چای خوری

 

 

مواد لازم برای حلوای روی کیک

 

هویج: ۵۰۰ گرم

آرد برنج: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

روغن مایع: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

کره: ۱ قالب ۵۰ گرمی

زعفران دم کرده غلیظ: ۲ قاشق غذاخوری

گلاب: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

خلال بادام و پسته: به میزان دلخواه (برای تزیین)

 

 

طرز تهیه  کیک زیر حلوای هویج

 

کیک برای حلوای هویج

 

مرحله اول؛ مواد کیک را با هم ترکیب کنید

در اولین مرحله، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد. آرد و بیکینگ پودر را ۳ بار ار الک ریز بگذرانید.

 

 

مرحله دوم؛ زرده  و سفیده را جدا کنید و شکر و وانیل اضافه کنید

 

تخم مرغ ها را بشکنید. زرده ها را در یک ظرف، و سفیده را در ظرف دیگر بریزید. به ظرفی که سفیده ها را در آن ریخته اید، نصف لیوان شکری که داشته اید، اضافه کنید و به هم بزنید در حدی که پف کند. در ظرفی که زرده ها را ریخته اید، بقیه شکر (نصف لیوان) و وانیل را اضافه کنید و به هم بزنید و به خوبی مخلوط کنید.

 

 

مرحله سوم؛ آرد  و بیکینگ پودر را به مایه تخم مرغی کیک اضافه کنید

 

کیک در فر

 

سفیده و زرده تخم مرغ را که در دو ظرف جداگانه داشتید، با هم مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودری را که الک کرده بودید، به آنها اضافه کنید. این کار را طی چند مرحله انجام دهید. به صورت دورانی مواد را به هم بزنید.

 

 

مرحله چهارم: شیر و کره را اضافه کنید

 

در یک شیرجوش، شیر را روی حرارت گرم کنید و کره را در آن بیندازید تا ذوب شود. سپس به تدریج آن را به خمیری که در مرحله قبل درست کردید، اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. مواد را به آرامی هم بزنید تا پف کیک از بین نرود.

 

 

مرحله پنجم؛ خمیر را در قالب بریزید و در فر بگذارید

 

آماده شدن کیک برای حلوای هویج

 

کف و دیواره یک قالب را چرب کنید و خمیر کیک را در آن بریزید. سپس قالب را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از این مدت، با خلال دندان یا چنگال تست کنید تا اگر کیکتان پخته بود، آن را از فر بیرون بیاورید. اگر کیک به چنگال چسبید، چند دقیقه دیگر صبر کنید تا به خوبی بپزد.

حتما بخوانید  ۱۴ خواص زیتون برای کودکان و عوارض احتمالی آن + روش مصرف

 

نکته: روی کیک بعد از پخت می توانید کمی شربت بریزید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه خورش هویج مجلسی تبریزی « 

 

 

طرز تهیه حلوای هویج

 

 

طرز تهیه حلوای هویج

 

مرحله اول؛ مواد اولیه را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه حلوا هویج، هویج ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید. آن ها به قطعات کوچک خرد کنید تا زودتر بپزند.

آرد را دو بار الک کنید تا هم ناخالصی آن گرفته شود و هم دانه های آن از هم باز شوند.

 

 

مرحله دوم؛ هویج ها را بپزید

 

هویج ها را در یک قابلمه بریزید و روی آن ها را آب بریزید، به طوری که سطح آن را آب بپوشاند. بهتر است آبی که استفاده می کنید، جوش باشد. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید تا هویج ها کاملا بپزند.

 

 

مرحله سوم؛ هویج ها را پوره و له کنید

 

بعد از این که هویج ها پختند، آن ها را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و پوره کنید. اگر هیچ کدام را در دسترس نداشتید، آن ها را با گوشت کوب بکوبید و له کنید.

 

 

مرحله چهارم؛ شربت حلوا را درست کنید

 

در یک قابلمه کوچک، گلاب را با شکر مخلوط کنید و به هم بزنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا دانه های شکر حل شوند. زعفران را در این مرحله از طرز تهیه حلوا هویج اضافه کنید. وقتی دانه های شکر حل شدند، حرارت را قطع کنید. لازم نیست شربت حتما بجوشد.

 

 

مرحله پنجم؛ آرد را تفت دهید

 

در یک تابه، آرد الک شده را بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی خامی آرد گرفته شد، حرارت را متوقف کنید. دوباره آرد را الک کنید و داخل همان تابه ای که آن را تفت داده اید، برگردانید.

 

 

مرحله ششم؛ کره و روغن را اضافه کنید

 

تابه را دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید و کره و روغن را به آن اضافه کنید. اجازه دهید کره کاملا ذوب شود. در این حین، مدام آرد را تفت دهید تا گلوله نشود و مخلوط یکدستی داشته باشید.

 

 

مرحله هفتم؛ پوره هویج و شربت را اضافه کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک حلوای هویج پوره هویج را به آرامی و طی چند مرحله به تابه آرد و روغن اضافه کنید و هر بار به هم بزنید. سپس شربت حلوا (گلاب و زعفران و شکر حل شده) را به مواد اضافه و کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه حلوای هویج به ۲ روش «

 

 

مرحله هشتم؛ ریختن حلوا روی کیک و سرو کردن کیک حلوای هویج

 

کیک حلوا هویج خوشمزه

 

حلوا را در حالی که روی حرارت است به هم بزنید و تابه را با کمک دسته های آن تکان دهید. وقتی حلوا به غلظت مناسب رسید، شعله را خاموش کنید. بعد از این که حلوا کمی از حرارت افتاد، آن را روی کیک بریزید و کامل صاف کنید. کیک را با چاقو به اندازه دلخواه برش بزنید و روی کیک حلوای هویج را با مواد دلخواه تزیین کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه حلوا مجلسی  «

 

کالابرگ الکترونیک