طرز تهیه لایم چری آلبالو به ۲ روش کافی شاپی

طرز تهیه لایم چری آلبالو به ۲ روش کافی شاپی


15 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه لایم چری به 2 روش کافی شاپی

لایم چری چیست؟ لایم چری در اصل یک نوشیدنی تابستانی محبوب در سراسر دنیاست که مواد اصلی آن همان‌طور که از نامش پیداست، از لیمو و آلبالو (یا گاهی اوقات گیلاس تازه) تشکیل شده است. انواع مختلفی از لایم چری وجود دارند که می‌توانید با موادی که در دسترس دارید، درست کنید. حتی میزان مواد را بنا به ذائقه خود می‌توانید کم یا زیادتر در نظر بگیرید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه لایم چری به ۲ روش مختلف می‌پردازیم و فوت و فن‌های تهیه لایم چری را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه لایم چری ساده

 

طرز تهیه لایم چری ساده

 

مدت زمان آماده سازی نوشیدنی لایم چری: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه لایم چری

 

• آب گازدار یا سودا: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شربت آلبالو: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب لیمو ترش: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب آلوئه‌ورا: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• یخ: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه لایم چری

 

برای درست کردن لایم چری با آلوئه ورا، مواد مورد استفاده در این نوشیدنی را به ترتیب باید در لیوان بریزید و در آخر در صورت دلخواه آن‌ها را هم بزنید و سرو کنید. برای مشاهده مراحل تهیه لایم چری، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

 

مرحله اول: شربت آلبالو و یخ را در لیوان بریزید

 

حتما بخوانید  طرز تهیه همبرگر به روش مک دونالد + نکات جمع نشدن گوشت همبرگر

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، مواد را از قبل در یخچال بگذارید تا سرد شوند. سپس داخل یک لیوان را ابتدا شربت آلبالو بریزید و روی آن را با تکه‌های یخ بپوشانید. باید تا نصف لیوان را با شربت آلبالو و یخ پر کنید.

 

مرحله دوم: بقیه مواد را به لیوان اضافه کنید

 

در مرحله بعد، آب آلوئه‌‌ورا، آبلیمو و آب گازدار یا سودا را به لیوان اضافه کنید. در نهایت لایم چری خود را با برش‌های میوه‌های مختلف مثل برش‌های لیمو ترش، توت فرنگی و … تزیین و آن را سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قهوه ترک حرفه ای روی گاز

 

طرز تهیه لایم چری (روش دوم)

 

لایم چری با آلبالو

 

مدت زمان آماده سازی لایم چری: ۱ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه لایم چری آلبالو

 

• آلبالو: ۵۰۰ گرم
• شکر گرانول: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نمک کوشر: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• آب سودا: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب لیمو ترش تازه: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• تکه‌های یخ و شاخه‌های نعناع: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه لایم چری آلبالو

 

برای تهیه لایم چری به این روش، باید ابتدا آلبالوها را با نمک، شکر و آبلیمو در یک ظرف استراحت دهید تا آب بیندازد. سپس آنها را آبکش کنید. محلول باقی مانده را در لیوان بریزید و آلبالوها را سیخ بزنید. در آخر سودا و دیگر مواد را هم اضافه کنید. برای مشاهده جزییات تهیه نوشیدنی لایم چری، مراحل تهیه لایم چری آلبالو را بخوانید.

 

مرحله اول: آلبالوها را با مواد دیگر استراحت دهید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه لایم چری، آلبالوها را بشویید و شاخه و هسته‌های آنها را جدا کنید. سپس آنها را در یک کاسه بریزید و شکر، آبلیمو و نمک را هم به آلبالوهای داخل کاسه اضافه کنید تا کاملا روی آنها را بپوشاند. روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت ظرف را در دمای محیط بگذارید تا آلبالوها آب بیندازند و مزه همه مواد کاملا با هم میکس شوند.

 

مرحله دوم: آلبالوها را آبکش کنید

 

حتما بخوانید  ۳ طرز پخت برنج ایرانی هاشمی به روش آبکش، دمی و فوری

بعد از گذشت یک ساعت، آلبالوها را با مایعی که در آن قرار دارد، در صافی بریزید تا آلبالوها از مایع جدا شود. مایع را به اندازه‌های مساوی در لیوان بریزید. آلبالوهایی را که جدا شده‌اند هم سر سیخ‌های چوبی نازک بزنید و به صورت مورب در لیوان قرار دهید.

 

مرحله سوم: سودا و یخ را اضافه و آن را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه لایم چری، سودا را به لیوان‌ها اضافه کنید و یخ را به مواد داخل لیوان اضافه کنید تا لیوان‌ها پر شوند. وقتی لایم چری‌ شما آماده شد، روی آن را با برگ‌های نعناع تازه تزیین و آن را سرو کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه نوشیدنی لایم چری

 

فوت و فن های طرز تهیه لایم چری

 

*برای تهیه لایم چری، لایه لایه بودن مواد اصل مهم آن است. ولی در هنگام سرو می‌توانید آن را هم بزنید تا همه طعم‌ها با هم میکس شوند.

* به عنوان شیرین کننده می‌توانید از شکر سفید، شکر قهوه‌ای یا عسل طبیعی استفاده کنید. میزان به کار بردن شیرین کننده‌ها به سلیقه شما و به میزان شیرین بودن آلبالوهایتان بستگی دارد.

*برای درست کردن لایم چری هم می‌توانید از شربت آلبالو استفاده کنید، هم می‌توانید آلبالوها را با نمک، شکر و آبلیمو استراحت دهید و شربت به دست آمده را استفاده کنید. هم از آب آلبالو و هم از آلبالو‌های پوره شده می‌توانید استفاده کنید.

*اگر آلبالو تازه در دسترس نداشتید می‌توانید از گیلاس تازه در طرز تهیه لایم چری استفاده کنید.

*به جای آب گازدار یا سودا می‌توانید از آبمیوه‌های مختلف هم در این نوشیدنی استفاده کنید.

 

سوالات متداول

لایم چری با چه موادی ساخته می‌شود

لایم چری با چه موادی ساخته می‌شود؟

 

لایم چری یکی از نوشیدنی‌های خنک تابستانی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن، شامل لیمو و آلبالو می‌شود. البته می‌توانید مواد یا چاشنی‌های دیگر را هم به آن اضافه کنید.

 

با چه چیزی لایم چری را تزیین کنیم؟

 

برای تزیین لایم چری می‌توانید از برش‌های میوه‌های مختلف یا برگ‌های نعناع تازه استفاده کنید. می‌توانید لبه لیوانی که لایم چری را سرو می‌کنید، با دانه‌های شکر تزیین کنید.

 

منبع: foodnetwork

کالابرگ الکترونیک