۳ طرز تهیه جوجه کباب قرمز به روش رستورانی با طعم چیلی و معمولی

۳ طرز تهیه جوجه کباب قرمز به روش رستورانی با طعم چیلی و معمولی


9 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ طرز تهیه جوجه کباب قرمز به روش رستورانی با طعم چیلی و معمولی

جوجه کباب قرمز یا جوجه کباب چیلی یکی از جذاب‌ترین انواع جوجه کباب برای پذیرایی از مهمان‌ها است که معمولا برای تهیه آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برخی افراد این جوجه کباب را با سس چیلی درست می‌کنند و برخی دیگر برای تهیه آن از زرشک و رب گوجه فرنگی استفاده می‌کنند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با همه روش‌های طرز تهیه جوجه کباب قرمز با طعم چیلی و معمولی به طور کامل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب قرمز چیلی با سس کچاپ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت مرغ (جوجه کبابی خرد شده) ۱ کیلوگرم
ماست یونانی ۲ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
پودر فلفل پاپریکا ۱ قاشق غذاخوری
پودر گوجه ۱ قاشق غذاخوری
سس سویا ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
پودر فلفل چیلی به مقدار دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان پخت جوجه کباب قرمز: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه جوجه کباب قرمز با چیلی و سس کچاپ

مراحل طرز تهیه جوجه کباب قرمز با چیلی و سس کچاپ
بهترین سس برای خواباندن جوجه کباب قرمز استفاده از ترکیب پودر فلفل قرمز، پودر گوجه، سس کچاپ و ماست است. طعم این جوجه کباب سرخ رنگ بسیار لذیذ است. در ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب چیلی را دنبال کنید.

مرحله اول؛ مرغ را با پیاز ترکیب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه جوجه کباب لاکچری قرمز به روش رستورانی باید تکه‌های مرغ‌ جوجه کبابی خرد شده را خوب بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. در این فرصت پیاز را هم بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت خلالی خرد کنید. حالا در یک ظرف تکه‌های مرغ و پیازهای خرد شده را با هم ترکیب کنید.

می‌توانید گوشت مرغ را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ تکه‌های مرغ را مزه‌دار کنید

بعد از ترکیب کردن پیاز و مرغ باید در یک ظرف سس کچاپ (طرز تهیه سس کچاپ) را با ماست، پاپریکا، پودر گوجه (طرز تهیه پودر گوجه)، سس سویا، روغن زیتون و پودر چیلی ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید و بعد به ترکیب مرغ و پیاز اضافه کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید. سپس یک دستکش به دست کنید و مرغ‌ها را با این مایه مرینیت جوجه کباب خوب ماساژ دهید تا مزه‌دار شوند.

در صورت تمایل می‌توانید سس کچاپ، ماست، پودر پاپریکا، سس سویا، روغن زیتون و پودر چیلی را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

حتما بخوانید  15 نکته مهم فریز کردن توت فرنگی و مربای توت فرنگی با حفظ مزه

مرحله سوم؛ جوجه مرینیت شده را در یخچال بگذارید

برای بهتر مزه‌دار شدن جوجه بهتر است آن‌ها را برای چند ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. هر چقدر مرغ‌ها بیشتر در سس چیلی بمانند، بهتر مزه‌دار می‌شوند. اما اگر زمان ندارید ۱ ساعت هم کافی است.

مرحله چهارم؛ جوجه کباب قرمز را درست کنید

در آخرین مرحله باید جوجه‌های مزه دار شده را سیخ بزنید و آن‌ها را روی حرارت زغال منقل یا آتش کباب پز، کباب کنید. به خاطر داشته باشید که سیخ‌های جوجه را با فاصله روی حرارت بگذارید و مدام بچرخانید تا سیاه نشوند. در انتها می‌توانید این جوجه کباب خوشمزه و خوشرنگ را با برنج زعفرانی یا برنج چلو میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب سبز (جوجه کباب سبزیجات)

روش تهیه جوجه کباب قرمز با رب گوجه فرنگی

طرز تهیه جوجه کباب با رب گوجه فرنگی
برای تهیه جوجه کباب قرمز با رب گوجه فرنگی باید از ترکیب مرغ جوجه کبابی خرد شده، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی، نمک، پاپریکا، پودر چیلی، آویشن، پودر سیر و مقداری آب پیاز استفاده کنید. در این روش باید مرغ را در یک ظرف بریزید و سپس همه مواد را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و برای ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند.

در ادامه جوجه کباب قرمز را روی زغال یا در ماهیتابه به روش تهیه جوجه کباب تابه‌ای آماده کنید.

می‌توانید رب گوجه فرنگی، نمک، آویشن و پودر سیر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

روش تهیه جوجه کباب قرمز زرشکی

روش بعدی برای تهیه جوجه کباب قرمز استفاده از «زرشک» است. برای تهیه جوجه کباب به این روش باید زرشک را همراه با رب گوجه فرنگی، روغن مایع، نمک، فلفل سیاه، پودر زنجبیل، پودر پاپریکا و پودر فلفل قرمز در مخلوط‌کن بریزید و خوب ترکیب کنید. سپس این سس را همراه با مقداری آب پیاز به تکه‌های مرغ جوجه کبابی خرد شده اضافه کنید. مواد را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند. سپس جوجه‌ها را به سیخ بکشید و روی زغال آماده کنید.

برای خرید زرشک، روغن مایع، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر زنجبیل به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

روش تهیه جوجه کباب قرمز در فر

برای تهیه جوجه کباب قرمز در فر باید جوجه کباب را آماده کنید و سپس آن را به سیخ چوبی بزنید و داخل سینی فر قرار دهید. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و جوجه‌ها را برای ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا مغزپخت شوند.

روش تهیه جوجه کباب قرمز در هواپز (ایرفرایر)

برای تهیه جوجه کباب قرمز در سرخ کن بدون روغن، مانند یکی از روش‌های روش بالا، باید جوجه‌ها یا تکه‌های مرغ را مزه‌دار کنید. اندازه مواد کاملا تقریبی است و به حجم ایرفرایر شما بستگی دارد. سپس جوجه‌ها را به مدت ۵ تا ۷ ساعت در پلاستیک زیپ کیپ قرار دهید تا مزه‌دار و کمی نرم شوند.

برای پخت جوجه‌ها به صورت کبابی، مرغ‌های مزه‌دار شده را از یخچال بیرون بیاورید و روی توری هواپز بچینید (می‌توانید جوجه را به سیخ چوبی هم بکشید). دستگاه هواپز را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و زمان ۳۰ دقیقه تنظیم کنید. بعد از ۲۰ دقیقه درب دستگاه را باز کنید و جوجه‌ها را برگردانید.

حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه بستنی ماست و توت فرنگی اسکوپی، ساندویچی و چوبی

۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا سمت دیگر مرغ‌ها هم بپزد و سرخ شود. در همان ۱۰ دقیقه پایانی، می‌توانید کمی روی مرغ‌ها را روغن یا کره بمالید. بعد از سرخ شدن، جوجه‌ها را از دستگاه بیرون آورده و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ در هواپز (ایر فرایر)

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه جوجه کباب قرمز

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه جوجه کباب قرمز

  • برای تهیه جوجه کباب قرمز می‌توانید از سینه مرغ بدون استخوان یا هر قسمت دیگری از مرغ که دوست دارید استفاده کنید.
  • اگر در طرز تهیه جوجه کباب با رب گوجه از سس سویا استفاده می‌کنید، نیازی به اضافه کردن نمک به جوجه‌ها نیست.
  • در صورتی که برای مزه‌دار کردن جوجه کباب به سس سویا دسترسی ندارید، می‌توانید از مقداری نمک و سرکه استفاده کنید.
  • برای پخت جوجه کباب قرمز در ماهیتابه می‌توانید جوجه کباب‌ها را به سیخ چوبی بزنید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه گریل بریزید و جوجه‌ها را در ماهیتابه بچینید و اجازه دهید با حرارت متوسط آماده شوند.
  • اضافه کردن ماست به جوجه کباب موجب لطیف شدن بافت جوجه کباب ماستی می‌شود. اگر در طرز تهیه جوجه کباب قرمز از ماست استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که ماست شما باید غلیظ باشد.
  • در طرز تهیه جوجه کباب به هیچ عنوان از پیاز رنده شده استفاده نکنید، زیرا این کار موجب چسبیدن پیاز به بافت گوشت و سوختن آن در زمان پخت می‌شود.
  • برای این که جوجه کباب شما بهتر مزه‌دار شود، می‌توانید به جای پیاز خلالی شده پیاز را رنده کنید و آن را خوب فشار دهید. تا آب پیاز جدا شود. سپس از آب پیاز برای مزه‌دار کردن جوجه کباب استفاده کنید.
  • برای مزه دار کردن جوجه کباب قرمز می‌توانید از سیر رنده شده، سماق و آبلیمو نیز در کنار دیگر چاشنی‌ها استفاده کنید.
  • مثل روش تهیه جوجه کباب زعفرانی برای خوشمزه‌تر شدن جوجه کباب قرمز می‌توانید مقداری کره را با زعفران ترکیب کنید و در زمان کباب کردن جوجه‌ها روی آن‌ها بمالید.
  • برای تهیه جوجه کباب باید تکه‌های مرغ را به یک اندازه خرد کنید تا در زمان کباب کردن به طور همزمان بپزند و آماده شوند.
  • اضافه کردن مقداری ادویه کاری به مواد مرینیت جوجه کباب قرمز طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.
  • همراه با جوجه کباب مقداری فلفل سبز، گوجه فرنگی و سبزیجات مختلف مثل کدو سبز و فلفل دلمه می‌توانید کباب کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن جوجه کباب قرمز

برای جلوگیری از خشک شدن جوجه کباب قرمز چه کار کنیم؟

برای این که جوجه کباب قرمز شما خشک نشود، می‌توانید مقداری کره آب شده را با زعفران دم‌کرده یک در یک کاسه با هم مخلوط کنید و در حین پخت چندین بار کره را با برس روی کباب‌ها بمالید.

چرا نباید برای مزه‌دار کردن جوجه کباب قرمز از پیاز رنده شده استفاده کنیم؟

استفاده از پیاز رنده شده برای تهیه جوجه کباب موجب می‌شود تا تکه‌های پیاز موقع پخت جوجه‌ها بسوزند و رنگ جوجه شما تیره شود. از پیاز خلالی و درشت خرد شده یا آب پیاز برای مرینیت جوجه کباب استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک