طرز تهیه جوجه کباب سبز با چاشنی سبزیجات به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب سبز با چاشنی سبزیجات به روش رستورانی


24 دی 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه جوجه کباب سبز با چاشنی سبزیجات به روش رستورانی

اگر مزه جوجه کباب سبز را چشیده باشید، می‌دانید که طعم این جوجه کباب رستورانی به خاطر سبزیجات و چاشنی‌های متنوعی که به آن اضافه می‌شود، با مزه انواع جوجه کباب‌ طعم‌دار که تا به حال خورده‌اید متفاوت است. برای تهیه جوجه کباب سبز معمولا از ترکیب سبزیجات مختلفی استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه جوجه کباب سبز خوشمزه به روش رستورانی آشنا شوید و به شما می‌گوییم چاشنی جوجه کباب سبزیجات چیست.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با چاشنی سبزیجات (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
مرغ جوجه کبابی خرد شده ۱ کیلوگرم
سبزیجات (جعفری، گشنیز، ریحان و پیازچه) از هر کدام ۱۰۰ گرم
مغز گردو ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
ماست ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر  ۴ حبه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت جوجه کباب سبز: ۶۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه جوجه کباب سبز

مراحل طرز تهیه جوجه کباب سبز خوشمزه با ماست و گردو و سبزی

جوجه کباب سبز یکی از خوشمزه‌ترین انواع جوجه کباب است که مثل جوجه کباب زعفرانی معمولا در رستوران‌ها سرو می‌شود. مراحل طرز تهیه جوجه کباب با طعم و چاشنی سبزیجات را دنبال کنید.

مرحله اول؛ گردو و سیر را میکس کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه جوجه کباب سبز به روش رستورانی باید سیر را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سیر و مغز گردو را در مولینکس یا غذاساز بریزید و خوب له کنید. می‌توانید برای له کردن گردو و سیر از گوشتکوب دستی و رنده نیز استفاده کنید و بعد مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مغز گردو را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ سس مخصوص جوجه کباب سبز را آماده کنید

برای تهیه سس مخصوص جوجه کباب سبز باید در یک ظرف روغن را با ماست ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس آویشن، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. مواد را همره با گردو و سیر در مخلوط‌کن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. در ادامه سبزی‌ها را بشویید و تمیز کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش دندونی مشهدی (آش دنیک) مقوی و خوشمزه

دوباره دستگاه را روشن کنید و سبزیجات جوجه سبز را اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم میکس کنید تا سس سبزیجات جوجه کباب یکدست شود. به خاطر داشته باشید که برای میکس کردن سبزیجات باید از سرعت زیاد مخلوط کن یا غذاساز استفاده کنید.

شما می‌توانید روغن مایع، ماست، نمک، فلفل سیاه و آویشن را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ جوجه‌ها را با سس سبز مزه‌دار کنید

بعد از این که سس مخصوص جوجه کباب سبز را آماده کردید، در این مرحله از طرز تهیه جوجه کباب سبز باید جوجه‌ها را با سس مخصوص ترکیب کنید. سپس یک دستکش بپوشید و مواد را با دست خوب هم بزنید و به تمام قسمت‌های جوجه بمالید.

شما می‌توانید گوشت مرغ و انواع جوجه کباب طعم‌دار از جمله جوجه کباب با طعم سبزیجات را به روش‌های اینترنتی و حضوری از افق کورش بخرید.

مرحله چهارم؛ جوجه‌ سبز را در یخچال قرار دهید

در این مرحله از طرز تهیه جوجه ماستی با سبزیجات باید برای این که جوجه‌ها به خوبی مزه‌دار شوند، بهتر است یک سلفون روی ظرف آن‌ها بکشید و جوجه‌ها را برای حدود ۱۲ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. هر چقدر مرغ‌ها بیشتر در سس سبزیجات بمانند، مزه بهتری پیدا می‌کنند. اگر فرصت ندارید هم حداقل یک ساعت جوجه‌ها را در مایه مرینیت جوجه کباب سبز بخوابانید.

مرحله پنجم؛ جوجه کباب سبز روی منقل کباب کنید

بعد از حدود ۱۲ ساعت که جوجه‌ها به خوبی مزه‌دار شدند، آن‌ها را به سیخ بزنید. سپس روی زغال منقل یا گاز آماده کنید. اگر امکان کباب کردن جوجه‌ها روی منقل یا کباب‌پز را ندارید، می‌توانید جوجه‌ها را به سیخ چوبی بزنید. تابه گریل را با کمی روغن چرب کنید و بعد سیخ‌های کباب را داخل آن بچینید.

اجازه دهید جوجه کباب سبز شما با حرارت ملایم بپزد و آماده شود. می‌توانید جوجه کباب سبز و خوشمزه‌تان را با برنج زعفرانی یا برنج چلو رستورانی سرو کنید و از مزه لذیذ این کباب لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب چیمیچوری با سس سبز

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه جوجه کباب سبز

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه جوجه کباب سبز

  • برای تهیه جوجه کباب سبز می‌توانید به جای روغن معمولی از روغن زیتون یا هر نوع روغن گیاهی که دوست دارید استفاده کنید. می‌توانید روغن زیتون را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • در طرز تهیه جوجه کباب سبز می‌توانید مقدار سیر را بنا به سلیقه خودتان کم و زیاد کنید و یا آن را حذف کنید و از پودر سیر استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید پودر سیر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • برای تهیه جوجه کباب سبز بهتر است از ماست پرچرب و چکیده استفاده کنید تا کباب شما خوشمزه‌تر شود.
  • برای پخت جوجه کباب سبز در سولاردام می‌توانید از گزینه پخت جوجه کباب سولاردم استفاده کنید.
  • به منظور خوشمزه‌تر شدن جوجه کباب سبز می‌توانید از مقداری آب لیمو ترش تازه برای مزه‌دار کردن مرغ‌ها استفاده کنید. می‌توانید آبلیمو را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • در طرز تهیه جوجه کباب با سبزیجات معطر مثل جوجه کباب سبزیجات سولیکو کاله هم می‌توانید از سینه مرغ و هم بال و کتف مرغ استفاده کنید.
  • در طرز تهیه جوجه کباب سبز می‌توانید به جای جعفری، گشنیز، ریحان و پیازچه از ترکیب جعفری، ریحان و نعنا نیز استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای میکس کردن سبزیجات برای تهیه سس جوجه کباب سبز آن‌ها را خرد کنید، اما در این روش رنگ جوجه کباب شما سبز نخواهد شد.
  • جوجه کباب سبز باید با حرارت ملایم کباب شود. برای جلوگیری از سیاه شدن جوجه کباب با چاشنی سبزیجات بهتر است یک ترکیب کره و روغن تهیه کنید و در زمان کباب کردن جوجه کباب مدام از این ترکیب روی جوجه‌ها بمالید تا ظاهر جوجه کباب نسوزد و سیاه نشود. می‌توانید کره را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • مهم‌ترین رمز و راز تهیه جوجه کباب سبز قرار دادن مرغ در سس به مدت طولانی است. در طرز تهیه جوجه کباب سبز هر چقدر مرغ‌ها بیشتر در سس بمانند، کباب شما بهتر مزه‌دار می‌شود و طعم لذیذتری پیدا می‌کند.
  • برای این که جوجه ماستی سبز شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید از مقدار کمی زعفران نیز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نباید به جوجه کباب سبز زعفران زیادی اضافه کنید، زیرا در این صورت رنگ جوجه کباب به جای سبز، زرد می‌شود. می‌توانید زعفران را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • اگر زمان کافی برای آماده کردن سس جوجه کباب سبز را ندارید، می‌توانید از سس سبز آماده برای مزه‌دار کردن جوجه کباب استفاده می‌کنید.
حتما بخوانید  طرز تهیه شامی ترش گیاهی و بدون گوشت به ۲ روش ساده و خوشمزه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب ماستی لاری

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن جوجه کباب سبز

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن جوجه کباب سبز

چاشنی جوجه کباب سبزیجات چیست؟

برای این که مزه جوجه کباب سبز شما لذیذتر شود می‌توانید از ترکیب سبزیجات معطر، آویشن، فلفل سیاه، سیر و مقداری آب لیمو ترش تازه استفاده کنید.

علت سیاه شدن جوجه کباب سبز چیست؟

جوجه کباب سبز باید با حرارت ملایم بپزد تا خوشرنگ شود. برای جلوگیری از سیاه شدن جوجه کباب سبز می‌توانید مقداری کره و روغن را ترکیب کنید و در زمان کباب کردن جوجه‌ها مدام از این ترکیب روی کباب‌ها بزنید تا خوشرنگ‌تر شوند.

در طرز تهیه جوجه کباب سبز از چه سبزیجاتی استفاده می‌شود؟

در پاسخ به این سوال که چه سبزی به جوجه کباب بزنیم باید بگوییم برای تهیه جوجه کباب سبز می‌توانید از سبزیجاتی مثل جعفری، گشنیز، ریحان و پیازچه و همچنین ریحان تازه استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک