طرز تهیه انواع جوجه کباب | ۱۸ مدل جوجه کباب ایرانی و ملل + فیلم

طرز تهیه انواع جوجه کباب | ۱۸ مدل جوجه کباب ایرانی و ملل + فیلم


18 فروردین 1403 . زمان مطالعه: 18 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۸ طرز تهیه انواع جوجه کباب رستورانی ایرانی و بین المللی + فیلم

جوجه کباب یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی و جزو کباب‌های سنتی و مجلسی است که معمولا با طعم‌های مختلف برای شام و ناهار یا یک غذای خوشمزه برای سحری ماه رمضان و شام افطار ماه رمضان تهیه می‌شود. برخی جوجه کباب را به صورت زعفرانی درست می‌کنند و برخی دیگر با انواع سس و سبزیجات و ادویه‌های مختلف آن را مزه‌دار می‌کنند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش آموزش طرز تهیه انواع جوجه کباب طعم دار و خوشمزه به روش رستورانی را برای شما آماده کرده‌ایم.

انواع جوجه کباب‌ رستورانی ایرانی و فرنگی

طرز تهیه انواع جوجه کباب‌های ایرانی

جوجه کباب یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای گوشتی برای ناهار و شام است که اضافه کردن چاشنی‌های مختلف نقش مهمی بر طعم آن دارد. برای تهیه انواع جوجه کباب زعفرانی باید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید و در طرز تهیه انواع جوجه کباب سبزیجات یا سبز نیز از ترکیب سبزیجات میکس شده استفاده می‌شود.

تنوع طعم‌های جوجه کباب بسیار زیاد است و شما می‌توانید بهترین مایه و مواد مرینیت جوجه کباب را دقیقا طبق سلیقه و ذائقه خودتان آماده کنید. در ادامه این مطلب می‌توانید با طرز تهیه انواع جوجه کباب با طعم‌های مختلف آشنا شوید.

در طرز تهیه انواع جوجه کباب‌ ایرانی و فرنگی از موادی مثل گوشت مرغ، جوجه کباب تازه، زعفران، زردچوبه، کره، روغن مایع، نمک، فلفل سیاه، آبلیمو، ماست، زرشک، روغن زیتون و … استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱- جوجه کباب زعفرانی

جوجه کباب زعفرانی از انواع جوجه کباب

به جرات می‌توان گفت که «جوجه کباب زعفرانی» یکی از خوشمزه‌ترین انواع جوجه کباب خانگی و بازاری است که برای تهیه آن از زعفران دم کرده با مقداری فلفل سیاه، نمک، کره، گوجه فرنگی و پیاز استفاده می‌شود.

برای درست کردن جوجه کباب خوشمزه با استخوان یا بدون استخوان ابتدا باید گوشت را به قطعات مناسب برای جوجه زدن سر سیخ، خرد کنید و سپس آن‌ها را مزه‌دار کنید. اگر می‌خواهید جوجه کباب را به صورت مجلسی برای مهمانی‌های خود تهیه کنید بهتر است فقط از سینه مرغ استفاده کنید تا یک جوجه کباب بدون استخوان داشته باشید.

در ضمن یادتان باشد برای ترد شدن جوجه کباب، آبلیمو و نمک را در نیم ساعت یا یک ساعت پایانی مزه‌دار شدن و قبل از کباب کردن به جوجه اضافه کنید. همچنین از آبلیمو خیلی ترش برای اضافه کردن به جوجه‌ها خودداری کنید. آبلیموی ترش و در حجم زیاد، باعث سفت شدن مرغ می‌شود.

برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی کلیک کنید.

۲- جوجه کباب سبز

جوجه کباب سبز از انواع جوجه کباب

اگر مزه «جوجه کباب سبز» را چشیده باشید، می‌دانید که طعم این جوجه کباب به خاطر سبزیجات و چاشنی‌های متنوعی که به آن اضافه می‌شود، با مزه انواع جوجه کباب‌ طعم‌دار که تا به حال خورده‌اید متفاوت است. برای مثال ایتالیایی‌ها جوجه کباب سبز را با سس پستو درست می‌کنند.

برای تهیه جوجه کباب سبز معمولا از ترکیب سبزیجات مختلفی استفاده می‌شود. در این روش ابتدا باید سس مخصوص و سبز رنگ آن را آماده کنید و بعد مرغ جوجه کبابی خرد شده را داخل این سس قرار دهید تا مزه‌دار شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب سبز می‌توانید روی لینک طرز تهیه جوجه کباب سبز کلیک کنید.

۳- جوجه کباب چیمیچوری

جوجه کباب چیمیچوری از انواع جوجه کباب

«جوجه کباب چمیچوری» یکی دیگر از انواع جوجه کباب است که با تکه‌های مرغ مزه‌دار شده و سس چمیچوری درست می‌شود. می‌توانید در تابه یا در فر این جوجه کباب را درست کنید. برای تهیه سس این جوجه کباب باید سیر را رنده کنید. جعفری و گشنیز تازه را بشویید و وقتی آب خود را از دست دادند، آن‌ها را به صورت ساطوری ریز خرد کنید. فلفل قرمز را هم به صورت ریز خرد کنید. می‌توانید این مواد را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و همه را با هم پوره کنید تا کاملا نرم و یکدست شوند.

سینه‌های مرغ را با سسی که آماده کرده‌اید ترکیب کنید. سپس روی مرغ‌ها را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم‌ مواد سس، به خورد مرغ‌ها برود و همچنین بافت نرم‌تری بگیرند.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب چیمیچوری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب چیمیچوری کلیک کنید.

۴- جوجه کباب قرمز

جوجه کباب قرمز از انواع کباب
«جوجه کباب قرمز» یا «جوجه کباب چیلی» یکی از جذاب‌ترین انواع جوجه کباب رستورانی و خانگی برای پذیرایی از مهمان‌ها است که معمولا برای تهیه آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برخی افراد این جوجه کباب را با سس چیلی درست می‌کنند و برخی دیگر برای تهیه آن از زرشک و رب گوجه فرنگی استفاده می‌کنند.

بهترین سس برای خواباندن جوجه کباب قرمز استفاده از ترکیب پودر فلفل قرمز، پودر گوجه، سس کچاپ و ماست است. همچنین برای این که جوجه کباب قرمز شما خشک نشود، می‌توانید مقداری کره آب شده را با زعفران دم‌کرده یک در یک کاسه با هم مخلوط کنید و در حین پخت چندین بار کره را با برس روی کباب‌ها بمالید.

برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه جوجه کباب قرمز به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه کباب قرمز کلیک کنید.

۵- جوجه کباب حلزونی

جوجه کباب حلزونی از انواع جوجه کباب

«جوجه کباب حلزونی» معمولا ظاهر متفاوت‌تری از جوجه کباب معمولی دارد و برای پذیرایی از مهمان‌ها بسیار مناسب است. برای درست کردن جوجه کباب حلزونی به فیله مرغ نیاز داریم. پس ابتدا فیله مرغ را به شکل نواری ببرید. قطر نوارها باید حدود ۲ تا ۳ سانتی‌متر باشد.

حتما بخوانید  طرز تهیه ووپی پای ردولوت قلبی مرحله به مرحله برای ولنتاین

پیاز را نیز بشویید و به شکل خلالی کنید. سیر را نیز له کنید. سیر و پیاز را در کاسه‌ای بریزید و آن را با زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر مخلوط و طعم‌دار کنید. تمام این مواد طعم‌دار شده را روی فیله‌های مرغ بریزید. تمام قسمت فیله باید با این مواد طعم‌دار شده باشد. فیله‌ها را در یک ظرف دربسته بریزید و در یخچال بگذارید.

برای خواندن مراحل تهیه جوجه کباب حلزونی به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه کباب حلزونی کلیک کنید.

۶- جوجه کباب با طعم ماست و لیمو

جوجه کباب با طعم ماست و لیمو از انواع جوجه کباب

طعم‌دار کردن «جوجه کباب با ماست و لیمو» یکی از حرفه‌ای‌ترین روش‌های درست کردن جوجه کباب است که در بیشتر رستوران‌ها مرسوم است. در اولین مرحله از طرز تهیه جوجه کباب ماستی زعفرانی با طعم لیمو باید تکه‌های مرغ را بشویید و با دستمال خوب خشک کنید. سپس مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و ۴ قاشق غذاخوری زعفران به آن‌ها اضافه کنید. تکه‌‌های گوشت مرغ با دست خوب ورز دهید تا زعفران به خرد مرغ‌ها برود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه کباب ماست و لیمو کلیک کنید.

۷- جوجه کباب لاری

جوجه کباب لاری از انواع جوجه کباب

«جوجه کباب لاری» یکی از انواع خوشمزه و پرطرفدار کباب جوجه خوشمزه و لذیذ است. در ترکیب مواد جوجه ماستی لاری رستورانی، ماست یکی از مواد اصلی است که به همین دلیل هم طعم جوجه را حسابی لذیذ و ترد می‌کند. رنگ این کباب سفید رنگ است و برای تهیه آن از سینه مرغ، ماست چکیده، پاپریکا، نمک، فلفل، سیر، پیاز و روغن زیتون استفاده می‌شود.

برای خواندن مراحل طرز تهیه جوجه کباب لاری به چند روش می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه کباب لاری کلیک کنید.

 

۸- جوجه کباب تابه‌ای

جوجه کباب تابه‌ای از انواع جوجه کباب

«جوجه کباب تابه‌ای» از انواع خوشمزه جوجه کباب خانگی و رستورانی است که شما به راحتی می‌توانید آن را در ماهیتابه آماده کنید و نیاز به منقل و کباب پز ندارید. برای تهیه این جوجه کباب کافی است گوشت مرغ جوجه کبابی خرد شده را که به یک اندازه خرد کرده‌اید در یک کاسه بزرگ بریزید، و آن را با زعفران دم کرده غلیظ، روغن مایع، نمک و فلفل قرمز و سیاه مزه‌دار کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

تمام مواد جوجه کباب را خوب با هم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شوند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای کلیک کنید.

۹- جوجه کباب استانبولی

جوجه کباب استانبولی شیش کباب از انواع جوجه کباب

«جوجه کباب استانبولی» معروف به «شش تاووک» یا «شیش تاووک» یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی ترکیه و به خصوص شهر استانبول است. تاووک در زبان ترکی به معنی جوجه و شیش هم به معنای سیخ است و شیش تاووک یعنی جوجه‌ای که به سیخ کشیده شده است.

گاهی هم شش تاووک را با روکشی از بیکن (گوشت نمک زده) سایر گوشت‌ها از گوشت گوسفند گرفته تا گوساله و بوقلمون و شتر مرغ به سیخ می‌کشند. برای خواندن مراحل کامل طرز تهیه جوجه کباب استانبولی شیش کباب می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه کباب استانبولی کلیک کنید.

۱۰- جوجه کباب لبنانی

جوجه کباب لبنانی از انواع جوجه کباب

«جوجه کباب لبنانی» یکی از انواع جوجه کباب‌های خوشمزه است که درست کردن آن نیز بسیار ساده است. طرز تهیه مواد مرینیت جوجه کباب لبنانی هم ساده است. یکی از مواد اصلی این مدل جوجه کباب عربی ماستی، ماست یونانی است که گوشت را مزه‌دار می‌کند.

برای تهیه این جوجه کباب عربی باید تکه‌های مرغ جوجه کبابی خرد شده را مزه‌دار کنید و به مدت ۳ الی چهار ساعت در یخچال بگذارید تا جوجه‌ها در ماست و سایر مواد مزه‌دار یا به اصطلاح مرینیت شوند.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب لبنانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه کباب لبنانی کلیک کنید.

۱۱- جوجه کباب ترش

جوجه ترش از انواع جوجه کباب

«جوجه کباب ترش» از انواع جوجه کباب محلی ایرانی است که اصالت آن به شهرهای شمالی باز می‌گردد. یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های درست کردن این «جوجه ترش فسنجونی» به روش رستورانی تهیه آن در دیگ یا گمج است که در این صورت به آن «جوجه ترش دیگی یا گمجی» یا «گمج کباب» می‌گویند.

برای تهیه جوجه ترش معمولا برای مزه دار کردن مرغ از مغز گردو، پیاز، رب انار، رب گوجه فرنگی، سبزی مخصوص، نمک و فلفل و روغن مایع استفاده می‌شود.

برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه جوجه ترش می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه ترش کلیک کنید.

۱۲- کباب ساتای مرغ

کباب ساتای مرغ از انواع جوجه کباب

«چیکن ساتای» یا «کباب ساتای مرغ»، از انواع غذاهای تایلندی، اندونزیایی و مالایی است که طعم متفاوت و خوشمزه‌ای دارد. این جوجه کباب آسیایی خوشمزه را به راحتی می‌توانید با مزه‌دار کردن گوشت مرغ به وسیله ادویه‌های مخصوص و کباب کردن آن در خانه تهیه کنید.

برای تهیه این مدل جوجه کباب باید از ترکیب زنجبیل، سیر، لیمو، سس سویا، عسل، ادویه کاری، شیر نارگیل و کره بادام زمینی استفاده کنید.

برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه کباب ساتای مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب ساتای مرغ کلیک کنید.

۱۳- جوجه کباب کردی

طرز تهیه جوجه کباب کردی از انواع جوجه کباب خوشمزه

کردها یک مدل جوجه کباب خوشمزه دارند که پای ثابت دورهمی و مهمانی‌هایشان است. «جوجه کباب کردی»، با پوره گوجه فرنگی طعم‌دار می‌شود و مزه بسیار خوبی دارد. یک روش دیگر هم طرز تهیه جوجه کباب کردی با مغز گردو و رب انار است که به صورت رولی تهیه می‌شود. هر دو این جوجه کباب‌ها، بسیار ترد و لطیف هستند. جوجه کباب کردی به روش‌های ساده و رولی درست می‌شود.

برای درست کردن جوجه کباب کردی گوشت مرغ را بشویید و به قطعات جوجه کبابی، برش بزنید. می‌توانید هم قسمت‌های با استخوان و هم بی‌استخوان مرغ را در جوجه کباب کردی استفاده کنید. تکه‌های مرغ را در کاسه حاوی مواد مرینیت بریزید و با دستکش یکبار مصرف، مرغ‌ها را با مواد مخلوط کنید و ماساژ دهید تا همه قسمت‌های مرغ به مواد مرینیت آغشته شوند. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب کردی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۴- جوجه کباب عربی

طرز تهیه جوجه کباب عربی از انواع خوشمزه جوجه کباب

طرز تهیه «جوجه کباب عربی» را بلد هستید؟ اصلا جوجه کباب عربی چه فرقی با جوجه کباب ایرانی دارد؟ جوجه کباب عربی مثل جوجه کباب ایرانی طعم لذیذ و بافت بسیار نرمی دارد، طوری که انگار وقتی در دهانتان می‌گذارید، آب می‌شود. اما راز خوشمزگی و تردی جوجه کباب عربی چیست؟

حتما بخوانید  ۱۹ خواص دوغ و عوارض مصرف آن + کالری دوغ کم چرب و پرچرب

برای درست کردن این مدل جوجه کباب در ابتدا، سینه مرغ بدون پوست و استخوان را بشویید و به صورت مکعبی و جوجه کبابی روی تخته آشپزی، خرد کنید. تکه‌های مرغ باید تا حد ممکن اندازه یکسانی داشته باشند تا موقع مزه‌دار شدن و پختن، به طور یکنواخت طعم گرفته و پخته شوند. سینه‌های خرد شده را در یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب عربی و رازهای خوشمزه شدن آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۵- جوجه کباب زرشکی

دستور تهیه جوجه کباب زرشکی از انواع خوشمزه جوجه کباب

«جوجه کباب زرشکی» که در اصل یک نوع کباب لبنانی است، از خوش رنگ و لعاب‌ترین انواع جوجه کباب است که مزه  نسبتا ترشی دارد و برای تهیه آن از سس زرشک استفاده می‌شود. در طرز تهیه جوجه کباب با سس زرشک ابتدا باید زرشک‌ها را چند ساعت در آب بخیسانید و  سپس سس مخصوص این جوجه کباب لذیذ را آماده کنید.

در ضمن برای تهیه جوجه کباب زرشکی بهتر است از سینه مرغ بدون استخوان استفاده کنید، اما در صورت تمایل می‌توانید این کباب را با قسمت‌های دیگر مرغ نیز آماده کنید. به خاطر داشته باشید که پخت جوجه استخوان‌دار بیشتر از جوجه بدون استخوان طول می‌کشد. جوجه کباب زرشکی را در فر و روی زغال منقل یا کباب پز هم می‌توانید درست کنید.

برای مطالعه مراحل و جزییات طرز تهیه جوجه کباب زرشکی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۶- جوجه کباب سنگی

جوجه سنگی از انواع جوجه کباب است

«جوجه کباب سنگی»، یکی از روش‌های آسان و بی‌دردسر برای تهیه جوجه کباب است. اگر می‌خواهید دود، سیاهی زغال و زحمت گداخته کردن زغال برای درست کردن جوجه را نداشته باشید ولی طعم جوجه کباب را بچشید، جوجه سنگی، بهترین انتخاب است. این جوجه کباب، طعم خوشمزه و بافت نرمی دارد و به راحتی می‌توانید در خانه آن را درست کنید.

برای درست کردن جوجه سنگی ابتدا، مرغ را بشویید و اجازه دهید آب خود را از دست بدهد. مرغ را در اندازه‌های مناسب برای جوجه زدن، روی تخته آشپزخانه برش بزنید. تکه‌های مرغ برش خورده را در یک کاسه قرار دهید و کنار بگذارید.

سیر و پیاز، پودر آویشن، پودر فلفل پاپریکا، پودر فلفل سیاه، نمک، روغن زیتون، سس مایونز و کمی زعفران دم کرده را به مواد مرینیت جوجه اضافه کنید. یک دستکش یک بار مصرف بپوشید و تکه‌های جوجه را با مواد مرینیت کمی ماساژ دهید تا جوجه‌ها کاملا با مواد، آغشته شوند.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب سنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۷- جوجه کباب کاری

طرز تهیه جوجه کباب کاری از انواع جوجه کباب رستورانی

«جوجه کباب کاری» یکی از انواع جوجه کباب‌های خوشمزه و کمتر شناخته‌شده است که طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد. شاید با خوردن جوجه کباب کاری، به یاد جوجه کباب‌ هندی بیفتید، اما ادویه‌هایی که برای طعم‌دار کردن این مدل جوجه کباب استفاده می‌شود، فرق دارد و عطر و طعم کاری، در آن مشخص‌تر است.

برای درست کردن این مدل جوجه کباب در ابتدا، سینه‌های مرغ را بشویید و اجازه دهید آب اضافی خود را در آبکش، از دست بدهند. سینه‌های مرغ را به صورت مکعبی و در تکه‌های مناسب به صورت جوجه کبابی، با چاقوی تیز، خرد کنید. روی جوجه‌ها را یک سلفون بکشید تا زمان آماده کردن دیگر مواد، خشک نشوند و آنها را کنار بگذارید.

پیازچه و گشنیز هم را پاک کنید و بشویید. وقتی آب خود را از دست دادند، روی تخته آشپزی، آنها را خرد کنید البته بهتر است خیلی ریز نباشند تا به جوجه‌ها نچسبند. می‌توانید به جای گشنیز، جعفری خرد شده هم استفاده کنید. این سبزی‌های خرد شده را به کاسه‌ای که تکه‌های جوجه را در آن ریخته‌اید، اضافه کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب کاری روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۸- جوجه کباب سلوکی

طرز تهیه جوجه کباب اسلوکی از انواع جوجه کباب رستورانی

جوجه کباب اسلوکی یا جوجه کباب سولاکی (souvlaki) یکی از کباب‌های اصالتا یونانی است که شهرت جهانی دارد. سولاکی در اصل به معنی «گوشت کبابی روی سیخ» است. این جوجه کباب خوشمزه بافت بسیار نرم و لطیفی بعد از پخت دارد و می‌توانید روی منقل و زغال، در فر و یا در ماهیتابه هم آن را درست کنید.

معمولا جوجه کباب سولاکی یا اسلوکی، با یک سس مخصوص به نام سس تِزیکی (tzatziki) سرو می‌شود و جزو غذاهای نونی بین‌المللی است. برای درست کردن این جوجه کباب خوشمزه در ابتدا، سینه یا فیله مرغ بدون پوست و استخوان را بشویید و در آبکش بگذارید تا آب اضافی خود را از دست بدهد.

سپس روی تخته آشپزخانه، سینه‌ها را به قطعات مکعبی کوچک خرد کنید. توجه کنید که تکه‌های مرغ باید کمی کوچک‌تر از قطعات جوجه کباب ایرانی باشند. سپس تکه‌های مرغ را در یک پلاستیک زیپ کیپ بریزید. برای مطالعه طرز تهیه جوجه کباب اسلوکی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع جوجه کباب رستورانی به روش ایرانی و فرنگی

چرا به جوجه کباب ماست میزنن؟

اضافه کردن ماست برای مزه دار کردن جوجه موجب می‌شود تا بافت آن ترد شود و راحت‌تر جویده شود.

چرا جوجه کباب سفت میشه؟

اضافه کردن آبلیمو و نمک از ابتدا به جوجه موجب سفت شدن آن می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل باید در کنار این مواد مقداری روغن مایع نیز به جوجه اضافه کنید و البته نمک و آبلیمو را در یک یا دو ساعت پایانی مزه‌دار شدن اضافه کنید.

چرا جوجه کباب می‌سوزه؟

اگر می‌خواهید یک جوجه کباب حرفه‌ای به روش رستورانی داشته باشید باید جوجه‌ها را روی حرارت ملایم منقل یا کباب پز بپزید. کباب کردن جوجه‌ها با حرارت بالا اشتباه است و سبب می‌شود روی جوجه بسوزد اما جوجه‌ها مغز پخت نشده و خام بمانند. همچنین زمان پخت قسمت‌های مختلف مرغ متفاوت است به همین دلیل باید بال‌ها را جداگانه سیخ بزنید، قسمت‌های بدون استخوان را با هم و قسمت‌های استخوان‌دار را نیز با هم؛ در این صورت جوجه کباب نه تنها نمی‌سوزد بلکه مغز پخت می‌شود.

مقدار جوجه برای هر نفر در جوجه کباب با استخوان و بی‌استخوان چقدر است؟

برای جوجه کباب برای هر نفر به میزان ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم گوشت جوجه نیاز است. برای جوجه کباب با استخوان و بی‌استخوان به ازای هر نفر ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم سینه یا ران و کتف در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات دقیق مقاله مقدار مرغ برای جوجه کباب را هم مطالعه کنید.

 

کالابرگ الکترونیک