۱۴ تا از مشهورترین و جالب ترین رکوردهای کریسمسی دنیا

۱۴ تا از مشهورترین و جالب ترین رکوردهای کریسمسی دنیا


8 دی 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
14 تا از مشهورترین و جالب ترین رکوردهای کریسمسی دنیا

جشن روز کریسمس برای خیلی‌ها به عنوان یک رویداد بزرگ و زمانی برای ثبت رکوردهای تاریخی کریسمسی است. در تمام دنیا، کریسمس فرصتی است تا مردم، شرکت‌ها یا نهادهای مختلف بتوانند با نشان دادن قابلیت‌های خود، نامشان را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش ۱۳ عنوان از رکوردهای کریسمسی را بررسی خواهیم کرد.

 

 

رکوردهای کریسمسی در سراسر جهان

 

رکورد 10میلیون سفر کریسمسی آمریکا

 

۱- رکورد ۱۰ میلیون سفر کریسمسی آمریکا

 

مردم آمریکا با ثبت رکورد ۱۰ میلیون سفر در زمان تعطیلات کریسمس، رکورد جدیدی در روزهای اخیر و بی‌توجه به هشدار‌های مقام‌های بهداشتی کشور‌شان نسبت به همه‌گیری ویروس کرونا ثبت کردند.

گفتنی است پیش از کریسمس، طی ۳ روز متوالی، از جمعه تا یکشنبه، شمار مسافران هوایی کریسمس از یک‌ میلیون نفر در روز فراتر رفت. پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده این رقم بیشتر هم بشود.

 

۲- رکورد بیت کوین در آستانه کریسمس

 

رکورد بیت کوین در آستانه کریسمس

 

در حالی که افراد حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال، سال منحصر به فرد سودآوری را جشن می‌گیرند، شاهد جهش قیمت جدید «بیت کوین» هستیم. بیت کوین در روز ۲۵ دسامبر بار دیگر رکورد ۲۴ هزار دلار را شکست.

تخفیف شوینده های افق کوروش

این اتفاق همزمان با جشن کریسمس افتاد که می‌تواند برای فعالان بازار بسیار امیدوارکننده باشد. همچنین بیت کوین در روزهای گذشته توانست در برابر ریزش قیمتی به خاطر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از شرکت ریپل، به خوبی مقاومت کند.

در همین حال، قیمت «آلت کوین‌»ها هم در روز کریسمس در حال افزایش است. «اتریوم» توانست سطح قیمتی ۶۰۰ دلار را دوباره پس بگیرد و ریپل توانست بعد از افت ۶۰ درصدی در پی اتفاقات اخیر، بار دیگر خودش را به سطح قیمتی ۰.۳۵ دلار برساند.

 

۳- ثبت رکورد کریسمسی برای چراغانی استرالیا

 

یک وکیل استرالیایی به نام «دیوید ریچاردز» در کانبرا، در پایتخت استرالیا، رکوردی تازه و رسمی در چراغانی کریسمس ثبت کرده است. مسئولان «گینس» که رکوردهای جهانی را ثبت می‌کنند، روز جمعه (۲۸ نوامبر) اعلام کردند که در این پروژه حدود ۲/۱ میلیون چراغ ال‌ای‌دی (دیود نورافشان) با استفاده از حدود ۱۲۰ کیلومتر سیم به‌ هم پیوند داده شده و مرکز پایتخت استرالیا را نورانی کرده‌اند.

 

۴- آویخته شدن سنگین‌ترین توپ کریسمس در دبی

 

آویخته شدن سنگین‌ترین توپ کریسمس در دبی

 

در بازار بزرگ کشور امارات متحده عربی به مناسبت سال نو توپی به وزن یک تن آویخته شد. بازدیدکنندگان در بازار بزرگ کشور امارات متحده عربی تا پایان ژانویه (اواسط بهمن ماه) می‌توانند «بزرگ‌ترین توپ کریسمس» را ببیند.

گفته می‌شود یک تیم ۱۵ نفره تصمیم گرفتند به مناسبت سال نو میلادی، بازار بزرگ دبی را با یک توپ بزرگ نارنجی ‌رنگ که بیش از ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد، در ارتفاع ۶.۶ متری آویزان کنند. این توپ که سنگین‌ترین توپ کریسمس شناخته شده، در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید  20 علت اصلی آتش سوزی جنگل ها در تابستان

 

۵- طولانی‌ترین زنجیره سورتمه

 

طولانی ترین زنجیره سورتمه

 

یکی از رکوردهای کریسمسی در سال ۲۰۱۷ مربوط به زنجیره سورتمه است. این رویداد بسیار سرگرم کننده در یک پیست اسکی جادویی در برامبرگ اتریش برگزار شد و شرکت کنندگان قصد داشتند عنوان طولانی‌ترین زنجیره سورتمه را به دست آورند.

در این رویداد، صدها نفر شرکت کردند و در پایان، ۵۰۸ نفر با هم سوار بر یک سورتمه پیوسته، از ۵۰۸ سورتمه با اندازه معمولی که به هم وصل شده بودند، از یک شیب آهسته پایین آمدند.

 

۶- سریع‌ترین زمان برای خوردن پای

 

سریع ترین زمان برای خوردن 3 پای چرخ کرده

 

دختری به نام «Leah Shutkever» از بریتانیا، دارنده چندین عنوان رکورد جهانی گینس، در «سرعتی غذا خوردن» است. او سال‌ها تجربه در شکستن انواع رکوردهای مرتبط با غذا را در کارنامه خود دارد. در این رکورد با تم کریسمس، او ۳ پای چرخ کرده را در ۵۲.۲۱ ثانیه خورد و توانست بار دیگر نام خودش را در گینس به ثبت برساند.

 

۷- آهنگ تعطیلات ماریا کری با بالاترین رکورد

 

آهنگ کریسمسی «همه چیزی که برای کریسمس می‌خواهم، تو هستی» اثر «ماریا کری»، ترانه‌ای است که بالاترین چارت تعطیلات (کریسمس/سال نو) را در بیلبورد تاپ ۱۰۰ ثبت کرده است.

 

۸- بزرگ‌ترین ایگلو گنبدی (برف)

 

بزرگ‌ترین ایگلو گنبدی (برف)

 

«ایگلو»ها، خانه و کلبه‌های یخی هستند که از برف و یخ ساخته می‌شوند. خدمه ساختمان «Iglu-Dorf» (سوئیس) به همراه ولوو، بزرگ‌ترین «ایگلو گنبدی» (برفی) را با قطر ۱۲.۹ متر (۴۲ فوت و ۴ اینچ) و ارتفاع ۱۰.۵ متر (۳۴ فوت و ۶ اینچ) ساختند. این اندازه، حدود دو برابر بلندتر از قد یک زرافه است.

 

۹- بزرگ‌ترین گردهمایی بابانوئل‌ها

 

بزرگ‌ترین گردهمایی بابانوئل‌ها

 

یکی دیگر از رکوردهای کریسمسی متعلق به گردهمایی و دور هم جمع شدن بابانوئل‌ها است. در سال ۲۰۱۴، ۱۷۶۲ کودک و بزرگسال تایلندی در این رویداد ثبت رکورد، با لباس رسمی تایید شده، شرکت کردند تا کریسمس را به ویژه‌ترین شکل جشن بگیرند.

 

۱۰- قدیمی‌ترین درخت کریسمس

 

برای بسیاری از مردم در سراسر جهان، زمستان با سنت‌های خانوادگی همراه است که از همان سال‌های اولیه کودکی با آنها است. فیلم‌های کریسمس، کنده‌های مخصوص جشن، شومینه، تزیین درخت کریسمس، شیرینی کریسمس و جوراب‌های کریسمس به بخشی از میراث جهانی تبدیل شده‌اند.

در این میان فردی به نام «پل پارکر»، از بریتانیا، به سنت‌های خانوادگی و کریسمس پایبندی زیادی دارد. پل به لطف درخت کریسمس مصنوعی که از سال ۱۸۸۶ در خانواده‌اش بوده است، عنوان رکورد « دارنده قدیمی‌ترین درخت کریسمس در جهان» را به دست آورده است. این درخت رکوردشکن با قد ۳۰ سانتی‌متری در گلدانی پر از تزیینات قرار دارد.

این درخت که به طور رسمی در فوریه ۲۰۲۲ به عنوان قدیمی‌ترین درخت جهان شناخته شد، در اصل برای «عمه لو»، عمه بزرگ پل، احتمالا از Woolworths، خریداری شده است. سرانجام در سال ۲۰۰۸ توسط مادرش «جانت» به «پل» سپرده شد و این سنت را ادامه داد.

 

۱۱- بلندقدترین آدم برفی دنیا

 

بلند قدترین آدم برفی دنیا

 

«بلندترین آدم برفی جهان» در واقع یک «زن برفی» است. ساکنان بتل، مین، ایالات متحده آمریکا و شهرهای اطراف، یک زن برفی به قد ۳۷.۲۱ متر (۱۲۲ فوت ۱ اینچ) در سال ۲۰۰۸ در یک دوره یک ماهه ساختند. نام او «المپیا» و تنها چند فوت کوتاه‌تر از «مجسمه آزادی» بود.

حتما بخوانید  40 راهکار ساده برای مصرف بهینه برق در لوازم خانگی

 

۱۲- رکورد سریع‌ترین زمان برای تزیین درخت کریسمس

 

«سام هوم وود»، مجری تلویزیون، مهارت‌های خود را در تزیین درخت کریسمس ثابت کرده است. او رسما رکورد سریع‌ترین زمان برای تزئین درخت کریسمس را در مجموعه برنامه کودکان CITV Scrambled در Bedgbury، انگلستان شکست.

سام در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ در مدت زمان باورنکردنی ۳۴.۵۲ ثانیه این کار را انجام داد و یکی از رکوردهای کریسمسی را به ثبت رساند. این در حالی است که برای اکثر خانواده‌ها، تزیین درخت کریسمس ساعت‌ها وقت می‌گیرد.

 

۱۳- رکوردشکنی آمازون برای کریسمس

 

رکورد شکنی آمازون برای کریسمس

 

یکی از مشهورترین رکوردهای کریسمسی متعلق به شرکت بزرگ «آمازون» است. شرکت آمازون اعلام کرد به مناسبت سال ۲۰۱۵ میلادی رکوردهای بی‌نظیری را ثبت کرده است. رکوردهایی که پیش از این و در سال گذشته ۲۰۱۴ میلادی نیز مشابه آنها ثبت شده بود.

آمازون اعلام کرده است که به مناسبت تعطیلات سال نو میلادی، ده‌ها میلیون نفر به عنوان مشترکین جدید این غول خرده‌فروشی آنلاین ثبت‌نام کرده‌اند. بر این اساس میلیون‌ها مشتری برای نخستین بار در سراسر جهان، از سرویس‌های آمازون استفاده کرده‌اند.

اغلب خریداران به دنبال خرید «آمازون اکو» بوده‌اند. به طور خاص، آمازون گفت که دستگاه‌های برتری که به مناسبت تعطیلات فروخته شامل این موارد است: Echo Dot، Fire TV Stick 4K و Echo‌.

به نظر می‌رسد علت اصلی این فروش بالا، تخفیف‌هایی است که آمازون به مناسبت آغاز سال جدید قائل شده است. مشابه همین رکوردها در جمعه سیاه یا بلک فرایدی نیز ثبت شد و «Echo Dot» بالاترین رکورد فروش آمازون را به خود اختصاص داد.

این موضوع نشان می‌دهد آمازون علاوه بر اینکه یک غول خرده فروشی معروف است، مزیت رقابتی بالقوه‌ای برای تسخیر بازار بلندگوی هوشمند و رقابت جدی با شرکت‌هایی مثل گوگل، اپل و تولیدکنندگان چینی مثل علی بابا و شیائومی دارد.

در آمریکا، آمازون در حال حاضر سرشناس‌ترین فروشنده بلندگوهای هوشمند است اما در سطح بین الملل، گوگل و برخی شرکت‌های دیگر موفق‌تر هستند. رکورد فروش کریسمس آمازون تنها به ایالات متحده محدود نمی‌شود و در استرالیا، سنگاپور، هلند و لوکزامبورگ، نیز ثبت شده است.

آمازون در انگلستان، اسپانیا، مکزیک، ژاپن و هند نیز بسیار موفق است. امروزه بخش بزرگی از استراتژی آمازون، افزایش مشتریان بین‌المللی و اقبال در سطح جهانی است.

 

۱۴- بلندترین لیست آرزوهای کریسمسی

 

طولانیترین kلیست آرزوها برای بابانوئلl شامل ۱۲۴۹۶۹ آرزو است که توسط «هیوندای پکن» و دفتر گردشگری «موه» (هر دو در کشور چین) در موهه، هیلونگجیانگ، چین، از ۱۹ تا ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷ به دست آمد.

این رکورد در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ در روستای سانتا در موه، هیلونگجیانگ، چین ارائه شد.

 

سوالات متداول

 

رکورد ترانه برای کریسمس متعلق به کدام آهنگ است؟

 

آهنگ «همه چیزی که برای کریسمس می‌خواهم، تو هستی» اثر ماریا کری، بالاترین چارت تعطیلات (کریسمس/سال نو) را در بیلبورد تاپ ۱۰۰ ثبت کرده است.

 

سنگین‌ترین توپ کریسمس چه وزنی دارد؟

 

به عنوان یکی از رکوردهای کریسمسی، سنگین‌ترین توپ کریسمس در دبی و در ارتفاع ۶/۶ متری آویزان شده است و ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

 

 

منابع: guinnessworldrecords/ guinnessworldrecords

 

کالابرگ الکترونیک