آموزش ۶ مدل ماسک ماست و نشاسته با اثراتی مثل بوتاکس پوست

آموزش ۶ مدل ماسک ماست و نشاسته با اثراتی مثل بوتاکس پوست


10 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش ۶ مدل ماسک ماست و نشاسته با اثراتی مثل بوتاکس پوست
فهرست محتوا پنهان

ماسک ماست و نشاسته یکی از بهترین ماسک‌ها برای سفید شدن پوست و از بین بردن لکه‌های تیره روی پوست است. ماست پوست را نرم می‌کند و اگر به‌صورت مداوم روی پوست استفاده شود، می‌تواند به یکدست شدن رنگ پوست و جلوگیری از پیری پوست کمک کند. از طرف دیگر نشاسته نیز موجب شفاف شدن پوست و از بین بردن جوش و آکنه‌های پوستی می‌شود. حتی می‌گویند نشاسته از بوتاکس پوست هم بهتر است. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش قصد داریم شما را با چند روش طرز تهیه ماسک نشاسته و ماست آشنا کنیم.

 

 

فواید ماسک ماست و نشاسته

 

فواید ماسک ماست و نشاسته

 

ماسک نشاسته و ماست فواید زیادی برای پوست دارد و می‌تواند تغییراتی اساسی در ظاهر پوست شما ایجاد کند. در ادامه می‌توانید با فواید ماسک ماست و نشاسته آشنا شوید.

 

روشن شدن پوست و از بین بردن لکه‌ها

 

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از ترکیب ماست و نشاسته می‌تواند رنگ پوست را روشن کند و لکه‌های تیره روی پوست را پس از مدتی محو کند. پروتئین‌ها و پروبیوتیک‌های طبیعی ماست موجب یکنواخت شدن رنگ پوست می‌شود و ظاهر درخشانی به پوست شما می‌بخشد.

 

محافظت از پوست در برابر اشعه UV

 

استفاده از ماسک ماست و نشاسته می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کند. این ماست خطر بروز لکه‌های پوستی ناشی از نور خورشید را کاهش می‌دهد و از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری می‌کند.

 

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

 

تحقیقات نشان می‌دهد که ماسک ماست و نشاسته ذرت می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد و ظاهری جوان‌تر و زیباتر به پوست شما ببخشد.

 

کاهش چین و چروک پوستی

 

یکی دیگر از فواید ماسک ماست و نشاسته، از بین بردن چین و چروک‌های پوستی و پر شدن پوست است. این ماسک می‌تواند به پر شدن چروک‌های پوستی کمک کند و ظاهری جوان‌تر به پوست ببخشد.

 

از بین بردن جوش و آکنه

 

پروبیوتیک‌های موجود در ماست به کمک مواد موثر موجود در نشاسته می‌توانند به کاهش التهاب پوست و از بین بردن جوش‌های پوستی کمک کنند. این ماسک در تسکین جوش و جلوگیری از ایجاد جوش بسیار موثر است.

حتما بخوانید  طرز تهیه مرحله به مرحله سوپ تره فرنگی به ۳ روش + فیلم

 

درمان التهاب پوست

 

یکی دیگر از فواید ماسک ماست نشاسته درمان التهاب پوست است. این ماسک خاصیت ضد‌التهابی دارد و می‌تواند به درمان بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس و اگزما نیز کمک کند.

 

آموزش تهیه انواع ماسک نشاسته و ماست

 

انواع ماسک نشاسته و ماست

 

ماسک نشاسته و ماست به روش‌های مختلفی آماده می‌شود. شما می‌توانید این ماسک را برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک و یا روشن کردن پوست خود استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با روش تهیه انواع ماسک نشاسته و ذرت آشنا شوید.

 

۱- ماسک نشاسته ذرت و ماست برای جوانسازی پوست

 

ماسک نشاسته ذرت، ماست و هویج یکی از بهترین ماسک‌ها برای از بین بردن چین و چروک صورت است که شما را از بوتاکس پوست بی‌نیاز می‌کند. این ماسک برای همه انواع پوست‌ها مناسب است و از پیر شدن پوست نیز جلوگیری می‌کند.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک جوانساز با ماست و نشاسته

 

  • نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب هویج: ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست طبیعی: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب: ۱۵۰ میلی‌لیتر

 

روش تهیه

 

برای تهیه این ماسک باید در یک ظرف نشاسته ذرت را با نصف لیوان آب (حدود ۵۰ میلی‌لیتر) ترکیب کنید. سپس بقیه آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد آن را با نشاسته حل شده در آب سرد ترکیب کنید. اجازه دهید ترکیب آب و نشاسته خنک شود، بعد ماست و آب هویج را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. در نهایت این ماسک را روی پوست تمیز صورت و گردن قرار دهید. بهتر است ماسک را با حرکات عمودی به سمت بالا روی پوست قرار دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد پوست را با آب فراوان بشویید.

برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌شود که این ماسک را ۳ بار در هفته استفاده کنید. بعد از ۲ هفته می‌توانید اثرات معجزه‌آسای این ماسک را مشاهده کنید. در صورت تمایل می‌توانید ماست، نشاسته ذرت و انواع صیفی تازه را به‌صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

۲- ماسک ماست و نشاسته با سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست

 

ماسک ماست و نشاسته با سفیده تخم مرغ برای روشن شدن پوست

 

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

استفاده از ترکیب ماست، نشاسته و تخم مرغ رنگ پوست را شفاف می‌کند و برای از بین بردن بیماری‌های پوستی مثل آکنه و التهاب نیز مفید است.

 

مواد لازم ماسک نشاسته و ماست برای روشن کردن پوست و رفع لک‌ها

 

  • سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر نشاسته ذرت: ۱ قاشق مرباخوری

 

روش تهیه

 

برای تهیه این ماسک باید سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا پف کند و سبک شود. سپس نشاسته ذرت و ماست را به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ را به‌صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

۳- ماسک ماست و نشاسته برای چاقی صورت

 

ماسک ماست و نشاسته برای چاقی صورت

 

ترکیب نشاسته ذرت و ماست به‌تنهایی پوست را لایه‌برداری می‌کند و رنگ پوست شما را به‌مرور روشن می‌کند. استفاده از این ماسک موجب پر شدن و چاقی صورت می‌شود.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک نشاسته ذرت و ماست برای چاقی صورت

 

  • نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
  • ماست کم چرب: ۱ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه

 

برای تهیه این ماسک باید ماست و نشاسته ذرت را در یک ظرف با هم ترکیب کنید. سپس خمیر به‌دست‌آمده را به‌صورت یکدست روی پوست قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه می‌توانید پوست خود را با آب سرد بشویید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه چیز کیک ردولوت با پایه کیک برای ولنتاین به روش کافی شاپ

 

۴- ماسک نشاسته و ماست و گلاب برای سفیدی پوست

 

ماسک نشاسته و ماست و گلاب برای سفیدی پوست

 

مواد لازم برای تهیه ماسک نشاسته و ماست و گلاب

 

  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری
  • گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
  • آلوئه‌ورا یا عرق آلوئه‌ورا: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

روش تهیه

 

برای تهیه این ماسک باید همه مواد را کاملا با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت پوست خود را با آب سرد بشویید. این ماسک پوست شما را روشن می‌کند و التهاب پوست را از بین می‌برد. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید از این ماسک ماست و نشاسته ۲ بار در هفته استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید عرقیات گیاهی مثل گلاب را به‌صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

۵- ماسک ماست و نشاسته و زردچوبه برای پوست‌های چرب

 

مواد لازم برای تهیه ماسک ماست، نشاسته و زردچوبه

 

  • زردچوبه: ۱/۳ قاشق غذاخوری
  • عسل: چند قطره
  • نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست: یک قاشق غذاخوری

 

روش تهیه

 

برای درست کردن این ماسک باید همه مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. سپس ماسک خمیری شکل را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. این ماسک برای تنظیم چربی پوست، روشن کردن پوست و از بین بردن التهاب و لکه پوستی بسیار موثر است. برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌شود در هفته ۲ بار از این ماسک استفاده کنید.

می‌توانید عسل و زردچوبه را به‌صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

۶- ماسک سیب زمینی و ماست و نشاسته برای از بین بردن لکه‌های پوست

 

ماسک سیب زمینی و ماست و نشاسته برای از بین بردن لکه‌های پوست

 

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب زمینی و ماست و نشاسته

 

  • سیب زمینی میکس شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری

 

روش تهیه

 

برای تهیه این ماسک باید همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را برای حدود ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. این ماسک رنگ پوست را روشن می‌کند و لکه‌های پوست را محو می‌کند.

 

چه نوع ماستی برای تهیه ماسک نشاسته و ماست بهتر است؟

 

چه نوع ماستی برای تهیه ماسک نشاسته و ماست بهتر است؟

 

برای درست کردن ماسک نشاسته و ماست باید از ماست‌های ساده و بدون طعم استفاده کنید. معمولا ماست ساده که از شیر گاو تهیه شده است، کلسیم بیشتری نسبت به سایر ماست‌ها دارد. از طرف دیگر ماست یونانی به این دلیل که بافت غلیظ‌تری دارد، راحت‌تر روی پوست قرار می‌گیرد و برای تهیه ماست مناسب‌تر است.

اگر به شیر گاو حساسیت دارید، می‌توانید از ماست‌های گیاهی که از شیر بادام و شیر نارگیل تهیه شده‌اند استفاده کنید. ماست تهیه شده از شیر بز نیز برای افرادی که نمی‌توانند از ماست گاو استفاده کنند، گزینه مناسبی است.

 

سوالات متداول

 

عوارض ماسک ماست و نشاسته چیست؟

 

این ماسک فواید زیادی برای پوست دارد، اما برخی افراد ممکن است به ماسک ماست و نشاسته حساسیت نشان دهند. از همین رو بهتر است قبل از استفاده از آن ماسک را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید.

 

روش تهیه ماسک نشاسته و ماست و آبلیمو چگونه است؟

 

برای تهیه ماسک نشاسته، ماست و آبلیمو باید ۱ قاشق ماست را با ۱ قاشق نشاسته و مقداری آبلیمو ترکیب کنید و ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. این ماسک پوست شما را روشن می‌کند.

 

منابع: healthline، bestanti-aging

کالابرگ الکترونیک