۲ مدل طرز تهیه کراکر پنیری خوشمزه و مقوی به روش بازاری

۲ مدل طرز تهیه کراکر پنیری خوشمزه و مقوی به روش بازاری


9 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کراکر پنیری

کراکر پنیری یکی از خوشمزه‌ترین انواع کراکر و تنقلات برای میان وعده مدرسه بچه‌ها است که می‌توانید خودتان در خانه نیز آن را درست کنید. اما طرز تهیه کراکر پنیر خانگی با پنیر چدار چگونه است؟ آیا می‌توان برای تهیه کراکر پنیری از انواع پنیر استفاده کرد؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با ۲ مدل طرز تهیه کراکر پنیری و فوت و فن‌های تهیه این کراکر نمکی پنیری خوشمزه آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه کراکر پنیری (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تخم مرغ ۱ عدد
سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری
آرد کامل ۱ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک ۳/۴ قاشق غذاخوری
پودر خردل ۱/۲ قاشق غذاخوری
پودر فلفل پاپریکا ۱/۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه ۱/۴ قاشق چای‌خوری
کره خرد شده ۶ قاشق غذاخوری
پنیر چدار خرد شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر پارمسان ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان پخت کراکر پنیری: ۲۰ دقیقه
کالری در هر ۱۰۰ گرم کراکر پنیری: ۴۸۹ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه کراکر پنیری

مراحل طرز تهیه کراکر پنیری

کراکر پنیری یک میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان و بزرگسالان است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه کراکر پنیری آشنا شوید.

مرحله اول؛ ترکیب کردن تخم مرغ، سرکه سیب و آب

در اولین مرحله از طرز تهیه کراکر پنیری باید سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ و سرکه سیب را با ۳ قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید. زرده تخم مرغ را در ظرف در‌بسته بریزید و در یخچال قرار دهید.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ و سرکه سیب را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد کراکر

ترکیب کردن مواد کراکر پنیری

در این مرحله باید آرد، نمک، پودر خردل، پودر پاپریکا و زردچوبه را در مخلوط‌کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. سپس پنیر چدار، پنیر پارمسان و کره خرد شده را اضافه کنید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید. در انتها ترکیب سفیده تخم مرغ و سرکه سیب را اضافه و مواد را بار دیگر ترکیب کنید. یک پلاستیک روی خمیر بکشید و آن را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید.

برای تهیه آرد، نمک، پودر پاپریکا و زردچوبه، کره، پنیر چدار و پنیر پارمسان به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کتلت میگو به ۲ روش ساده و پنیری + سس مخصوص

مرحله سوم؛ برش دادن خمیر کراکر

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا ظرف خمیر را از یخچال خارج کنید. خمیر را روی کاغذ روغنی پهن کنید. سپس آن را به طول ۳ سانتی‌متر و ضخامت ۵ سانتی‌متر برش دهید. اگر احساس می‌کنید که خمیر چسبنده است، می‌توانید مقداری آرد روی آن بپاشید. برای برش دادن خمیر بهتر است از یک چاقوی تیز یا پیتزابر استفاده کنید.

مرحله چهارم؛ پختن کراکر پنیری در فر

قرار دادن کراکر پنیری در فر

با یک چنگال روی کراکرها سوراخ ایجاد کنید. زرده تخم مرغ را از یخچال خارج کنید. با کمک فرچه زرده تخم مرغ را روی کراکرها بمالید و مقداری نمک روی آن بپاشید. سپس سینی فر را برای ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا رنگ کراکرها طلایی تیره شود.

مرحله آخر؛ نگهداری کراکر پنیری

بعد از این که کراکرها آماده شدند، فر را خاموش کنید. اجازه دهید کراکرها برای چند دقیقه در فر بمانند و به آرامی خنک شوند. سپس سینی را از فر خارج کنید. می‌توانید این کراکرها را تا دو روز در دمای اتاق نگهداری کنید. می‌توانید کراکرها را تا یک هفته در ظرف دربسته و در فریزر هم نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه کراکر پنیری (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پنیر چدار رنده شده ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد ۱۲۵ گرم
نشاسته ذرت ۱ و نیم قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
کره ۶ قاشق چای‌خوری
آب سرد ۲ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه کراکر پنیری با نشاسته ذرت و آرد

مراحل طرز تهیه کراکر پنیری با نشاسته ذرت و آرد

برای تهیه کراکر پنیری می‌توانید از ترکیب آرد و نشاسته ذرت هم استفاده کنید، این کار موجب تردتر شدن کراکرهای شما می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن کراکر پنیری با نشاسته ذرت آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن خمیر

در اولین مرحله از طرز تهیه کراکر پنیری خانگی باید پنیر چدار، نشاسته ذرت، آرد و نمک را در غذاساز بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. سپس کره را اضافه و برای ۲۰ ثانیه مواد را ترکیب کنید. حالا آب را اضافه کنید و آنقدر این ترکیب را هم بزنید تا خمیر به یک توده بزرگ تبدیل شود.

نشاسته را می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.

مرحله دوم؛ استراحت دادن به خمیر کراکر پنیری

در این مرحله از طرز تهیه کراکر پنیر با پنیر چدار باید مقداری آرد روی یک تخته بپاشید. سپس خمیر را روی آن بگذارید. خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به صورت مربعی با وردنه پهن کنید. با نوک انگشت روی خمیر ضربه بزنید. اگر احساس کردید که خمیر خشک است، می‌توانید انگشت خود را خیس کنید و بعد ضربه بزنید. در انتها خمیرها را به صورت جداگانه در کیسه فریزر بگذارید و برای ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

مرحله سوم؛ پختن کراکر پنیری نمکی در فر

در آخرین مرحله از طرز تهیه کراکر نمکی پنیری باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس خمیرها را روی تخته کار پهن کنید و به صورت مربع‌های خیلی کوچک برش دهید. خمیرهای خرد شده را روی سینی فر بچینید و با خلال دندان روی آن‌ها را سوراخ کنید. می‌توانید مقداری نمک روی کراکرها بپاشید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت آبغوره به ۲ روش با پخت و بدون پخت در 5 دقیقه

سپس سینی فر را برای ۱۶ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از این که روی کراکرها طلایی شد، آن‌ها را پشت و رو کنید. بعد از این که دو طرف کراکرها ترد و طلایی شد، سینی را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کراکرها خنک شوند.

روش تهیه کراکر پنیری با سبزیجات

طرز تهیه کراکر پنیری با سبزیجات (روش سوم)

برای درست کردن کراکر پنیری با سبزیجات باید خمیر کراکر را به یکی از روش‌های قبل آماده کنید، فقط مقداری جعفری خرد شده در خمیر کراکر بریزید. می‌توانید از هر نوع سبزیجات خشک یا تازه‌ای که دوست دارید برای تهیه کراکر سبزیجات پنیری استفاده کنید.

روش تهیه کراکر پنیری کتوژنیک

طرز تهیه کراکر پنیری کتوژنیک

برای تهیه کراکر پنیری کتوژنیک می‌توانید از آرد بادام، تخم مرغ، پنیر خامه‌ای، پنیر پارمسان، پنیر موزارلای رنده شده، رزماری و نمک دریا استفاده کنید. برای شروع پنیر موزارلا، پنیر خامه‌ای، پنیر پارمسان و آرد بادام را ترکیب کنید و در مایکروویو گرم کنید و سپس به خوبی هم بزنید.

اجازه دهید مواد کراکر پنیری شما خنک شود، سپس تخم مرغ، نمک و رزماری را اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی تخته پهن کنید و آن را به صورت مربعی کوچک برش دهید. سپس تکه‌های خمیر مربعی را روی سینی فر بچینید و برای ۲۰ دقیقه در فری که از قبل داغ شده، قرار دهید.

در صورت تمایل پنیر خامه ای و پنیر موزارلا را می‌توانید به روش‌های آنلاین، تلفنی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش بخرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کراکر پنیری

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کراکر پنیری

  • برای تهیه کراکر پنیری می‌توانید از هر نوع پنیر سفتی مثل چدار یا پارمسان که در دسترس دارید، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای تهیه کراکر نباید از پنیر نرم استفاده کنید.
  • خمیر کراکر شما نباید خیلی نازک یا خیلی ضخیم باشد. نازک بودن خمیر موجب سوختن کراکر و ضخیم بودن آن موجب می‌شود تا داخل کراکر درست نپزد و خام باقی بماند.
  • برای تهیه کراکر پنیری می‌توانید خمیر را با قالب برش دهید و کراکر را به شکل‌های مختلف مثلا کراکر ماهی درست کنید.
  • در طرز تهیه کراکر نمکی پنیری می‌توانید از مقداری آجیل خرد شده مثل مغز بادام، گردو و پسته خرد شده روی خمیر کراکر استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید کراکرهای پنیری شما تند باشد، می‌توانید از مقداری فلفل سیاه و فلفل قرمز نیز در مواد کراکر استفاده کنید.

در صورت تمایل انواع کراکر را می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، حضوری یا تلفنی.

سوالات متداول

کراکر پنیری چیست؟

کراکر پنیری یک نوع نان یا بیسکویت ترد و ساده است که در طعم‌های مختلفی درست می‌شود و طعم آن کمی شور است.

علت سفت شدن کراکر پنیری چیست؟

اگر خمیر کراکر پنیری را بیش از حد ورز دهید، کراکر شما سفت می‌شود و حالت تردی خود را از دست می‌دهد.

طرز تهیه کراکر پنیری با کراکر آماده چگونه است؟

در طرز تهیه کراکر پنیری خانگی برای میان وعده بچه‌ها باید مقداری پنیر سفید را با سیاه دانه یا سبزیجات خشک ترکیب کنید و روی کراکر نمکی آماده قرار دهید. سپس یک کراکر دیگر روی آن بگذارید و یک کراکر ساندویچ‌طور تهیه کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک