طرز تهیه ۳ دسر برای مهمانی شام مرحله به مرحله

طرز تهیه ۳ دسر برای مهمانی شام مرحله به مرحله


21 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
دسر برای مهمانی شام
فهرست محتوا پنهان

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دسر برای مهمانی شام اهمیت می‌دهند؟ انواع دسر معمولا جزو جدانشدنی میز دسر مهمانی‌ و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. طبیعتا خوردن یک وعده سبک و کوچک بعد از وعده اصلی شام یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها است. همان طور که می‌دانید، دسرها انواع مختلفی دارند و با مواد متفاوتی هم درست می‌شوند. ما در این مقاله از سرویس آشپزی طرز تهیه مرحله به مرحله ۳ دسر برای سفره مهمانی شام را به شما آموزش خواهیم داد تا بنا بر سلیقه و موادی که در دسترس دارید، یک یا چند دسر را برای مهمانی‌ و دورهمی‌های خود درست کنید. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

۱- دسر لیمویی

 

روش درست کردن دسر لیمویی

 

دسر لیمویی از دو لایه تشکیل شده که شامل کیک و مایه روی آن می‌شود. کیک این دسر در فر پخته می‌شود و با مواد ساده‌ای می‌توان آن را تهیه کرد. بعد از پخت لایه زیر (کیک)، لایه روی کیک یا مایه دسر را باید آماده کرده و روی کیک بریزید. در نهایت این دسر مخصوص مهمانی را به دلخواه خود تزیین کنید.

زمان آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه
زمان مورد نیاز برای پخت: ۱ ساعت

 

مواد لازم برای تهیه دسر لیمو

 

• آرد سفید: ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آرد کیک (یا آرد سفید): ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر یا خاک قند: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• کره: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• تخم مرغ: ۱ عدد

 

مواد لازم برای مایه روی دسر

 

• پودر یا خاک قند: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• تخم مرغ: ۳ عدد
• پوست لیموی رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری
• آبلیمو: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• کره: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه دسر لیمویی برای مهمانی شام

 

مرحله اول: خمیر کیک را درست کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر برای مهمانی شام، آرد، پودر قند و نمک را با هم مخلوط کنید و دو بار از الک ریز رد کنید. در یک ظرف این مواد پودری را با کره و تخم مرغ مخلوط کنید و ورز دهید تا شکل خمیری به خود بگیرد. روی خمیر را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

حتما بخوانید  افطاری ساده و کم هزینه | طرز تهیه ۱۸ افطاری ارزان + فیلم

 

مرحله دوم: مایه روی کیک را درست کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه دسر لیمو، فر را روشن و روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. در این فاصله مایه روی دسر را درست کنید. در یک ظرف، تخم مرغ‌ها را بشکنید و با پودر یا خاک قند مخلوط کنید. پوست لیموی رنده شده را اضافه کرده و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید.

 

مرحله سوم: مایه روی دسر را حرارت دهید

 

موادی را که روی حرارت گذاشته‌اید، به هم بزنید تا وقتی که شروع به قل زدن کنند. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مواد کمی غلظت بگیرند و سفت‌تر شوند. ممکن است بعد از ۲ تا ۳ دقیقه از جوش آمدن مواد، به غلظت کافی برسند. در این مدت از هم زدن مواد دست نکشید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید. روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید.

 

مرحله چهارم: خمیر را بپزید

 

در این مرحله از روش تهیه دسر برای مهمانی شام، خمیر را بعد از استراحت کردن از یخچال بیرون بیاورید و آن را روی سطح، با وردنه باز کنید. یک قالب یا سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و خمیر را در آن بیندازید. خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در فر بگذارید تا بپزد.

 

مرحله پنجم: مایه کیک را روی خمیر بریزید

 

بعد از آماده شدن کیک داخل فر، آن را بیرون بیاورید و اجازه دهید کمی سرد شود. مایه دسر را که آماده کرده‌ بودید، روی کیک بریزید. سطح مایه را صاف کنید و دوباره سینی را به داخل فر برگردانید. حدود ۴۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا این دسر ساده برای مهمانی شام بپزد و روی آن طلایی شود. سپس دسر را بیرون بیاورید و روی آن را با پودر قند تزیین و سرو کنید.

 

 

۲- دسر ماست و توت فرنگی

 

دسر ساده ماست و توت فرنگی برای بعد از شام

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

این دسر تک نفره برای سفره شام مهمانی یکی از ساده‌ترین دسرهای بدون فر است که زمان زیادی برای آماده‌سازی نیاز ندارد و با مواد ساده‌ای درست می‌شود. این دسر ساده را برای مهمانی تولد و پاگشا هم می‌توانید آماده کنید.

 

 

زمان آماده سازی و تهیه: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و توت فرنگی

 

• ماست خامه‌ای: ۵۰۰ گرم

• بادام پرک: ۲ قاشق غذاخوری
• خامه: ۲۰۰ گرم
• نعنا یا پونه تازه: ۵۰ گرم
• توت فرنگی: ۵۰۰ گرم
• ماست توت فرنگی خامه‌ای: ۳۰۰ گرم
• وانیل؛ ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

طرز تهیه دسر ماست توت فرنگی برای مهمانی شام

 

مرحله اول: ماست‌ها، وانیل و شکر را مخلوط کنید

 

برای درست کردن این دسر برای مهمانی شام، ماست خامه‌ای را در یک ظرف مناسب بریزید و آن را با شکر و وانیل هم بزنید. در ادامه، ماست توت فرنگی خامه‌ای را به آن اضافه کنید و با همزن بزنید.

 

مرحله دوم: بقیه مواد را اضافه کنید

 

دراین مرحله از طرز تهیه دسر ماست و توت‌فرنگی، توت‌ فرنگی‌ها را با آب سرد بشویید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. سپس آن‌ها را به صورت ریز خرد کنید. برگ نعنا و پونه را بعد از شستن، خشک کرده و به توت فرنگی اضافه کنید‌. پرک بادام را در یک تابه کمی تفت دهید و همه مواد را با هم ترکیب کرده و آن را سرو کنید.

 

نکته: بهتر است قبل از مصرف، دسر را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

 

 

دسر موز و خامه کاراملی

 

دسر موز و خامه برای شام هم ظاهر زیبا و شیکی دارد و هم خوشمزه است

 

این دسر مهمانی برای شام هم ظاهر زیبا و شیکی دارد و هم خوشمزه است. دسر موز و خامه را می‌توانید با مواد و به شکل دلخواه تزیین و به عنوان دسر برای مهمانی شام پاگشا یا تولد سرو کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر به روش رستورانی و خوشمزه

 

زمان آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه
زمان موردنیاز برای پخت: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه پایه دسر

 

• بیسکویت پتی بور خرد شده: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• کره نرم و ذوب شده: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای تهیه کرم داخل دسر

 

• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آرد ذرت: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• شیر: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• تخم مرغ: ۲ عدد
• کره: ۲ قاشق چای‌خوری
• عصاره وانیل: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه دسر برای مهمانی شام مجلسی

 

مرحله اول: کرم دسر را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر برای شام مهمانی، در یک کاسه متوسط، تخم‌مرغ را با چنگال به‌خوبی هم بزنید تا از لختگی خارج شود و آن را کنار بگذارید. سپس قند، آرد ذرت و نمک را در یک ظرف با هم مخلوط و به تدریج و طی چند مرحله به شیر اضافه کنید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا یکدست شود. به مدت ۱ دقیقه مواد را به هم بزنید تا غلیظ شود.

 

مرحله دوم: تخم مرغ را اضافه کنید

 

مخلوط را از روی حرارت بردارید و تخم‌مرغ اضافه کنید. مواد را بلافاصله به خوبی هم بزنید و از روی حرارت بردارید. در این مرحله از طرز تهیه دسر برای مهمانی شام، کره و وانیل را به مخلوط اضافه کنید و مواد را کنار بگذارید تا خنک شوند. روی این مایه را بپوشانید و در یخچال بگذارید.

 

مرحله سوم: لایه زیر دسر را آماده کنید

 

برای تهیه لایه زیر دسر برای مهمانی شام، بیسکویت‌ها را بکوبید یا در غذاساز پوره کنید. سپس بیسکویت‌ها را با شکر و کره ذوب شده مخلوط کنید تا به طور کامل ترکیب شوند‌. این ترکیب را داخل سینی فر بریزید و فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۰تا ۱۲ دقیقه قرار دهید تا زمانی که روی آن قهوه‌ای روشن شود.

 

مرحله چهارم: مواد را به صورت لایه‌ای در قالب بریزید

 

در این مرحله به اندازه حدود ۲ قاشق غذاخوری بیسکویت را کف ظرف مخصوص سرو بریزید و با ته یک لیوان کوچک آن را فشار دهید تا یک لایه منسجم و به هم چسبیده به وجود بیاید. به این لایه یک لایه از کرم را که آماده کرده بودید اضافه کنید. روی لایه کرمی، چند برش موز قرار دهید و لایه‌ها را دوباره به همین صورت تکرار کنید تا مواد تمام شود.

 

مزحله پنجم: دسرها را تزیین و سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر موز و خامه، دسر را به مدت حدود ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود و خودش را بگیرد. در نهایت روی دسرها را با برش‌های موز، خرده‌های بیسکویت و سس کارامل تزئین و آنها را سرو کنید.

 

 

سوالات متداول

 

دسر برای مهمانی شام چی درست کنم؟

 

انواع دسرهای مختلف مثل دسر لیمویی، دسر خامه و موز و دسر ماست و خامه را می‌توانید برای میز دسر برای مهمانی درست کنید.

 

پیشنهاد شما برای دسر بدون فر برای مهمانی چیست؟

 

اگر می‌خواهید یک دسر ساده و بدون نیاز به فر درست کنید، ما دسر ماست و توت فرنگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

کالابرگ الکترونیک