۱۰ رستوران اکسپو دبی ۲۰۲۰ با بهترین سرآشپزهای دنیا

۱۰ رستوران اکسپو دبی ۲۰۲۰ با بهترین سرآشپزهای دنیا


19 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی غذاها و رستوران های اکسپو دوبی 2020

آشنایی با رستوران های اکسپو ۲۰۲۰ دبی و غذاها و دسرهایی که در این رستوران‌ها و غرفه‌های سرو غذا ارائه می‌شود برای کسانی که قصد سفر به دبی و بازدید از این نمایشگاه جهانی را دارند اهمیت زیادی دارد. دست‌اندرکاران نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی هم با اطلاع از اهمیت این مورد، تمام سلیقه‌ها و طبع‌ها را در نظر داشته و غرفه‌های متعددی را برای تامین انواع غذاها و دسرهای بین المللی اکسپو دبی ۲۰۲۰ آماده کرده‌اند. گفته می‌شود بیش از ۲۰۰ غرفه برای ارائه غذا در اکسپو دبی تدارک دیده شده است تا همه سلیقه‌ها را پوشش دهد و برای افراد با بودجه‌های مختلف مناسب باشد. ما هم در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به بررسی غذاها و رستوران های اکسپو دبی ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم.

 

 

غذاها و رستوران های اکسپو دبی ۲۰۲۰

 

غذاها و رستوران های اکسپو دبی ۲۰۲۰

 

اکسپوی دبی علاوه بر این‌که یک رویداد بزرگ برای نمایش دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی به حساب می‌آید، یک فستیوال و گردهمایی از غذاهای بین‌المللی هم هست. بوفه‌‌های زیادی از سراسر دنیا، غذاها و خوراکی‌‌های لذیذی را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.

 

در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰، «دیوید مایرز» (David Myers) آشپز آمریکایی»، با ارائه‌‌ فست‌فودهای کلاسیک آمریکایی و «جفری زاکاریان» (Geoffrey Zakarian)، سرآشپز ارمنی-آمریکایی حضور خواهند داشت. سرآشپز مشهور دیگر «متیو کنی» است که تمام تلاش خود را به کار بسته تا غذاهای فوق‌العاده‌ای را با طعم‌ غذاهای آمریکایی، مدیترانه‌ای و خاورمیانه عرضه کند.

 

از سوی دیگر «موری ساکو»، از تکنیک‌های ماهرانه فرانسوی خود برای ارائه غذاهای ترکیبی آفریقایی-ژاپنی استفاده خواهد کرد. (Rohit Ghai) هم جزو سرآشپزهای پرطرفدار جهان است که دستاوردهای رستوران معروف خود با عنوان «Kutir» از چلسی لندن به اکسپو دبی ۲۰۲۰ آورده است. بنابراین می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و از تجربه خوردن غذاهای کشورهای مختلف دیگر در اکسپو دبی ۲۰۲۰ غافل نشوید.

 

 

۱- رستوران The Epochal Banquet

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

رستوران The Epochal Banquet در اکسپو دبی

 

این غرفه غذا در اکسپو دبی ادعا می‌کند غذاهایی را سرو می‌کند که متعلق به آیندگان است. این کار از طریق استودیوی چند حسی «Bompas & Parr’s» انجام می‌شود. شما می‌توانید طعم غذاهایی را بچشید که در سال ۲۳۲۰ سرو خواهند شد. یعنی کافی است این غذاها را بخورید تا به سال ۲۳۲۰ سفر کنید. در این غرفه می‌توانید یک تجربه آشپزی ۲ ساعته با استفاده از هوش مصنوعی داشته باشید. در این فضا همچنین از علم میکروبیولوژی، هوش مصنوعی، هوش برتر و حتی اسپیس و فضا هم الهام گرفته شده است.

 

 

۲- آشپرخانه تبتی (Talabat Kitchen)

 

آشپرخانه تبتی (Talabat Kitchen) در اکسپو دبی 2020

 

در آشپرخانه تبتی (Talabat Kitchen) در اکسپو دبی ۲۰۲۰ پیشرفته‌ترین ربات‌های تحویل دهنده یا باریستاهای رباتیک، به شما خدمات رسانی می‌کنند و سفارش‌های غذا و نوشیدنی را در یک رستوران چند طبقه و مدرن به شما تحویل می‌دهند.

 

 

۳- رستورن غذاخوری جوبیلی ( Jubilee Gastronomy Restaurant)

 

رستورن غذاخوری جوبیلی ( Jubilee Gastronomy Restaurant) در اکسپو دبی

 

رستوران «جوبیلی» یکی از مشهورترین رستوران‌های دنیا در اکسپو دبی ۲۰۲۰ است که سرشناش‌ترین و کارکشته‌ترین سرآشپزهای دنیا در آن به ارائه خدمات مشغول هستند. در این رستوران ۲۶ سرآشپز بزرگ جهان منوی مخصوص این رستوران را تهیه کرده‌‌اند. با این اوصاف باید انتظار قیمت‌های بالا هم در منوی غذای این رستوران داشته باشید.

حتما بخوانید  نگاهی به پدیده سونامی (Tsunami) به مناسب روز جهانی آگاهی از سونامی

 

رستوران جوبیلی در طبقه نهم مرکز رسانه نمایشگاه اکسپو دبی قرار دارد و تجربه منحصر به فردی را در قسمت «میز سرآشپز» برای شما فراهم خواهد کرد. این میزها برای منوی شام ۱۱۹۵ درهم آب می‌خورند که اگر نوشیدنی‌ها را هم اضافه کنید، این قیمت به ۱۹۹۵ درهم می‌رسد. در آخر هم می‌توانید با سرآشپز مخصوص ملاقات کنید و عکس اختصاصی و جعبه هدیه یادبود هم بگیرید.

 

 

۴- Alkebulan، اولین سالن غذاخوری آفریقایی جهان

 

Alkebulan، اولین سالن غذاخوری آفریقایی جهان در اکسپو 2020

 

یکی از بهترین رستوران های اکسپو دبی ۲۰۲۰، «Alkebulan» در واقع عنوان اولین سالن غذاخوری آفریقایی در جهان است که بهترین و مشهورترین غذاها را از کل این قاره به مشتریان ارائه می‌دهد. این کار بزرگ و ارزشمند توسط سرآشپز برنده جایزه «الکساندر اسمالز» انجام می‌شود. سالن غذاخوری این رستوران چکیده‌ای از فرهنگ غنی و متنوع آفریقایی است که با طراحی و موسیقی آفریقایی عجین و ترکیب شده است.

 

 

۵- سالن رایزینگ فلیورز (Rising Flavours Hall)

 

سالن رایزینگ فلیورز (Rising Flavours Hall) و غذاهای خاورمیانه ای در اکسپو دبی

 

اگر می‌خواهید طعم واقعی غذاهای خاورمیانه‌ای را بچشید، سالن غذاخوری رایزینگ فلیورز (Rising Flavours Hall) در اکسپو ۲۰۲۰ دبی را از دست ندهید. در این سالن بهترین کارآفرینان و سرآشپزهای معروف از ۱۱ کشور مختلف گرد هم آمده‌اند و ترکیبی از طعم‌های بی‌نظیر و خلاقانه غذا و دسر را تحویل مشتریان می‌دهند.

 

 

۶- برگر بار آدریفت (Adrift Burger Bar)

 

برگر بار آدریفت (Adrift Burger Bar) برای دوستداران فست فود در اکسپو دبی

 

بر اساس گزارش‌های نیویورک تایمز، همبرگرهای این برند برگر بار آدریفت (Adrift Burger Bar) عالی هستند. دستور پخت این برگرها متعلق به فردی به نان «دیوید مایزر» است که از لس‌ آنجلس به توکیو و از سنگاپور تا دبی سفر کرده است. فضای این سالن یک فضای کلاسیک مونچی از ساحل ونیز است که به نمایشگاه اکسپو دبی آورده شده است.

 

 

۷- چایخانه عربی (Arabian Tea House)

 

چایخانه عربی (Arabian Tea House) سنتی امارت در اکسپو دبی

 

چایخانه‌های عربی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ است. این چایخانه‌ از اولین رستوران‌های سنتی اماراتی به حساب می‌آید که در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد. همچنین این چایخانه غذاهای اماراتی را به کل مشتریان از سراسر دنیا ارائه می‌دهد که دستور پخت آن‌ها متعلق به مادر بزرگ‌ها است. در این فضا، مشتریان می‌توانند مهمان‌نوازی اماراتی‌ها را نیز تجربه کنند.

 

 

۸- رستوران شکارچی و بشکه (Hunter & Barrel)

 

رستوران شکارچی و بشکه (Hunter & Barrel) در اکسپو ۲۰۲۰

 

وقتی صحبت از گوشت‌ها و سبزیجات کباب شده روی زغال چوب می‌شود، نام «Hunter & Barrel» می‌درخشد. این رستوران شما را به دوره‌ای می‌برد که مردم با شکار کردن غذای خود را فراهم می‌کردند و طبیعت نیرویی پایدار بود. در اصل رستوران «شکارچی و بشکه» به خاطر اصول آشپزی الهام گرفته از شکار، جمع آوری و آتش زدن مشهور است.

 

علاوه بر این همراه با غذاهایی که سرو می‌کند، نوشیدنی‌های دست‌ساز که در بشکه‌های چوبی قرار دارند، سرو می‌شوند و ترکیبی عالی به وجود خواهند آورد. این رستوران دارای یک بار با خدمات کامل، سالن استراحت و پاسیوهای داخلی و خارجی در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ است.

 

 

۹- شیرینی فروشی هانون فراس (Hanon Feras sweet)

 

شیرینی هانون فراس (Hanon Feras sweet) و باقلوای تازه در اکسپو دبی 2020

 

مگر می‌شود به امارات بروید و باقلوا نخورید؟ شیرینی فروشی «هانون فراس» در نمایشگاه اکسپو دبی بهترین انواع شیرینی‌های عربی با اصالت و خاستگاه‌های متفاوت از نقاط مختلف جهان را ارائه می‌دهد. در ضمن این شیرینی‌ها از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند.

 

 

۱۰- نانوایی ال ریف (Al Reef bakery)

 

نانوایی ال ریف (Al Reef bakery) و نان های لبنانی

 

با کمتر از ۱۰ درهم (۲۰۰ روپیه)، می‌توانید بعضی از بهترین ماناکیش‌های دبی را از نانوایی لبنانی Al Reef تهیه کنید. همچنین در این رستوران‌ها می‌توانید طعم «نان زعتر» را امتحان کنید. زعتر یک خمیر با آویشن و کنجد است که در آن گوجه‌فرنگی تند، اسفناج، یا انواع پنیرها پیچیده شده‌اند. این رستوران یکی از بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن و از محبوب‌ترین رستوران های اکسپو دبی ۲۰۲۰ به حساب می‌آید.

 

 

رستوران‌ها و غرفه‌های خوراکی دیگر در اکسپو دبی ۲۰۲۰

 

نمایشگاه اکسپو دوبی ۲۰۲۰ فرصتی است تا علاوه بر بازدید از غرفه‌های کشورهای مختلف و آشنایی با فرهنگ‌ها و دستاوردهای کشورهای مختلف از سراسر جهان، با غذاها، شیرینی‌ها، دسرها و در یک کلام با فرهنگ غذایی ملل مختلف نیز آشنا شوید. غذاهای محلی در کنار غذاهای مدرن در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ این فرصت را پیش رویتان قرار خواهند داد تا بدون سفر به یک کشور خاص در همین نمایشگاه بتوانید با یک تیر، دو نشان بزنید.

حتما بخوانید  10 لباس‌ مناسب مسافرت در تابستان برای استایل شیک و خنک

 

در کنار این رستوران‌ها اگر رژیم غذایی خاصی دارید یا برای مثال وگان و گیاه‌خوار هستید، می‌توانید از طعم لاته جو دو سر لذت ببرید یا غذاهای مبتنی بر گیاه‌خواری یا غذاهایی که با خمیر وگان درست شده‌اند، سفارش بدهید. رستوران‌های گیاهخواری را به راحتی می‌توانید در میان رستوران‌های اکسپو دبی پیدا کنید.

 

همچنین تنقلات، بستنی، شکلات، نوشیدنی‌ها و … جزو خوراکی‌هایی هستند که ارائه‌دهندگان خدمات غذایی، از عرضه این دست خوراکی‌ها غافل نشده‌اند. از طرف دیگر، اگر در این رویداد شرکت می‌کنید حتما نیازی نیست به صورت حضوری در این رستوران‌ها حضور پیدا کنید. می‌توانید با سفارش آنلاین، غذای خود را تحویل گرفته و از طعم غذاهای جدید بین‌المللی در بازدید از اکسپو دبی لذت ببرید.

 

 

سیستم تحویل غذا در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

 

برند «طلبات» به عنوان شریک رسمی در تحویل غذا به مشتریان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰، ۳۰ برند و ۱۵ غذای متفاوت را عرضه می‌کند. در اصل صنعت غذایی نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ در اختیار برند طلبات قرار داده شده است. به گفته «جلال عبدالطیف»، مسئول غذا و نوشیدنی‌های نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰، سعی شده است که غذای تمام فرهنگ‌ها در سراسر دنیا در این نمایشگاه ارائه شود. همچنین اقدامات نوآورانه‌ای از جمله آشپزخانه ابری (cloud kitchen) طلبات به اکسپو ۲۰۲۰ آورده شده است.

 

علاوه بر سیستم آشپزخانه ابری، بازدیدکنندگان اکسپو ۲۰۲۰ می‌توانند غذای خود را در محل اقامت و از طریق پیک طلبات دریافت کنند. اسکوترهای الکترونیکی نیز غذا را به سراسر نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ برای تحویل به مشتری انتقال می‌دهند.

 

 

در اکسپو ۲۰۲۰ دبی چه غذایی را از کدام رستوران سفارش بدهیم؟

 

در اکسپو 2020 دبی چه غذایی را از کدام رستوران سفارش بدهیم؟

 

اگر بابت سفارش غذا در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ گیج و سردرگم هستید، این خبر خوب را به شما بدهیم که اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای راهنمای سفارش غذا برای اکسپو ۲۰۲۰ با عنوان (EAT AT EXPO)‌ همراه با معرفی غذاها، مواد تشکیل‌دهنده، اصالت غذا و … تدارک دیده شده است که می‌توانید طیف وسیعی از غذاهایی را که توسط رستوران‌ها ارائه‌ می‌شوند، مشاهده کنید و آن‌ها را سفارش بدهید. مثلا می‌توانید از میان این غذاها، غذاهای خانوادگی را انتخاب کنید که به عنوان نمونه غرفه اندونزی در نمایشگاه اکسپو دبی از بین آن‌ها قیمت مناسب‌تری هم دارد.

 

حتی برخی غذاها در این لیست به عنوان غذاهای ارزان در اکسپو دبی شناخته می‌شوند و به راحتی می‌توانید با مراجعه به بخش غذاهای ارزان اکسپو دبی (Cheap Eat) هر کدام را که با طبع شما هماهنگ است، انتخاب کنید. در نهایت یک برنامه پیشرفته برای انتخاب غذا در اکسپو دبی بر اساس بودجه، سلیقه، ‌طبع و … تدارک دیده شده است که لیست رستوران‌ها را می‌توانید در آن‌ها پیدا کرده و غذای مورد علاقه خود را سفارش بدهید.

 

 

سوالات متداول

 

برند سفارش غذا در اکسپو دبی به کدام شرکت تعلق دارد؟

 

طلبات در قالب خدمات تحویل غذا با بیش از ۳۰ برند تجاری رابطه مستقیم دارد و علاوه بر وجود آشپزخانه ابری که بازدیدکننده می‌تواند غذای سفارش‌داده شده را در محل اقامتش و با پیک دریافت کند. علاوه بر این اسکوترهای الکتریکی هم غذا را به سراسر نمایشگاه انتقال می‌دهند.

 

 

غذاهای موجود در نمایشگاه اکسپو دبی شامل چه مواردی می‌شوند؟

 

اکسپو دوبی برای تامین غذای مشتریان و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه همه سلیقه‌ها را مد نظر قرار داده است. در این نمایشگاه رستوران‌های مخصوص وگان‌ها، علاقه‌مندان به خوردن غذاهای گوشتی، غذاهای خاورمیانه‌ای، غذاهای عربی، غذاهای تبتی، طرفداران بستنی، شیک، شکلات، دسرهای بیسکویتی و … به ارائه غذا و خدمات می‌پردازند.

 

کالابرگ الکترونیک