۲ طرز تهیه خمیر فوندانت رنگی بدون گلوکز و ژلاتین برای تزیین کیک

۲ طرز تهیه خمیر فوندانت رنگی بدون گلوکز و ژلاتین برای تزیین کیک


26 دی 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه خمیر فوندانت رنگی بدون گلوکز و ژلاتین برای تزیین کیک
فهرست محتوا پنهان

استفاده از گلوکز و ژلاتین برای تهیه خمیر فوندانت بسیار رایج است، اما شما می‌توانید این خمیر را بدون گلوکز و ژلاتین نیز تهیه کنید. برای درست کردن خمیر فوندانت خانگی بدون گلوکز و ژلاتین روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین و همه فوت و فن‌های درست کردن این خمیر برای تزیین انواع کیک آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سه صفر ۲ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
شیر سرد ۱۰ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی ژله‌ای به مقدار لازم و به رنگ‌های دلخواه

 

مراحل طرز تهیه خمیر فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین

مراحل طرز تهیه فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین

برای تهیه خمیر فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین به آرد، پودر نشاسته ذرت و شکر نیاز دارید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول؛ شکر را پودر کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خمیر فوندانت با نشاسته و آرد باید شکر را در آسیاب بریزید و خوب میکس کنید تا پودر شود. سپس آن را الک کنید تا یکدست شود. برای تهیه فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین می‌توانید به جای پودر شکر از پودر قند نیز استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید شکر و قند را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ مواد فوندانت را با هم ترکیب کنید

در این مرحله باید پودر شکر را با روغن مایع، پودر نشاسته ذرت، آرد گندم یا آرد سه صفر ترکیب کنید. مقداری شیر سرد به مواد اضافه کنید و آن‌ها را خوب هم بزنید.

می‌توانید روغن مایع، شیر، نشاسته ذرت و آرد را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم، خمیر فوندانت را روی حرارت قرار دهید

بعد از ترکیب کردن مواد خمیر باید آن را در یک ماهیتابه قرار دهید و روی شعله متوسط قرار دهید. مواد را مدام هم بزنید تا خمیر در وسط ماهیتابه جمع شود. در این مرحله تنها باید برای چند دقیقه خمیر را روی حرارت بگذارید تا رطوبت اضافه آن گرفته شود. قرار دادن طولانی مدت خمیر روی حرارت موجب سفت شدن آن می‌شود.

حتما بخوانید  ۲ مدل طرز تهیه ته چین گوشت با گوشت تکه ای یا چرخ کرده

مرحله چهارم؛ رنگ را به خمیر فوندانت اضافه کنید

بعد از این که خمیر فوندانت شما آماده شد، حرارت را خاموش و صبر کنید تا خمیر خنک شود. خمیر فوندانت را سفید ساده بگذارید یا قسمتی از آن را رنگی کنید (بسته به تزیین کیک شما دارد، می‌توانید در کل خمیر فوندانت را سفید ساده بگذارید). برای این کار خمیر فوندانت را به چند قسمت تقسیم کنید.

یک قسمت را سفید بگذارید و روی قسمت‌های دیگر مقداری رنگ خوراکی ژله‌ای بریزید و بعد دستکش به دست کنید و خمیر را با نوک انگشتان ورز دهید تا رنگ به خوبی با خمیر ترکیب شود و فوندانت رنگی شود.

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت با عسل

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
عسل نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن صاف قنادی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
نشاسته ذرت ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر قند به مقدار لازم
رنگ ژله‌ای خوراکی به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه خمیر فوندانت با عسل

مراحل طرز تهیه خمیر فوندانت با عسل

درست کردن خمیر فوندانت با نشاسته و عسل یکی دیگر از روش‌های رایج تهیه این خمیر است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه خمیر فوندانت راحت با عسل آشنا شوید.

مرحله اول؛ شربت عسل را آماده کنید

برای تهیه فوندانت با عسل باید از شربت عسل استفاده کنید. می‌توانید شربت عسل را به صورت آماده از بیرون تهیه کنید یا خودتان آن را درست کنید. برای درست کردن شربت عسل باید نصف لیوان عسل را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید. بعد از این که عسل به طور کامل در آب حل شد، شعله گاز را خاموش کنید و از این شربت برای تهیه خمیر فوندانت استفاده کنید.

می‌توانید عسل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ شربت عسل، وانیل و نشاسته را ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه خمیر فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین با عسل باید در یک ظرف عسل را با عصاره وانیل و نشاسته ذرت ترکیب کنید و خوب هم بزنید.

در صورت تمایل می‌توانید وانیل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ پودر قند را با سایر مواد ترکیب کنید

در این مرحله باید پودر قند را در چند مرحله و هر بار به اندازه یک لیوان با سایر مواد ترکیب کنید و خوب هم بزنید و بعد بقیه آن را اضافه کنید. با این روش فوندانت شما به آرامی سفت می‌شود. مقدار پودر قند باید به اندازه‌ای باشد که خمیر فوندانت کاملا یکدست شود و حالت منسجم پیدا کند.

حتما بخوانید  9 مورد از بهترین غذاهای مقوی در رژیم غذایی کودک

مرحله چهارم؛ رنگ ژله‌ای خوراکی را به فوندانت اضافه کنید

بعد از این که خمیر فوندانت آماده شد می‌توانید آن را به چند قسمت تقسیم کنید و بعد رنگ خوراکی ژله‌ای را به آن اضافه کنید، می‌توانید از چند رنگ مختلف استفاده کنید و هر خمیر را به یک رنگ درآورید.

سپس خمیر فوندانت را با نوک انگشت ورز دهید تا رنگ به خوبی با خمیر ترکیب شود. برای پهن کردن خمیر فوندانت حتما مقداری نشاسته ذرت روی سطح کار بپاشید و بعد خمیر را با وردنه صاف کنید. اگر هم می‌خواهید خمیر فوندانت رنگی نباشد آن را سفید ساده بگذارید.

روش تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

در طرز تهیه فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین می‌توانید از «مارشمالو» نیز استفاده کنید. برای درست کردن خمیر فوندانت با مارشمالو باید مارشمالو را با ۲ تا ۳ قاشق آب در ظرف بریزید و داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود. سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. از این خمیر برای تزیین کیک و کاپ کیک می‌توانید استفاده کنید.

شما می‌توانید مارشمالو را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین

  • برای تهیه فوندانت خانگی رنگی بدون گلوکز و ژلاتین می‌توانید از مقداری عصاره وانیل نیز استفاده کنید.
  • در طرز تهیه فوندانت خانگی رنگی می‌توانید برای رنگی کردن خمیر به جای رنگ ژله‌ای خوراکی از مواد طبیعی مثل زعفران، پودر کاکائو و آب لبو استفاده کنید. می‌توانید زردچوبه، زعفران و پودر کاکائو را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.
  • به خاطر داشته باشید که اگر برای تهیه فوندانت از آرد و نشاسته ذرت استفاده می‌کنید، ماندگاری خمیر شما نسبت به زمانی که از گلوکز و گلیسیرین استفاده می‌شود کمتر است. از همین رو بهتر است بعد از آماده کردن این خمیر آن را سریع‌تر استفاده کنید تا خمیر سفت نشود.
  • در طرز تهیه فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین بهتر است از رنگ‌های خوراکی ژله‌ای استفاده کنید. استفاده از رنگ خوراکی پودری موجب چسبناک شدن خمیر می‌شود.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن خمیر فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین

در طرز تهیه فوندانت خانگی رنگی چه زمانی رنگ را به خمیر اضافه کنیم؟

بعد از این که خمیر فوندانت را آماده کردید، می‌توانید چند قطره رنگ ژله‌ای خوراکی به آن اضافه کنید و بعد آن را خوب ورز دهید.

در طرز تهیه خمیر فوندانت با نشاسته از چه نوع نشاسته‌ای استفاده کنیم؟

برای تهیه فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین با نشاسته باید از پودر نشاسته ذرت استفاده کنید.

روش نگهداری فوندانت بدون گلوکز و ژلاتین چگونه است؟

بعد از تهیه فوندانت خانگی باید آن را در سلفون بپیچید و سپس در یک ظرف در بسته در فضای خنک آشپزخانه قرار دهید. بهتر است این خمیر را خیلی زود استفاده کنید تا کیفیت آن تغییر نکند. خمیر فوندانت را در یخچال نگذارید چون خشک می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک