۶ روش طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با طعم بازاری و سنتی

۶ روش طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با طعم بازاری و سنتی


4 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو به ۶ روش با طعم بازاری و سنتی
فهرست محتوا پنهان

یخ در بهشت آلبالو یکی از خوشمزه‌ترین انواع نوشیدنی خنک تابستانی است که بدنتان را از درون خنک و کم آبی بدن را جبران می‌کند. در طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو معمولاً هم از آلبالوی تازه استفاده می‌شود و هم آب آلبالوی تازه، شربت آلبالو یا پودر شربت. اما چگونه بدون دستگاه در خانه یخ در بهشت آلبالو درست کنیم؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو به چند روش مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد آموزش تهیه یخ در بهشت آلبالویی با طعم سنتی و بازاری پاسخ خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت آلبالویی (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آلبالو منجمد یا تازه ۱ کیلوگرم
شکر ۲۰۰ گرم
آبلیمو یا آب لیموترش تازه ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۸ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده سازی یخ در بهشت آلبالو با آلبالو تازه: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده شدن یخ در بهشت آلبالو: ۴ الی ۵ ساعت

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت آلبالویی با آلبالوی تازه

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو

در گرمای تابستان هیچی چیزی به اندازه یک یخ در بهشت سنتی با میوه آلبالو نمی‌تواند حالتان را سر جا بیاورد. در ادامه مراحل درست کردن یخ در بهشت آلبالو را دنبال کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن آلبالوها

در اولین مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو باید آلبالوها را بشویید و سپس با استفاده از یک سیخ چوبی یا نی پلاستیکی هسته آلبالوها را جدا کنید. برای جدا کردن هسته آلبالو می‌توانید از هر روشی که مد نظرتان است استفاده می‌کنید. روش‌های هسته‌گیری آلبالو و گیلاس را بلد هستید؟

مرحله دوم؛ قرار دادن آلبالو، شکر و آب لیمو روی حرارت

در این مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو باید آلبالوها را در قابلمه بریزید. شکر و آب لیموترش تازه یا آبلیمو را اضافه کنید. سپس قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا شکر به آرامی در آب آلبالوها حل شود.

در صورت تمایل می‌توانید آلبالو منجمد، شکر و آبلیمو را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد یخ در بهشت آلبالویی

در این مرحله باید مواد یخ در بهشت را هر‌ از‌ گاهی روی گاز هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. بعد از ترکیب شدن مواد شعله گاز را تا آخرین حد کم کنید و اجازه دهید که آلبالوها برای ۲ تا ۳ دقیقه دیگر بجوشند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا مواد یخ در بهشت خنک شود.

مرحله چهارم؛ رد کردن مواد یخ در بهشت از صافی

در این مرحله باید یک صافی را روی یک ظرف بگذارید. حالا مواد یخ در بهشت را داخل صافی بریزید و با پشت قاشق خوب مواد را فشار دهید تا گوشت آلبالوها کاملاً له شوند و از صافی عبور کنند و پوست آلبالوها در صافی باقی بماند.

حتما بخوانید  ۴ طرز تهیه نان بربری خانگی به روش نانوایی در فر و بدون فر

مرحله پنجم؛ قرار دادن مواد یخ در بهشت در فریزر

بعد از این که مواد یخ در بهشت آلبالو را از صافی رد کردید، باید مایه به دست آمده را در ظرفی کم عمق و درب بسته بریزید و برای ۳ تا ۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا مواد یخ در بهشت کاملاً یخ بزند.

مرحله ششم؛ سرو کردن یخ در بهشت آلبالو

بعد از ۳ تا ۴ ساعت که مواد یخ در بهشت کاملاً منجمد شدند، باید آن‌ها را از فریزر خارج کنید و هم بزنید و دوباره برای ۱ ساعت در فریزر بگذارید. برای سرو کردن یخ در بهشت می‌توانید آن را با قاشق بتراشید و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. برای تزیین یخ در بهشت آلبالو می‌توانید از چند برگ نعنا تازه و یا برش‌های لیموترش و میوه آلبالو استفاده کنید. گوارای وجود!

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت آلبالویی با آب آلبالو (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکر ۲۰۰ گرم
آبلیمو یا آب لیموترش تازه ۲ قاشق غذاخوری
آب آلبالو ۱ لیتر

 

مدت زمان آماده سازی یخ در بهشت آلبالو خیابانی با آب آلبالو: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده شدن یخ در بهشت آلبالو: ۴ الی ۵ ساعت

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو خیابانی با آب آلبالو

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با آب آلبالو

اگر دوست دارید یخ در بهشت آلبالو به سبک خیابانی را به روش راحت‌تری آماده کنید، می‌توانید به جای میوه آلبالو از آب آلبالو برای تهیه یخ در بهشت استفاده کنید. برای این کار می‌توانید آب آلبالوها را به هر روشی که مد نظرتان آماده کنید و این یخ در بهشت را با آن درست کنید. در ادامه مراحل درست کردن یخ در بهشت آلبالو با آب آلبالو را دنبال کنید.

مرحله اول؛ جوشاندن مواد یخ در بهشت

در اولین مرحله از آموزش تهیه یخ در بهشت آلبالو باید شکر، آب آلبالو و آب لیموترش یا آبلیمو را ترکیب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. بعد از جوشیدن آب آلبالو شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید شکر کاملاً در آب آلبالو حل شود.

انواع آبمیوه از جمله آب آلبالو را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ قرار دادن یخ در بهشت در فریزر

بعد از آماده شدن مواد یخ در بهشت آلبالویی سنتی باید آن را در قالب فلزی با قطر کم بریزید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً یخ بزند و سفت شوند. بعد از ۴ ساعت قالب را از فریزر خارج کنید و یخ در بهشت را با هم مخلوط کنید و دوباره در فریزر بگذارید.

مرحله سوم؛ سرو کردن یخ در بهشت

بعد از حدود ۱ ساعت دیگر یخ در بهشت آلبالویی خوشمزه شما آماده است. حالا می‌توانید آن را با قاشق یا اسکوپ بستنی بتراشید و در ظروف مورد نظرتان بریزید، با آلبالوی تازه تزیین کنید و میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع بستنی خوشمزه در خانه

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت آلبالو با شربت بدون میوه (روش سوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شربت آلبالو ۲ قاشق غذاخوری
شکر به مقدار لازم
تخم شربتی ۱ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی یخ در بهشت آلبالو با شربت آلبالو: ۲۰ دقیقه

مدت زمان آماده شدن یخ در بهشت آلبالو با شربت آلبالو: ۴ الی ۵ ساعت

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با شربت آلبالو

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو بدون میوه

اگر به آلبالوی تازه دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از شربت‌های آماده آلبالو و یا حتی شربت آلبالوی خانگی که از قبل آماده کرده‌اید نیز یک یخ در بهشت آلبالو خوشمزه و خنک آماده کنید. در ادامه مراحل درست کردن یخ در بهشت بدون میوه با شربت آلبالو را دنبال کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن شربت آلبالو

در اولین مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت آلبالویی باید شربت آلبالو را آماده کنید. برای این کار در یک لیوان شربت را با آب ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا ذرات شربت در آب حل شود.

مرحله دوم؛ آماده کردن تخم شربتی

برای درست کردن تخم شربتی باید ابتدا آن را در چای صاف‌کن بریزید و زیر آب بگیرید و سپس آن را یک کاسه بریزید. مقداری آب جوش به تخم شربتی‌ها اضافه کنید و اجازه دهید تا دانه‌های تخم شربتی در آب جوش باز شوند.

تخم شربتی و شربت آلبالو را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

حتما بخوانید  16 مواد غذایی برای کنترل و درمان قطعی بیماری دیابت نوع 2

مرحله سوم؛ قرار دادن شربت آلبالو در فریزر

در این مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو و تخم شربتی باید تخم شربتی‌ها را با شربت آلبالو ترکیب کنید. سپس این شربت را در یک ظرف کوچک بریزید و برای چند ساعت در فریزر بگذارید.

مرحله چهارم؛ سرو کردن یخ در بهشت آلبالو

بعد از ۴ ساعت یخ در بهشت را هم بزنید و دوباره ۱ ساعت دیگر در فریزر قرار دهید. در نهایت یخ در بهشت آلبالو را از فریزر خارج کنید و بعد از هم زدن در ظرف مورد نظرتان بریزید و نوش جان کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با نشاسته (روش چهارم)

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با نشاسته

برای تهیه یخ در بهشت آلبالو با نشاسته باید ۱/۲ لیوان فرانسوی نشاسته گل را با ۱/۵ لیوان فرانسوی آب و ۲ لیوان فرانسوی آب آلبالو ترکیب کنید و سپس این ترکیب را روی حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود. در نهایت این ترکیب را همانند روش‌های قبل در فریزر قرار دهید و بعد با قاشق بتراشید و داخل ظرف دلخواه بریزید و میل کنید.

انواع نشاسته را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ و خوشمزه

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با پودر شربت آلبالو (روش پنجم)

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با پودر شربت آلبالو

در این روش، کافی است یک لیوان دسته‌دار فرانسوی آب سرد را با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری پودر شربت آلبالو ترکیب کنید و هم بزنید تا پودر شربت در آب حل شود. در صورت تمایل کمی شکر هم اضافه کنید. شربت را به مدت ۲ الی سه ساعت در فریزر بگذارید و بعد بیرون بیاورید و با قاشق هم بزنید تا حالت پودر یخ بگیرد و بافتی شبیه یخ در بهشت پیدا کند. سپس آن را سرو کنید.

پودر شربت آلبالو و دیگر میوه‌ها را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با دستگاه (روش ششم)

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با دستگاه

«دستگاه یخ در بهشت ساز» که به آن «شربت سردکن» هم گفته می‌شود، بیشتر در شربت‌فروشی‌ها و بستنی‌سازی‌ها استفاده می‌شود. برای استفاده از این دستگاه، کافی است موادی که می‌خواهید برای تهیه یخ در بهشت به کار ببرید، در دستگاه بریزید و آن را تنظیم کنید.

در این دستگاه هر مایعی که می‌خواهید آن را به یخ در بهشت تبدیل کنید، به صورت یخ پودری در می‌آید. فقط دقت کنید که نباید از نوشیدنی‌های گازدار در آن استفاده کنید و به موتور فشار نیاورید. این دستگاه برای مدت طولانی می‌تواند یخ در بهشت را سرد نگه دارد.

نکات مهم در طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو

  • برای خوش‌طعم شدن یخ در بهشت آلبالو می‌توانید از مقداری گلاب هم استفاده کنید. برای خرید گلاب می‌توانید به صورت خرید اینترنتی یا حضوری از فروشگاه‌‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • استفاده از پوست رنده شده لیموترش می‌تواند عطر فوق‌العاده‌ای به یخ در بهشت خانگی شما ببخشد.
  • اضافه کردن آب لیموترش به یخ در بهشت آلبالو اختیاری است، اما موجب خوش عطر و طعم شدن یخ در بهشت شما می‌شود.
  • هم زدن یخ در بهشت بعد از یخ زدن آن یکی از مهم‌ترین مراحل درست کردن یخ در بهشت خانگی است که موجب می‌شود تا دسر شما بافت یخی و نرم داشته باشد و سفت نشود.
  • برای درست کردن یخ در بهشت زعفرانی با آلبالو، می‌توانید به مواد یخ در بهشت، به اندازه ۱ قاشق چای‌خوری زعفران دم‌کرده اضافه کنید و بعد مواد را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. زعفران باکیفیت را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن یخ در بهشت آلبالو

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو با نشاسته چگونه است؟

برای تهیه یخ در بهشت آلبالو با نشاسته باید ۱/۲ لیوان فرانسوی نشاسته را با ۱/۵ لیوان آب و ۲ لیوان آب آلبالو ترکیب کنید و سپس این ترکیب را روی حرارت ملایم بجوشانید و بعد در فریزر قرار دهید. در نهایت یخ در بهشت را با قاشق بتراشید و داخل ظرف دلخواه بریزید.

چرا باید در دستور تهیه یخ در بهشت آن را بعد از منجمد شدن هم بزنید؟

هم زدن یخ در بهشت بعد از یخ زدن آن یکی از مهم‌ترین مراحل درست کردن یخ در بهشت خانگی است که موجب می‌شود تا دسر شما بافتی یخی و نرم داشته باشد و سفت نشود.

 

کالابرگ الکترونیک