طرز تهیه ساندویچ همبرگر با تخم مرغ و پنیر به روشی ساده

طرز تهیه ساندویچ همبرگر با تخم مرغ و پنیر به روشی ساده


31 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ساندویچ همبرگر با تخم مرغ
فهرست محتوا نمایش

همبرگر با تخم مرغ از آن دسته غذاهای لذیذی است که هم بزرگترها و هم بچه‌ها طعم آن را می‌پسندند، یک ساندویچ همبرگر لذیذ با یک تخم مرغ نیمرو روی آن و مخلفاتی که طعم این ساندویچ را حسابی لذیذ می‌کند و برای وعده ناهار تبدیل به یک غذای مقوی می‌کند. با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید تا طرز تهیه همبرگر با تخم مرغ را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه همبرگر با تخم مرغ (برای ۴ ساندویچ)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده گاو یا گوساله ۶۰۰ گرم
نان همبرگر ۴ عدد
تخم مرغ ۵ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیر ۲ حبه
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار ورقه‌ای ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
سس دلخواه (سس کچاپ، مایونز، فرانسوی یا ماست و سیر) به مقدار دلخواه
کاهو ۴ برگ
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
سیب زمینی خلالی و نوشابه  برای سرو با ساندویچ

 

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان لازم برای استراحت همبرگر در فریزر: ۱ ساعت

مدت زمان لازم برای پخت همبرگر: ۶ تا ۸ دقیقه

مدت زمان لازم برای آماده کردن ساندویچ همبرگر با تخم مرغ: ۵ تا ۱۰ دقیقه

میزان کالری موجود در هر یک عدد ساندویچ همبرگر با تخم مرغ: بیش‌ از ۴۰۰ کیلوکالری

 

مراحل طرز تهیه ساندویچ همبرگر با تخم مرغ

مراحل طرز تهیه ساندویچ همبرگر با تخم مرغ

مرحله اول: پیاز را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه همبرگر با تخم مرغ باید پیاز را به‌دقت بشویید و با رنده‌ متوسط، رنده کنید. سپس با استفاده از دست، پیاز رنده شده را به اندازه‌ای فشار دهید تا آبش کاملا گرفته شود. تفاله پیاز را کنار بگذارید تا بعدا به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

مرحله دوم: گوشت چرخ کرده را آماده کنید

حالا لازم است گوشت چرخ کرده را حداقل دو بار دیگر چرخ کنید. سپس، آن را در ظرف مناسبی قرار دهید و تفاله پیاز رنده شده را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به‌خوبی ورز دهید تا پیاز و گوشت کاملا با هم ترکیب شوند.

برای خرید گوشت چرخ کرده می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: سیر را آماده کنید

اکنون وقت آن است که پوست حبه‌های سیر را بگیرید و با استفاده از رنده ریز آن‌ها را رنده کنید. سپس، سیر رنده شده را هم به مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه کنید. این ترکیب را دوباره ورز دهید تا کاملا یکپارچه و منسجم شود.

مرحله چهارم: باقی مواد همبرگر را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه همبرگر با تخم مرغ نوبت به افزودن یک عدد تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه به مایه گوشت همبرگر است. برای این منظور، وسط گوشت چرخ کرده را کمی باز کنید و یک عدد تخم مرغ را اضافه کنید. سپس بسته به ذائقه، مقداری نمک و فلفل سیاه را هم به این ترکیب بیفزایید. کار ورز دادن مواد را ادامه دهید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

برای خرید تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: آرد سوخاری را اضافه کنید

پس از ورز دادن و ترکیب کردن کلیه مواد با یکدیگر، ممکن است مایه همبرگر شل شده باشد. در این صورت، بسته به نیاز لازم است یک یا دو قاشق غذاخوری آرد سوخاری را به این ترکیب اضافه کنید. توجه داشته باشید، انجام این کار الزامی نیست؛ یعنی، فقط در صورتی آرد سوخاری را باید در ترکیبات همبرگر بریزید که از انسجام و قوام کافی برخوردار نباشد.

حتما بخوانید  طرز تهیه کشک خانگی بدون آرد ذرت به 2 روش خشک و مایع

برای خرید آرد سوخاری می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: گوشت همبرگر را ورز دهید

حالا باید همه مواد را حداقل برای مدت ۱۵ دقیقه ورز دهید تا کاملا منسجم و یکپارچه شوند. هر چقدر ترکیبات گوشت همبرگر را مثل طرز تهیه کباب کوبیده را بیشتر ورز دهید، چسبندگی گوشت همبرگر بیشتر می‌شود و در نهایت، همبرگر بهتری خواهید داشت.

مرحله هفتم: مایه همبرگر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید

در این مرحله، لازم است مواد ورز داده شده را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس، هر یک از بخش‌ها را ابتدا گلوله کنید و پس از آن بین دو لایه کیسه فریزر قرار دهید.

مرحله هشتم: مایه همبرگر را قالب بزنید

حالا باید گلوله‌های گوشتی موجود در بین دو لایه کیسه فریزر را قالب بزنید. برای این منظور، می‌توانید از یک قالب گرد یا شیئ مناسب دیگری استفاده کنید. سپس، همبرگرهای قالب‌زده را روی یک کیسه فریزر بچینید و حداقل به‌ مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا همبرگرها استراحت کنند و برای مرحله گریل یا سرخ کردن کاملا منسجم شوند.

مرحله نهم: همبرگرها را سرخ کنید

امیدواریم تا این‌جا مراحل طرز تهیه همبرگر با تخم مرغ را بدون مشکل دنبال کرده باشید. پس از ورز دادن و استراحت کردن همبرگرها نوبت به سرخ کردن آن‌ها می‌رسد. برای این منظور، بسته به ذائقه می‌توانید همبرگر را در روغن داغ سرخ کرده یا روی دستگاه گریل کنید. اگر هم تابه چدنی دارید صبر کنید تابه حسابی داغ شود و بدون روغن همبرگرها را سرخ کنید.

گریل کردن همبرگر یکی از بهترین روش‌هایی است که علاوه بر کاهش مصرف روغن و تامین سلامت بدن از جمع شدن همبرگرها جلوگیری می‌کند و موجب آبدار بودن آن‌ها می‌شود.

برای خرید روغن سرخ کردنی می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دهم: سطوح داخلی نان همبرگر را برشته کنید

پیشنهاد می‌کنیم یک تابه مناسب و نچسب را روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ شود. سپس، نان همبرگر را طوری در تابه قرار دهید که سطوح داخلی‌اش داغ و کمی برشته شود. مراقب باشید نان را نسوزانید و سیاه نکنید.

برای خرید نان همبرگر می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله یازدهم: نان برشته همبرگر را آغشته به سس کنید

در این بخش از طرز تهیه همبرگر با تخم مرغ، نوبت به سس مالی کردن نان برشته می‌رسد. برای این منظور، لازم است داخل نان را بسته به ذائقه و به‌دلخواه با انواع سس دلخواه مثل کچاپ، سس فرانسوی، سس مایونز یا سس ماست و سیر آغشته کنید.

برای خرید انواع سس غذا می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوازدهم: تخم مرغ‌ها را نیمرو کنید

حالا مقداری کمی کره یا روغن را در تابه مناسبی بریزید و تخم مرغ‌ها را نیمرو کنید. بهتر است تخم مرغ را هم نزنید و نیمرو درسته و هم نزده باشد.

مرحله سیزدهم: ساندویچ همبرگر با تخم مرغ را آماده کنید

در مرحله آخر از طرز تهیه همبرگر با تخم مرغ لازم است یک برگ کاهوی شسته و خشک شده را روی نان برشته و آغشته به سس قرار دهید. سپس، گوشت همبرگر را روی کاهو بگذارید و تا داغ است، یک ورقه پنیر چدار را به آن اضافه کنید. در نهایت، هر یک از همبرگرها را با یک عدد نیمرو تکمیل کنید.

این ساندویچ لذیذ را می‌توانید همراه با سیب زمینی سرخ کرده، پیاز حلقه‌ای و نوشابه دلخواه نوش جان کنید.

برای خرید پنیر چدار و نوشابه می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

طرز تهیه ساندویچ همبرگر با تخم مرغ به روش‌های دیگر

روش تهیه همبرگر خانگی بدون تخم مرغ

روش درست کردن همبرگر خانگی بدون تخم مرغ هم عینا مثل دستور بالاست. با این تفاوت که نباید به ترکیب گوشت و پیاز، تخم مرغ اضافه کنید. با حذف تخم مرغ، احتمالا به افزودن آرد سوخاری هم نیازی نخواهید داشت. با این حال، باید همه مواد را به‌خوبی ورز دهید تا کاملا یکپارچه و منسجم شوند. در نهایت تخم مرغ‌های نیمرو شده را روی ساندویچ بگذارید و میل کنید.

روش تهیه ساندویچ همبرگر با تخم مرغ بدون آرد سوخاری

برای درست کردن همبرگر خانگی بدون آرد سوخاری، لازم است تخم مرغ و آرد سوخاری را از دستور بالا حذف کنید. ممکن است بخواهید مایه همبرگرتان را با تخم مرغ و بدون آرد سوخاری درست کنید. در این صورت، شاید لازم باشد مقدار کمی آرد ذرت یا نان تست پودر شده را به ترکیبات اضافه کنید. دلیلش هم این است که وجود تخم مرغ در اغلب مواقع موجب شل شدن مایه همبرگر می‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه پنیر سوخاری ترد و کشدار به 2 روش رستورانی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه همبرگر مرغ

تخفیفات لبنیات افق کوروش

روش تهیه همبرگر با تخم مرغ و نان تست

طرز تهیه همبرگر با نان تست

روش درست کردن ساندویچ همبرگر و تخم مرغ با نان تست درست مانند طرز تهیه همبرگر با تخم مرغ یا بدون تخم مرغ است. کافی است به‌جای نان همبرگر از نان تست استفاده کرده و از نوش جان کردن این ساندویچ خوشمزه لذت ببرید.

برای خرید نان تست می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

نکات مهم درباره طرز تهیه همبرگر با تخم مرغ

  • در صورت تمایل و بسته به ذائقه، می‌توانید گوشت مخلوط یا گوشت گوسفندی را جایگزین گوشت گاو یا گوساله کنید. در این صورت همبرگر به خاطر چربی گوشت بعد از گریل یا سرخ کردن جمع و کوچک‌تر می‌شود.
  • اگر دستگاه گریل ندارید می‌توانید کف یک تابه را با استفاده از فرچه آشپزی کمی چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود. سپس، پشت و روی همبرگرها را در آن سرخ کنید.
  • به‌دلخواه می‌توانید همبرگر را با کاهو، گوجه فرنگی کلم بنفش یا سفید، زیتون بدون هسته، خیارشور یا پیاز مزه‌دار کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید یک برگ ژامبون گریل شده را هم به همبرگر اضافه کنید. برای خرید زیتون، خیارشور و ژامبون می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • به‌جای پنیر چدار می‌توانید از پنیر ورقه‌ای گودا یا دیگر پنیرهای پخت و پز دلخواه استفاده کنید.
  • سرو نیمرو به‌ همراه همبرگر کاملا اختیاری است. بنابراین در صورت تمایل، می‌توانید این مرحله را حذف کنید و یک ساندویچ همبرگر به روش مک دونالد داشته باشید.
  • برای درست کردن این همبرگر از ادویه مخصوص همبرگر هم می‌توانید استفاده کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن ساندویچ همبرگر با تخم مرغ

فوت و فن‌های خوشمزه شدن ساندویچ همبرگر با تخم مرغ

چرا همبرگر من خشک می‌شود؟

اضافه کردن بیش از اندازه آرد سوخاری موجب خشک شدن همبرگر می‌شود.

چرا همبرگر من جمع می‌شود؟

برای جلوگیری از جمع شدن گوشت همبرگر لازم ابتدا تابه یا صفحه گریل را کاملا داغ کرده و گوشت را با حرارت بالا سرخ کنید. به این ترتیب، از آب انداختن گوشت و جمع شدن آن جلوگیری خواهید کرد. مراقب باشید همبرگرتان را نسوزانید! همچنین استفاده از گوشت گوسفندی برای درست کردن مایه همبرگر باعث می‌شود گوشت همبرگر بعد از سرخ شدن جمع شود.

مدت زمان پخت همبرگر چقدر است؟

همبرگر بسته به ذائقه و میل شما می‌تواند آبدار یا خشک سرو شود. اگر گوشت آبدار دوست دارید لازم است مدت زمان پخت را کاهش دهید. بنابراین، اگر همبرگر را فقط حدود ۶ دقیقه یا کمتر سرخ کنید کاملا آبدار می‌شود. اما در صورتی‌که گوشت را خشک‌تر ترجیح می‌دهید باید همبرگر را حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا حسابی گریل شود.

 

محصولات مرتبط