۳۰ ایده جالب میوه آرایی شب یلدا برای عروس، مهمانی و مدرسه

۳۰ ایده جالب میوه آرایی شب یلدا برای عروس، مهمانی و مدرسه


21 آذر 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
میوه آرایی شب یلدا

میوه آرایی شب یلدا یکی از راهکارهای ساده برای جذابیت بیشتر چیدمان میز شب یلدا و پذیرایی از مهمان‌ها در شب چله است. اگر به دنبال ایده‌های جدید برای میوه آرایی شب یلدا برای عروس هستید یا دوست دارید با جدیدترین تزیین سبد میوه شب یلدا، ایده‌های میوه آرایی شب چله برای مدرسه و تزیین میوه شب یلدا در سینی آشنا شوید، در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش با ما همراه باشید.

 

جدیدترین میوه آرایی شب یلدا برای یلدای ۱۴۰۲

جدیدترین میوه آرایی شب یلدا برای یلدای ۱۴۰۲

میوه آرایی شب یلدا به خصوص برای افرادی که در این شب همه فامیل را دور هم جمع می‌کنند و یا برای خانواده‌هایی که در شب یلدا میوه را برای عروس جدید خانواده تزیین می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. معمولا در بسیاری از شهرهای ایران رسم است که خانواده داماد در اولین سال ازدواج برای عروس مقداری میوه و آجیل تزیین شده یلدایی می‌فرستند.

هر چند بسیاری از افراد برای میوه آرایی شب یلدا برای عروس از گلفروشی‌ها یا مراکز تخصصی این کار کمک می‌گیرند، اما اگر خودتان دستی بر هنر دارید و از میوه آرایی لذت می‌برید، می‌توانید در خانه زیباترین تزیین میوه‌ها را برای شب چله آماده کنید.

در ادامه این بخش می‌توانید با آموزش ترفندهای جالب میوه آرایی شب یلدا و تزیین سبد میوه شب یلدا به جدیدترین روش آشنا شوید.

۱- تزیین میوه شب یلدا در سینی

تزیین میوه شب یلدا در سینی

یکی از ساده‌ترین روش‌های میوه آرایی شب یلدا، چیدن میوه‌های خرد شده در سینی است. برای پیاده کردن این ایده، روش‌های مختلفی وجود دارد. برای شروع باید پوست میوه‌ها را جدا کنید و آن را با چاقو یا قالب های فلزی به شکل دلخواه برش دهید. سپس از میوه‌های مختلف با رنگ‌های متضاد در کنار هم استفاده کنید. در این روش به هیچ عنوان نباید میوه‌ها را روی هم قرار دهید. می‌توانید برای تزیین میوه شب یلدا در سینی از میوه‌هایی مثل توت فرنگی، نارنگی، پرتقال، کیوی، انگور، انار و آناناس استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود برای جذاب‌تر شدن این سینی قسمت سبز رنگ بالای آناناس را جدا کنید و وسط سینی قرار دهید و میوه‌های خرد شده را در اطراف آن بچینید.

از آن جایی که بعضی میوه‌ها با قرار گرفتن در معرض هوا سیاه می‌شوند، بهتر است برای تزیین میوه شب یلدا در سینی حتما به این نکته توجه کنید و یا از سلفون برای روی میوه‌ها استفاده کنید.

۲- دیزاین میوه شب چله در پوست هندوانه

دیزاین میوه شب چله در پوست هندوانه

یک روش ساده دیگر برای میوه آرایی شب یلدا استفاده از پوست هندوانه به عنوان ظرف میوه است. در این روش باید پوست هندوانه را به صورت عمودی برش دهید و با یک اسکوپ، هندوانه‌ها را از آن خارج کنید. حالا می‌توانید خربزه خرد شده، هندوانه اسکوپی، انگور، آناناس و هر میوه‌ای را که دوست دارید داخل پوست هندوانه بریزید.

حتما بخوانید  آداب و رسوم شب یلدا در مازندران | چله شو با ماهی گرده بیج

در این روش هم می‌توانید میوه‌ها را با هم ترکیب کنید و در پوست هندوانه بریزید و هم هر میوه را در یک ردیف بریزید. مطمئن باشید با این تزیین هندوانه شب یلدا و تزیین میوه شب یلدا ساده هم همه مهمان‌ها شگفت‌زده خواهند شد.

۳- تزیین سبد میوه شب یلدا

تزیین سبد میوه شب یلدا

اگر به دنبال ایده‌ای برای تزیین سبد میوه شب یلدا هستید، باید بدانید که روش‌های زیادی برای تزیین سبد میوه یلدا وجود دارد. برای این که سبد میوه شما شکیل‌تر و زیباتر شود، می‌توانید از گل‌های طبیعی و میوه‌های برش خورده استفاده کنید.

استفاده از برگ‌های سبز و میوه‌هایی که رنگ‌های متفاوتی دارند موجب جذاب‌تر شدن این سبد میوه یلدایی می‌شود. چیدمان میوه‌هایی که برای تزیین سبد میوه یلدا استفاده می‌شود، کاملا اختیاری است. در ادامه می‌توانید با ایده‌هایی جذاب برای میوه آرایی شب یلدا در سبد برای عروس و مهمانی آشنا شوید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

تزیین میوه شب یلدا در سبد

تزیین میوه شب یلدا در سبد برای عروس

تزیین سبد میوه برای شب یلدا

تزیین کردن میوه در سبد برای شب چله

تزیین میوه عروس در سبد

۴- میوه آرایی انار و هندوانه یلدا

میوه آرایی انار و هندوانه یلدا

انار و هندوانه از اصلی‌ترین خوراکی‌های شب یلدا هستند که باید در میز یلدا جلوه‌ای خاص داشته باشند. یکی از راحت‌ترین و جذاب‌ترین روش‌های میوه آرایی انار و هندوانه یلدا است که انار را دانه کنید (روش‌های دان کردن انار) و یا به صورت چسبیده به هم خرد کنید. سپس پوست هندوانه را مثل سبد درست کنید و انارها را داخل پوست هندوانه بریزید. برای تزیین انار می‌توانید دانه‌های انار را در پوست پرتقال بریزید و آن را به روشی متفاوت سرو کنید.

۵- میوه آرایی شب یلدا برای مدرسه و مهدکودک

میوه آرایی شب یلدا برای مدرسه

برای میوه آرایی شب یلدا در مدرسه و مهدکودک باید به چند نکته مهم توجه کنید. قبل از هر چیزی باید میوه‌ها را به شکلی در ظروف بچینید که هم به راحتی قابل مصرف باشند و هم جلوه زیبایی داشته باشند. می‌توانید میوه‌ها را به صورت خرد شده در یک سینی بچینید و روی هر میوه یک خلال دندان بگذارید تا دانش آموزان راحت‌تر میوه را مصرف کنند. روش بعدی برای میوه آرایی شب یلدا این است که میوه‌های خرد شده را در لیوان‌ها یا ظروف جداگانه تزیین کنید تا هر فرد به راحتی یک ظرف میوه بردارید و آن را میل کند.

استفاده از طرح‌های فانتزی و کودکانه نیز موجب می‌شود تا دانش آموزان لذت بیشتری از جشن یلدا در مدرسه ببرند. در ادامه می‌توانید با چند ایده میوه آرایی شب یلدا برای مهدکودک مدرسه آشنا شوید.

تزیین میوه شب یلدا برای مهدکودک

میوه آرایی شب یلدا برای مدرسه

تزیین میوه شب یلدا برای مدرسه

تزیین میوه شب چله برای مدرسه

ایده های تزیین میوه و هندوانه شب چله برای مدرسه

۶- تزیین میوه شب یلدا ساده

اگر دوست دارید میوه شب یلدا را به روشی ساده اما شیک و زیبا تزیین کنید، ما پیشنهادات جذابی برای شما داریم. برای تزیین و میوه آرایی ساده شب یلدا نیازی به سبدهای بزرگ و برش دادن میوه به شکل‌های عجیب و غریب ندارید. تنها باید به ساده‌ترین شکل میوه‌ها را در ظرف بچینید و یا با قرار دادن گل‌های طبیعی در کنار ظرف میوه جلوه‌ای خاص به آن ببخشید. برای تزیین میوه شب یلدا ساده می‌توانید چند عدد کیوی یا پرتقال را از وسط نصف کنید و روی ظرف میوه بگذارید تا جلوه میوه‌ها بیشتر شود.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه آش چغندر و اسفناج خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا

خرد کردن میوه‌ها و قرار دادن آن‌ها در سیخ چوبی نیز یک ایده ساده و در عین حال جذاب برای میوه آرایی شب یلدا است. در این روش می‌توانید لبو پخته، کدو حلوایی پخته، هندوانه و خربره را به صورت مثلثی یا هر شکلی که دوست دارید برش دهید و سیخ چوبی در پوست آن‌ها فرو کنید.

یا میوه‌های مختلف را به صورت مربعی یا با قالب خرد کنید و در سیخ چوبی قرار دهید و سپس این میوه‌ها را در ظرف بچینید. یک مدل ساده دیگر برای تزیین میوه شب چله به صورت تک نفره این است که با دقت میوه‌هایی مثل پرتقال یا گریپ فروت را از عرض برش بزنید و مغز داخل میوه را خالی کنید. سپس داخل پوست میوه را با میوه‌های مختلف به صورت اسکوپی یا قالب زده پر کنید.

ایده های جالب تزیین ساده میوه برای شب یلدا
ایده های جالب تزیین ساده میوه برای شب یلدا

آموزش تزیین ساده میوه ها برای شب یلدا

تزیین میوه شب یلدا ساده

۷- میوه‌ها را قالب بزنید

برای شب یلدا میوه‌ها را قالب بزنید

یکی دیگر از جدیدترین تزیینات میوه شب یلدا این است که میوه‌ها را به هر شکلی که دوست دارید با قالب‌های مختلف خرد کنید و در ظرف بچینید. برای این کار می‌توانید از قالب‌های فلزی ستاره‌ای و قلبی استفاده کنید. هندوانه، خربزه، کیوی و سیب را قالب بزنید و سپس در ظرف یا دیس بچینید و با این میوه‌ها از مهمان‌های خود در شب یلدا پذیرایی کنید.

همچنین می‌توانید میوه‌های قالب زده را در سیخ چوبی فرو کنید و روی هندوانه برش خورده قرار دهید یا سیخ‌های میوه را در یک گلدان یا لیوان بزرگ بگذارید تا مهمان‌ها به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

قالب زدن میوه برای شب یلدا

هندوانه قالبی برای شب یلدا

مدل های تزیین میوه برای شب یلدا

۸- آموزش ترفندهای جالب میوه آرایی شب یلدا

برای میوه آرایی شب یلدا روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و از میوه‌های متنوع برای میوه آرایی استفاده کنید، قطعا می‌توانید میوه‌ها را به زیباترین شکل ممکن برای شب یلدا آماده کنید. اگر به دنبال آموزش ترفندهای جالب میوه آرایی شب یلدا هستید و دوست دارید یلدای امسال میوه‌ها را به سبکی خاص و ویژه طراحی کنید، بهتر است در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

تزیین میوه شب یلدا برای بچه ها

آموزش ترفندهای جالب میوه آرایی شب یلدا

تزیین میوه برای شب یلدا

میوه آرایی شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

تزیین میوه شب یلدا

تزیین میوه یلدا برای عروس

سوالات متداول درباره مدل‌های تزیین میوه برای شب یلدا

بهترین ایده میوه آرایی شب یلدا برای عروس چیست؟

به منظور میوه آرایی شب یلدا برای عروس می‌توانید میوه‌ها را در سبدهای بزرگ بچینید و با گل طبیعی و روبان تزیین کنید.

برای قالب زدن میوه در شب یلدا از چه نوع قالبی استفاده کنیم؟

برای میوه آرایی شب یلدا با قالب می‌توانید از قالب‌های فلزی مخصوص شیرینی که اندازه کوچک یا متوسطی دارند و به شکل ستاره، قلب یا گل هستند استفاده کنید یا مغز میوه‌های مختلف و هندوانه و خربزه یا لبو و کدو حلوایی پخته را اسکوپ کنید.

 

کالابرگ الکترونیک