۴۴ ایده تزیین آجیل شب یلدا جدید برای عروس و مهمانی + عکس

۴۴ ایده تزیین آجیل شب یلدا جدید برای عروس و مهمانی + عکس


23 آبان 1402 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۴۴ ایده تزیین آجیل شب یلدا جدید برای عروس و مهمانی + عکس

تزیین آجیل شب یلدا در مدل‌های مختلف در سال‌های اخیر مرسوم شده است. برای آجیل آرایی شب یلدا با مقوا یا تور و کنف و تزیین آجیل در ظرف گرد کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید یا اینکه به راحتی آجیل‌ها را در تنگ یا جام بلور در کنار هم بچینید و طرح زیبایی درست کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش، ایده‌هایی برای تزیین آجیل شب یلدا، تزیین تخمه شب یلدا و جدیدترین ایده‌های آجیل آرایی شب یلدا برای عروس را برایتان آماده کرده‌ایم.

 

۱- جدیدترین ایده‌های تزیین آجیل شب یلدا برای عروس

یکی از آداب و رسوم شب یلدا که در شهرهای مختلف متداول این است که خانواده تازه داماد در شب یلدا، برای تازه عروس هدیه می‌‌برند. معمولا هدیه شب یلدا برای عروس همراه با انواع آجیل و تخمه در کنار سایر خوراکی‌های شب یلدا است که به شیوه زیبایی برای شب یلدای نوعروس تزیین شده‌اند.

هر چند این آجیل‌های تزیین شده یلدایی را می‌توانید به صورت آماده از شیرینی‌ فروشی‌ها یا فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای خریداری کنید. ولی تزیین آجیل شب یلدا برای هدیه به عروس لطف خودش را دارد. در ضمن برایتان به‌صرفه‌تر هم تمام می‌شود.

به منظور تزیین آجیل یلدا برای عروس بهتر است آجیل‌ها را طوری طراحی کنید که در کنار جلوه زیبایی که دارند، قابل استفاده باشند و تنها جنبه تزیینی نداشته باشند. پیشنهاد ما برای تزیین آجیل عروس برای شب یلدا، ریختن آجیل در ظروف شیک و سبدهای شکیل است، یا می‌توانید آجیل‌ها را به شکل‌های خلاقانه در کنار هم بچینید و یک اثر هنری خلق کنید. 

در ادامه، جدیدترین طرح‌های تزیینات را برای تزیین آجیل شب یلدا عروس برایتان آورده‌ایم. می‌توانید از این ایده‌ها برای تزیین آجیل ساده و شیک در منزل نیز استفاده کنید.

تزیین آجیل عروس یلدایی

 آجیل آرایی شب یلدا برای عروس

تزیین آجیل برای یلدا مخصوص عروس

تزیین آجیل شب یلدا برای داماد

ایده برای تزیین آجیل شب یلدا

 آجیل شب یلدا را چطور تزیین کنیم

نکته: بهتر است برای تزیین آجیل شب یلدا عروس، از به کار بردن تخمه‌ در ظرف خودداری کنید. سینی یا ظرف آجیل را با انواع مغزها، آجیل و خشکبار، از جمله بادام، پسته، فندق، گردو، بادام هندی، بادام زمینی و … تزیین کنید.

۲- تزیین آجیل یلدا در ظرف گرد

ظروف گرد بهترین انتخاب برای تزیین آجیل شب یلدا هستند. در این ظروف به راحتی می‌توانید انواع آجیل و تخمه را به شکل‌های مختلف و مدل‌های گوناگون جا بدهید و بابت زاویه‌‌ها و به هم خوردن تقارن رنگ‌ها نگرانی نخواهید داشت. پس اگر در فکر تزیین آجیل ساده و شیک برای شب یلدا هستید، بهتر است از ظرف گرد برای این کار استفاده کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

ظروفی که برای تزیین آجیل به کار می‌برید، در صورتی که می‌خواهید به عنوان یک هدیه گرانبها به میزبان ببخشید، بهتر است از جنس مسی باشد. سینی‌های گرد مسی که کناره‌های آن ارتفاع زیادی نداشته باشد، بهترین گزینه هستند. برای تزیین آجیل یلدا در سینی گرد می‌توانید در کنار آجیل از میوه خشک نیز استفاده کنید.

سینی‌های روحی هم به‌ خاطر حس نوستالژیک برای تزیین آجیل شب یلدا مناسب هستند. سینی یا ظروف شیشه‌ای و یک‌بار مصرف را هم می‌توانید انتخاب کنید. هر کدام را که در دسترس داشتید، برای تزیین آجیل استفاده کنید.

تزیین آجیل شب یلدا در ظرف گرد

آجیل آرایی برای یلدا در ظرف گرد

تزیین آجیل یلدا برای مهمانی

آجیل و میوه خشک تزیین شده برای یلدا در ظرف گرد

تزیین انواع مغز و آجیل برای مناسبت های خاص

۳- تزیین آجیل یلدا با مقوا

در این روش کافی است خودتان دست به کار شوید و یک قالب یا کاغذ و مقوا درست کنید. با چسب حرارتی لایه‌های مقوا را به هم بچسبانید و آجیل و تخمه‌های شب یلدا را در آن‌ها بریزید، طوری که بعد از پر شدن قالب، دیواره‌های آن مشخص نباشد و فقط طرح روی آن مشخص باشد.

مواد لازم برای تزیین آجیل شب یلدا

  • مقوا
  • طرح‌های اسلیمی
  • چسب حرارتی
  • قیچی
  • مداد
  • سینی کیک یا سینی دلخواه
  • آجیل
حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد لوبیا و انار به ۳ روش و با مواد مختلف

برای تزیین آجیل یلدا عروس و داماد یک طرح را به دلخواه روی کاغذ بکشید یا از اینترنت دانلود کنید و پرینت بگیرید. کاغذ را با چسب حرارتی روی سینی بچسبانید. سپس یک مقوای ضخیم را به شکل نواری و به ارتفاع ۱ تا ۱/۵ سانتی‌متر برش بزنید.

روی خط‌های طرح دلخواهتان، نوارهایی را با چسب حرارتی بچسبانید. این نوارهای چسبیده روی کاغذ، مثل دیوار عمل می‌کنند و از پخش شدن آجیل‌ و تخمه‌‌ها جلوگیری می‌شود. سپس آجیل‌ها با رنگ دلخواهتان را می‌توانید در قالبی که درست کرده‌اید، بریزید و تزیین کنید.

تزیین آجیل یلدا با مقوا

 آجیل آرایی با قالب مقوایی

تزیین آجیل در قالب برای یلدا

نکات مهم برای تزیین آجیل یلدا با مقوا:

  • در روش تزیین آجیل شب یلدا با مقوا و کاغذ، از چسب مایع استفاده نکنید. چون این چسب بو دارد و بوی آن به آجیل‌ها هم منتقل خواهد شد.
  • برای این مدل تزیین، از مقوای سفید استفاده کنید. بهتر است مقوا رنگ و طرح نداشته باشد تا کار زیباتر شود.
  • مقواهایی را که به عنوان قالب آجیل استفاده می‌کنید، می‌توانید بعدا هم برای تزیین به کار ببرید.

۴- تزیین آجیل شب یلدا در جام

جام و لیوان‌ها از بهترین ظروفی هستند که می‌توانید برای تزیین آجیل عروس و داماد و تزیین آجیل مهمانی شب یلدا از آن‌ها استفاده کنید. برای تزیین آجیل در جام معمولا آجیل‌ها به صورت لایه‌ لایه، روی هم چیده می‌شوند تا از بیرون جام یا لیوان، رنگارنگ باشند و تنوع مدل، طعم و رنگ آن‌ها مشخص باشد.

معمولا روی لیوان با یک لایه توری یا پارچه پوشانده می‌شود. پاپیون با رنگ‌های مختلف هم برای زیباتر کردن جلوه جام به پایه یا بالای جام چسبانده یا گرده زده می‌شود.

نحوه آجیل آرایی برای شب یلدا در جام

تزیین آجیل شب یلدا در جام

۵- تزیین آجیل شب یلدا در تنگ

انواع «تنگ» ظرف‌های محبوب دیگری هستند که برای تزیین آجیل شب یلدا برای عروس و مهمانی به کار می‌روند. برای تزیین آجیل در تنگ شیشه‌ای می‌توانید از انواع تنگ استفاده کنید. تنگ ماهی یا گلدان‌هایی که برای ساخت تراریوم استفاده می‌شوند، ظروف مناسبی برای تزیین آجیل شب یلدا هستند.

می‌توانید بنا به ذوق و سلیقه خود، روی تنگ یا قسمت لبه آن را با پولک، مهره، اکلیل، انواع پاپیون، نخ‌های کنفی و … تزیین کنید. در این روش هم مانند روش تزیین آجیل در جام، آجیل‌ها به صورت لایه لایه روی هم یا کنار هم چیده می‌شوند.

تزیین آجیل شب یلدا در تنگ

۶- تزیین آجیل یلدا با تور و کنف

پارچه‌های تور و کنفی از دیگر پارچه‌های محبوبی هستند که برای تزیین آجیل شب یلدا برای مدرسه و مهدکودک یا تزیین آجیل برای عروس و مهمانی به کار می‌روند. این پارچه‌ها هم قیمت مناسبی دارند و هم زیبا هستند. معمولا برای پوشاندن روی محفظه باز تنگ و جام هم می‌‌توان از آن‌‌ها استفاده کرد.

برای تزیین آجیل با تور بهتر است از تورهای سفید و ساده استفاده کنید تا تزیینات شما جلوه زیباتری داشته باشد. می‌توانید از این ایده‌ها برای تزیین آجیل تک نفره و پذیرایی از مهمان‌ها نیز استفاده کنید.

 آجیل آرایی با تور و کنف برای یلدا

آجیل شب یلدا در کیسه کنفی

۷- تزیین آجیل و تخمه به شکل گل

این روش تزیین آجیل شب یلدا برای عروس و مهمانی هم جدید است و هم بسیار زیبا. در این روش‌ها آجیل و میوه‌ها را به شکل گل‌های مختلف درست می‌کنید. در مورد برخی از این روش‌ها باید از چسب حرارتی استفاده کنید و پسته، فندق، گردو، بادام زمینی، انواع تخمه‌ها و در اصل آجیل‌هایی که مغز آن‌ها داخل یک پوسته قرار گرفته است، را به سیم‌های نازک یا روی کاغذ بچسبانید و کنار هم قرار دهید تا شکل گل پیدا کنند. این گل‌های آجیلی را در سبد قرار دهید یا به شکل دسته گل درست کنید.

برای تهیه انواع آجیل و تخمه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های حضوری، تلفنی و اینترنتی اقدام کنید.

تزیین آجیل و تخمه به شکل گل

آجیل آرایی به صورت گل

تزیین انواع تخمه و فندق

 

تزیین آجیل برای شب عید و یلدا

تزیین آجیل به صورت دسته گل عروس

تزیین انواع میوه و آجیل برای دورهمی یلدا

آجیل و تخمه آرایی به شکل گل

آجیل و تخمه را برای مهمانی تزیین کنید

تزیین آجیل و تخمه به شکل گل

تزیین تخمه آفتابگردان و کدو

۸- تزیین میوه‌‌های خشک برای سفره یلدا

میوه‌های خشک و انواع چیپس میوه برای به کار بردن در سفره یلدا، به همراه میوه‌های تازه بسیار عالی هستند. هر چه تنوع میوه‌های خشک بیشتر باشد، می‌توانید تنوع بیشتری هم بدهید. یکی از جدیدترین تزیینات آجیل شب یلدا برای عروس این است که این میوه‌ها را مانند آجیل‌ در تنگ، سینی یا با تور تزیین کنید.

در این مورد هم سعی کنید از میوه‌های خشک که رنگ‌‌هایشان متفاوت است و با هم تضاد دارد، استفاده کنید. بهترین میوه‌‌ها برای آجیل و شب چره یلدا شامل انجیر خشک، برگه زردآلو خشک، توت، کشمش، برش‌های خشک شده مرکبات، چیپس کیوی، چیپس موز، چیپس پرتقال، چیپس میوه سیب و… هستند. ترکیب آجیل و میوه خشک هم یک مدل جذاب برای تزیین آجیل شب یلدا یا عید است.

حتما بخوانید  فواید رژیم زیتون و انجیر برای لاغری و درمان بیماری ها + دستور رژیم

چیدن میوه‌‌های خشک به شکل زیبا برای شب یلدای عروس یا مهمانی

تزیین میوه‌‌های خشک برای سفره یلدا

میوه‌‌های خشک تزیین شده برای شب یلدا

میوه‌‌ آرایی برای سفره شب یلدا

میوه های خشک را برای یلدا تزیین کنید

۹- استفاده از شکلات و آبنبات در کنار آجیل

علاوه بر آجیل‌ها مثل انواع بادام، پسته، گردو، یا انواع تخمه‌ها مثل تخمه کدو، آفتابگردان، جابانی، هندوانه و …، آبنبات و شکلات‌ها هم در کنار آجیل‌ها برای تزیین به کار می‌روند. استفاده از انواع شکلات و آبنبات‌ها، هم می‌تواند جلوه ظرف تزیین شده را زیباتر و جذاب‌تر کند و هم طعم‌های جدیدی را به ظرف آجیل یلدا برای مهمانی و عروس اضافه خواهد کرد.

می‌توانید همراه با آجیل‌های شب یلدا، شکلات‌های کاکائویی یا شیری که خودشان هم کاور دارند، در ظرف آجیل قرار دهید. در ضمن خودتان هم می‌توانید شکلات‌های مغزدار و خوشمزه با طرح‌های دلخواه‌تان را درست کنید و در کنار آجیل‌ها قرار دهید. حتی کنار ظرف را روبان‌‌های رنگی بزنید تا زیباتر شوند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله تزیین هندوانه شب یلدا را هم بخوانید.

برای تهیه انواع شیرینی، شکلات و پشمک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های حضوری، تلفنی و اینترنتی اقدام کنید.

تزیین شکلات و آبنبات در کنار آجیل

استفاده از شکلات و آبنبات در کنار آجیل شکلات آرایی برای یلدا

چیدن شکلات و آبنبات برای یلدا

تزیین بیسکویت و شکلات و آبنبات برای شب یلدا

 

۱۰- طراحی آجیل شب یلدا در سبد گل

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای تزیین آجیل شب یلدا برای عروس و مهمانی این است که با استفاده از انواع تخمه و آجیل‌های مختلف «گل» درست کنید. سپس مقداری آجیل داخل سبد بریزید و گل‌ها را به صورت شاخه‌ای داخل سبد بگذارید. می‌توانید برای جلوه بیشتر از برگ‌های مختلف برای تزئین گل‌های آجیلی استفاده کنید و یک طرح خاص و فوق‌العاده زیبا برای این روز آماده کنید.

در صورتی که دوست دارید آجیل شما بیشتر جنبه تزیینی داشته باشد، می‌توانید آجیل‌های داخل سبد را حذف کنید و فقط از گل‌های آجیلی استفاده کنید.

طراحی آجیل شب یلدا در سبد گل

تزیین کردن آجیل در سبد گل

تزئین تخمه و اجیل یلدا در سبد

۱۱- تزیین آجیل شب یلدا با ظروف خاص

تزیین آجیل شب یلدا با ظروف خاص

برای تزیین آجیل شب یلدا همیشه لازم نیست یک اثر هنری خلق کنید، گاهی استفاده از یک ظرف خاص می‌تواند جلوه بی‌نظیری به تزیین سفره یلدا شما ببخشد. یکی از ساده‌ترین روش‌های تزیین آجیل و تنقلات شب یلدا استفاده از ظروف خاص و منحصربه‌فرد با اشکال مختلف است.

برای این کار می‌توانید از ظروفی با شکل‌های متفاوت و رنگ‌های زیبا استفاده کنید. استفاده از ظروف چوبی چند تکه و یا ظروف مسی خاص می‌تواند برای تزیین آجیل شب یلدا برای مهمانی ایده مناسبی باشد. می‌توانید در هر بخش از ظروف چند تکه یک نوع آجیل بریزید تا جلوه زیباتری پیدا کنند.

۱۲- تزیین تخمه شب یلدا

تزیین تخمه شب یلدا
تخمه یکی از مهم‌ترین تنقلات شب یلدا است که می‌توانید آن را جدا از آجیل نیز تزیین کنید. برای تزیین تخمه شب یلدا می‌توانید تخمه‌ها را در ظروف پایه‌دار بریزید و در سفره یلدا قرار دهید و یا با کمک چسب حرارتی تخمه‌ها را به شکل گل درست کنید و روی سیخ چوبی بچسبانید و در یک گلدان قرار دهید. این مدل تزیین آجیل ساده و شیک بسیار راحت است و در عرض چند دقیقه آماده می‌شود.

سوالات متداول در مورد تزیین آجیل شب یلدا برای عروس و مهمانی

چطور آجیل شب یلدا را متفاوت تزیین کنیم؟

سعی کنید در تزیین آجیل شب یلدا، لایه‌های همرنگ کنار هم قرار نگیرند، مخصوصا اگر به صورت لایه‌ لایه آن‌ها را کنار هم می‌چینید. مثلا رنگ بادام و تخمه جابانی (ژاپنی) بسیار به هم شبیه است. پس بهتر است بین آن‌‌ها را لایه‌هایی از پسته یا بادام هندی قرار دهید. در مورد تخمه‌ها هم همین روش را به کار ببندید.

برای پیاده کردن جدیدترین ایده‌های تزیینات آجیل یلدا برای مدرسه، عروس و داماد و مهمانی می‌توانید هر یک از روش‌‌های بالا را با استفاده از مواد دلخواهتان امتحان کنید. علاوه بر شب یلدا، این مدل تزیین‌ها را برای مناسبت‌های دیگر و به عنوان هدیه و سوغاتی هم می‌توانید انجام دهید.

بهترین روش برای تزیین آجیل شب یلدا عروس چیست؟

بهترین ایده برای تزیین آجیل شب یلدا عروس این است که آجیل‌ها را به شکل‌های متنوع و به طور تفکیک شده داخل ظروف شکیل یا سینی گرد بچینید، با توری و کنف تزیین کنید یا به صورت دسته گل طراحی کنید و داخل سبد قرار دهید.

چطور از شکلات و آبنبات در کنار تزیین آجیل شب یلدا و عید استفاده کنیم؟

بهترین مدل آجیل آرایی شب یلدا این است که در یک ظرف انواع آجیل و شکلات‌های مغزدار در کنار هم بچینید. تنوع رنگ‌های شکلات و آجیل‌ها در کنار هم جلوه فوق‌العاده‌ای به تزیین ظرف آجیل شما می‌بخشد.

 

 

کالابرگ الکترونیک