طرز تهیه ۱۲ ماسک انگور برای کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست

طرز تهیه ۱۲ ماسک انگور برای کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست


22 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 12 ماسک انگور برای کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست
فهرست محتوا پنهان

اگر اهل رسیدگی به پوستتان باشید، حتماً می‌دانید که ماسک انگور یکی از مفیدترین انواع ماسک‌های خانگی است که می‌تواند به افزایش درخشندگی و روشن شدن پوست شما کمک زیادی کند. میوه انگور سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست است. اما طرز تهیه انواع ماسک انگور چگونه است؟ آیا چیزی در مورد تهیه ماسک انگور فوق‌العاده برای جوانسازی پوست می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می‌توانید با آموزش تهیه ماسک صورت با انگور آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد تهیه انواع ماسک انگور پاسخ خواهیم داد.

 

 

فواید انواع ماسک انگور برای پوست

 

فواید انواع ماسک انگور برای پوست

 

ماسک انگور یکی از مفیدترین ماسک‌هایی است که می‌توانید در خانه درست کنید. این ماسک فواید بی‌شماری برای سلامت پوست دارد. جالب است بدانید که خانم‌های فرانسوی از انگور برای جوانسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک استفاده می‌کنند و معتقد هستند که هیچ ماسکی به اندازه ماسک انگور نمی‌تواند به سفتی و جوانسازی پوست کمک کند.

آنتی اکسیدان‌های انگور حالت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند. پوست انگور حاوی ترکیبی به نام رسوراترول است که موجب سفت شدن، درخشندگی و افزایش خاصیت کشسانی پوست می‌شود. استفاده از انگور و روغن هسته انگور به طور گسترده در ساخت لوکس‌ترین کرم‌های آرایشی برندهای مشهور مرسوم است. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین فواید انواع ماسک انگور برای پوست آشنا شوید.

 

  • محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش
  • جوانسازی و جلوگیری از چین و چروک پوست
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • روشن کردن و افزایش درخشندگی پوست
  • جلوگیری و درمان آکنه‌های پوستی

 

طرز تهیه انواع ماسک انگور

 

طرز تهیه انواع ماسک انگور

 

رسیدگی به پوست نقش مؤثری بر شادابی و زیبایی پوست شما دارد. استفاده از ماسک‌های طبیعی خانگی یک راهکار بی‌نظیر و مفید برای رفع مشکلات پوستی و جلوگیری از ایجاد لک، چروک و آسیب‌های پوستی است. ماسک انگور به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های بی‌شماری که دارد، یکی از بهترین ماسک‌های خانگی است که موجب ترمیم پوست‌های آسیب دیده و افزایش درخشندگی و جوانسازی پوست می‌شود. در ادامه می‌توانید با روش‌های طرز تهیه انواع ماسک انگور آشنا شوید.

 

۱- ماسک انگور و کیوی برای جوانسازی پوست

 

وجود آنتی اکسیدان و ویتامین C نقش مؤثری بر جوانسازی پوست دارد و می‌تواند طراوت و زیبایی پوست شما را دو چندان کند. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک انگور و کیوی برای جوانسازی پوست آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و کیوی

 

  • انگور: ۵ عدد
  • کیوی: ۱/۲

 

طرز تهیه ماسک انگور و کیوی

 

برای تهیه این ماسک جوانساز باید انگور و کیوی را در مخلوط‌کن بریزید و کاملاً با هم میکس کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری ماست نیز به آن اضافه کنید و ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوستتان را بشویید.

 

۲- ماسک انگور و توت فرنگی برای پوست‌های خشک

 

اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید با استفاده از ماسک مرطوب کننده انگور به سرعت خشکی پوست را درمان کنید. ترکیب انگور و توت فرنگی یک ماسک بی‌نظیر برای افزایش رطوبت پوست است که حس طراوت و شادابی فوق‌العاده‌ای به پوستتان می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک توت فرنگی و انگور آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و توت فرنگی

 

  • توت فرنگی: ۲ عدد
  • انگور: ۴ عدد

 

طرز تهیه ماسک انگور و توت فرنگی

برای درست کردن این ماسک باید همانند طرز تهیه سایر انواع ماسک انگور، ابتدا انگور و توت فرنگی را بشویید. سپس میوه‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و کاملاً میکس کنید. حالا این ترکیب معجزه‌آسا را با استفاده از پنبه روی پوست بمالید و اجازه دهید ماسک برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

حتما بخوانید  بهترین روش های جلوگیری از سیاه شدن موز

 

بیشتر بخوانید: خواص و عوارض توت فرنگی و طبع و مصلح آن

 

۳- ماسک انگور و بابونه برای درخشندگی پوست

 

ماسک انگور و بابونه برای درخشندگی پوست

 

«بابونه» یک گیاه بی‌نظیر برای رفع لکه‌ها تیره روی پوست است که می‌تواند پوست شما را به مرور روشن و درخشان کند. از طرف دیگر انگور نیز خاصیت نرمی و درخشندگی دارد و ترکیب کردن این دو ماده موجب می‌شود تا پوست شما ظاهری جذاب‌تر پیدا کند. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک انگور و بابونه آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و بابونه

 

  • دم کردن بابونه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • انگور له شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب نیشکر (اختیاری): ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک انگور و بابونه

 

اضافه کردن نیشکر به ماسک انگور و بابونه موجب روشن شدن پوست و همچنین از بین بردن باکتری‌های پوستی می‌شود. برای تهیه این ماسک باید مقداری بابونه را با آبجوش ترکیب کنید و چند دقیقه صبر کنید. سپس آب دمنوش بابونه را در یک ظرف بریزید و صبر کنید تا خنک شود.

حالا دم کرده بابونه را با انگور و در صورت تمایل مقداری آب نیشکر ترکیب کنید و این ماسک را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی پوست بمالید. در نهایت پوستتان را با آب خنک آبکشی کنید.

 

۴- ماسک انگور و سفیده تخم مرغ برای درمان چین و چروک

 

ماسک انگور و سفیده تخم مرغ برای درمان چین و چروک

 

اگر به تازگی چین و چروک‌های ریزی رو پوستتان ایجاد شده و یا به دنبال راهی برای از بین بردن چروک‌های پوستی هستید، استفاده از ماسک انگور و سفیده تخم مرغ می‌تواند به جوانسازی پوست و رفع این چروک‌ها کمک زیادی کند. در ادامه می‌توانید با روش درست کردن ماسک انگور با سفیده تخم مرغ آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و سفیده تخم مرغ

 

  • سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
  • انگور: ۶ تا ۷ عدد

 

طرز تهیه ماسک انگور و سفیده تخم مرغ

 

برای درست کردن این ماسک انگور برای رفع چین و چروک پوست باید انگور و سفیده تخم مرغ را در مخلوط‌کن بریزید و کاملاً با هم ترکیب کنید. از آن جایی که هسته انگور فواید زیادی برای پوست دارد، پس بهتر است آن را میکس کنید و برای تهیه ماسک استفاده نمایید.

با استفاده از یک برس ماسک را روی صورت و گردن پخش کنید و اجازه دهید این ماسک فوق‌العاده برای ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. در انتها صورت را آبکشی کنید و مقداری نرم کننده روی پوست بزنید.

 

۵- ماسک انگور و گوجه برای روشن کردن پوست

 

انگور و گوجه فرنگی هر دو خاصیت روشن کنندگی پوست دارند و می‌توانند لکه‌های پوستی را کمرنگ کنند. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک روشن کننده انگور با گوجه فرنگی آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و گوجه فرنگی

 

  • گوجه فرنگی: ۱/۴ یک عدد
  • انگور: ۵ تا ۶ عدد

 

طرز تهیه ماسک انگور و گوجه

 

برای روشن کردن پوست باید گوجه فرنگی و انگور را در مخلوط‌کن میکس کنید. سپس آن را در یک قابلمه کوچک بریزید و بجوشانید تا به خمیری یکدست تبدیل شود. اجازه دهید ماسک گوجه فرنگی و انگور کاملاً خنک شود، سپس آن را روی صورت و گردن بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه پوست را با آب خنک بشویید.

 

۶- ماسک انگور و آرد ذرت برای سفت کردن پوست

 

ماسک انگور و آرد ذرت برای سفت کردن پوست

 

شل شدن پوست یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که با افزایش سن ایجاد می‌شود. استفاده از ماسک انگور با آرد ذرت موجب می‌شود تا پوست سفت شود و ظاهر جوان‌تری پیدا کند. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک انگور و آرد ذرت آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و آرد ذرت

 

  • آرد ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
  • انگور میکس شده: ۳ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک انگور و آرد ذرت

 

برای تهیه این ماسک باید انگورها را بشویید و در مخلوط‌کن میکس کنید. سپس آرد ذرت را با انگورها ترکیب کنید. این ماسک را برای مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بمالید و سپس پوستتان را با آب خنک بشویید. از این ماسک نباید بیشتر از هفته‌ای ۱ تا ۲ بار استفاده کنید.

 

۷- ماسک انگور و سیب برای زیبایی پوست

 

سیب و انگور هر دو حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های فراوان هستند که برای پوست معجزه می‌کند. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن ماسک انگور با سیب برای زیبایی و سلامت پوست آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و سیب

 

  • سیب: ۱/۲
  • انگور: ۵ تا ۶ عدد

 

طرز تهیه ماسک انگور و سیب

 

برای درست کردن ماسک انگور و سیب باید سیب و انگور را در مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس این ترکیب را برای نیم ساعت روی پوست صورت قرار دهید. بعد از این مدت می‌توانید پوستتان را با آب خنک بشویید و خشک کنید.

 

۸- ماسک انگور و عسل برای رفع تیرگی پوست

 

اگر به دنبال یک راه حل طبیعی برای روشن کردن پوست و رفع تیرگی پوست هستید، بهتر است ماسک انگور و عسل را امتحان کنید. در ادامه می‌توانید با روش تهیه این ماسک آشنا شوید.

حتما بخوانید  طرز تهیه برنج گل کلم با مرغ مرحله به مرحله

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و عسل

 

  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • انگور میکس شده: ۴ عدد

 

طرز تهیه ماسک انگور و عسل

 

برای درست کردن ماسک انگور و عسل باید مواد را با هم میکس کنید و سپس برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. بعد از این مدت می‌توانید ماسک را با آب ولرم بشویید و سپس خشک کنید. این ماسک به مرور پوست شما را براق، درخشان و روشن می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: خواص درمانی عسل و انواع آن

 

۹- ماسک انگور و ماست برای درخشان شدن پوست

 

ماسک انگور و ماست برای درخشان شدن پوست

 

ماست و انگور دو ماده مؤثر برای روشن کردن و درخشندگی پوست هستند که به مرور ظاهری جذاب و بدون نقص به پوست شما می‌بخشند. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه ماسک انگور و ماست آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و ماست

 

  • انگور سیاه: ۳ تا ۴ عدد
  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک انگور و ماست

 

برای تهیه ماسک صورت با ماست و عصاره انگور باید انگورها را کاملاً میکس کنید. سپس آن را با ماست و آب لیمو ترش تازه ترکیب نمایید. این ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و سپس صورتتان را با آب بشویید.

 

۱۰- ماسک انگور و آرد گندم برای درمان آکنه

 

ترکیب انگور و آرد گندم می‌تواند جوش‌های صورت را درمان کند و آن‌ها را خشک کند. در ادامه می‌توانید با آموزش ماسک صورت با انگور و آرد گندم برای درمان آکنه آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و آرد گندم

 

  • انگور: ۴ عدد
  • آرد گندم: ۱ قاشق غذاخوری
  • جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک انگور و آرد گندم

 

برای درست کردن این ماسک جذاب و مؤثر باید انگورها را میکس کنید و سپس با آرد و جوش شیرین ترکیب نمایید. با استفاده از پنبه ماسک را روی نواحی آکنه بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید پوستتان را بشویید و آبکشی کنید.

 

۱۱- ماسک انگور و خامه برای درمان خشکی پوست

 

ماسک انگور و خامه برای درمان خشکی پوست

 

ماسک خامه و انگور حاوی مواد مغذی بسیاری است که می‌تواند به افزایش درخشندگی و پاکسازی پوست کمک کند. استفاده از این ماسک می‌تواند خشکی پوست شما را درمان کند و ظاهری لطیف و نرم به پوست ببخشد.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و خامه

 

  • خامه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • انگور: ۵ عدد

 

طرز تهیه ماسک انگور و خامه

 

برای درست کردن ماسک انگور و خامه باید همانند طرز تهیه انواع ماسک انگور، ابتدا انگورها را در مخلوط‌کن بریزید و کاملاً میکس کنید. سپس آن را با خامه ترکیب کنید و برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی پوست قرار دهید در نهایت می‌توانید پوستتان را با آب ولرم بشویید.

 

۱۲- ماسک انگور و ویتامین E برای دور چشم

 

اگر به دنبال مؤثرترین ماسک انگور برای دور چشم هستید، پیشنهاد می‌شود از ماسک انگور و ویتامین E استفاده کنید. این ماسک به راحتی چین و چروک‌های اطراف چشم را درمان می‌کند و از ایجاد چروک‌های بیشتر در اطراف چشم جلوگیری می‌کند. در ادامه می‌توانید با روش ساخت ماسک صورت با انگور و ویتامین E آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک انگور و ویتامین E

 

  • آب انگور تازه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • کپسول ویتامین E: 2 عدد

 

طرز تهیه ماسک انگور و ویتامین E

 

برای تهیه ماسک انگور و ویتامین E باید کپسول‌های ویتامین E را سوراخ کنید و مواد داخل آن را در یک ظرف کوچک بریزید. سپس یک قاشق چای‌خوری آب انگور تازه را با آن ترکیب کنید. این ماسک را شب‌ها قبل از خواب به زیر چشم بزنید و صبح‌ با آب فراوان بشویید تا چین و چروک‌های پوستی اطراف چشم‌هایتان برطرف شود.

 

نکاتی که باید برای تهیه ماسک انگور بدانید

 

نکاتی که باید برای تهیه ماسک انگور بدانید

 

*اگر در طرز تهیه انواع ماسک انگور از انگور غیر ارگانیک استفاده می‌کنید، بهتر است انگور را به خوبی بشویید و یا پوست آن را که حاوی انواع سموم و آفت‌کش‌ها است جدا کنید و بعد برای تهیه ماسک استفاده کنید.

*در طرز تهیه انواع ماسک انگور نباید انگورها را بیش از حد میکس کنید، زیرا این کار موجب می‌شود تا انگور کاملاً له شود و به راحتی روی پوست قرار نگیرد.

*برای تهیه ماسک ورقه‌ای انگور باید چند عدد انگور را با هر ماده دیگری که دوست دارید میکس کنید. سپس ورقه‌های آماده ماسک را درون ترکیب ماسک قرار دهید و سپس آن را روی پوستتان بگذارید.

*قبل از استفاده از هر یک از ماسک‌های انگور ابتدا آن را روی گوشه‌ای از پوستتان تست کنید و در صورتی که علائم آلرژی و حساسیت را مشاهده نکردید، از آن استفاده نمایید.

 

سوالات متداول

 

ماسک انگور و سفیده تخم مرغ چه فوایدی برای پوست دارد؟

 

ماسک انگور و سفیده تخم مرغ یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای درمان چین و چروک‌های پوستی است و به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند.

 

طرز تهیه ماسک انگور برای درمان آکنه چگونه است؟

 

برای درست کردن ماسک انگور همانند طرز تهیه انواع ماسک انگور باید ابتدا انگور را میکس کنید. سپس آن را با مقداری آرد گندم و جوش شیرین ترکیب نمایید و ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

 

منابع: herzindagi، helloglow، diybeautydiva، stylesatlife

 

 

کالابرگ الکترونیک