طرز تهیه ۱۲ ماسک صورت با ماست + ۱۰ فواید ماسک ماست

طرز تهیه ۱۲ ماسک صورت با ماست + ۱۰ فواید ماسک ماست


24 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 16 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع ماسک صورت با ماست
فهرست محتوا پنهان

درست کردن انواع ماسک صورت با ماست یکی از راحت‌ترین راهکارها برای روشن شدن پوست و ایجاد طراوت و نرمی پوست صورت با استفاده از خواص ماست است. اما آیا می‌دانید طریقه درست کردن ماسک خانگی با ماست چگونه است؟ ماسک صورت با ماست و عسل چه فوایدی برای پوست دارد؟ روش تهیه ماسک صورت با ماست برای سفیدی صورت چگونه است؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می‌توانید با چند روش طرز تهیه ماسک خانگی با ماست آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد روش تهیه ماسک صورت با ماست پاسخ خواهیم داد.

 

 

فواید ماسک ماست برای پوست صورت و بدن

 

فواید ماسک ماست برای پوست صورت و بدن

 

استفاده از ماست روی پوست موجب آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می‌شود و از ایجاد جوش و آکنه و خشکی پوست نیز جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر ماست در متعادل کردن رنگ پوست بسیار مؤثر است و موجب درخشان شدن و زیبایی پوست صورت می‌گردد. در ادامه می‌توانید با برخی از فواید ماسک صورت با ماست آشنا شوید.

 

افزایش رطوبت پوست

 

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از انواع ماسک صورت با ماست می‌تواند به افزایش رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی پوست کمک زیادی کند.

 

روشن شدن پوست

 

یکی از جذاب‌ترین فواید انواع ماسک صورت با ماست خاصیت روشن‌کنندگی آن است. استفاده مداوم از ماسک ماست موجب می‌شود تا لکه‌های پوستی شما محو شوند و پوست شما یکدست و روشن شود.

 

صاف شدن پوست

 

صاف شدن پوست با ماسک ماست

 

چه پوست شما پر از جای جوش و آکنه باشد و چه در اثر آفتاب و پیری لکه‌هایی روی آن ایجاد شده باشد، استفاده از ماسک ماست موجب یکدست شدن و صاف شدن پوست شما می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که مواد مغذی و پروبیوتیک‌های طبیعی موجود در ماست می‌تواند به صاف شدن پوست کمک زیاد کند.

 

محافظت از پوست در برابر اشعه UV

 

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از ماست روی پوست صورت می‌تواند اثرات اشعه ماوراءبنفش خورشید را به حداقل برساند. استفاده از ماست مانع ایجاد لکه‌های پوستی تیره ناشی از نور آفتاب می‌شود.

 

جلوگیری از پیری پوست

 

ماست درست همانند یک سد دفاعی اثر رادیکال‌های آزاد را در برابر پوست خنثی می‌کند و جلوی ایجاد چین و چروک‌های پوستی را می‌گیرد.

 

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

 

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست با ماسک ماست

 

استفاده از انواع ماسک صورت با ماست موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود و به افزایش پروتئین‌های پوستی کمک می‌کند.

 

کاهش چین و چروک‌های پوستی

 

ماسک ماست با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رطوبت رسانی به پوست صورت چین و چروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد و به مرور زمان خطوط ریز ایجاد شده روی پوست را برطرف می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌های موجود در ماسک ماست از پوست در برابر چروک و پیری محافظت می‌کنند.

 

جلوگیری و درمان آکنه

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

ماست حاوی پروبیوتیک‌هایی است که از ایجاد جوش و التهابات پوستی جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده مداوم از انواع ماسک صورت با ماست می‌تواند التهابات پوستی را کاهش دهد و به درمان آکنه کمک کند.

 

درمان التهابات پوستی

 

درمان التهابات پوستی با ماسک ماست

 

ماست خاصیت ضد التهابی دارد و استفاده از آن روی پوست می‌تواند به کاهش التهاب و درمان بیماری‌ها و مشکلات پوستی ناشی از التهاب کمک زیادی کند.

 

درمان عفونت پوست

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماست یک ماده ضد میکروب است و استفاده از ماسک خانگی با ماست می‌تواند به درمان عفونت‌های پوستی کمک کند.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

طرز تهیه انواع ماسک صورت با ماست

 

طرز تهیه انواع ماسک صورت با ماست

 

درست کردن ماسک‌های خانگی یکی از راحت ترین و مؤثرترین روش‌ها برای درمان مشکلات پوستی و همچنین جلوگیری از ایجاد لکه و چین و چروک شدن پوست است. ماست سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید است که استفاده از آن روی پوست می‌تواند موجب نرمی و لطافت پوست شما شود.

اگر پوست شما دچار خشکی شده و یا کدر و پر از جوش به نظر می‌رسد، بهتر است از همین امروز استفاده از انواع ماسک صورت با ماست را در روتین هفتگی پوست خودتان قرار دهید. در ادامه این بخش می‌توانید با طرز تهیه انواع ماست خانگی با ماست برای پوست صورت آشنا شوید.

 

۱- ماسک صورت با ماست و عسل

 

ماسک صورت با ماست و عسل

 

از جمله خواص عسل این است که سرشار از مواد مغذی و پروتئین‌های خاص است که استفاده از آن می‌تواند به درمان خشکی پوست، اگزما و حتی پسوریازیس کمک زیادی کند. استفاده از ماسک صورت با ماست و عسل در نرمی، لطافت پوست و همچنین پیشگیری از چین و چروک‌های پوستی بسیار مؤثر است و موجب ترمیم لایه اپیدرم پوست می‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش دندونی با سیرابی + روش گرفتن بوی زهم سیرابی در آش

استفاده از ماسک ماست و عسل می‌تواند به درمان جوش‌ها و درمان جای جوش روی صورت کمک کند از ایجاد جوش نیز جلوگیری نماید. برای درست کردن این ماسک می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

۳ قاشق غذاخوری ماست را با ۱ قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید. مواد را خوب هم بزنید. این ماسک را برای مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد پوست را با آب ولرم بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید ماست و عسل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

۲- ماسک صورت با ماست و زردچوبه

 

ماسک صورت با ماست و زردچوبه

 

زردچوبه یکی از مفیدترین ادویه‌هایی است که در خانه همه ایرانی‌ها نیز یافت می‌شود. از جمله خواص زردچوبه این است که سرشار از آنتی‌اکسیدان و اثرات ضد التهابی است و در درمان التهاب پوست، آکنه و پسوریازیس مؤثر است.

استفاده از ترکیب ماست و زردچوبه می‌تواند به سفید شدن پوست و همچنین برطرف کردن جوش و آکنه کمک زیادی کند. برای درست کردن این ماسک جذاب باید به روش زیر عمل کنید.

۳ قاشق غذاخوری ماست را با ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کنید. حالا این ماسک ماست را برای مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. بعد از این مدت می‌توانید پوست‌تان را با آب ولرم بشویید. برای تهیه زردچوبه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

 

۳- ماسک صورت با ماست و آلوئه ورا

 

ماسک صورت با ماست و آلوئه ورا

 

«آلوئه‌ورا» یکی از مؤثرترین گیاهان برای درمان آفتاب سوختگی، اگزما و خشکی پوست است. استفاده از آلوئه‌ورا روی پوست به درمان آکنه و پسوریازیس کمک زیادی می‌کند. ماسک ماست و آلوئه ورا در درمان خشکی پوست صورت و همچنین آبرسانی و درخشندگی پوست بسیار مؤثر است. برای درست کردن ماسک ماست و آلوئه ورا باید به روش زیر عمل کنید.

۳ قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. سپس می‌توانید این ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب بشویید و خوش خشک کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ماسک صورت با آلوئه‌ورا

 

۴- ماسک صورت با ماست و توت فرنگی

 

استفاده از ترکیب ماسک ماست و توت فرنگی موجب روشن شدن پوست، از بین بردن جوش و آکنه، کاهش التهاب و افزایش رطوبت پوست می‌شود. برای درست کردن این ماسک با ماست باید مراحل زیر را دنبال کنید.

در یک کاسه کوچک ۲ عدد توت فرنگی رسیده را له کنید. سپس ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ قاشق چای‌خوری ماست به آن اضافه نمایید. ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد با آب ولرم پوست را بشویید.

 

بیشتر بخوانید: خواص توت فرنگی برای سلامت بدن

 

۵- ماسک صورت با ماست و خیار

 

ماسک صورت خانگی با ماست و خیار

 

«خیار» به تنهایی یکی از بهترین انواع ماسک برای آبرسانی و پاکسازی پوست است. استفاده از ماسک ماست و خیار پوست شما را آبرسانی می‌کند و به درمان چین و چروک‌های پوستی کمک می‌کند. این ماسک برای رفع جوش و برطرف کردن لکه‌های پوستی نیز بسیار مؤثر است. برای درست کردن ماسک صورت خانگی با ماست و خیار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱ عدد خیار را خرد کنید و با مخلوط کن کاملاً میکس کنید تا له شود. سپس ۱ قاشق غذاخوری ماست را به آن اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب نمایید. ماسک را برای مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد از آن با آب ولرم بشویید.

 

۶- ماسک صورت با ماست و لیموترش

 

«لیموترش» سرشار از ویتامین C است که به جوانسازی پوست و همچنین برطرف کردن لکه‌های پوستی کمک زیادی می‌کند. ماسک ماست و لیموترش یک ماسک بی‌نظیر برای یکدست کردن رنگ پوست و روشن شدن پوست صورت است. برای درست کردن این ماسک لیموترش با ماست می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

۳ قاشق غذاخوری ماست را با نصف یک عدد لیمو ترش تازه ترکیب کنید. ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوست را با آب سرد بشویید.

 

۷- ماسک صورت خانگی با ماست و کاکائو

 

«کاکائو» سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی مفید است و ترکیب آن با ماست می‌تواند به جوانسازی پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کند. در ادامه می‌تواند با طریقه درست کردن ماسک صورت ماست و کاکائو آشنا شوید.

۴ قاشق غذاخوری ماست را با ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو ترکیب کنید. سپس ماسک را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید پودر کاکائو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

۸- ماسک صورت خانگی با ماست و جو دوسر

 

ماسک صورت خانگی با ماست و جو دوسر

 

«جو دوسر» تأثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش ایجاد جوش و از بین بردن سلول‌های مرده پوست دارد. ماسک ماست و جو دوسر برای آبرسانی و از بین بردن جوش صورت بسیار مفید است. پیشنهاد می‌شود حتماً این ماسک صورت با ماست و برای جوش را امتحان کنید. برای تهیه این ماسک جذاب می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مارمالاد آلبالو به ۲ روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

۲ قاشق غذاخوری ماست را با ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر ترکیب کنید. سپس ماسک را برای ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت پوست خود را با آب گرم بشویید.

در صورت تمایل می‌توانید جو دوسر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

۹- ماسک صورت با ماست و موز

 

ماسک صورت خانگی با ماست و موز

 

«موز» یک میوه فوق‌العاده برای درمان چین و چروک‌های پوستی و جوانسازی پوست است. از طرف دیگر استفاده از ماسک موز و ماست درست مثل یک کرم ضد آفتاب طبیعی از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کند. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن این ماسک آشنا شوید.

۴ قاشق غذاخوری ماست را با نصف یک موز له شده ترکیب کنید. می‌توانید مقداری عسل نیز به این ماسک اضافه کنید. سپس ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

 

۱۰- ماسک صورت با ماست و آووکادو

 

ماسک صورت خانگی با ماست و آووکادو

 

ماسک با آووکادو جزو ماسک‌های لوکس است. «آووکادو» سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و فواید بی‌شماری برای پوست دارد. استفاده از ماسک ماست و آووکادو به افزایش رطوبت و نرمی پوست کمک زیادی می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست صورت را افزایش می‌دهد. برای تهیه این ماسک ماست و آووکادو بی‌نظیر می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

نصف یک عدد آووکادو را درون یک کاسه له کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری عسل را همراه با ۱ قاشق چای‌خوری ماست به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی ترکیب کنید و تا به شکل خمیر شود. سپس ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. بعد از این مدت می‌توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

بیشتر بخوانید: خواص و فواید آووکادو برای بدن

 

۱۱- ماسک صورت با ماست و آرد

 

ماسک صورت خانگی با ماست و آرد

 

ترکیب ماسک ماست و آرد می‌تواند به پاکسازی و لایه‌برداری پوست کمک کند و پوست شما را شفاف و یکدست کند. طریقه درست کردن ماسک صورت با ماست و نشاسته نیز دقیقاً به همین روش است. برای تهیه ماسک صورت با آرد و ماست می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید.

۲ قاشق غذاخوری ماست را با ۲ گرم آرد ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. سپس این خمیر را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. ماست را برای ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

برای تهیه آرد به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

 

۱۲- ماسک صورت با ماست و گلاب

 

ماسک ماست و گلاب به برطرف کردن التهابات پوستی و جوش صورت کمک می‌کند و نقش مؤثری برای تنظیم چربی و PH پوست دارد. برای تهیه این ماسک می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

برای درست کردن این ماسک می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری ماست را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. سپس این ترکیب را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت با آب ولرم صورت‌تان را بشویید.

 

می‌توانید انواع عرقیات مثل گلاب را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: خواص و فواید گلاب برای سلامت بدن

 

نکاتی درباره استفاده از انواع ماسک صورت با ماست

 

نکاتی درباره استفاده از انواع ماسک صورت با ماست

 

*ماسک ماست نباید بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند، زیرا ممکن است موجب تحریک و قرمزی پوست شود.

*بهتر است از ماسک‌های تهیه شده با ماست هفته‌ای ۱ تا ۲ بار استفاده کنید.

*برای تهیه ماسک با ماست بهتر است از ماست‌های طبیعی و ماست‌های بدون مواد نگهدارنده و بدون طعم استفاده کنید.

*اگر به لبنیات حساسیت دارید، بهتر است از ماسک ماست استفاده نکنید.

*در صورتی که پوست شما تحریک‌پذیر و مستعد آکنه است بهتر است ابتدا ماسک ماست را روی گوشه‌ای از پوست‌تان امتحان کنید و اگر پوست واکنشی نشان نداد از آن استفاده کنید.

*اگر بعد از استفاده از ماسک ماست روی پوست احساس سوزش کردید، ممکن است به اسید لاکتیک ماست حساسیت داشته باشد.

 

سوالات متداول

 

کدام انواع ماسک صورت با ماست برای کاهش چین و چروک‌های پوستی مؤثر است؟

 

ماسک صورت ماست با کاکائو و ماست با موز بهترین انواع ماسک صورت با ماست برای درمان چین و چروک‌های پوستی هستند.

 

ماسک صورت با ماست برای سفیدی صورت چطور تهیه می‌شود؟

 

برای تهیه ماسک با ماست برای سفیدی صورت می‌توانید از ترکیب ماست و زردچوبه یا ماست با آب لیمو ترش تازه استفاده کنید.

 

ماسک ماست چند بار در هفته استفاده شود؟

 

انواع ماسک صورت با ماست بهتر است هفته‌ای ۲ بار استفاده شود. افرادی که پوست آن‌ها مستعد جوش است، می‌توانند هر روز از ماست به عنوان ماسک صورت استفاده کنند.

 

عوارض ماسک ماست برای پوست چیست؟

 

استفاده از ماسک خانگی با ماست فواید زیادی برای پوست دارد، اما به هر حال پوست برخی افراد ممکن است به ماست حساسیت نشان دهد و دچار علائمی مثل قرمزی و التهاب شود. بهتر است قبل از استفاده از ماسک ماست، ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و در صورتی که مشکلی رخ نداد، از آن برای تمام پوست خود استفاده کنید.

 

 

منابع: healthline، helloglow، dermaclara

 

کالابرگ الکترونیک