۱۵ نکته مهم راهنمای انتخاب گل ولنتاین برای دختر و پسر

۱۵ نکته مهم راهنمای انتخاب گل ولنتاین برای دختر و پسر


24 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 16 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
15 نکته مهم راهنمای انتخاب گل ولنتاین برای دختر و پسر
فهرست محتوا پنهان

با نزدیک شدن به روز ولنتاین بررسی راهنمای انتخاب گل ولنتاین به شما کمک می‌کند تا در این روز گل مناسب‌تری را برای عشق زندگی‌تان خریداری کنید. رنگ قرمز نماد عشق است و هدیه دادن چند شاخه گل رز قرمز و یا تزئین باکس گل ولنتاین به کسی که دوستش دارید، می‌تواند ایده مناسبی برای یک کادوی سورپرایزی ولنتاین باشد. این موضوع به آن معنا نیست که شما برای این روز تنها باید از گل رز قرمز استفاده کنید. اما مناسب‌ترین گل برای ولنتاین چیست؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با راهنمای انتخاب گل برای روز ولنتاین برای دختر و پسر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد راهنمای خرید گل ولنتاین پاسخ خواهیم داد.

 

 

راهنمای انتخاب گل ولنتاین

 

راهنمای انتخاب گل ولنتاین

 

گل‌ها زیباترین خلقت‌های این دنیا هستند و هدیه دادن گل به کسی که دوستش دارید، می‌تواند احساسات و عواطف شما را به او نشان دهد. ولنتاین روز ابراز عشق است و هیچ چیز در این روز نمی‌تواند به اندازه هدیه دادن یک باکس یا دسته گل زیبا طرف مقابلتان را خوشحال کند.

فرقی نمی‌کند در فکر هدیه دادن به همسرتان هستید و یا در ابتدای یک رابطه قرار دارید، به هر حال گل‌ها جزو بهترین کادوهای ولنتاین برای خانم‌ها و کادوی مناسب ولنتاین برای آقایان هستند و بهتر از هر چیز دیگری احساسات ما را منتقل می‌کنند.

 

گل رز برای ولنتاین

 

گل رز ولنتاین

 

«گل رز» یکی از رایج‌ترین گل‌هایی است که عشاق در روز ولنتاین به هم هدیه می‌دهند یا روی میز ولنتاین می‌چینند. اگر نگاهی به عکس‌های باکس گل ولنتاین‌های امروزی بیندازید، مشاهده می‌کنید که اکثراً رزهای قرمز و زیبایی هستند که به شیوه‌های متفاوت تزیین شده‌اند و هر کدام به شکل هیجان انگیزی زیبا به نظر می‌رسند.

حقیقت این است که شما برای روز ولنتاین مجبور نیستید تنها از گل رز قرمز استفاده کنید. هر یک از رنگ‌های گل رز می‌تواند به نوعی احساسات شما را به طرف مقابل نشان دهد و هدیه‌ای زیبا و منحصر به فرد برای ولنتاین باشد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

معمولاً گل‌های دیگر مثل گل لاله، آلسترومریا، زنبق، آنتریوم، داوودی و انواع گل‌های دیگر نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای کادوی روز ولنتاین باشند.

 

کدام گل برای روز ولنتاین مناسب‌تر است؟

 

کدام گل برای روز ولنتاین مناسب‌تر است؟

 

اگر به دنبال این هستید که امسال ولنتاین از گل‌هایی با رنگ متفاوت و خلاقانه استفاده کنید بهتر است در این بخش با راهنمای انتخاب رنگ گل برای روز ولنتاین با ما همراه باشید.

 

۱- گل‌های بنفش بهترین ایده گل رمانتیک برای ولنتاین

 

گل‌های بنفش بهترین ایده گل رمانتیک برای ولنتاین

 

«بنفش» یکی از باشکوه‌ترین رنگ‌ها برای انتخاب یک دسته گل شیک و رمانتیک در روز ولنتاین است. رنگ بنفش سمبل وقار، سلطنت، قدرت و پیچیدگی است. شما می‌توانید از این رنگ گل برای کسی که مورد تحسین و احترام شما است استفاده کنید.

رمز و رازهای محسور کننده این رنگ گل می‌تواند به شیوه‌ای خاص عشق شما را نشان دهد و طرف مقابل را جذب کند. به عنوان راهنمای انتخاب گل ولنتاین باید بدانید که گل بنفش برای فردی که عاشقانه دوستش دارید نیز رنگ مناسبی است.

بنفش ترکیبی از رنگ آبی و قرمز است و نشان دهنده شور و اشتیاق قرمز و آرامش رنگ آبی است و از همین رو رنگی سرشار از عشق و دوست داشتن است.

 

۲- گل‌های سفید از جدیدترین مدل‌های گل برای ولنتاین

 

گل‌های سفید از جدیدترین مدل‌های گل برای ولنتاین

 

یکی از زیباترین رنگ‌هایی که می‌توانید از آن برای آماده کردن یک سبد گل خاص و عاشقانه استفاده کنید، گل‌های سفید رنگ است. «سفید» یک رنگ فوق العاده فریبنده در روز ولنتاین است. این رنگ گل برای فردی که تازه به او آشنا شده‌اید و یا برای شروعی عاشقانه و جدید ایده فوق‌العاده‌ای است.

گل سفید به معنای تعهد در رابطه است و نماد معصومیت و زیبایی است و هدیه دادن این گل در روز ولنتاین خلوص نیت شما را نشان می‌دهد و به عشقتان می‌گوید که تو برای من یک فرد خاص و بی‌نظیر هستی. به عنوان راهنمای خرید گل ولنتاین باید بدانید که ترکیب گل‌های سفید با انواع گل خشک و زیبا می‌تواند ایده بی‌نظیری برای گل‌های ولنتاینی امسال باشد.

استفاده از ترکیب گل قرمز و سفید در کنار هم نیز نشان دهنده این است که شما نیمه گم شده هم هستید و عشق میان شما خالص، پر شور و واقعی است.

 

۳- گل نارنجی نشان دهنده شور و اشتیاق در روز ولنتاین

 

گل نارنجی نشان دهنده شور و اشتیاق در روز ولنتاین

 

خریدن رزهای نارنجی رنگ با تناژهای مختلف یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای انتخاب گل روز ولنتاین است. این گل‌ها نماد شور، اشتیاق و هیجانات آتشین هستند. رنگ نارنجی انتخاب خوبی برای بروز احساسات عاشقانه در روز ولنتاین است و سرشار از انرژی و بازیگوشی است.

اگر رابطه بین شما سرشار از هیجانات و انرژی است و به دنبال راهنمای انتخاب گل مناسب با روحیه هر فرد در روز ولنتاین هستید، می‌توانید از گل‌هایی با رنگ نارنجی برای ولنتاین استفاده کنید.

 

۴- گل زرد، بهترین انتخاب برای بروز عشق و دوستی

 

گل زرد، بهترین انتخاب برای بروز عشق و دوستی

 

رنگ «زرد» به طور سنتی نشانه دوستی، روشنایی و مثبت اندیشی است. به عنوان راهنمای انتخاب گل ولنتاین باید بدانید که قرار دادن گل‌هایی زرد رنگ در دسته گل یا باکس گل ولنتاین می‌تواند احساسات رمانتیک شما را به عشق‌تان منتقل کند. استفاده از گل‌های زرد رنگ هم برای کسانی که تازه وارد رابطه شده‌اند و هم رابطه‌های رمانتیک و عاشقانه بسیار مناسب است.

رنگ زرد نشان می‌دهد که شما برای طرف مقابلتان ارزش زیادی قائل هستید و همانند طلوع خورشید صبحگاهی و جواهری درخشان او را دوست دارید. افرادی که دوست دارند به طرف مقابل‌شان نشان دهند که در حال عاشق شدن هستند و او را بیشتر از آن چه تصور می‌کند، دوست دارند می‌توانند از این رنگ گل استفاده کنند.

 

۵- گل قرمز، نماد عشق پر شور و انتخابی لوکس در روز ولنتاین

 

گل قرمز، نماد عشق پر شور و انتخابی لوکس در روز ولنتاین

 

«قرمز» اولین و مهم‌ترین نماد روز ولنتاین است و نشان دهنده روابط عاشقانه و شور و اشتیاق فراوان در یک رابطه است. معمولاً گل قرمز انتخاب اول و آخر خیلی از زوج‌ها در روز ولنتاین است و از همین رو برای کسانی که در یک روابط عاشقانه هستند، راه بی‌نظیری برای ابراز مجدد عشق و محبت است.

به عنوان راهنمای انتخاب گل برای روز ولنتاین باید بدانید که رنگ قرمز بهترین انتخاب برای این گل است و به طور جسورانه‌ای عشق شما را به طرف مقابل نشان می‌دهد. اگر به دنبال طراحی ابعاد باکس گل بزرگ هستید و دوست دارید هزینه کمتری کنید، می‌توانید از گل رز در کنار انواع گل خشک قرمز استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله تزیین کادوی ولنتاین را هم بخوانید.

 

۶- گل‌های صورتی نماد احساسات شیرین عشق در روز ولنتاین

 

گل‌های صورتی یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی باکس گل ولنتاین برای پسر و دختر است. رنگ صورتی به دلیل داشتن سایه‌هایی از قرمز نماد عشق و دوست داشتن است. این گل که با ویژگی‌های مدرن و امروزی که دارد که به صراحت عشق شما را در گوش طرف مقابلتان فریاد می‌زند.

این رنگ گل انتخاب مناسبی برای ابراز خوشحالی واقعی در کنار عشق و همچنین قدردانی است. «گل لاله صورتی» یک انتخاب بی‌نظیر برای این رنگ است. شما می‌توانید برای ولنتاین از گل‌های صورتی کمرنگ و پر‌رنگ در کنار هم استفاده کنید و با ترکیب این دسته گل با شکوفه‌های شاداب صورتی یک دسته گل ولنتاینی بی‌نظیر و خاص طراحی کنید.

 

۷- گل‌های آبی انتخابی جذاب و سرشار از خلاقیت در روز ولنتاین

 

«آبی» یک رنگ فوق‌العاده خاص و منحصر به فرد در گل‌ها است که معمولاً به طور طبیعی یافت نمی‌شود. شما می‌توانید در روز ولنتاین از رزهای آبی در کنار انواع گیاهان خشک آبی رنگ استفاده کنید. هدیه دادن گل آبی به عشق‌تان نشان دهنده شخصیت خاص و منحصربه فرد شما است.

آبی همچنین نماد عشق و دوست داشتن است و رنگ مناسبی برای تشکر کردن و الهام گرفتن است. آرامش این رنگ می‌توان حس آرامش شما از بودن در کنار عشق‌تان را نشان دهد و از همین رو برای طراحی یک دسته گل رمانتیک در روز ولنتاین نیز بسیار مناسب است.

 

۸- رنگ سبز، سرشار از حس زندگی و طراوت و نماد تولدی دوباره در ولنتاین

 

«سبز» رنگی سرشار از احساس است و به معنی سرزندگی و تولد دوباره است. اگر به دنبال ساختن یک رابطه قدیمی و تجدید دوباره آن هستید و یا دوست دارید حسی سرشار از سلامتی و خوشبختی را به طرف مقابل‌تان هدیه دهید، انتخاب گل‌های سبز رنگ می‌تواند ایده خوبی باشد.

شما می‌توانید از رنگ سبز در کنار انواع رنگ‌های دیگر مثل سفید، صورتی یا حتی قرمز نیز استفاده کنید.

 

۹- انتخاب گل ولنتاین برای پسرها

 

انتخاب گل ولنتاین برای پسر ها

 

ایده خرید گل برای پسرها یا آقایان در روز ولنتاین، یک ایده جذاب و بسیار رمانتیک و عاشقانه است. اما اگر می‌خواهید روز ولنتاین برای آقایان گل بخرید، سعی کنید گل‌هایی را با رنگی کمی تیره‌تر انتخاب کنید. «رز زرشکی» یا «گل ارکیده تیره» بهترین انتخاب‌ها هستند. البته ارکیده‌های سفید هم به خاطر رنگ خنثی، حسابی محبوب هستند.

«گل مرغ بهشتی» که به آن «مرغ ماهیخوار» هم گفته می‌شود، جزو گل‌های شیک و پرطرفدار برای روز ولنتاین است. ترکیب این گل‌ها و همچنین گل‌هایی با رنگ بنفش روشن یا تیره می‌تواند یک دسته گل زیبا و جذاب برای روز ولنتاین بسازد.

البته می‌توانید شاخه‌های «گل بامبو» را هم به عنوان کادوی ولنتاین هدیه بدهید. این گل‌ به آوردن بخت و اقبال خوش شهرت دارد و توصیه می‌شود تعداد شاخه‌های را که انتخاب می‌کنید، عدد فرد باشد.

 

۱۰- گل گلبهی یا هلویی

 

گل رز گلبهی یا هلویی نماد صمیمیت و رابطه نزدیک بین زوج‌ها است

 

«گل رز گلبهی یا هلویی» نماد صمیمیت و رابطه نزدیک بین زوج‌ها است. این گل با رنگ نارنجی کم‌رنگ در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد و اگر می‌خواهید این گل را با رنگ‌های سرد کنار هم قرار دهید، برای انتخاب گل روز ولنتاین یک ایده عالی است. مثلا رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و تزیین با رنگ طوسی و خاکستری مکمل‌های مناسبی برای رنگ گلبهی هستند.

اگر می‌خواهید به زبان بی‌زبانی به شریک عاطفی‌تان بگویید «بیا تا همیشه با هم باشیم» گل رز با رنگ گلبهی را انتخاب کنید. این گل را می‌توانید روی یک کادو یا هدیه با رنگ‌های قهوه‌ای، شکلاتی و نارنجی بگذارید و حس و حال عاشقانه را تمام و کمال به طرف مقابل خود القا کنید.

 

۱۱- گل ارکیده صورتی

 

گل ارکیده صورتی مناسب خاص پسندان

 

گل‌های ارکیده به خاص و لاکچری بودن معروف‌اند، تقریبا همه کسانی که اهل خرید گل و دسته گل برای مناسبت‌های مختلف هستند نیز از این موضوع خبر دارند. برای روزلنتاین، گل ارکیده صورتی که با نام «ارکیده فالانوپسیس» یا «ارکیده شاپرکی» نیز شناخته می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین گل‌های ولنتاین در بازار است.

این گیاه در پاییز و زمستان گل‌‌ می‌دهد و تا یکی، دو ماه بعد از روز ولنتاین هم گل‌های زیبا و صورتی‌ رنگی روی شاخه دارد. نگهداری از گل ارکیده شاپرکی هم اصلا کار سختی نیست، به همین خاطر از بهترین هدیه‌های روز ولنتاین به حساب می‌آید. شما هم می‌توانید برای ابراز عشق و علاقه‌تان این گل خاص و دوست داشتنی را در روز ولنتاین هدیه بدهید.

 

۱۲- گل پیونی یا گل صدتومانی

 

گل پیونی یا صدتومانی برای ولنتاین

 

برای تنوع هم که شده، امسال کمی خلاقیت به خرج بدهید و «گل پیونی» را به عشقتان هدیه بدهید. این گل با ظاهر زیبا و خاص خود، در برخی کشورها نماد شانس و اقبال هم هست. یعنی این باور وجود دارد که اگر گل صد تومانی هدیه بگیرید، خوش شانسی هم به دنبال آن خواهد بود.

البته این گل فقط نماد خوش شانسی نیست و به عنوان نماد ثروت و پول هم شناخته می‌شود. گل‌‌های پیونی رنگ‌های مختلفی دارند که معمولا در روز ولنتاین، خرید رنگ‌های تند‌تر مثل قرمز، زرشکی و نارنجی متداول‌تر است. در ضمن می‌توانید از گل صدتومانی یا پیونی بین دیگر گل‌ها و برای تزیین دسته‌گل ولنتاین هم استفاده کنید.

 

۱۳- گل نرگس برای ولنتاین

 

گل نرگس برای ولنتاین

 

انتخاب گل نرگس از بین گل‌های زیبا و خوشبو برای ولنتاین شاید چندان متداول به نظر نرسد ولی معمولا در برخی کشورها این گل را زوجین در سالگرد ازدواج، به یکدیگر هدیه می‌دهند. گل‌های نرگس عطر فوق‌العاده‌ای دارند و مقاوم هم هستند. از طرفی رنگ آنها شادی بخش است و می‌توانید به راحتی در لیست خرید گل برای روز ولنتاین قرار دهید.

 

۱۴- گل های رنگارنگ زنبق

 

گل های رنگارنگ زنبق برای هدیه ولنتاین

 

گل‌های زنبق رنگ‌های متفاوت و جذابی دارند که ترکیب این رنگ‌ها با هم می‌تواند یک دسته گل یا باکس گل جذاب برای روز ولنتاین بسازد. زنبق نماد شور و شوق در رابطه است و امید و آرزوهای شما را از یک رابطه عاشقانه نشان می‌دهند.

می‌توانید گل‌های زنبق را به همراه دیگر گل‌های مناسب روز ولنتاین در یک دسته گل بپیچید و به عنوان یک هدیه خاص برای ولنتاین به همسرتان کادو بدهید.

 

۱۵- گل‌های محبوب داوودی

 

گل‌های محبوب داوودی نماد دوستی در ولنتاین

 

گل‌های داوودی از نظر محبوبیت بعد از گل رز قرار دارند. این گل‌ها با برگ‌های زیاد و پر، نماد دوستی و علاقه قلبی هستند و می‌توانید آنها را در رنگ‌های مختلف یا به همراه گل‌های رز قرمز در یک دسته گل هدیه بدهید.

البته که هدیه دادن داوودی به صورت تک شاخه و تزیین شده با گل‌های ریز سفید یا قرمز هم می‌تواند انتخاب مناسب و ویژه‌ای برای روز ولنتاین برای دختر یا پسر باشد.

 

نکاتی در مورد انتخاب گل ولنتاین

 

نکاتی در مورد انتخاب گل ولنتاین

 

  • هیچ گاه باکس یا دسته گل ولنتاین را در لحظات آخر خریداری نکنید. این کار موجب می‌شود تا عجولانه تصمیم بگیرید و گل شما تزئینات مناسبی نداشته باشد.
  • از یک گل‌فروشی که گل‌های تازه و سلیقه مناسبی در تزیین گل دارد برای خرید گل ولنتاین کمک بگیرید.
  • در مورد رنگ و طراحی گل ولنتاین خوب فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید.
  • به جای کلیشه‌ای بودن این بار سعی کنید برای انتخاب گل ولنتاین کمی خلاق و متفاوت باشید.
  • یک جمله یا یادداشت عاشقانه ولنتاینی در کنار گل‌ها قرار دهید و بعد آن را به طرف مقابلتان هدیه دهید.

 

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد انتخاب گل ولنتاین

آیا برای هدیه ولنتاین تنها گل رز قرمز مناسب است؟

 

به عنوان راهنمای خرید گل ولنتاین باید بدانید که قرمز نماد عشق و دوست داشتن است، اما شما می‌توانید در این روز کمی خلاق باشید و با استفاده از شیوه مرموزتر و خلاقانه‌تری عشق خود را با رنگ‌های دیگر گل‌ها بروز دهید.

 

کدام رنگ گل ولنتاین برای کسانی که تازه وارد رابطه‌ای شده‌اند، مناسب‌تر است؟

 

استفاده از گل‌های زرد رنگ هم برای کسانی که تازه وارد رابطه شده‌اند و هم رابطه‌های رمانتیک و عاشقانه بسیار مناسب است.

 

برای ولنتاین دسته گل بخریم یا باکس گل؟

 

اینکه برای ولنتاین بک دسته گل هدیه بدهید یا باکس گل، کاملا به سلیقه شما و میزان صمیمیت بین خودتان و شریک عاطفی‌تان بستگی دارد. باکس گل معمولا حالت رسمی‌تری دارد و اگر در ابتدای رابطه هستید، گزینه مناسبی است. ولی می‌توانید بنا بر بودجه‌ای که دارید و سلیقه طرف مقابلتان اقدام به خرید دسته گل یا باکس گل ولنتاین کنید.

 

منابع: urbanstems، rosesonly

کالابرگ الکترونیک