۸ روش برق انداختن سنگ توالت ایرانی و فرنگی و از بین بردن زردی آن

۸ روش برق انداختن سنگ توالت ایرانی و فرنگی و از بین بردن زردی آن


2 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
8 روش برق انداختن سنگ توالت ایرانی و فرنگی و از بین بردن زردی آن

برق انداختن سنگ توالت ایرانی و فرنگی برای افرادی که هیچ تجربه‌ای در این کار ندارند و با راهکارها و ترفندهای آن آشنایی ندارند، معمولاً کار ساده‌ای نیست. از طرف دیگر از بین بردن جرم‌های قدیمی دستشویی که به لکه‌هایی زرد رنگ روی کاسه توالت تبدیل شده‌اند معمولاً برای افراد مبتدی بسیار سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر است. اما قوی‌ترین جرم گیر سنگ توالت چیست؟ آیا چیزی در مورد برق انداختن سنگ توالت با روش‌های بی‌خطر و راحت می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با بهترین روش‌های برق انداختن و تمیز کردن سرویس بهداشتی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد برق انداختن و تمیز کردن کف دستشویی پاسخ خواهیم داد.

 

 

بهترین روش‌های برق انداختن سنگ توالت

 

بهترین روش‌های برق انداختن سنگ توالت

 

سرویس بهداشتی یکی از آلوده‌ترین بخش‌های خانه است که اگر به درستی تمیز نشود، خیلی زود به محلی کثیف و بد بو تبدیل خواهد شد. لکه‌های ایجاد شده روی سنگ توالت باید به صورت مرتب تمیز شوند، در غیر این صورت تمیز کردن سنگ توالت هر لحظه چالش برانگیزتر می‌شود.

پس برای جلوگیری از سیاه شدن کاسه توالت بهتر است همین حالا دست به کار شوید و یکی از روش‌های برق انداختن سنگ توالت را امتحان کنید.

 

۱- استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه برای برق انداختن سنگ توالت

 

استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه برای برق انداختن سنگ توالت

 

یکی از بهترین روش‌ها برای برق انداختن سنگ توالت، استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است. برای این کار باید مقداری جوش شیرین روی سنگ توالت و کاشی‌های اطراف آن بپاشید. سپس مقداری سرکه به آن اضافه کنید.

چند ساعت صبر کنید و سپس با استفاده از یک برس توالت شروع به تمیز کردن سنگ توالت کنید. می‌توانید جوش شیرین و سرکه را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۲- استفاده از نمک دریا برای تمیز کردن سرویس بهداشتی

 

استفاده از نمک دریا برای تمیز کردن سرویس بهداشتی

 

نمک خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و بلورهای درشت نمک می‌تواند رسوب‌های به‌ جا مانده روی سنگ توالت را تمیز کند. برای این کار باید مقداری نمک روی سنگ توالت بپاشید. سپس با کمک برس شروع به تمیز کردن دستشویی کنید.

در انتها سراسر سنگ توالت و دستشویی را با آب گرم بشویید تا کاملاً تمیز شود. می‌توانید نمک دریا را به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سس پستو ایتالیایی به 3 روش مرحله به مرحله

 

۳- استفاده از نوشابه برای برق انداختن سنگ توالت

 

استفاده از نوشابه برای برق انداختن سنگ توالت

 

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن جرم کاسه توالت ایرانی و فرنگی استفاده از نوشابه است. برای این کار تنها باید یک نوشابه را داخل کاسه توالت ایرانی یا فرنگی خود بریزید. سپس با استفاده از یک برس توالت شور تمیز، شروع به از بین بردن لکه‌ها و جرم‌ها کنید.

اسید کربنیک و فسفریک ملایم موجود در نوشابه می‌تواند به برق انداختن سنگ توالت کمک زیادی کند. در صورتی که لکه‌های موجود در سنگ توالت زیاد است، می‌توانید بعد از ریختن نوشابه روی سنگ توالت چند ساعت صبر کنید و بعد آن را تمیز کنید.

برای خرید نوشابه به صورت آنلاین، حضوری و یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید همین حالا دست به کار شوید.

 

۴- تمیز کردن سرویس بهداشتی با سرکه و الکل

 

تمیز کردن سرویس بهداشتی با سرکه و الکل

 

یکی دیگر از روش‌های برق انداختن سنگ توالت با روش‌های بی‌خطر و راحت استفاده از ترکیب سرکه و الکل است. برای تهیه این ترکیب باید نصف پیمانه الکل را با نصف پیمانه سرکه ترکیب کنید و به اندازه ۱/۴ پیمانه نیز به آن آب اضافه کنید. حال از این محلول برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و برق انداختن سنگ توالت استفاده کنید.

 

۵- استفاده از برس توالت تمیز برای برق انداختن سنگ توالت

 

استفاده از برس توالت تمیز برای برق انداختن سنگ توالت

 

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی، بهترین ابزاری که به شما کمک می‌کند، برس توالت است؛ اما حقیقت این است که این برس بعد از مدتی می‌تواند به کثیف‌ترین چیزی که تصور می‌کنید، تبدیل خواهد شد.

تجمع آلودگی‌ها در برس توالت موجب می‌شود تا هر بار آلودگی‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا را روی سطح توالت پخش کند. برای جلوگیری از این مشکل باید بعد از هر بار استفاده از برس توالت شور، آن را با مقداری شوینده بشویید و سپس روی کاسه توالت قرار دهید تا خشک شود.

برس‌های توالت معمولاً عمر محدودی دارند، پس بعد از مدتی بهتر است آن‌ها را دور بیندازید و یک برس جدید برای شستن توالت خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیزکاری با شوینده‌های مناسب سطوح مختلف

 

۶- جرم گیر یک پاک کننده قوی سنگ توالت

 

جرم گیر یک پاک کننده قوی سنگ توالت

 

یکی از بهترین روش‌ها برای جرم‌گیری و برق انداختن سنگ توالت استفاده از جرم‌گیرهای شیمیایی و پاک کننده‌های تخصصی سرویس بهداشتی است. هر چند که استنشاق این نوع تمیزکننده‌ها برای سلامت مضر است، اما حقیقتاً هیچ چیزی به اندازه یک جرم گیر خوب نمی‌تواند سنگ توالت را برق بیندازد.

بهتر است برای جرم‌گیری سرویس بهداشتی با استفاده از مواد شیمیایی ابتدا ماسک و دستکش بپوشید. سپس درب و پنجره‌ها را باز کنید و هواکش را روشن کنید. مقداری از مواد جرم گیر را طبق دستورالعمل آن روی سنگ توالت بریزید.

چند دقیقه صبر کنید و سپس با کمک برس توالت شور همه بخش‌های توالت را تمیز کنید. در نهایت سنگ توالت را با آب فراوان بشویید تا کاملاً تمیز و براق شود. می‌توانید انواع جرم گیر توالت، پاک کننده سرویس بهداشتی، دستکش و ماسک بهداشتی را به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، به هر روشی که تمایل دارید، از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد پرتقال و پیاز به 4 روش خوشمزه و مقوی

 

۷- استفاده از اسپری براق‌کننده سرامیک

 

استفاده از اسپری براق‌کننده سرامیک

 

بعد از استفاده از بهترین شوینده کاسه توالت نیز باز ممکن است سنگ توالت آنچنان که باید براق و درخشان نباشد. یکی از ساده‌ترین و البته مؤثرترین روش‌های برای برق انداختن سنگ توالت استفاده از اسپری‌های براق‌کننده سرامیک و سنگ در گروه انواع پاک کننده سطوح و چربی‌زدا است که به صورت مایع غلیظ براق یا کرمی موجود هستند.

می‌توانید از این اسپری‌ها برای از بین بردن چربی و آلودگی سطح سنگ توالت و براق کردن آن استفاده می‌کنید. سعی کنید از براق‌کننده‌هایی با برند معتبر استفاده کنید تا بعد از استفاده اثری روی سنگ ایجاد نشود و تنها موجب درخشندگی بیشتر آن شود.

برای خرید پاک کننده سطوح و چربی‌زدا از برندهای معتبر به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

۸- تمیز کردن سنگ توالت با دهانشویه و خمیر دندان

 

تمیز کردن سنگ توالت با دهانشویه و خمیر دندان

 

برای تمیز کردن و برق انداختن سنگ توالت می‌توانید از دهانشویه یا خمیر دندان نیز استفاده کنید. برای این کار باید مقداری دهانشویه یا خمیر دندان را با آب ترکیب کنید. سپس آن را داخل یک شیشه اسپری‌دار بریزید و روی سنگ توالت اسپری کنید.

حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با استفاده از فرچه آلودگی‌ها و جرم‌های سطح توالت را تمیز کنید. برای خرید دهانشویه و خمیر دندان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

 

نکاتی که باید در مورد برق انداختن سنگ توالت بدانید

 

نکاتی که باید در مورد برق انداختن سنگ توالت بدانید

 

*برای برق انداختن سنگ توالت همیشه از آب گرم یا داغ استفاده کنید تا آلودگی‌ها راحت‌تر تمیز شوند.

*به منظور از بین بردن زردی کاسه توالت سعی کنید در کنار استفاده از هر نوع ماده تمیزکننده‌ای به خوبی برس بکشید تا تیرگی‌ها کاملاً برطرف شوند.

*در صورتی استفاده از شوینده‌های شیمیایی حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنید و درب و پنجره‌ها را باز کنید.

*برای برق انداختن سنگ توالت فرنگی باید بعد از تمیز کردن آن بخش‌های بالایی توالت را با دستمال خشک کنید.

* سعی کنید سنگ توالت را به صورت مرتب تمیز کنید تا لکه‌های تیره رنگ کمتری روی آن ایجاد شود.

*در صورتی که زردی سنگ توالت با تمیزکننده‌های طبیعی برطرف نشد، بهتر است برای ترمیم رنگ کاسه توالت از شوینده‌ها و جرم گیرهای شیمیایی استفاده کنید.

 

سوالات متداول

 

هر چند وقت یک بار باید اقدام به تمیز کردن سرویس بهداشتی کنیم؟

 

از آن جایی که سرویس بهداشتی به طور مداوم در معرض آلودگی قرار دارد، بهتر است حداقل هفته‌ای ۲ تا ۳ بار به طور کامل تمیز شود.

 

علت زرد شدن سنگ کاسه توالت چیست؟

 

مهم‌ترین علت زرد شدن سنگ کاسه توالت تجمع آلودگی‌ها و همچنین جرم موجود در آب شهری است.

 

جرم سنگ توالت را چگونه از بین ببریم؟

 

برای از بین بردن جرم کاسه توالت می‌توانید از جرم گیرهای شیمیایی، نمک دریا و یا ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

 

 

منابع: thelist، aradbranding

کالابرگ الکترونیک