لیست غذا با گوشت چرخ کرده | غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی + فیلم

لیست غذا با گوشت چرخ کرده | غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی + فیلم


1 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 24 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۴۱ مدل غذا با گوشت چرخ کرده به روش ایرانی و فرنگی
فهرست محتوا پنهان

این لیست انواع غذا با گوشت چرخ کرده شامل غذاهای مختلف با گوشت چرخ کرده ایرانی و فرنگی و نیز غذاهای مختلف با گوشت چرخ کرده و برنج به همراه فیلم آموزش تهیه است که می‌توانید اغلب این غذاهای متنوع با گوشت را به عنوان وعده ناهار یا غذای شام خودمانی و مهمانی تهیه کنید. حتی از غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌شوند، می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به معرفی و آموزش طرز تهیه انواع غذا با گوشت چرخ کرده به سبک ایرانی و فرنگی می‌پردازیم.

 

لیست انواع غذا با گوشت چرخ کرده برای شام و ناهار

انواع غذا با گوشت چرخ کرده، هم خوشمزه و باب طبع بسیاری افراد هستند، هم سرشار از مواد مغذی و جزو دسته غذاهای مقوی هستند و هم برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارند. در ضمن معمولا به خاطر پروتئین بالایی که دارند، کالری آنها کمتر است. در ادامه غذاهای محبوب ایرانی و فرنگی با گوشت چرخ کرده را به شما معرفی می‌کنیم.

در ضمن برای درست کردن غذاهای مختلف با گوشت چرخ کرده به موادی مثل  تخم مرغ، گوشت چرخ کرده، خمیر پخت و پز، قارچ، گوشت گاو و گوساله، حبوبات و غلات، برنج، رشته و ماکارونی، چاشنی و ادویه جاتی مثل زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، انواع سس، زعفران، رب انار، رب گوجه، پنیر پخت و پز، آرد نخودچی، روغن و … نیاز دارید. تمام این محصولات را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید

۱- رولت بادمجان و گوشت چرخ کرده

رولت بادمجان و گوشت چرخ ‌کرده؛ غذا و پیش غذای مجلسی و لذیذ

«رولت بادمجان با گوشت چرخ کرده» به عنوان یک پیش‌غذا و غذای مجلسی مناسب مهمانی، جزو انواع غذاهای با گوشت چرخ کرده محبوب است. برای درست کردن رولت گوشت چرخ کرده و بادمجان، باید ابتدا بادمجان‌ها را بشورید و پوست بگیرید، اما کلاهک بادمجان‌ها را جدا نکنید. روی بادمجان‌ها مقداری نمک بپاشید و ۱ ساعت صبر کنید تا تلخی آن‌ها با نمک گرفته شود.

سپس بادمجان‌ها را سرخ کرده یا در فر گریل یا روی منقل کبابی کنید. در این فاصله مواد داخل این غذا با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا را باید آماده کنید. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه رولت بادمجان با گوشت چرخ کرده روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۲- استیک با گوشت چرخ کرده

روش پخت و تهیه استیک با گوشت چرخکرده

از میان انواع غذای مجلسی با گوشت چرخ کرده، «استیک با گوشت چرخ کرده» هم یکی از مشهورترین استیک‌ها در سرتاسر دنیاست. استیک با گوشت چرخ کرده درواقع استیک اختراعی دکتر «سلیزبری» یکی از پزشکان تغذیه مشهور آمریکایی است که طرفدار رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات است. اتفاقا این استیک خوشمزه در آمریکا به «استیک سلیزبری» مشهور است و احتمالا فقط به خاطر شکل ظاهرش در طبقه انواع استیک‌ قرار گرفته است.

برای تهیه غذای خوشمزه با گوشت چرخ‌ کرده ابتدا دو عدد پیاز را رنده کنید. سپس گوشت چرخ‌ کرده، پیاز رنده شده، پودر نان، پودر خردل، تخم‌ مرغ، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. گوشت را به ۶ قسمت، هر کدام به اندازه یک کوفته، تقسیم کنید. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه استیک با گوشت چرخ کرده روی لینک مقاله کلیک کنید.

۳- پیده گوشت ترکی

«پیده گوشت ترکی» یا همان پیتزای ترکی از غذاهای خوشمزه با گوشت چرخ کرده

«پیده گوشت ترکی» یا همان «پیتزای ترکی» یک وعده غذایی خوشمزه و لذیذ و در عین یک غذای ساده و سریع با گوشت چرخ کرده است. تهیه پیده گوشت ترکی (اگر خمیر آماده داشته باشید) در نهایت ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و بزرگ‌ترین مزیتش این است که تمام افراد از کوچک و بزرگ طعم آن را می‌پسندند. البته می‌توانید خمیر این غذا را هم خودتان در خانه تهیه کنید.

یادتان باشد برای درست کردن پیده ترکی، ابتدا خمیر مخصوص و بعد مواد داخل پیده را آماده کنید. برای روش تهیه این غذای خوشمزه ترکی، روی لینک مقاله طرز تهیه پیده گوشت ترکیه‌ای کلیک کنید.

۴- کرپ گوشت

 روش تهیه انواع کرپ گوشت و قارچ، سبزیجات و ...

 

«کرپ» در اصل یک غذای فرانسوی است. برای درست کردن «کرپ فرانسوی»، در ابتدا از انواع مربا و مارمالاد و شکلات و میوه تازه استفاده می‌شد اما بعدتر پخت کرپ به عنوان یک اسنک و میان وعده گوشتی یا با سبزیجات مختلف مرسوم شد. انواع کرپ برای وعده شام و ناهار بسیار به دردبخور و مقوی هستند و با مواد دلخواه می‌توانید آن‌ها را درست کنید. برای آموزش طرز تهیه کرپ گوشت روی لینک مقاله کلیک کنید.

۵- شپردز پای انگلیسی

طرز تهیه پای چوپان یا شپردز پای؛ یک غذای انگلیسی با گوشت چرخ کرده

در آشپزی انگلیسی «پای چوپان»، «شپردز پای» یا «پای کلبه روستایی» (کاتج پای) یک غذای خوشمزه قدیمی و مقوی و البته آسان برای وعده شام و ناهار است. این غذای مقوی و پرکالری به عنوان یکی از انواع غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی مناسب مهمانی‌ها هم هست.

در دستور کلاسیک طرز تهیه غذای انگلیسی خوشمزه پای چوپان یا همان پای گوشت و سیب زمینی که نسل نخست انواع «گراتن» محسوب می‌شود، پنیر پیتزا و سس بشامل وجود ندارد. اما مثل تمام دستورات آشپزی کلاسیک این دستور غذا هم به‌روز شده و حالا پنیر پیتزا و سس بشامل هم به مخلفات آن اضافه شده (چیزی شبیه انواع گراتن) که البته سلیقه‌ای است و اگر به رژیم لاغری و کاهش وزن پایبندید، می‌توانید به راحتی آن‌ها را حذف کنید. برای آموزش طرز تهیه شپردز پای روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۶- کباب ملکه

کباب ملکه گوشت و بادمجان یک غذای جذاب با گوشت چرخ کرده و بادمجان

«کباب ملکه» یک نوع کباب تابه ‌ای لذیذ و خوشمزه بین‌المللی است که به همراه سبزیجات سرو می‌شود. کباب ملکه درواقع یک غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و بادمجان و مناسب دورهمی‌های خانوادگی و مهمانی است. طرز تهیه کباب تابه‌ای ملکه با گوشت و بادمجان به این صورت است که شما می‌توانید کباب تابه‌ای خود را با انواع سبزیجاتی که دوست دارید، سرو کنید و این موضوع و حتی مقدار آن کاملا به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد.

برای شروع باید همه سبزیجات را به صورت حلقه‌ای برش دهید و در یک کاسه بریزید. سعی کنید سبزیجات را با ضخامت یکسانی برش بزنید تا ظاهر مرتب‌تری داشته باشند. برای مشاهده جزییات روش تهیه کباب ملکه، روی لینک مقاله مورد نظر بزنید.

۷- ناگت گوشت سوخاری

طرز تهیه ناگت گوشت و مرغ سوخاری

«ناگت گوشت» یکی از لذیذترین غذاهای دنیا است که اکثر افراد آن را به صورت آماده از بیرون تهیه می‌کنند. اما بهتر است بدانید که درست کردن این غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده بسیار ساده است و شما می‌توانید بعد از آماده کردن مواد ناگت حتی آن را در فریزر نگهداری کنید و هر زمان که دوست داشتید، ناگت‌ها را گرم کنید.

برای تهیه این ناگت ابتدا گوشت چرخ‌ کرده را داخل یک ظرف مناسب بریزید و مقداری نمک، پودر سیر، فلفل سیاه آسیاب شده و پودر فلفل سفید به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. می‌توانید برای اینکه مواد بهتر میکس شوند، آن‌ها را داخل غذاساز بریزید و برای چند دقیقه دستگاه را روشن کنید تا مواد مایه ناگت به خوبی با هم ترکیب و یکدست شوند. بعد تخم مرغ را در یک کاسه جدا بریزید و خوب هم بزنید و سپس در ظرفی جداگانه نگه دارید.

برای ادامه مراحل طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۸- فطایر گوشت

فطایر یا پیراشکی گوشت یا کیک گوشت یک غذای عربی با اصالت خاورمیانه‌ای و لبنانی

«فطایر گوشت» (همان نان فتیر خودمان) یک نوع پای گوشت، پیراشکی گوشت یا کیک گوشت، یک غذای عربی با اصالت خاورمیانه‌ای و لبنانی است. فتایر نوعی اسنک پیتزایی است که آن را با مرغ و گوشت و سبزیجاتی مثل اسفناج و معمولا با پنیر فتا یا پنیر پیتزا درست می‌کنند. اهالی عراق، اردن، سوریه، ترکیه، مصر و … اسنک فتایر را با انواع گوشت و سبزیجات و پنیر می‌پزند و به عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی میل می‌کنند.

حتما بخوانید  12 نکته مهم که قبل از خرید انواع پاک کننده سطوح باید بدانید

برای طرز تهیه فطایر یا فتایر پیراشکی گوشت ابتدا باید خمیر پیراشکی را درست کنید. برای این کار شیر، روغن، خمیر مایه، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به این مخلوط اضافه کنید. خمیر را ورز دهید و سپس روی ظرف خمیر یک سلفون بکشید. خمیر را در آشپزخانه بگذارید تا حسابی برسد و ور بیاید. ۳۰ دقیقه زمان برای استراحت خمیر کافی است. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه فطایر گوشت لبنانی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۹- لازانیا با گوشت چرخ کرده

لازانیا یکی از محبوب‌ترین ‌غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده

در میان انواع غذاهای خارجی با گوشت چرخ کرده، «لازانیا» یکی از محبوب‌ترین ‌غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده است. لازانیا در حقیقت نوعی «پاستا» است که از چند ورقه لازانیا، گوشت، سس و پنیر تشکیل می‌شود. این غذای خوشمزه، ریشه ایتالیایی و ریشه آن از کلمه یونانی «Lasagna» گرفته شده است.

برای درست کردن لازانیا ابتدا مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها را کمی تفت دهید تا سبک شوند. گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. سیر، دارچین، نمک و فلفل را اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تفت دهید. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده روی لینک مقاله کلیک کنید.

۱۰- بورک گوشت ترکیه‌ایبورک از قدیمی‌ترین غذاهای فینگرفودی ترکیه‌‌ای با گوشت چرخ کرده

 

«بورک گوشت ترکی» یکی از محبوب‌ترین، مشهورترین و قدیمی‌ترین غذاهای فینگرفودی ترکیه‌‌ای است که از زمان حکومت پادشاهان عثمانی تاکنون در تمام وعده‌ها از صبحانه گرفته تا ناهار و شام و مهمانی‌ها سرو می‌شود.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای تهیه بورک گوشت از خمیر یوفکا استفاده می‌شود که می‌توانید آن را به صورت آماده تهیه کنید و داخل خمیر را با مایه گوشت چرخ‌ کرده پر کنید. برای مشاهده طرز تهیه بورک گوشت و پنیر ترکیه‌ای و طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان روی لینک هر کدام از مقاله‌ها کلیک کنید.

۱۱- اسپاگتی ایتالیایی

اسپاگتی ایتالیایی در اصل یک غذا با گوشت چرخ کرده

«اسپاگتی ایتالیایی» در اصل یک غذا با گوشت چرخ کرده است که با ماکارونی دم نکرده تهیه و با ترکیب گوشت چرخ کرده و ریحان که سس گوشت ماکارونی را تشکیل می‌دهند، درست می‌شود. برای روش تهیه این غذای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده، اسپاگتی را با آب جوش و نمک بپزید و آبکش کنید. مقداری از آب اسپاگتی را نگه دارید. کم‌کم مقداری از آب پاستا را در سس گوشت بریزید. سبزی ریحان پاک و تمیز شسته شده و اسپاگتی پخته شده را هم اضافه کنید. برای مشاهده جزییات طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی روی لینک مقاله کلیک کنید.

۱۲- کتلت عربی

کتلت عربی از انواع غذا با گوشت چرخ کرده نونی

«کتلت عربی» جزو انواع غذا با گوشت چرخ کرده نونی است. طرز تهیه کتلت عربی شبیه «کتلت گوشت» ما ایرانی‌‌ها است با این تفاوت که در آن از مواد دیگری هم استفاده می‌شود. در این کتلت، نخود جزو اصلی به حساب می‌آید و مزه آن به فلافل نزدیک است. به خاطر استفاده از نخود، باید برای درست کردن این کتلت، از شب قبل یا یک روز قبل، دست به کار شوید.

برای درست کردن کتلت عربی، نخودها را از قبل باید خیس کرده و بعد از آبکش کردن، آنها را پوره کنید. سپس با دیگر مواد مثل گوشت چرخ کرده، پیاز رنده و آب گرفته شده، ادویه‌های معطر مثل زردچوبه، فلفل و … مخلوط کرده و مایه کتلت را درست کنید. برای ادامه مراحل تهیه این غذای عربی خوشمزه با گوشت چرخ کرده، روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت عربی کلیک کنید.

۱۳- همبرگر گوشت

همبرگر از فست فودهای محبوب با گوشت چرخ کرده

 

از میان فست فودهای محبوب با گوشت چرخ کرده، «همبرگر» یکی از معروف‌ترین‌ها است. از میان همبرگرهای گوشت هم، همبرگرهای مک‌ دونالد، بسیار معروف و پرطرفدار هستند. در این همبرگرها از گوشت چرخ کرده گوساله با ۷ درصد چربی، پیاز و پودر نان خشک استفاده می‌شود.

طرز تهیه همبرگری که برای درست کردن ساندویچ‌های مک دونالد استفاده می‌شود همان طرز تهیه همبرگر معمولی است. برای درست کردن همبرگر مک دونالد اصل ابتدا گوشت چرخ کرده را خوب ورز دهید. در یک کاسه بزرگ گوشت چرخ‌ کرده، پیاز رنده شده و آب گرفته شده یا خیلی ریز خرد شده، ادویه مخصوص همبرگر شامل پودر نان خشک، پودر سیر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و کمی ورز دهید (گوشت همبرگر را زیاد ورز ندهید چون بافت گوشت همبرگر را سخت و متراکم می‌کند). اجازه دهید مایه گوشت چند دقیقه استراحت کند.

برای مشاهده جزییات و ادامه مراحل طرز تهیه همبرگر مک دونالد روی لینک مقاله کلیک کنید.

۱۴- پیتزا گوشت و قارچ

انواع غذا با گوشت چرخ کرده و قارچ، پیتزا گوشت و قارچ

در میان انواع غذا با گوشت چرخ کرده، «پیتزا گوشت و قارچ»، پای ثابت منوی رستوران‌ها است. پیتزا گوشت و قارچ را هم می‌توانید با خمیر آماده درست کنید و هم خمیر پیتزا را خودتان در خانه تهیه کنید. گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه‌ای، روغن زیتون، ادویه پیتزا شامل جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک، رب گوجه فرنگی و … از مواد مورد استفاده در طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت است.

برای تهیه این مدل پیتزا، ابتدا باید پوست پیاز را بگیرید و تمیز بشویید و خرد کنید. سپس در یک تابه، روغن زیتون بریزید و روی حرارت با شعله متوسط بگذارید. وقتی روغن داغ شد، پیازها را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. برای آموزش جزییات و مراحل تهیه پیتزا گوشت و قارچ، روی لینک مقاله کلیک کنید.

۱۵- کوردن بلو

کوردن بلو مرغ یا چیکن کوردن بلو با گوشت چرخ کرده مرغ

«کوردن بلو با گوشت» پای ثابت جشن‌ها و مهمانی‌ها در سراسر دنیاست. کوردن بلو به فرانسوی Cordon Bleu، غذایی اروپایی است که از گوشت چرخ کرده پیچیده شده در پنیر درست می‌شود و بسیار خوشمزه و جذاب است. در حقیقت کوردن بلو به نوعی شنیسل گفته می‌شود که داخل آن را با کالباس و پنیر ورقه‌ای زرد پر می‌کنند و هم با گوشت قرمز درست می‌شود، هم با گوشت مرغ.

در تمام حالات، این گوشت می‌تواند فیله مرغ یا گوشت گوساله یا گوشت چرخ کرده مرغ یا گوشت چرخ کرده مخلوط باشد. البته می‌توانید گوشت بوقلمون را هم به صورت چرخ‌ شده به کار ببرید.

برای درست کردن کوردن بلو، گوشت‌های چرخ کرده را با ادویه‌های معطر، مخلوط کنید. گوشت چرخ کرده را روی کیسه فریزر پهن کنید، وسط آن پنیر گودا و ژامبون بگذارید تا پر شود سپس به همان صورت رول کنید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. برای مشاهده جزییات و مراحل طرز تهیه کوردن بلو، روی لینک مقاله طرز تهیه کوردن بلو کلیک کنید.

۱۶- کیک گوشت

کیک گوشت و سیب زمینی قالبی و ساده

«کیک گوشت» یکی از غذاهای خوشمزه با گوشت چرخ کرده است که می‌توانید با آن از مهمانان خود هم پذیرایی کنید. این غذا را می‌توان در انواع کیک گوشت و سیب زمینی یا کیک گوشت ساده در قالب‌های شکل‌دار، حلقه‌ای یا قالب‌های مافین یا کیک گوشت لقمه‌ای درست کرد. مایه میانی این کیک درواقع همان مایه ماکارونی است، اما نباید این مایه را آبدار درست کنید، چون ممکن است کیک گوشت شما خراب کند. برای آموزش طرز تهیه کیک گوشت، روی لینک مقاله کلیک کنید.

۱۷- کوفته تره فرنگی ترکیه ای

کوفته تره فرنگی ترکی با گوشت چرخ کرده

«کوفته تره فرنگی ترکی با گوشت چرخ کرده»، یک کوفته خاص و متفاوت با اصالت ترکیه‌ای است که حتما با خوردن آن علاوه بر اینکه مواد مغذی زیادی را وارد بدن خودتان می‌کنید، با یک طعم جدید هم آشنا می‌شوید. روش تهیه این کوفته، شبیه کوفته‌های ایرانی است، فقط موادی که در تهیه آن به کار می‌رود، متفاوت است.

در این مدل کوفته از تره فرنگی، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد سوخاری و ادویه‌های معطر استفاده می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه، روی لینک مقاله طرز تهیه کوفته تره فرنگی کلیک کنید.

۱۸- پیراشکی گوشت اسپانیایی یا نان مغزدار امپاندا

پیراشکی امپانادا یا امپاندا از غذاهای محبوب اسپانیایی با گوشت چرخ کرده

«پیراشکی امپانادا» یا «امپاندا» از جمله غذاهای محبوب اسپانیایی است که برای درست کردن آن فقط به یک ساعت زمان نیاز دارید. یک مدل نان مغزدار با گوشت که معمولا به عنوان یک فست فود در اسپانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هلالی‌شکل بودنِ پیراشکی امپانادا یا امپاندا هم در واقع مهم‌ترین ویژگی ظاهری این غذا با گوشت چرخ کرده است.

برای تهیه این پیراشکی اسپانیایی با گوشت چرخ کرده باید پیاز، فلفل دلمه، سیر و جعفری را با هم در روغن داغ تفت دهید. زردچوبه، فلفل و نمک را به این ترکیب، اضافه کنید تا به طور ملایم تفت بخورند. خمیر پیراشکی را هم جداگانه درست کنید. برای مشاهده مراحل تهیه این پیراشکی گوشت خوشمزه روی لینک مقاله طرز تهیه نان مغزدار امپاندا بزنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت و بدون گوشت

۱۹- تاکو مکزیکی

تاکو مکزیکی با گوشت چرخ کرده

از میان غذاهای مکزیکی، «تاکو» یکی از محبو‌ب‌ترین‌ها است. هر چند این غذا در اصل طعم تند و تیزی دارد ولی می‌توانید بنا به سلیقه خود، میزان فلفل را کمتر در نظر بگیرید. تهیه تاکو بسیار راحت است.

برای درست کردن مایه تاکو گوشت، پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شود. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. فلفل سبز خرد شده را هم اضافه کنید و تفت دهید. سیر را هم اضافه کنید. کمی که سیر تفت خورد نمک و ادویه تاکو را اضافه کنید. برای ادامه مراحل طرز تهیه تاکو مکزیکی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۲۰- آرانچینی یا کوفته ایتالیایی

 آرانچینی ایتالیایی؛ کوفته برنجی ایتالیایی ساده و خوشمزه با گوشت چرخ کرده

«آرانچینی»، یک پیش‌غذای خوش‌طعم ایتالیایی است که اگر تا حالا بیتر بالن هلندی درست کرده باشید، متوجه شباهت این دو فینگر فود با هم خواهید شد. طرز تهیه آرانچینی ایتالیایی، شبیه انواع کوفته و کراکت است و به آن «کوفته برنجی ایتالیایی» هم می‌گویند.

در این غذا با گوشت چرخ کرده و برنج، ابتدا باید برنج را در آب بپزید (یا در آب مرغ، آب گوشت یا آب قلم). برنج را کمی شل بردارید در حدی که کمی چسبندگی داشته باشد. آب باید کاملا با برنج جذب شود. در یک ظرف دیگر، پنیر پارمزان، تخم مرغ و برنج را با هم مخلوط کنید و ظرف را در یخچال قرار دهید.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه آرانچینی، روی لینک مقاله مورد کلیک کنید.

۲۱- کوفته کباب استانبولی

طرز تهیه کوفته کباب محبوب و معروف ترکی استانبولی

امتحان کردن غذاهای شهرها و کشورهای مختلف دنیا برای همه ما دلچسب و جذاب است و درست کردن یک طعم جدید در آشپزخانه هم هیجان و لذت زیادی را به همراه دارد. در این میان کوفته و کباب از خوش‌طعم‌‌ترین غذاهایی هستند که می‌توانید با گوشت چرخ کرده به روش‌های مختلف درست کنید.

«کوفته کباب ترکیه‌ای» به روش استانبولی در ایران بسیار مشهور و محبوب و از انواع غذا با گوشت چرخ کرده خوشمزه است که طرز تهیه آن هم بسیار ساده است. در ضمن طعم بی‌نظیر آن تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند.

این کوفته را می‌توانید هم به صورت کبابی روی زغال، هم گریل و هم روی باربیکیو امتحان کنید و از طعم دلچسب آن در کنار خانواده لذت ببرید. برای خواندن فوت و فن‌ها و طرز تهیه کوفته کباب ترکی استانبولی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۲- انواع غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده

فهرست غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده

فهرست «غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده» بسیار بلندبالاست. اتفاقا این غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده مثل غذاهای بین‌المللی با گوشت چرخ کرده شامل همه طبع‌ها و سلیقه‌ها می‌شوند و می‌توانید غذاهای متنوعی را با گوشت چرخ کرده و برنج یا سیب زمینی، غذاهای فوری یا غذاهای مجلسی با گوشت چرخ‌کرده و … درست کنید.

از کباب کوبیده گرفته تا کباب تابه‌ای و کوفته تبریزی و انواع دلمه و حتی خورش‌ها و پلوهای خوشمزه با گوشت چرخ کرده جزو این لیست اشتهاآور هستند. برای مطالعه انواع طرز تهیه غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده به همراه تماشای فیلم طرز تهیه آن‌ها روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۳- انواع غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده

غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده

«غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده» در لیست انواع غذا با گوشت چرخ کرده معمولا با ذائقه ما ایرانی‌ها حسابی همخوانی دارد. علاوه بر این، غذاهای ایتالیایی زمان پخت کمی دارند و معمولا سریع و زود آماده می‌شوند. برای مطالعه یک  لیست خوشمزه از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۴- انواع خورشت با گوشت چرخ کرده

انواع خورشت با گوشت چرخ کرده جزو غذاهای خوشمزه با گوشت چرخ کرده هستند

در رژیم غذایی ما ایرانی‌ها خورشت جایگاه ویژه‌ای دارد و گوشت چرخ‌ کرده نیز یکی از محبوب‌ترین انواع پروتئین‌های حیوانی است که از آن برای تهیه غذاهای مختلف نونی و برنجی و خورشتی استفاده می‌شود.

برای درست کردن انواع «خورشت با گوشت چرخ‌ کرده» سریع و مجلسی گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. می‌توانید یک خورش مجلسی با گوشت چرخ‌ کرده درست کنید و یا این بار با گوشت چرخ‌ کرده یک خورشت سریع، سنتی و محلی در کنار برنج آبکش یا برنج کته تهیه کنید.

برای مطالعه طرز تهیه انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۵- خوراک با گوشت چرخ کرده

انواع خوراک با گوشت چرخ کرده جزو عذاهای آسان و سریع با گوشت چرخ کرده برای شام و ناهار فوری

انواع «خوراک با گوشت چرخ کرده» معمولا با نان سرو می‌شوند و هم شامل غذاهای اصلی و هم پیش‌غذا می‌شوند. خوراک‌هایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌شوند، می‌توانند شما را تا مدت زمان زیادی سیر نگه دارند و بسیار هم خوشمزه هستند.

علاوه بر این درست کردن غذا با گوشت چرخ کرده نسبت به غذاهایی که با گوشت تکه‌ای درست می‌شوند، به مدت زمان کمتری برای پخت نیاز دارند. در فهرست انواع غذای نونی، فوری و مجلسی با گوشت چرخ کرده، گزینه‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید برای شام فوری یا ناهار خودمانی تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع خوراک با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۶- انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده

«انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده» جزو محبوب‌ترین انواع پیتزا گوشت و در لیست غذاهای پرطرفدار با گوشت چرخ کرده در سرتاسر دنیا هستند. همچنین شما می‌توانید در این پیتزاها، از مواد دیگری مثل کالباس، سوسیس، انواع سبزیجات، قارچ و … هم استفاده کنید و طعم متنوعی به آن‌ها بدهید. برای مطالعه طرز تهیه انواع پیتزا با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۷- انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

«کتلت گوشت» از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که معمولا از گوشت چرخ کرده و سیب زمینی در ترکیبات آن استفاده می‌شود. برای تهیه کتلت گوشت چرخ کرده می‌توانید از انواع سبزیجات مختلف نیز استفاده کنید و این غذا را با طعم‌های متفاوت آماده کنید. معمولا در هر شهر و کشوری کتلت به روشی خاص آماده می‌شود. مثلا طرز تهیه کتلت اصفهانی با طرز تهیه کتلت بروجردی با گوشت چرخ کرده یا کتلت تهرانی متفاوت است. برای مطالعه طرز تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۸- انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج

انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج جزو غذاهای محبوب با گوشت چرخ کرده هستند

«انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج» جزو محبوب‌ترین غذاها برای دورهمی و مهمانی هستند. این غذاها با گوشت چرخ کرده هم خوشمزه و هم مقوی هستند و به راحتی می‌توانید آنها را در وعده‌های اصلی غذایی شام یا ناهار قرار بدهید.

شما می‌توانید گوشت چرخ کرده را به صورت مخلوط و لایی پلو با برنج دم بگذارید یا به صورت گوشت قلقلی درست کنید و بعد از دم کشیدن برنج آن را روی برنج بچینید و سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه چند مدل غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده و برنج و مشاهده فیلم طرز تهیه این غذاها روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۹- انواع شامی

طرز تهیه انواع شامی برای لیست شام چی بپزم

«شامی» از جمله غذاهای ساده‌ با گوشت چرخ کرده برای شام و ناهار دورهمی و ساده است که با مواد متنوعی درست می‌شود و در تهیه آن، سبزیجات، گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، برخی حبوبات و ادویه‌های مختلف به کار می‌رود. معمولا شامی‌ها جزو انواع غذاها با گوشت چرخ کرده هستند که در شهرهای مختلف، با دستورهای تهیه و طعم‌های متفاوت طبخ می‌شوند.

یک قاعده کلی برای تهیه انواع شامی وجود دارد و آن این است که ابتدا باید مایه شامی را درست کنید و بعد از مخلوط کردن مواد، آن‌ها را در روغن سرخ کنید. البته مدل‌های سوخاری انواع شامی کباب هم محبوب هستند و می‌توانید آنها را امتحان کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع شامی و مشاهده فیلم آموزش تهیه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول

غذای فرنگی و بین المللی با گوشت چرخ کرده چی بپزم؟

انواع غذاهای مختلف مثل تاکو با گوشت چرخ کرده، اسپاگتی با گوشت چرخ کرده، همبرگر خانگی، پیتزا گوشت و قارچ، کوردن بلو و … را می‌توانید به کمک لیست بالا، برای شام یا ناهار تهیه کنید.

انواع غذا نونی با گوشت چرخ کرده چی بپزم؟

برای تهیه غذا با گوشت چرخ کرده نونی می‌توانید کتلت عربی، همبرگر گوشت، ناگت گوشت چرخ کرده، رولت گوشت چرخ کرده و بادمجان، کوفته کباب ترکی و … را امتحان کنید.

غذا با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا چی درست کنم؟

از پیتزا گوشت و قارچ گرفته تا فطایر عربی، انواع پیراشکی، لازانیا و کیک گوشت و … را می‌توانید با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا درست کنید.

 

کالابرگ الکترونیک