۲ طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ رستورانی در فر و ماهیتابه

۲ طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ رستورانی در فر و ماهیتابه


23 تیر 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فهرست محتوا پنهان

پیتزا گوشت و قارچ جزو انواع پیتزا خوشمزه رستورانی و در لیست انواع غذای بین‌المللی با گوشت چرخ کرده محبوب در دنیاست. به جرات می‌توان گفت این مدل پیتزا با گوشت چرخ کرده در ابتدای لیست محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی با گوشت چرخ کرده در ایران است. در این مطلب از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ به ۲ روش در فر و ماهیتابه را به شما آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ کرده و قارچ در فر

 

پیتزا گوشت و قارچ خانگی در فر

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

زمان لازم برای پخت پیتزا گوشت و قارچ: ۳۰ دقیقه

میزان انرژی در ۱۰۰ گرم پیتزا گوشت و قارچ: حدود ۲۲۰ کالری

مواد لازم برای ۱ عدد پیتزا گوشت چرخ کرده و قارچ

  • گوشت چرخ کرده: ۱۰۰ گرم
  • قارچ: ۱۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
  • خمیر پیتزا: ۱ عدد
  • فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
  • روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق مرباخوری
  • ادویه پیتزا: جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک به مقدار لازم
  • سس کچاپ: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ کرده

 

مراحل طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ کرده و قارچ در فر

 

مرحله اول: پیاز را در روغن زیتون تفت دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ، پوست پیاز را بگیرید و تمیز بشویید و خرد کنید. سپس در یک تابه، روغن زیتون بریزید و روی حرارت با شعله متوسط بگذارید. وقتی روغن داغ شد، پیازها را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.

در صورت تمایل می‌توانید گوشت چرخ کرده، قارچ، پیاز داغ منجمد و روغن زیتون را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: گوشت چرخ کرده، ادویه‌جات و قارچ را به پیاز اضافه کنید

گوشت چرخ کرده را به همراه جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک به تابه اضافه کنید تا هم گوشت سرخ شود و هم طعم خامی ادویه‌ها گرفته شود. قارچ را کاملا بشویید و به صورت خلالی خرد کنید. قارچ را به مواد داخل تابه اضافه کنید. مواد را روی حرارت متوسط تفت دهید و صبر کنید آب قارچ تبخیر شود.

برای تهیه انواع ادویه‌جات مثل فلفل سیاه، آویشن و نمک به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم: فلفل دلمه و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید

فلفل دلمه‌ای را بشویید و تخم‌های آن را دور بریزید. فلفل را به صورت خلالی نازک یا نگینی ریز خرد کنید. رب گوجه فرنگی را هم به مواد اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید و تفت دهید تا یکدست شود. درب ماهیتابه را روی آن بگذارید و حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا سرخ شوند و طعم مواد به خورد یکدیگر برود.

حتما بخوانید  طرز تهیه نان توتمانیک | نان پنیری بلغاری برای ماه رمضان

در صورت تمایل می‌توانید رب گوجه فرنگی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم: سس گوجه فرنگی را روی خمیر پیتزا بریزید

فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. خمیر پیتزا یا در صورت تمایل نان آماده پیتزا را در دمای محیط بگذارید. کف سینی فر را آردپاشی کنید. خمیر پیتزا را در سینی فر قرار دهید. یک لایه سس گوجه فرنگی را روی خمیر پیتزا بریزید و با پشت قاشق یا برس آن را بر روی سطح خمیر پیتزا بخش کنید. طرز تهیه خمیر پیتزا را بلد هستید؟

در صورت تمایل می‌توانید آرد، خمیر پیتزا، پودر خمیر پیتزا و سس کچاپ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم: مواد پیتزا را روی خمیر پیتزا به صورت لایه لایه بریزید

روی سس را با حدود دو سوم پنیر پیتزا بپوشانید.  مواد پیتزا را که از قبل پخته‌اید، روی پنیر پیتزا بریزید و به صورت یکدست روی خمیر پیتزا پخش کنید. بقیه پنیر پیتزا را روی مواد بریزید.

برای تهیه پنیر پیتزا به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: پیتزا را در فر بگذارید و پس از پخت سرو کنید

سینی حاوی پیتزا را در فر قرار دهید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. پیتزا گوشت و قارچ را از فر خارج کنید. بعد از این که کمی از داغی افتاد آن را در ظرف دیگر قرار دهید و برش بزنید. روی پیتزا سس کچاپ یا سس فرانسوی بریزید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید » معروف ترین پیتزاهای دنیا «

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر در ماهیتابه

 

پیتزا گوشت و قارچ بدون فر

 

مرحله اول: خمیر پیتزا را در تابه حرارت دهید

در طرز تهیه پیتزا گوشت چرخ کرده و قارچ در قابلمه یا ماهیتابه، مواد را مانند روش بالا آماده کنید. کف تابه را چرب کنید. بعد از گرم شدن تابه، خمیر پیتزا یا نان پیتزا را در کف آن قرار دهید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. درب تابه را روی آن بگذارید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا نان پیتزا کمی نرم شود یا اگر از خمیر پیتزا استفاده کنید کمی بپزد.

حالا درب تابه را بردارید و یک لایه سس کچاپ روی خمیر پیتزا بریزید. نصف پنیر پیتزا را روی خمیر بپاشید. مخلوط مایه پیتزا را (قارچ، گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه و ادویه‌ها) روی خمیر بریزید و پخش کنید. یک لایه دیگر پنیر پیتزا روی مواد بریزد و درب ماهیتابه را بگذارید.

مرحله سوم: پیتزا گوشت و قارچ را در ماهیتابه تابه بپزید

پیتزا را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه پیتزا را چک کنید اگر به اندازه کافی پخته بود شعله گاز را خاموش کنید. در غیر این صورت ۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا کاملا بپزد. سپس پیتزا گوشت و قارچ را بعد از خنک شدن به اندازه دلخواه برش بزنید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید » رازهای خوشمزه شدن پیتزا کشدار و نکات خشک نشدن خمیر آن «

فوت و فن‌های طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

 

فوت و فن‌های طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

اصول چیدن مواد روی پیتزا

  • اگر می‌خواهید قارچ روی پیتزا تیره نشود و شکل و بافت خود را حفظ کند، آن‌ را به صورت جداگانه بپزید. برای این کار قبل از این که قارچ را روی خمیر پیتزا بچینید، آن را در کمی روغن یا کره داغ تفت دهید. در این صورت آب قارچ کاملا گرفته می‌شود، در ضمن چروک هم نمی‌شود. یک راه برای سیاه نشدن قارچ‌ها این است که بعد از خرد کردن، روی قارچ‌ها کمی آبلیمو بریزید. موقع سرخ کردن قارچ هم حرارت را بالا نگه دارید.
  • در طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بعد از اضافه کردن همه مواد روی خمیر پیتزا، حدود ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید، سپس داخل فر بگذارید. با این کار، نان یا خمیر پیتزا، تردتر می‌شود.
  • مواد روی پیتزا را زیاد نریزید تا پیتزا سنگین نشود. در این حالت خمیر هم کاملا می‌پزد.
  • هنگام چیدن مواد روی خمیر پیتزا، مواد آبدار مثل فلفل دلمه‌ای، قارچ و پیاز را در لایه رویی بچینید، قبل از چیدن هم، آنها را در روغن تفت دهید. برای این که پیتزا قارچ و گوشت تلخ نشود، فلفل دلمه‌ای را زیاد سرخ نکنید.
حتما بخوانید  بهترین راه های درمان آنفولانزا جدید و فصلی

راز کش آمدن پنیر پیتزا

 

راز کش آمدن پنیر پیتزا

 

  • قبل از چیدن مواد پیتزا با دست یا اسپری روی پنیر پیتزا کمی آب بپاشید.
  • قبل از این که مواد را روی خمیر بریزید، پنیر پیتزا را از فریزر بیرون بیاورید تا یخ آن ذوب شود و به دمای محیط برسد.
  • یک لایه پنیر پیتزا روی سسی بریزید که روی خمیر پیتزا ریخته‌اید. به یاد داشته باشید که حجم پنیر باید زیاد باشد تا به خوبی کشدار شود. در این حد که ۹۰ درصد پنیر باید زیر مواد و ۱۰ درصد دیگر روی مواد باشد. می‌توانید از ترکیب پنیر پیتزا با پنیر گودا نیز استفاده کنید.
  • برای این که پیتزای شما، بیشتر کش بیاید، هر لایه موادی که می‌ریزید، یک لایه پنیر پیتزا هم به‌ آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پنیر پیتزا کشدار در خانه «

ترکیب ادویه پیتزا

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

ترکیب ادویه پیتزا

 

هر چند برای درست کردن پیتزا می‌توانید از ادویه‌های دلخواه استفاده کنید ولی ادویه‌های رستورانی برای تهیه پیتزا از جمله پیتزای گوشت و قارچ شامل جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک است. ترکیب این مواد با هم، طعم پیتزا را بسیار لذیذ خواهد کرد.

نکات خشک نشدن پیتزا در فر

 

نکات خشک نشدن پیترا در فر

 

  • قبل از اینکه خمیر پیتزا را در سینی فر قرار دهید، کف آن را آردپاشی کنید. اگر سینی را چرب کنید، خمیر خشک خواهد شد. علاوه بر این، در سینی فر و در کنار پیتزا، یک کاسه آب قرار دهید تا فضای فر مرطوب باقی بماند.
  • پیش از این که روی خمیر پیتزا، مواد لازم در طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت را بریزید، با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید تا خمیر نفس بکشد. با این کار پیتزا خشک نمی‌شود.
  • در طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ در فر، پیتزا را بعد از پخت، حدود ۲ تا ۳ دقیقه در طبقه بالای فر قرار دهید تا پنیر روی آن طلایی شود. مراقب باشید برای مدت زیادی پیتزا را روی طبقه بالا نگذارید تا نان و مواد آن خشک نشوند.

سوالات متداول

بهترین راهکار برای کش آمدن پنیر پیتزا چیست؟

یکی از مهم‌ترین نکات پیتزا قارچ و گوشت این است که بعد از اضافه کردن پنیر پیتزا، با اسپری یا انگشتان دست مقداری آب روی آن بپاشید. این کار موجب افزایش کش آمدن پنیر پیتزا می‌شود.

چه کار کنیم تا خمیر پیتزا سفت نشود؟

در طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ کرده و قارچ برای جلوگیری از خشک شدن نان پیتزا می‌توانید یک ظرف آب داخل فر قرار دهید. این کار مانع سفتی نان پیتزا در زمان پخت می‌شود.

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ در ماهیتابه چگونه است؟

برای تهیه پیتزا گوشت و قارچ در ماهیتابه ابتدا باید ماهیتابه را روی گاز داغ کنید. کف ماهیتابه را چرب کنید و خمیر پیتزا را کف آن قرار دهید و برای ۵ دقیقه خمیر را با حرارت ملایم بپزید. سپس مواد پیتزا را روی خمیر قرار دهید و درب ماهیتابه را روی آن بگذارید. اجازه دهید پیتزای شما با حرارت ملایم آماده شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک