طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو خوشمزه و ساده به ۳ روش

طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو خوشمزه و ساده به ۳ روش


30 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو

دیپ ذرت و هالوپینو جزو انواع دیپ رستورانی خوشمزه است. دیپ‌ها به عنوان پیش‌غذاهای محبوب و متنوع در سراسر دنیا محبوبیت زیادی دارند. معمولا دیپ‌ها همراه با چیپس، بیکن، ژامبون و … سرو می‌شوند و برای تهیه آن‌ها درستتان باز است تا از مواد، سبزیجات و ادویه‌های دلخواه استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو را به ۳ روش به شما آموزش خواهیم داد تا در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها از طعم آن لذت ببرید.

 

 

طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو (روش اول)

 

دیپ ذرت و هالوپینو

 

زمان لازم برای آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه
زمان موردنیاز برای پخت: ۴۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه دیپ ذرت و هالوپینو

 

• دانه‌ ذرت منجمد: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• هالوپینو تازه با ترشی هالوپینو: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
• پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری
• پودر پیاز: ۱ قاشق چای‌خوری
• پنیر پروولون یا موزارلا: ۲۳۰ گرم
• پنیر خامه‌ای: ۲۳۰ گرم
• چیپس، ژامبون و …: به میزان دلخواه برای کنار دیپ

 

مراحل طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو

 

برای تهیه این دیپ خوشمزه، مواد را باید از قبل آماده کنید و در ظرف بریزید. بعد از اینکه همه مواد را با هم ترکیب کردید، سپس آن را در قالب بریزید و در فر بپزید. برای آموزش مراحل پخت دیپ، جزییات تکمیلی را در ادامه بخوانید.

 

مرحله اول: مواد دیپ را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو، فر را روشن و روی دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتی‌گراد) گرم کنید. کف یک قالب یا ظرف مخصوص فر را با مقداری روغن چرب کنید. فلفل‌های هالوپینو را به قطعات کوچک‌تر قسمت کنید. حتما لازم نیست دانه‌ها ذرت را یخ‌زدایی کنید ولی اگر از قبل آن‌ها را بیرون بگذارید، بهتر است.

 

مرحله دوم: مواد را با هم ترکیب کنید

 

ذرت را در یک کاسه بریزید و پنیرهای موزارلا و پروولون را رنده کنید. کمی از پنیر را کنار بگذارید و بقیه را به ذرت‌ها اضافه کنید. پنیر خامه‌ای را داخل ذرت بریزید و با هم ترکیب کنید. سپس پودر سیر، نمک، پودر پیاز و فلفل‌های هالوپینوی خرد شده را به کاسه اضافه کرده و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا یکدست شود.

حتما بخوانید  نقد و خلاصه فیلم وحشت در آمیتی ویل (The Amityville Horror)

 

مرحله سوم: دیپ ذرت را بپزید

 

مایه دیپ را در قالب فر بریزید و روی آن را صاف و یکدست کنید. کمی با پشت قاشق، مواد را فشار دهید. پنیری را که رنده کرده و کنار گذاشته بودید، روی مایه دیپ بریزید. قالب را داخل فر بگذارید و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید تا حباب‌هایی روی آن تشکیل شود. وقتی رنگ روی دیپ قهوه‌ای و طلایی شد، آن را از فر بیرون بیاورید.

 

مرحله چهارم: دیپ را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو، به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا خامه‌ها و پنیر خودشان را بگیرند. سپس دیپ را با چیپس، ژامبون یا کالباس یا مرغ سوخاری سرو و میل کنید.

 

طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو (روش دوم)

 

طرز تهیه دیپ با ذرت

 

زمان لازم برای آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه
زمان موردنیاز برای پخت: ۲۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه دیپ ذرت و هالوپینو

 

• کره: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری
• پیاز خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• دانه ذرت: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• فلفل هالوپینو: ۱ یا ۲ عدد (خرد شده)
• سیر: ۱ حبه خرد شده
• نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• پودر فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• پودر فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• پنیر خامه‌ای: ۴ قاشق غذاخوری
• سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
• پنیر مونتری جک (یا موزارلا): ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پنیر چدار: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی (رنده یا خرد شده)
• پیازچه: ۱ عدد (خرد شده)

 

مراحل طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو

 

برای تهیه دیپ ذرت و هالوپینو به این روش، ابتدا باید پیاز، سیر، ذرت و هالوپینو را با کره تفت دهید و سپس با پنیرها و سس مایونز ترکیب کنید. مایه دیپ که آماده شد، آن‌ها را در قالب بریزید و بپزید. مراحل طرز تهیه این دیپ خوشمزه را در ادامه بخوانید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

مرحله اول: مواد را آماده کنید

 

در ابتدا فر را روشن و روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. پیاز را پوست کنده و آن را به صورت نگینی خرد کنید. فلفل هالوپینو را خرد کنید. سیر را پوره کنید. در یک تابه کره را بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. سپس پیاز، ذرت و فلفل هالوپینو را در تابه بریزید و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید.

 

مرحله دوم: مواد را تفت دهید

 

سیر رنده یا پوره شده را اضافه کنید و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید تا عطر آن خارج شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید. اجاره دهید مواد داخل تابه خنک شوند و از دما بیفتند. ذرت‌ها را در یک ظرف بریزید و بعد از خنک شدن مواد، آن‌ها را با هم ترکیب کنید.

 

مرحله سوم: دیپ را در فر بپزید

 

پنیرها و سس مایونز را به ترکیب بالا، اضافه و همه را طوری با هم ترکیب کنید که یکدست شود. سپس کف یک قالب را چرب کنید و مواد دیپ را در آن بریزید و با پشت قاشق صاف کنید تا یکدست شود. ظرف را در فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بپزند تا وقتی که حباب‌دار و قهوه‌ای شوند. سپس قالب را بیرون بیاورید و بعد از ۵ دقیقه، آن را با چیپس ترتیلا سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ایچلی کوفته ترکیه ای با سس مخصوص

 

طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو در قابلمه (روش سوم)

 

طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو در قابلمه

 

برای درست کردن دیپ هالوپینو و ذرت، حتما نیاز به فر ندارید و می‌توانید مواد را در یک قابلمه تفلون بریزید و روی حرارت بسیار ملایم بپزید. روی قابلمه را دم‌کنی بگذارید تا بخار به داخل دیپ برنگردد و بافت آن خراب نشود. مدت زمان پخت این دیپ داخل قابلمه حدود ۲ ساعت است، البته به جنس قابلمه، میزان دیپی که می‌پزید و حرارتی که دیپ را با آن می‌پزید هم بستگی دارد.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو

 

فوت و فن‌های طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو

 

*از انواع پنیرها می‌توانید در طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو استفاده کنید. پنیر موزارلا، پروولون، فونتینا و پنیر خامه‌ای از انواع پنیر‌های محبوب برای درست کردن این دیپ هستند.

*ذرت‌ها را می‌توانید به صورت تازه، دون کرده و آبپز کنید یا این‌که از کنسرو ذرت در این دیپ استفاده کنید. اگر از ذرت تازه در دیپ استفاده می‌کنید، لازم نیست حتما آن را آبپز کنید.

*اگر از ذرت منجمد در دیپ استفاده می‌کنید و می‌خواهید آن را در قابلمه بپزید، بهتر است آن را با مقداری آب در قابلمه، آبپز کنید.

*معمولا ذرت‌ها بعد از آبپز شدن، به صورت سالم و درسته در این دیپ به کار می‌روند ولی می‌توانید آن‌ها در خردکن یا میکسر هم خرد و پوره کنید. بستگی به سلیقه خودتان دارد. فقط در صورت پوره شدن، بافت نرم‌تری می‌گیرند.

*اگر می‌خواهید طعم‌های تازه‌ای را به دیپ ذرت و هالوپینو اضافه کنید، ۲ قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده، پیازچه و گوجه فرنگی خرد شده یا گوجه گیلاسی را قبل از پخت، داخل دیپ بریزید و بعد داخل فر بگذارید و بپزید.

*در آخرین مرحله پخت، بهتر است ظرف دیپ را که در فر گذاشته‌اید و پخته است، در طبقه اول فر قرار دهید تا به مدت ۲ تا ۳ دقیقه حرارت ببیند و روی آن طلایی شود. سپس ظرف را از فر خارج کنید.

*بعد از این که دیپ را پختید و از فر بیرون آوردید یا حرارت زیر قابلمه را خاموش کردید، به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا کمی از دما بیفتد و سرد شود. در این حالت، پنیر کمی سفت می‌شود و از حالت خامه‌ای و روان خارج می‌شود. ولی حتما دیپ را به صورت گرم سرو کنید.

*دیپ ذرت و هالوپینو را می‌توانید به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال و در ظرف در بسته نگه دارید.

*قبل از استفاده دوباره از این دیپ خوشمزه، آن را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو گرم و سپس آن را سرو کنید.

 

سوالات متداول

 چه کار کنیم که دیپ ذرت و هالوپینو بافت شل و روانی نداشته باشد؟

چه کار کنیم که دیپ ذرت و هالوپینو بافت شل و روانی نداشته باشد؟

 

بعد از پخت دیپ، آن را به مدت ۵ دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و پنیر آن کمی سفت شود.

 

دیپ تا چند روز در یخچال ماندگاری دارد؟

 

دیپ را می‌توانید ۳ تا ۴ روز در یخچال نگه دارید و قبل از استفاده آن را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو گرم و سرو کنید.

 

 

منابع: mytherapistcooks / spicysouthernkitchen

 

کالابرگ الکترونیک