طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی در ۱۵ دقیقه به روش بازاری

طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی در ۱۵ دقیقه به روش بازاری


16 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی به روش بازاری در ۱۵ دقیقه

یخ در بهشت لیمویی یکی از انواع یخ در بهشت بازاری و یک نوشیدنی خنک و تگری است که می‌تواند طعم لحظات شیرین کودکی را دوباره برای شما تداعی کند. اگر در روزهای گرم تابستان به دنبال یک نوشیدنی خوش عطر و خوشمزه هستید که به راحتی عطش شما را بنشاند و انرژی شما را در طول روز تامین کند، یخ در بهشت لیمویی بهترین گزینه است. شما با کمترین مواد موجود در خانه می‌توانید یک نوشیدنی عالی با طعم بهشتی داشته باشید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی با طعم و مزه بازاری را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم تهیه یخ در بهشت لیمویی (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لیموترش یا آبلیمو ۸ عدد کوچک (۸ قاشق غذاخوری)
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پوست لیموترش ۲ عدد
یخ قالبی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۵ دقیقه
مدت زمان درست شدن یخ در بهشت لیمویی: ۱۰ دقیقه
میزان کالری هر لیوان یخ در بهشت لیمویی: حدود ۱۹۶ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

برای اینکه یک یخ در بهشت لیمویی عالی و خوش طعم مثل یخ در بهشت خیابانی داشته باشید باید مرحله به مرحله مطابق دستور زیر عمل کنید:

مرحله اول: ابتدا آب و شکر را با هم مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی شما باید شربت مورد نظر برای یخ در بهشت را تهیه کنید. برای این منظور آب و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب به جوش آید. در طی مدت زمانی که قابلمه روی حرارت است، شکر و آب را مرتب هم بزنید تا شکر کاملاً در آب حل شود. بعد از حل شدن کامل شکر در آب، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کاملاً این ترکیب خنک شود.

در صورت تمایل شما می‌توانید برای خرید شکر به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه‌های افق کوروش مراجعه نمایید.

حتما بخوانید  چرا باید شب یلدا هندوانه بخوریم + آموزش فال هندوانه شب یلدا

مرحله دوم: پوست لیمو ترش را رنده کنید

برای اینکه یخ در بهشت کاملاً عطر تازگی لیمو بدهد باید لیمو ترش را با استفاده از رنده، ریز رنده کنید. برای رنده کردن پوست لیمو نباید پوست را از لیمو جدا کرد. شما باید پوست لیموی درسته را رنده کنید. مراقب باشید تا هنگام رنده کردن پوست سفید لیمو رنده نشود. در واقع شما باید سطح رویی نازک و زرد رنگ لیمو را رنده کنید تا رنده پوست لیمو تلخ نشود.

مرحله سوم: آب لیمو ترش را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی شما باید آب لیمو ترش‌ها را بگیرید و سپس آن را به شربت خنک شده اضافه کنید. برای گرفتن آب لیمو ترش‌ها می‌توانید از آبمیوه‌گیری دستی یا برقی استفاده کنید. در صورت عدم دسترسی به لیموی تازه می‌توانید از ۸ قاشق غذاخوری آبلیمو استفاده کنید.

شما می‌توانید آبلیمو را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری نمایید.

مرحله چهارم: همه مواد یخ در بهشت را با هم ترکیب کنید

پوست لیموی رنده شده را به شربت آبلیموی خود اضافه کرده و همراه با مقداری یخ داخل دستگاه میکسر بریزید تا یخ به خوبی خرد شده و حالت پودری پیدا کند.

مرحله پنجم: یخ در بهشت لیمویی را در لیوان‌های سرو بریزید

در نهایت یخ در بهشت آماده شده را در لیوان‌های سرو ریخته و آن را با برش‌های لیمو تازه و برگ نعناع تزیین کنید. یخ در بهشت باید به صورت خنک سرو شود. نوش جان!

دیگر روش‌های طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

شما می‌توانید یخ در بهشت لیمویی را به روش‌های زیر نیز تهیه کنید:

روش تهیه یخ در بهشت لیمویی با نعنا

شما می‌توانید عطر و طعم یخ در بهشت خود را دو چندان کنید. برای این منظور کافیست مقداری برگ نعنا را با آب بشویید. سپس نعناع شسته شده را داخل صافی یا آبکش بگذارید تا آب اضافی آن کاملاً خارج شده و خشک شود.

حالا برگ نعناع را به همراه پوست لیمو رنده شده، یخ و شربت لیمو خنک شده داخل میکسر بریزید و پوره کنید. یخ در بهشت لیمویی با نعناع به همین راحتی آماده می‌شود.

روش تهیه یخ در بهشت لیمویی به روش سنتی و خیابانی

اگر دوست دارید یخ در بهشت لیمویی را به روش سنتی درست کنید، باید یک ظرف یا تشت پر از یخ آماده کنید. سپس شربت آبلیمو را داخل یک ظرف فلزی استوانه‌ای ریخته و آن را وسط یخ‌های داخل تشت بگذارید و مرتب حول محور ظرف استوانه‌ای حرکت دهید.

بعد از گذشت چند دقیقه دیواره ظرف شروع به زدن برفک می‌کند. با یک چاقو یا قاشق برفک‌ها را از دیواره ظرف جدا کرده و دوباره داخل شربت بریزید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا همه شربت شما کاملا حالت پودری و برفکی پیدا کند و سپس آن را سرو کنید.

روش تهیه یخ در بهشت لیمویی با میوه‌های یخ زده

شما می‌توانید یخ در بهشت لیمویی خود را متنوع‌تر سرو کنید. با استفاده از میوه‌های یخ‌زده مثل آلبالو، گیلاس، توت فرنگی، بلوبری و … می‌توانید یخ در بهشت متفاوت‌تری داشته باشید و از طرفی غلظت این نوشیدنی را نیز بیشتر کنید. برای افزایش طعم یخ در بهشت لیمویی کافیست، میوه‌های دلخواه را یک تا دو ساعت قبل از تهیه یخ در بهشت داخل فریزر قرار داده تا کاملاً یخ بزنند.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۱۱ ساندویچ مرغ سرد و گرم به روش رستورانی و بازاری

سپس این میوه‌های یخ زده را همراه با سایر مواد یخ در بهشت لیمو داخل دستگاه میکسر ریخته و خوب ترکیب کنید. استفاده از این تکنیک باعث می‌شود تا شما طعم و مزه نوشیدنی خود را بر اساس میوه دلخواه‌تان افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو

نکات مهم در طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

نکات اضافی در طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند تا یخ در بهشت لیمویی بی‌نظیری داشته باشید:

  • شما می‌توانید به جای نعناع از عرق نعناع نیز برای تهیه یخ در بهشت لیمویی استفاده کنید.
  • برای غنی کردن طعم یخ در بهشت لیمویی می‌توانید از آب گازدار نیز استفاده نمایید. در صورت تمایل می‌توانید عرق نعناع و آب گازدار را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • شما می‌توانید انواع میوه‌های پرآب در تهیه یخ در بهشت لیمویی به کار برید. آلبالو، گیلاس، توت فرنگی، بلوبری، انگور، هندوانه و پرتقال از جمله میوه‌هایی هستند که شما می‌توانید برای تهیه نوشیدنی خوشمزه انتخاب کنید. انواع میوه منجمد را از افق کوروش بخرید؛ اینترنتی یا حضوری.
  • استفاده کمتر از یخ باعث رقیق شدن بافت یخ در بهشت شما خواهد شد.
  • بهتر است هنگام میکس کردن مواد، ابتدا دستگاه میکسر را روی دور کند و سپس روی دور تند قرار دهید.
  • برای بهبود ارزش غذایی یخ در بهشت می‌توانید از تخم شربتی یا خاکشیر نیز برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید برای خرید خاکشیر و تخم شربتی به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه‌های افق کوروش مراجعه نمایید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن یخ در بهشت لیمویی

آیا می‌توان یخ در بهشت را داخل فریزر قرار داد؟

یخ در بهشت باید بعد از تهیه بلافاصله و خنک سرو شود. قرار دادن آن در فریزر باعث می‌شود تا نوشیدنی شما کاملاً یخ زده و از بافت طبیعی خود خارج شود. در هر صورت اگر به هر دلیلی بلافاصله نمی‌توانید یخ در بهشت را سرو کنید، می‌توانید نوشیدنی خود را به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.

برای غلیظ شدن یخ در بهشت لیمویی چه باید کرد؟

استفاده بیشتر از یخ باعث می‌شود تا بافت نوشیدنی شما غلیظ‌‌تر شود. فراموش نکنید، یخ باید کاملا خرد و پوره شود.

چه مدت می‌توان یخ در بهشت لیمویی را در یخچال نگهداری کرد؟

همانطور که گفته شد این نوشیدنی را باید بلافاصله سرو کنید، اما اگر به هر دلیلی مقداری از آن باقی ماند، حدود یک هفته تا ۱۰ روز قابل نگهداری در یخچال است؛ اگرچه ممکن است بافت اولیه خود را نداشته باشد.

 

کالابرگ الکترونیک