۱۱ ایده عالی و آسان برای دکوراسیون شیک اتاق پذیرایی

۱۱ ایده عالی و آسان برای دکوراسیون شیک اتاق پذیرایی


16 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
دکوراسیون شیک اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی و دکوراسیون و چیدمان آن معمولا از جمله مهم‌ترین دغدغه‌ها به خصوص در منازل امروزی است که هال و اتاق پذیرایی از هم جدا نیستند و همه چیز جلوی چشم است. بهره‌گیری از کاغذ دیواری‌های شیک و مدرن و لوسترها و آباژور با سبک‌های مدرن می‌توانند بخشی از اکسسوری‌های یک اتاق پذیرایی دلپذیر باشند. کارشناسان سایت دکوراسیون به ما می‌گویند که چطور با ۱۰ ایده عالی و آسان دکوراسیون شیک اتاق پذیرایی داشته باشیم. در این مقاله با از بخش سبک زندگی در  مجله کوروش همراه ما باشید.

 

 

۱-طرح و رنگ کاغذ دیواری را با کوسن‌ها ست کنید

 

طرح و رنگ کاغذ دیواری را با کوسن‌ها ست کنید

 

دنبال کاغذ دیواری می‌گردید که هیچ‌وقت دمده و قدیمی نشود؟ برای این‌که خیلی سریع و بدون دردسر دکوراسیون شیک اتاق پذیرایی را تغییر بدهید و از طرفی مطمئن باشید که این تغییر تا سال‌ها قدیمی نمی‌شود بهترین ایده این است که طرح و رنگ کاغذ دیواری، کوسن‌ها و ترجیحا کلاهک آباژور را در نزدیک‌ترین طرح و هم رنگ انتخاب کنید. اگر بتوانید یک فرش شبیه به آن‌ها هم پیدا کنید که دیگر نور‌علی‌نور می‌شود. برای این منظور کاغذ دیواری‌هایی که رنگ‌های مشهور به «پاستلی» دارند و در سال‌های اخیر هم همواره ترند و محبوب بوده‌اند بهترین انتخاب هستند.

 

 

۲-چلچراغ بخرید

 

چلچراغ بخرید

 

لامپ و لوسترهای دیواری می‌توانند حس و حال دکوراسیون شیک اتاق پذیرایی را حسابی عوض کنند. لوسترهای آویزان از سقف یا همان «چلچراغ» هم حال و هوای را درام و هنری می‌کنند. برای انتخاب لوستر بهتر است سراغ لوسترهای بزرگ و حجیم بروید که هیچ وقت از مد نمی‌افتند.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید: نکات مهم در چیدمان مبلمان 

 

 

۳-کاناپه دو رنگ انتخاب کنید

 

اگر قصد ندارید مبل و کاناپه‌ها را عوض کنید، یک ایده ساده را انتخاب کنید. بهترین کار این است که برای کاناپه یک روکش دو رنگ با رنگ‌های نزدیک به هم و مکمل انتخاب کنید. منظورمان از روکش، کاور مبل نیست. پارچه رویه مبل را عوض کنید و به کاناپه‌های منزل حال و هوای تازه بدهید. سعی کنید این رنگ با رنگ کاغذ دیواری و کوسن‌ها هماهنگ کنید. برای مثال می‌توانید از یک پارچه خال خالی صورتی چرک را با یک پارچه طوسی راه‌راه برای پارچه رویه مبل انتخاب کنید و یک میز قهوه‌خوری هم جلو کاناپه بگذارید تا یک سبک کلاسیک به فضای اتاق پذیرایی ببخشید.

 

 

۴-دکوراسیون شیک اتاق پذیرایی را با قاب عکس تزیین کنید

 

دکوراسیون اتاق پذیرایی را با قاب عکس تزیین کنید

 

قاب‌ عکس‌های شاد روی دیوار اتاق پذیرایی به خوبی می‌نشینند. برای این کار قاب عکس‌های متفاوت با هم انتخاب کنید تا حال و هوایی متفاوت و صمیمی به اتاق پذیرایی منزل ببخشید.

 

 

۵-برای اتاق پذیرایی فرش تک ‌رنگ انتخاب کنید

 

فرش‌های تک رنگ یا  «مونوکروم» احساس آرامش بیشتری را منتقل می‌کنند. در حقیقت این فرش‌ها به خصوص در رنگ‌های روشن چون در طرح و رنگ تضاد زیادی با هم ندارند هم همیشه در بورس باقی می‌مانند و هم فضای دلنشین‌ و مدرن‌تری  به اتاق پذیرایی می‌بخشند. برای تنوع بیشتر فرشی را انتخاب کنید که تک رنگ و ساده باشد و در صورت امکان طرح ساده‌ و ظریفی داشته باشد و زیاد شلوغ نباشد. برای انتخاب این فرش‌ها، رنگ مبل را در نظر بگیرید و رنگ فرش را یک درجه تیره‌تر انتخاب کنید. اگر کف منزل کفپوش است سعی کنید بین رنگ فرش و رنگ کفپوش هم این هماهنگی رنگ‌ها را در نظر بگیرید تا میان فرش و کفپوش تمایز وجود داشته باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انواع تابلو

 

 

۶-از استیکرهای دیواری استفاده کنید

 

از استیکرهای دیواری استفاده کنید

 

استفاده از استیکرهای دیواری که اتفاقا طرز استفاده و نصب آسانی دارند در سال‌های اخیر طرفدارانی پیدا کرده است. اگر سبک مبلمان منزل‌تان مدرن است و به «توپوگرافی» علاقه دارید از این استیکرها برای تزیین اتاق پذیرایی و سایر نقاط منزل می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید از طرح‌های مختلف یا جملات و نقل‌قول‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید. اگر رنگ مبلمان‌تان روشن است این استیکرها بیشتر روی دیوار منزل می‌نشیند.

 

 

۷-اتاق پذیرایی تک رنگ با کاغذ دیواری‌های پر نقش و نگار یا دیوار آجری

 

اتاق پذیرایی تک رنگ با کاغذ دیواری‌های پر نقش و نگار یا دیوار آجری

 

دلتان می‌خواهد رنگ سفید اتاق پذیرایی منزل‌تان را کمی دراماتیک‌تر و هنری‌تر کنید؟ بهترین ایده انتخاب یک کاغذ دیواری طرح‌دار و شلوغ و البته هماهنگ با مبلمان منزل است. از سوی دیگر در سال‌های آخر استفاده از آجر برای تمام یا بخشی از دیوار سالن نشیمن بسیار محبوب شده است. برای این‌که کارتان آسان شود از کاغذ دیواری‌های جدید که به راحتی با چسب به دیوار می‌چسبند استفاده کنید. لازم نیست تمام دیوار را آجر یا کاغذ دیواری کنید می‌توانید فقط برای یک یا دو دیوار از این طرح‌ها استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ترندهای رنگ کابینت

 

 

۸-یک اتاق پذیرایی با رنگ‌های مکمل

 

دکوراسیون منزل

 

با رنگ‌ها بازی کنید. مثلا از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. برای مثال خاکستری و زرد رنگ‌های مکمل هم هستند. مثلا اگر رنگ دیوارها خاکستری است (کاغذ دیواری یا رنگ فرقی نمی‌کند) شومینه را زرد رنگ کنید و مبلمان و سایر اکسسوری‌ها را با این دو رنگ ست و هماهنگ کنید. حتی می‌توانید از ترکیب خاکستری و مشکی یا آبی پر‌رنگ و آجر قرمز برای شومینه استفاده کنید.

 

 

۹-از حروف دکوری بزرگ استفاده کنید

 

طراحی اتاق پذیرایی

 

با استفاده از حروف بزرگ تزیینی که به دیوار می‌چسبند می‌توانید یک فضای شخصی به اتاق پذیرایی منزل‌تان ببخشید. آویزان کردن اکسسوری‌های هنری از در و دیوار خانه این طراحی را کامل‌تر می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: عجیب ‌ترین خانه ‌های دنیا

 

 

۱۰-از رنگ آبی یکدست استفاده کنید

 

رنگ‌های دراماتیک را می‌پسندید؟ از رنگ‌های ساده و یکدست برای رنگ دیوار اتاق پذیرایی استفاده کنید. برای مثال رنگ آبی پر‌رنگ یک‌دست یا سبز پر‌رنگ و حتی نارنجی چرک، قرمز و زرد خردلی انتخاب‌های خوبی برای دکوراسیون شیک اتاق پذیرایی هستند.

 

 

۱۱- از اشیا آرامش بخش در خانه استفاده کنید

 

طراحی دکوراسیون داخلی

 

لوازمی که از اشیا طبیعی مانند چوب ساخته شده باشند یا دکوراسیون و تابلو هایی که حس آرامش را به افراد منتقل می کنند برای تزئئین اتاق پذیرایی مناسب هستند. باید توجه داشته باشید هدف از پذیرایی ایجاد آرامش در میهمان است بنابراین اینکه اتاق پذیرایی خود را به طرز آرامش بخشی دکوراسیون‌بندی کنید بسیار اهمیت دارد.

 

منبع: Ideal Home

 

کالابرگ الکترونیک