طرز تهیه معجون علی بابا مقوی به روش اصلی

طرز تهیه معجون علی بابا مقوی به روش اصلی


14 تیر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه معجون علی بابا

معجون یک نوشیدنی فوق العاده مقوی و پرکالری است که معمولاً از ترکیب مواد مختلفی مثل شیر، بستنی، خرما، موز انواع مغزها تهیه می شود. این نوشیدنی مثل یک بمب انرژی کالری زیادی دارد و برای افرادی که به دنبال راهی برای چاقی و یا تأمین انرژی از دست رفته هستند، انتخاب بی نظیری محسوب می شود. معجون علی بابا یکی از معروف ترین معجون های ویتامینه تهران است که طعم بی نظیر آن در کنار نحوه سرو کردن این معجون ها موجب شده تا طرفداران زیادی عاشق خرید معجون های این فروشگاه باشند. در این مقاله از مجله کوروش می توانید طرز تهیه معجون علی بابا را به همراه همه فوت و فن های آن یاد بگیرید.

 

 

چرا معجون علی بابا تا این حد محبوب است؟

 

چرا معجون علی بابا تا این حد محبوب است؟

 

معجون علی بابا یکی از قدیمی ترین مغازه های معجون و ویتامینه در تهران است. تقریباً در سال ۱۳۶۳ بود که آقای رئوف فروشگاهی را برای ارائه انواع معجون ویژه تأسیس کرد. پس از آن مدیریت فروشگاه به فردی به نام آقای امینی واگذار شد. پسران او نیز دنبال رو کار پدر شدند. امروز این فروشگاه به دست برادران امینی اداره می شود. هنوز هم یکی از بهترین مغازه های فروش معجون های مخصوص در پایتخت محسوب می شود.

معجون های علی بابا ترکیباتی خوشمزه ای از مزه های مختلف و مغزها هستند که طعم لذیذی دارند. در کنار مزه فوق العاده خوشمزه این معجون، نحوه سرو کردن آن نیز بسیار متفاوت است. از همین رو این معجون ها محبوبیت زیادی در بین مردم دارند و در دنیا نیز شناخته شده هستند. یکی از جذاب ترین نکته هایی که در مورد معجون علی بابا وجود دارد، نحوه سرو معجون ها است. اگر تا به حال به علی بابا سر شده باشید یا فیلم معجون علی بابا را در اینترنت مشاهده کرده باشید، اجرای حرکات آکروباتیک برای سرو کردن معجون ها را نیز دیده اید. انتقال معجون از فاصله دور به داخل لیوان های کوچک و سپس سر و ته کردن لیوان.

 

معجون علی بابا

 

جالب است که معجون بعد از برعکس شدن نمی ریزد. این کارها موجب شده تا علاقه مردم به خرید از معجون علی بابا بیشتر شود. هر ساله توریست های زیادی برای چشیدن مزه بی نظیر این معجون و همچنین تماشای این حرکات نمایشی به فروشگاه علی بابا می آیند. البته چند وقتی است که دیگر کلمه معجون از روی تابلوی علی بابا و دیگر فروشگاه ها پاک شده است. امروز این نوشیدنی با نام ویتامینه علی بابا شناخته می شود.

وجود زرده تخم مرغ خام در ویتامینه های علی بابا یکی از مهم ترین علت های کش دار شدن و نریختن معجون از ظرف است. اما اگر قصد درست کردن ویتامینه در خانه را دارید، نیازی به اضافه کردن زرده تخم مرغ خام نیست. امروزه در منو ویتامینه علی بابا انواع معجون و نوشیدنی های جذاب به فروش می رسد. اما هنوز هم معجون علی بابا محبوب ترین نوشیدنی این مغازه محسوب می شود. روش درست کردن معجون علی بابا چندان کار ساختی نیست تنها باید مواد لازم را با هم ترکیب کنید و یک ترکیب شگفت انگیز ایجاد کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای خرمالو خوشمزه و براق به 3 روش ساده بدون شکرک

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه انواع بستنی زمستانی و تابستانی در خانه «

 

 

طرز تهیه معجون علی بابا

 

طرز تهیه معجون علی بابا

 

زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

زمان انتظار برای سرو: ۱ ساعت

 

 

مواد لازم برای طرز تهیه معجون ویتامینه (برای ۴ نفر)

 

شیر: نیم لیتر

بستنی زعفرانی: ۲۰۰ گرم

بستنی وانیلی: ۲۰۰ گرم

خرما: ۵ عدد

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

پودر دارچین: ۱ قاشق غذاخوری

موز: ۲ عدد

شیره انجیر: ۱ قاشق غذاخوری

تخفیفات لبنیات افق کوروش

پودر نارگیل: ۲ قاشق غذاخوری

مغز گردو: ۲ قاشق غذاخوری

کنجد: ۲ قاشق غذاخوری

مغز پسته خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

مغز فندق خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

مغز بادام خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

خامه ساده: ۲ قاشق غذاخوری

کمپوت آناناس: به مقدار لازم برای تزئین

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

 

طرز تهیه

مرحله اول، آماده کردن خرما برای تهیه معجون

 

آماده کردن خرما برای تهیه معجون

 

در اولین مرحله از طرز تهیه معجون ویتامینه علی بابا باید پوست و هسته خرماها را جدا کنید. برای این کار می توانید خرماها را برای چند دقیقه در آب ولرم قرار دهید. سپس راحت تر می توانید پوست آن ها را جدا نمایید. بعد از اینکه پوست و هسته خرماها را جدا کردید، آن ها را در میکسر یا مخلوط کن بریزید. حالا شیر را به خرماها اضافه کنید و مقداری شیر سرد و خرما را خوب با هم ترکیب کنید. در این مرحله خرما باید به طور کامل در شیر حل شود. اگر به خرما دسترسی ندارید و یا دوست دارید ویتامینه تان را سریع تر آماده کنید، می توانید به جای ۵ عدد خرما، از ۲ قاشق غذاخوری شیره خرمای اصل استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی بدون دستگاه «

 

 

مرحله دوم، ترکیب کردن مواد معجون

 

ترکیب کردن مواد معجون

 

بعد از میکس کردن خرماها با شیر، در این مرحله از طرز تهیه معجون علی بابا باید همه مواد را با هم ترکیب کنید. برای این کار باقیمانده شیر سرد، بستنی وانیلی و زعفرانی، دارچین، موز، شیره انگور، پودر نارگیل، مغزها، کنجد، گلاب و خامه را در میکسر بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا کاملاً یک دست شوند.

 

 

مرحله سوم، سرو کردن معجون علی بابا

 

سرو کردن معجون علی بابا

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه معجون علی بابا بعد از میکس کردن مواد باید معجون را داخل لیوان های مورد نظر بریزید. برای تزئین روی معجون می توانید مقداری خامه فرم گرفته یا زده شده روی آن بریزید. سپس موزهای برش خورده و مقداری کمپوت آناناس خرد شده را روی آن بریزید. قرار دادن چند عدد مغز بادام، گردو پسته در کنار پودر نارگیل و کنجد نیز ایده فوق العاده ای برای تزئین معجون است. بعد از اینکه معجون شما آماده شد، بهتر است آن را برای مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب سفت شود و خودش را بگیرد. سپس آن را میل کنید و از طعم لذیذ این معجون ویتامینه مقوی و خوشمزه لذت ببرید.

حتما بخوانید  ادویه مخصوص آش رشته چیست | بهترین ترکیب ادویه برای عطر و طعم آش

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه معجون شیر پسته «

 

 

فوت و فن های طرز تهیه معجون علی بابا

 

فوت و فن های طرز تهیه معجون علی بابا

 

  • در طرز تهیه معجون تقویتی علی بابا می توانید از شیر یخ زده استفاده کنید. این کار موجب می شود تا معجون شما بافت خنک و بستنی مانندی پیدا کند.
  • در طرز تهیه معجون ویتامینه می توانید برای خوشمزه شدن معجون می توانید مقداری کمپوت آناناس خرد شده نیز به آن اضافه کنید.
  • برای درست کردن معجون چاقی علی بابا حتماً از موزهای سالم و بدون لک استفاده کنید. این کار از بد رنگ شدن معجون جلوگیری می کند.
  • در طرز تهیه معجون های علی بابا سعی کنید از بستنی سفت و یخ شده استفاده کنید.
  • در طرز تهیه معجون ویتامینه می توانید مقدار شیر را با توجه به سلیقه خودتان کم یا زیاد کنید. طبعاً هر چقدر مقدار شیر کمتر باشد معجون غلیظ تر خواهد.
  • برای درست کردن معجون مقوی علی بابا می توانید به جای میکس کردن خرما از ۲ قاشق شیره خرما نیز استفاده کنید.
  • شیرینی این معجون از طریق خرماهای میکس شده، موز، عسل و شیره انجیر تأمین می شود. بنابراین از اضافه کردن شکر به این معجون اجتناب کنید.
  • برای درست کردن معجون مقوی علی بابا می توانید از بستنی سنتی استفاده کنید. این کار موجب خوشمزه تر شدن معجون ویتامینه می شود.
  • اگر از عطر دارچین یا گلاب در معجون خوشتان نمی آید، می توانید معجون ویتامینه علی بابا را بدون گلاب و دارچین نیز تهیه کنید. ولی اضافه کردن گلاب و دارچین عطر بهتری به معجون شما می بخشد.
  • برای غلیظ شدن معجون ویتامینه علی بابا می توانید موزها را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً یخ بزنند. سپس این موزها را میکس کنید و در معجون استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که این معجون ویتامینه کالری زیادی دارد و بسیار قوی است، بنابراین از خوردن بیش از اندازه آن اجتناب کنید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

گاهی اوقات بعد از صرف انرژی زیاد و پشت سر گذاشتن یک روز سخت، هیچ چیزی مثل یک لیوان معجون پر انرژی و مقوی حالتان را سر جا نمی آورد. برای خوردن یک معجون خوشمزه حتماً نباید آن را از فروشگاه خریداری کنید. خودتان می توانید این معجون را با هر طعم و مزه ای که دوست دارید در کمتر از ۱۵ دقیقه در خانه درست کنید. پیشنهاد می کنیم حتماً این معجون را درست کنید و از مزه دلپذیر آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

 

کالابرگ الکترونیک