طرز تهیه ۳۰ مدل بستنی به روش بازاری با ثعلب و بدون ثعلب

طرز تهیه ۳۰ مدل بستنی به روش بازاری با ثعلب و بدون ثعلب


12 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 36 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 30 نوع بستنی ? به روش بازاری با ثعلب و بدون ثعلب در خانه
فهرست محتوا پنهان

بستنی یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین انواع دسر در دنیا است که با طعم‌های مختلف و رنگ‌ها و شکل‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود. هر چند که بیشتر افراد بستنی را به صورت آماده از فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند، اما باید بدانید که طرز تهیه انواع بستنی بسیار راحت است و شما می‌توانید به راحتی انواع بستنی خوشمزه را در خانه آماده کنید. اما دستور تهیه انواع بستنی سنتی و بستنی طعم‌دار خانگی چگونه است؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع بستنی با ثعلب و بدون ثعلب و بستنی‌های یخی و میوه‌ای آشنا شوید. ابتدا در مورد تاریخچه بستنی در ایران و جهان صحبت می‌کنیم و در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع بستنی‌ پاسخ خواهیم داد.

 

تاریخچه پر فراز و نشیب بستنی

 

تاریخچه بستنی

 

هزار سال پیش، «مارکو پولو»، جهانگرد مشهور ایتالیایی از سفرش به خاور دور دستور طرز تهیه نوعی نوشیدنی را آورده بود که همان «شربت» امروزی بوده است. به عقیده مورخان در‌واقع همین شربت بود که در قرن شانزدهم میلادی سرانجام تبدیل به بستنی شد.

با این‌همه به نظر می‌رسد انگلیسی‌ها قبل از ایتالیایی‌ها یا شاید هم همزمان با آن‌ها بستنی را کشف کرده‌اند، اگر چه در قرن ۱۷ میلادی بستنی رسما به عنوان یک دسر جدید در انگلیس رواج پیدا کرد.

از سوی دیگر فرانسوی‌ها در اواسط قرن ۱۶ میلادی از طریق «کاترین مدیچی»، همسر ایتالیایی پادشاه «هنری دوم» با دسرهای یخ‌زده آشنا شدند. تا قرن ۱۷ میلادی دسری به نام بستنی که به همان صورت بستنی یخی بود در دسترس مردم عادی فرانسه نبود تا این‌که در سال ۱۶۶۰ میلادی اتفاقی بزرگ در یکی از کافه‌های فرانسه افتاد که به جرات می‌توان گفت انقلابی در تاریخ ساخت بستنی بود.

در آن سال فردی ایتالیایی با اصالت سیسیلی به نام «پروکوپیو» در کافه Procope با خامه، تخم مرغ، شیر و کره یک دسر لذیذ درست کرد و به مشتریان داد. با این همه حقیقت این است که هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی برای نخستین بار خوراکی به نام بستنی را کشف کرده است.

تا آن‌جا که در اسناد تاریخی آمده «اسکندر مقدونی» ۴ قرن پیش از میلاد مسیح، برف را با عسل و شهد مخلوط می‌کرده و عاشق طعم به اصطلاح نخستین «بستنی یخی» تاریخ بشر بوده است. با وجود این اسناد در برخی کتب تاریخی هم آمده است که حضرت سلیمان در فصل تابستان و درو محصولات مزارع عاشق خوردن نوشیدنی‌های یخ زده بوده است.

این در حالی است که «نرون کلودیو سزار»، امیراطور رم باستان هم ۶۲ سال پیش از میلاد مسیح ورزشکاران دونده را به نوک قله یخ‌زده کوه‌ها می‌فرستاد تا برایش یخ و برف بیاورند و آشپزان دربار با پوره انواع میوه و عسل برایش یک معجون یخی لذیذ و گوارا بسازند.

 

تاریخچه بستنی در ایران و جهان

 

چینی‌ها هم ۴ هزار سال پیش یک نوع دسر یخی درست می‌کردند که در واقع نوعی بستنی بود. آن‌ها در دیواره لیوانی که شربت در آن بود یخ و سنگ نمک می‌مالیدند تا شربت حالت یخ‌زده پیدا کند. یک بستنی چینی دیگر با مخلوطی از شیر، برنج، زردچوبه در داخل برف درست می‌شد که به نظر می‌رسد به بستنی امروزی شباهت بیشتری داشت و نوعی شیر برنج یخ‌زده بود.

از سوی دیگر بر اساس اسناد و شواهد، اولین بستنی‌ها در ایران باستان، حدود ۲۵۰۰ سال پیش درست شدند. در آن زمان، همه بستنی‌ها بر پایه آب شیرین شده‌ای ساخته می‌شدند که یخ زده بود. یخ‌ها به قطعات کوچک، خرد و سپس با انواع مختلف مواد افزودنی و میوه‌ها تزیین می‌شدند.

این سنت تولید بستنی به آرامی به امپراتوری‌های یونان و روم رسید. جایی که بستنی‌ها مورد استقبال قرار گرفتند و توسط اشراف و سلاطین رومی که پول کافی برای تأمین هزینه‌های تولید این دسر گران را داشتند، آزادانه مورد استفاده قرار گرفت. پس از سقوط امپراتوری رم باستان، حمل و نقل سازمان یافته یخ از کوه‌ها به شهرها متوقف و بستنی گران‌تر از قبل هم شد.

هزار سال پس از سقوط امپراطوری رم، اما روال اندکی تغییر کرد و پس از شروع اروپا برای خروج از «عصر تاریک»، تولید بستنی دوباره در ایتالیای عصر رنسانس رونق پیدا کرد.

 

راه یافتن بستنی به اروپا

 

راه یافتن بستنی به اروپا 

 

در طول قرن ۱۳ و ۱۴ میلادی، کشور ایتالیا مرکز تجارت با خاورمیانه و آسیا بود. دسترسی آنها به دستورالعمل‌های جدید و ابتکاری بستنی باعث شد این خوراکی تابستانی به آرامی در کل اروپا گسترش یابد. البته گسترش بستنی کار آسانی نبود و این اتفاق تنها پس از رفتن «کاترین دی مدیچی»، نجیب زاده ایتالیایی به فرانسه برای ازدواج با «دوک دو اورلئان» (پادشاه آینده فرانسه) در سال ۱۵۳۳ رخ داد. در آنجا اشراف قاره اروپا با شگفتی‌های شرق مواجه شدند که یکی از آن ها دسری به نام بستنی بود.

با تسلط به تولید بستنی، نوآوران، تکنسین‌ها و آشپزها همه تلاش خود را برای توسعه محبوبیت بستنی و در دسترس بودن آن در سراسر جهان به کار بستند. فروشندگان خیابانی آمریکای شمالی هم فروش بستنی را تنها چند دهه پس از فرانسه و انگلیس آغاز کردند.

 

تسهیل در شیوه ساخت بستنی

 

تسهیل در شیوه ساخت بستنی

 

این مشکل در سال ۱۹۲۶ حل و رفع شد، زمانی که بالاخره سرمای مداوم با فریزرهای برقی حاصل شد. این اختراع و پیشرفت بشری، تولیدکنندگان صنعتی را قادر ساخت تولید مقادیر بسیار زیادی از این ماده یخ‌زده را آغاز کنند. در نتیجه باعث کاهش قیمت بستنی‌ها در سطح قابل قبول برای همه می‌شد.

محبوبیت زیاد بستنی در ایالات متحده (به ویژه در دهه ۱۹۳۰) تا آغاز جنگ جهانی دوم به اروپا منتقل نشد. پس از جنگ جهانی دوم، صنعت بستنی‌سازی گسترده‌تر شد. بنابراین ایجاد طعم‌های متنوع و بسیار زیاد بستنی، مواد مصنوعی و قیمت قابل دسترسی را امکان‌پذیر کرد. امروزه صنعت بستنی سالانه ده‌ها میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند و ایالات متحده بزرگ‌ترین مصرف کننده این خوراکی خارق‌العاده تابستانی در دنیا است.

 

چطور پای بستنی به آمریکا باز شد؟

 

نخستین تبلیغات بستنی در قرن ۱۸ میلادی در روزنامه شهر نیویورک به چاپ رسید یعنی زمانی که شیرینی‌فروشی به نام «فیلیپ لنزی» به نیویورکی‌ها این مژده را داد که بستنی تقریبا هر روز در دسترس است. اسناد تاریخی حاکی از آن است که رییس جمهور آمریکا، جورج واشنگتن در تابستان سال ۱۷۹۰ مبلغی حدود ۲۰۰ دلار برای خریدن بستنی هزینه کرده است. بعد از مرگ رییس جمهور دو ظرف بستنی هم در دفتر کارش پیدا کردند. اما نخستین کارخانه صنعتی بستنی‌سازی جهان در سال ۱۸۵۱در مریلند، کار خود را آغاز کرد.

با این‌همه تا ۱۸۰۰، بستنی همچنان یک دسر نادر و عجیب و غریب بود که عمدتا قشر نخبه جامعه آن را می‌شناختند و می‌خریدند. در حدود سال ۱۸۰۰ تولید بستنی در آمریکا تبدیل به یک صنعت شد. همانند دیگر صنایع آمریکایی، تولید بستنی به دلیل نوآوری های تکنولوژیکی، از جمله اسب بخار، دستگاه هموژنیزه، برق و موتور، ماشین‌آلات بسته‌بندی، و فرآیندهای انجماد جدید و تجهیزات به سرعت به پیشرفت چشمگیری دست پیدا کرد.

علاوه بر این، وسایل نقلیه موتوری به طور چشمگیری چرخه صنعت را تغییر دادند و متحول کردند و حالا روزانه ۱.۶ میلیارد بشکه بستنی در آمریکا تولید می‌شود.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

بستنی چه زمانی به ایران آمد؛ بستنی بخور و سراغ شاه برو!

 

بستنی چه زمانی به ایران آمد؛ بستنی بخور و سراغ شاه برو!

 

حالا دیگر بستنی‌ها انواع مختلفی دارند از بستنی‌های یخی یا آلاسکا گرفته تا بستنی میوه‌ای، بستنی ایتالیایی، بستنی زغالی، انواع آیس‌پک و میلک شیک و البته بستنی‌های سنتی در کشورهای مختلف. بستنی در قرن ۱۹ میلادی به ایران آمد یعنی در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه.

در اسناد تاریخی آمده که «میرزا رضا کرمانی«، قاتل ناصرالدین شاه، در روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۲۷۵ شمسی قبل از این‌که برای ترور او وارد حرم حضرت عبدالعظیم شود از دکان بستنی فروشی مشهور «ممد ریش» بستنی خریده و خورده و سپس عازم ماموریت خود شده است.

نسل اول بستنی در ایران «بستنی زعفرانی» بود که در یک بشکه دوجداره درست می‌شد. در جداره داخلی بشکه شیر، خامه، شکر، ثعلب و زعفران می‌ریختند و در جداره خارجی آن یخ و نمک که مواد جداره داخلی به این ترتیب با تکان دادن‌های شدید و مداوم یخ بزند.

اما نخستین بار پای بستنی را ناصرالدین شاه به ایران باز کرد. زمانی که برای سفر به فرانسه رفته بود در منطقه ییلاقی «پلومبیر» بستنی خورد و عاشقش شد. حالا هم بستنی به همین نام «پلومبیر» یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بستنی‌های دنیاست. اکبر مشتی و ممد ریش مشهورترین و نخستین بستنی فروش‌های ایران بودند.

 

بستنی های اشرافی و گران در دنیا

 

همان طور که گفتیم، بستنی‌ها از همان ابتدای ساخت، مخصوص طبقه اشراف و بالادست جامعه بودند. ولی به مرور توانستند به دست مردم عادی هم برسند. امروز هم می‌توانید بستنی‌هایی را که بسیار گران هستند، در جای جای دنیا پیدا کنید. معمولا روی این بستنی‌ها یک روکش طلا کشیده یا در طرز تهیه آن ها از مواد کمیابی مثل الماس استفاده شده است.

شاید جالب باشد بدانید که در شهر نیویورک رستوران «سرندپیتی ۳» برای پنجاهمین سالگرد تاسیس خود، یک بستنی از جنس طلا سرو کرد که قیمت ۱۰۰۰ دلاری داشت. می‌توانید نام این بستنی را در کتاب رکوردهای گینس هم پیدا کنید.

در تهیه این بستنی از خاویار اعلا، ترافل‌های شکلاتی، وانیل مخصوص جزایر تاهیتی و بستنی پوشیده شده با ورقه‌های طلای ۲۳ عیار استفاده شده بود. برای خواندن جزییات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله گران‌ترین بستنی‌های دنیا را مطالعه کنید.

 

طرز تهیه بستنی با ثعلب یا بدون ثعلب؛ کدام بهتر است؟

 

بستنی با ثعلب یا بدون ثعلب؛

 

شاید هنوز هم خیلی‌ها خبر نداشته باشند، ولی چند سالی است که استفاده از ثعلب برای واحدهای بزرگ تولید بستنی، ممنوع شده است. ثعلب همان چیزی است که باعث قوام و کش آمدن بستنی می‌شود. از قدیم از این ماده در تولید بستنی استفاده می‌شد، ولی حالا این ماده در کارخانه‌ها، باید با قوام دهنده‌های دیگر جایگزین شود. البته طبق نظر اداره بهداشت، حدود ۴۰ گرم ثعلب در ۱۰ کیلوگرم بستنی تولید شده در کارخانجات مجاز است و مانعی ندارد.

بد نیست بدانید که در تهیه بستنی‌، اگر میزان ثعلب کم باشد، حالت خشک پیدا می‌کند و کش نمی‌آید. اما معمولا در بستنی‌های خانگی، از زرده تخم مرغ یا سفیده آن، به جای ثعلب استفاده می‌شود.

 

طرز تهیه انواع بستنی خوشمزه خانگی

 

طرز تهیه انواع بستنی خوشمزه خانگی

 

با شروع شدن گرمای تابستان هیچ چیزی به اندازه خوردن کمی بستنی نمی‌تواند حالتان را خوب کند. آشنایی با دستور تهیه انواع بستنی سنتی و طعم‌دار خانگی به شما کمک می‌کند تا خودتان در خانه یک بستنی باکیفیت با هر طعم و مزه‌ای که دوست دارید آماده کنید.

قطعاً مواد لازم و طرز تهیه بستنی وانیلی ساده با طرز تهیه بستنی سنتی و خامه‌ای متفاوت است. اما زمانی که شیوه درست کردن بستنی را یاد بگیرید، می‌توانید به راحتی آن را به هر طعمی که دوست دارید تهیه کنید.

اگر به دنبال طرز تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب هستید و یا دوست دارید طریقه درست کردن بستنی بسیار ساده بدون خامه و تخم مرغ را یاد بگیرید و بدانید چگونه می‌توان یک بستنی میوه‌ای آماده کرد، پس بهتر است همین حالا دست به کار شوید. در ادامه این بخش می‌توانید با طرز تهیه انواع بستنی خانگی با طعم‌ها و مزه‌های مختلف آشنا شوید.

 

۱- بستنی توت فرنگی سنتی

 

بستنی توت فرنگی سنتی

 

«بستنی توت فرنگی» یکی از انواع بستنی‌های پرطرفدار خانگی است که شما می‌توانید آن را بدون دستگاه بستنی‌ساز نیز آماده کنید. فرمول درست کردن بستنی خانگی یک فرمول ساده است و بسیار سریع آماده می‌شود. ابتدا توت فرنگی‌ها را تمیز بشورید و ساقه و برگ را جدا کنید. توت فرنگی‌ها را به همراه نصف شکر در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و خوب پوره کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه رول مرغ پنیری به 2 روش در فر و بدون فر

نیمی دیگر از شکر را با ثعلب مخلوط کنید. شیر و خامه را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا ولرم شود، اما نجوشد. سپس خامه و شیر را از روی گاز بردارید و ترکیب شکر و ثعلب را در چند مرحله به آن اضافه کنید و حین اضافه کردن مرتب هم بزنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه بستنی توت فرنگی سنتی در خانه آن هم بدون دستگاه بستنی ساز می‌توانید به مقاله طرز تهیه بستنی توت فرنگی مراجعه کنید.

 

۲- بستنی قهوه

 

بستنی قهوه خانگی

 

اگر به دنبال طرز تهیه انواع بستنی کافی شاپی هستید، قطعاً «بستنی قهوه» می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. شما می‌توانید این بستنی خانگی خوشمزه را بدون ثعلب و دستگاه بستنی‌ساز درست کنید. در طرز تهیه بستنی خانگی قهوه ساده بدون ثعلب و دستگاه ابتدا باید خامه را با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا سفت شود.

لازم نیست خامه فرم بگیرد و همین که سفت شود کافی است. سپس در یک کاسه پودر قهوه و آب را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. در مرحله بعد شیرعسلی را به خامه سفت شده اضافه کنید و مرتب به صورت دورانی با لیسک هم بزنید. برای خواندن ادامه طریقه درست کردن بستنی خانگی خوشمزه با طعم قهوه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی قهوه خانگی کلیک کنید.

 

۳- بستنی پسته‌ای

 

بستنی پسته‌ای خانگی

 

تهیه انواع بستنی در خانه، برخلاف ظاهر آن، بسیار آسان است و نیاز به صرف وقت زیاد و مواد گرانقیمت و غیر قابل دسترسی ندارد. در ضمن می‌توانید بنا به سلیقه خودتان، طعم و ظاهر آن را هم انتخاب کنید. یکی از محبوب‌ترین بستنی‌ها، «بستنی پسته‌ای» است که طرفداران زیادی دارد.

برای درست کردن بستنی پسته‌ای همانند طرز تهیه انواع بستنی باید از ترکیب شیر و خامه استفاده کنید. شما می‌توانید این بستنی را بدون ثعلب و تجهیزات خاصی نیز آماده کنید. برای خواندن طریقه درست کردن بستنی پسته‌ای خانگی خوشمزه به ۲ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه بستنی پسته‌ای مراجعه کنید.

 

۴- بستنی زعفرانی

 

بستنی زعفرانی خانگی

 

طرز تهیه انواع بستنی خانگی هم ساده است و هم یک کار جالب و هیجان‌انگیز که بچه‌ها هم دوستش دارند. دستور بستنی سنتی در خانه هم با ثعلب و هم بدون ثعلب در اغلب کتاب‌های آشپزی آورده شده است و نیاز به دستگاه بستنی‌سازی هم ندارد.

در طرز تهیه انواع بستنی زعفرانی سنتی، سعی کنید از شیر پرچرب استفاده کنید. در این صورت بستنی شما کشدارتر می‌شود. استفاده از شیر کم‌چرب و معمولی باعث می‌شود بستنی شما بافت یخی بگیرد.

توجه داشته باشید که خامه‌ای را که در طرز تهیه بستنی زعفرانی سنتی استفاده می‌کنید، باید بالای ۳۵ درصد چربی داشته باشد. در این صورت تکه‌های خامه در داخل بستنی یخ نمی‌زند. برای خواندن طریقه درست کردن بستنی زعفرانی به روش اکبر مشتی و با طعم فوق‌العاده لذیذ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی زعفرانی کلیک کنید.

 

۵- ماست بستنی

 

ماست بستنی خانگی

 

«ماست بستنی» یکی دیگر از انواع بستنی‌های پرطرفدار خانگی است که طریقه درست کردن آن شباهت زیادی به طرز تهیه انواع بستنی خانگی دارد. در طرز تهیه ماست بستنی می‌توانید از انواع ماست‌های ساده یا ماست یونانی و پروبیوتیک هم استفاده کنید. با وجود این که ماست کم‌چرب سالم‌تر به نظر می‌رسد، ولی بهتر است از ماست پرچرب در طرز تهیه ماست بستنی استفاده کنید.

پیش از هر چیز، در اولین مرحله از طرز تهیه ماست بستنی، ماست را در یک کیسه پارچه‌ای بریزید و آویزان کنید تا آب آن خارج شود. یک شب تا صبح یا حداقل ۸ ساعت ماست را کیسه کنید تا چکیده شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه ماست بستنی با ۳ طعم مختلف و به روشی ساده و خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه ماست بستنی مراجعه کنید.

 

۶- بستنی نعنایی

 

بستنی نعنایی خانگی

 

برای کسانی که عاشق طعم و عطر نعنا هستند، «بستنی نعنایی» یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خنک شدن در روزهای گرم تابستانی است. این بستنی پرطرفدار، در کل دنیا محبوب است و مشتریان زیادی هم دارد.

در اولین مرحله از طرز تهیه انواع بستنی نعنایی خانگی باید نعناها را پاک کنید و برگ‌های تازه و جوان آن را بشویید. اجازه دهید برگ‌های نعنا کاملاً خشک شوند. در یک ظرف مناسب، برگ‌های آب کشیده نعنا را با نصف خامه (۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی) به همراه شیر بریزید و روی حرارت قرار دهید.

بعد از گرم شدن و ایجاد حباب در کنار ظرف، شعله گاز را خاموش کنید و ظرف را از روی شعله بردارید. برای خواندن ادامه طریقه درست کردن بستنی نعنایی خانگی با تکه‌های شکلات به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی نعنایی کلیک کنید.

 

۷- بستنی موزی

 

بستنی موزی خانگی

 

«بستنی موزی» یکی از پرطرفدارترین بستنی‌های خوشمزه خانگی است که با مواد ساده و راحتی درست می‌شود. در ضمن برای تهیه این نوع بستنی هم به صرف زمان زیادی نیاز ندارید. اگر به دنبال طرز تهیه انواع مختلف بستنی تابستانی راحت و سریع هستید، پس بهتر است طرز تهیه انواع بستنی موزی را امتحان کنید.

در اولین مرحله از درست کردن بستنی موزی باید یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید. شیر را در قابلمه بریزید و شکر و نشاسته را به آن اضافه کنید. شروع به هم زدن مواد کنید تا یکدست و مخلوط شوند.

مواد بستنی را تا جایی به هم بزنید که مخلوط کمی غلیظ شود. سپس وانیل را به آن اضافه کنید و به مدت حدود ۲ دقیقه دوباره به هم بزنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه بستنی موزی خانگی به ۴ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه بستنی موزی مراجعه کنید.

 

۸- طرز تهیه بستنی وانیلی

 

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی

 

«بستنی وانیلی» یکی از ساده‌ترین و البته پرطرفدارترین انواع بستنی خیلی ساده خانگی است که کمتر کسی دست رد به سینه آن می‌زند. اگر به دنبال مواد لازم و طرز تهیه بستنی وانیلی ساده هستید و دوست دارید در عرض چند دقیقه و بدون دستگاه بستنی‌ساز در خانه یک بستنی خیلی ساده و خوشمزه آماده کنید، بهتر است این رسپی را امتحان کنید.

به طور معمول طرز تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب هم امکان‌پذیر است، اما اگر از ثعلب استفاده کنید بافت بستنی قوام بهتری پیدا می‌کند. در طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب ابتدا باید شیر، شکر، خامه و ثعلب را در یک قابلمه بریزید و روی شعله متوسط گاز به دمای جوش برسانید.

وقتی این مخلوط به جوش آمد وانیل شکری را اضافه کنید. حالا حرارت را کم کنید و آن‌قدر روی شعله ملایم گاز هم بزنید تا غلیظ شود. مدت زمان هم زدن مداوم این مایه ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. برای خواندن ادامه طرز تهیه بستنی وانیلی خوشمزه خانگی به ۲ روش با ثعلب و بدون ثعلب می‌توانید به مقاله طرز تهیه بستنی وانیلی مراجعه کنید.

 

۹- بستنی جلاتو

 

بستنی جلاتو خانگی

 

خیلی‌ها طعم «بستنی جلاتو» را چشیده‌اند بدون این که بدانند این نوع بستنی دقیقاً چه تفاوتی با بستنی‌های دیگر دارد. جلاتو در اصل از واژه «جلاتوس» گرفته شده که به معنای یخ و سرد است. «جلاتو» در زبان ایتالیایی به معنی بستنی است و در انواع مختلفی درست می‌شود. معمولاً بستنی جلاتو را به نام «بستنی ایتالیایی» هم می‌شناسند.

تفاوت عمده جلاتو با ice cream در اصل در میزان چربی‌ است که در آن وجود دارد. جلاتو چربی کمتری دارد. هر چند در طرز تهیه بستنی جلاتو هم از شیر پرچرب استفاده می‌شود. در حالی که چربی ice cream بیش از ۱۲ درصد است، این میزان برای جلاتو به ۷ تا نهایت ۱۰ درصد می‌رسد.

در دستور تهیه بستنی جلاتو می‌توانید از انواع میوه‌هایی که در دسترس دارید، استفاده کنید. کافی است اندازه مورد نیاز در طرز تهیه بستنی جلاتو را در نظر داشته باشید و فقط میوه‌های مختلف را جایگزین کنید. برای خواندن طریقه درست کردن بستنی جلاتو ایتالیایی به صورت مرحله به مرحله می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی جلاتو کلیک کنید.

 

۱۰- بستنی انبه

 

طرز تهیه بستنی انبه

 

بستنی خانگی با طعم انبه یکی از محبوب‌ترین انواع بستنی برای علاقه‌مندان به دسرها و بستنی‌های میوه‌ای است. در طرز تهیه انواع بستنی میوه‌ای معمولاً از تکه‌های خرد شده میوه استفاده می‌شود و این موضوع موجب می‌شود تا بستنی طعم بسیار دلچسب تری داشته باشد.

دستور تهیه انواع بستنی خانگی بدون ثعلب با طعم انبه بسیار ساده است. ابتدا شکر و آب را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. مخلوط شکر و آب را آرام آرام هم بزنید تا شکر حل شود اما به حالت جوش نرسد. حالا آب لیموترش را اضافه کنید و شعله گاز را کمی زیاد کنید تا این مخلوط به جوش بیاید.

زمانی که به جوش آمد، حرارت را ملایم کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند. سپس قابلمه را از روی گاز بردارید و صبر کنید تا خنک شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه بستنی انبه خانگی بدون استفاده از ثعلب می‌توانید به مقاله طرز تهیه بستنی انبه مراجعه کنید.

 

۱۱- بستنی شکلاتی چوبی

 

بستنی شکلاتی چوبی خانگی

 

یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین انواع بستنی کلاسیک، «بستنی شکلاتی چوبی» یا «بستنی کیم» است. برای درست کردن بستنی کیم در منزل بدون ثعلب ابتدا باید شیر، نشاسته گل، نشاسته ذرت و شکر را با هم مخلوط و روی شعله ملایم گاز خوب هم بزنید تا تمام مواد حل شده و یکدست شوند. صبر کنید تا غلظت این ترکیب مثل فرنی شود و سپس خامه و وانیل را اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.

مایه بستنی کیم را از روی شعله گاز بردارید ولی باز مرتب هم بزنید که گلوله نشود و رویه آن نبندد. اجازه دهید مایه به دست آمده خنک شود سپس پودر پسته را به آن اضافه کنید. برای خواندن ادامه طریقه درست کردن بستنی شکلاتی بدون ثعلب به صورت چوبی و اسکوپی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی شکلاتی کلیک کنید.

 

۱۲- بستنی یخی

 

بستنی یخی خانگی

 

«بستنی یخی» یا همان «بستنی آلاسکا» یکی از نوستالژی‌های دوران کودکی است. بستنی یخی را می‌توانید با انواع میوه‌ها به خصوص میوه‌های فصل تابستان تهیه کنید. البته طرز تهیه بستنی با نوشابه، آبلیمو یا همان بستنی یخی لیمو، بستنی یخی شکلاتی و نوشیدنی‌های دیگر هم مرسوم است.

به طور کلی دستور تهیه انواع بستنی یخی با بستنی‌های معمولی متفاوتی است. برای تهیه این بستنی‌ها نه نیاز به شیر، خامه و تخم مرغ دارید و نه ثعلب و دستگاه بستنی ساز. پس اگر به دنبال روش درست کردن بستنی بسیار ساده بدون خامه و تخم مرغ هستید، بهتر است حتماً یکی از طعم‌های جذاب بستنی یخی را امتحان کنید.

برای خواندن طریقه درست کردن ۷ مدل از انواع بستنی یخی ساده و میوه‌ای با طعم‌های مختلف در خانه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی یخی کلیک کنید.

 

۱۳- بستنی سرخ شده

 

بستنی سرخ شده خانگی

 

در روزهای گرم هیچ چیز به اندازه خوردن یک دسر خنک و خوشمزه خستگی را از تن بیرون نمی‌آورد. در کنار دسرهای رنگارنگ و خوشمزه‌ای که همه کم و بیش طرز تهیه آن‌ها را بلد هستند در سال‌های اخیر «بستنی سرخ شده» هم به لیست دسرهای محبوب و پرطرفدار اضافه شده است.

برای درست کردن بستنی سرخ شده ابتدا با اسکوپ درشت چند اسکوپ بستنی با هر طعمی که دوست دارید درست کنید و در یک سینی فلزی بچینید. این اسکوپ‌های بستنی باید به مدت ۱۲ الی ۱۴ ساعت در فریزر بمانند تا حسابی یخ بزنند و سفت شوند تا هنگام سرخ شدن وا نروند. بعد از ۱۲ الی ۱۴ ساعت بستنی‌ها را از یخچال بیرون بیاورید.

اگر بستنی چوبی سرخ شده دوست دارید در این مرحله در هر کدام از توپک‌های بستنی یک چوب بستنی فرو کنید و توپک بستنی را کمی فشار دهید تا مسطح‌تر شود و از حالت توپی خارج شود.‌

برای خواندن ادامه طریقه درست کردن بستنی سرخ شده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی سرخ شده کلیک کنید.

 

۱۴- بستنی زمستانی

 

بستنی زمستانی خانگی

 

فکر نکنید با شروع فصل پاییز و زمستان، باید دور بستنی هم خط بکشید. بستنی هم مثل خیلی از غذاها و میوه‌ها و حتی دسر‌ها، تابستانه و زمستانه دارد. طرز تهیه «بستنی زمستانی» یا بستنی زمستونی هم اصلا سخت نیست. شما می‌توانید به راحتی بستنی زمستانی را در خانه خودتان درست و با دیگر افراد خانواده میل کنید. حتی می‌توانید بستنی زمستانی را با موز یا هر میوه‌ای که دوست دارید، درست کنید.

حتما بخوانید  ۲ روش طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی (چیکن رپ) با سس رپ مخصوص

برای خواندن طریقه درست کردن بستنی زمستانی می‌توانید به مقاله طرز تهیه بستنی زمستانی مراجعه کنید.

 

۱۵- بستنی هندوانه

 

بستنی هندوانه از انواع بستنی خانگی

 

«بستنی هندوانه» یکی از خوشمزه‌ترین انواع بستنی‌ میوه‌ای خانگی است که شما می‌توانید آن را هم به صورت اسکوپی و هم یخی آماده کنید. بستنی یخی هندوانه‌ای، به خاطر آسان بودن و در دسترس بودن موادی که در آن به کار می‌رود، بسیار محبوب است.

در این بستنی، استفاده از انواع طعم‌دهنده‌ها اختیاری است. برای درست کردن بستنی یخی هندوانه‌ای، همه مواد را باید با هم میکس کنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. طرز تهیه بستنی اسکوپی هندوانه هم ساده و بدون نیاز به دستگاه است. برای خواندن طریقه درست کردن بستنی هندوانه به ۳ روش می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بستنی هندوانه کلیک کنید.

 

۱۶- انواع بستنی رژیمی

 

انواع بستنی رژیمی

 

با شروع فصل گرما، بستنی‌ها به یکی از تنقلات‌ خوشمزه و پرطرفدار تبدیل می‌شوند. اما برای کسانی که رژیم لاغری دارند یا می‌خواهند همیشه مراقب وزنشان باشند، بستنی رژیمی یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

هر چند بستنی‌های رژیمی را به صورت آماده هم می‌توانید خریداری کنید ولی درست کردن بستنی در خانه، علاوه بر سالم بودن، خیالتان را بابت رژیمی و کم کالری بودن هم راحت می‌کند. برای خواندن طریقه درست کردن ۷ مدل بستنی رژیمی در خانه می‌توانید به مقاله طرز تهیه انواع بستنی رژیمی مراجعه کنید.

 

۱۷- بستنی طالبی

 

طرز تهیه بستنی طالبی با ثعلب

 

شاید فکر کنید درست کردن انواع بستنی از جمله «بستنی طالبی» کار هر کسی نیست و حتما باید آن را از بیرون بخرید. ولی روش‌های مختلفی برای تهیه این بستنی لذیذ و خوشمزه وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. از این بستنی می‌توانید در طرز تهیه انواع کیک بستنی یا دیگر دسرها هم استفاده کنید.

برای مطالعه طرز تهیه بستنی طالبی یا بستنی گرمک به ۳ روش و فوت و فن‌های کاربردی درست کردن آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۸- بستنی یخی فالوده‌ای

 

نکات و فوت فن‌های طرز تهیه بستنی فالوده‌ای یخی

 

طرز تهیه بستنی یخی فالوده‌ای برای کسانی که علاقه زیادی به انواع بستنی یخی دارند، یک رسپی هیجان انگیز محسوب می‌شود. در اوج گرمای تابستان هیچ چیزی به اندازه یک بستنی فالوده‌ای لیمویی یخی نمی‌تواند حالتان را سر جایش بیاورد. اما طرز تهیه بستنی فالوده‌ای لیمویی چگونه است؟

چطور می‌توانیم در خانه یک بستنی فالوده‌ای خوش طعم و سریع آماده کنیم؟ برای مطالعه طرز تهیه بستنی یخ فالوده‌ای به ۲ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۹- بستنی با خامه

 

طرز تهیه بستنی میوه خامه ای

 

شما می‌توانید انواع بستنی با خامه را با ثعلب و بدون ثعلب و بدون نیاز به بستنی‌ساز در خانه آماده کنید. برای درست کردن بستنی با خامه، مواد بستنی خامه‌ای را با ترتیب خاصی که در مطلب طرز تهیه خواهیم گفت، ترکیب کنید و هم بزنید.

بعد از یکدست شدن مخلوط، آن را در فریزر بگذارید و چند دقیقه یک بار هم بزنید و دوباره به فریزر برگردانید، تا زمانی که بستنی خامه‌ای آماده سرو شود. برای مطالعه طرز تهیه بستنی با خامه به ۳ روش با طعم وانیل و زعفران، بستنی خامه و شکلات و بستنی میوه‌ای خامه‌ای روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۰- بستنی شاتوت

 

طرز تهیه بستنی شاتوت با طعم بازاری به 4 روش

 

اگر از طرفداران بستنی باشید، قطعاً بستنی شاه توت در لیست محبوب‌ترین بستنی‌های میوه‌ای و یخی برای شما قرار دارد. یک بستنی فوق‌العاده خوش‌طعم با رنگ صورتی مایل به قرمز که یک دسر تابستانی لذیذ است.

در طرز تهیه بستنی شاتوت باید از میوه تازه یا منجمد شده شاه توت استفاده کنید. می‌توانید این بستنی را هم همراه با شیر و هم به صورت بستنی یخی درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه بستنی شاتوت به ۴ روش با شیر و یخی با ثعلب و بدون ثعلب روی لینک مطلب بزنید.

 

۲۱- طرز تهیه بستنی گردویی

 

طرز تهیه بستنی گردویی شکلاتی

 

بستنی گردویی از انواع بستنی‌های پرطرفدار کافی شاپی است که در آن مغز گردو ماده اصلی آن را تشکیل می‌دهد. این بستنی را با طعم‌‌های مختلف مثل بستنی گردویی شکلاتی، زعفرانی، وانیلی یا همراه با تکه‌های بیسکویت درست می‌کنند. بستنی گردویی را می‌توان به عنوان یک میان وعده ساده، در طرز تهیه انواع دسر با بستنی یا برای تهیه اسموتی‌ و شیک‌های مختلف استفاده کرد.

برای درست کردن بستنی گردویی، باید مایه گردو، شکلات و خامه را به صورت جدا آماده کنید. مایه شیر، شکر، وانیل و ثعلب را هم جدا تهیه کنید. مایه دوم را در فریزر بگذارید و هر یک ساعت یک بار هم بزنید. در آخرین بار هم زدن، مایه اول را به آن اضافه کنید. دوباره مواد را به فریزر برگردانید. وقتی بستنی آماده شد، آن را به روش دلخواه سرو کنید.

برای مطالعه طرز تهیه بستنی گردویی به ۲ روش با ثعلب و بدون ثعلب و بدون بستنی ساز روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۲- بستنی لواشکی

 

طرز تهیه بستنی لواشکی

 

«بستنی لواشکی» یکی از انواع بستنی‌ پرطرفدار بازاری است که معمولا به صورت بستنی یخی تهیه می‌شود. حتی برخی مواقع لایه‌های لواشک به شکل بستنی برش داده می‌شوند و با عنوان بستنی لواشکی می‌توانید در فروشگاه‌ها ببینید. شما به راحتی می‌توانید بستنی لواشکی را در خانه با مواد ساده‌ای درست کنید.

برای درست کردن بستنی لواشکی، ابتدا باید میوه‌ها را بشویید و بعد با مقداری آب بپزید. عصاره میوه‌ها را از صافی رد کنید و بقیه مواد را به مایه بستنی بیفزایید. در آخر مایه به دست آمده را در قالب بریزید و به مدت ۴ ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزند. برای مطالعه طرز تهیه بستنی لواشکی به ۲ روش یخی و با شیر روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۳- بستنی هلو در طعم‌های مختلف

 

طرز تهیه بستنی هلو

 

بستنی هلو یکی از انواع بستنی خوشمزه تابستانی است که می‌توانید آن را به عنوان یک خوراکی خوشمزه بعد از غذا یا میان وعده سرو کنید. بستنی هلو به خاطر طعم ملایمی که دارد، معمولا مورد استقبال بسیاری افراد قرار می‌گیرد و با مواد ساده و در دسترسی هم می‌توان آن را درست کرد.

از بین انواع مختلف بستنی با هلو، بستنی یخی هلو یا آلاسکا هلو و بستنی هلو با خامه و بدون ثعلب، محبوبیت بیشتری دارند. برای مطالعه طرز تهیه بستنی هلو به ۳ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۴- بستنی گیلاس

 

طرز تهیه بستنی گیلاس با بستنی وانیلی

 

بستنی گیلاس از انواع بستنی خوش‌رنگ با طعمی بی‌نظیر و یک دسر با گیلاس خوشمزه است که می‌توانید درست همانند حرفه‌ای‌ها آن را در خانه آماده کنید. با طرز تهیه ۳ مدل بستنی گیلاس با ثعلب و بدون ثعلب، بستنی یخی گیلاس و بستنی گیلاس با بستنی وانیلی مرحله به مرحله آشنا شوید.

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی گیلاس بدون ثعلب باید گیلاس‌های یخ‌زده بدون هسته را همراه با خامه، شیر، شکر، نمک، وانیل، شکلات و کره در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. برای مطالعه ۴ مدل روش تهیه بستنی گیلاس روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۵- بستنی تیرامیسو

 

مراحل طرز تهیه بستنی ترامیسو

 

«بستنی تیرامیسو» از جمله انواع دسر تیرامیسو با ریشه ایتالیایی است و یکی از انواع بستنی خوشمزه برای پذیرایی از مهمان‌ها در تابستان است. شما می‌توانید بستنی تیرامیسو با تخم مرغ و بستنی تیرامیسو بدون تخم مرغ درست کنید و با دسری لوکس از مهمان‌ها و اعضای خانواده‌تان پذیرایی کنید.

اما طرز تهیه بستنی تیرامیسو بیسکویتی چگونه است؟ می‌دانید چطور یک بستنی تیرامیسو بدون تخم مرغ درست کنید؟ برای مطالعه طرز تهیه بستنی تیرامیسو به ۲ روش کافی شاپی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۶- بستنی بلوبری

 

طرز تهیه بستنی بلوبری به 3 روش با ثعلب، بدون ثعلب و یخی

 

«بستنی بلوبری» با رنگ جذاب و طعم دلپذیری که دارد، یکی از خاص‌ترین و لوکس‌ترین انواع بستنی است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی آماده کنید. در طرز تهیه بستنی بلوبری هم می‌توانید از ثعلب استفاده کنید و هم آن را بدون ثعلب و با استفاده از خامه و تخم مرغ یا به صورت بستنی یخی آماده کنید. طعم بلوبری تازه در این بستنی آنقدر لذیذ است که حتماً عاشق آن خواهید شد.

برای مطالعه طرز تهیه بستنی بلوبری به ۳ روش با ثعلب، بدون ثعلب و بستنی بلوبری یخی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۷- بستنی بادام

 

طرز تهیه بستنی بادام ساده

 

«بستنی بادام» از انواع بستنی خوشمزه است که با چاشنی‌ها و میوه‌های مختلف می‌توانید به آن طعم‌های متنوع و جذابی اضافه کنید. بستنی بادام را می‌توانید به عنوان دسر برای مهمانی‌ها یا یک عصرانه ساده تهیه و آن را سرو کنید.

برای درست کردن بستنی بادام ساده باید مواد بستنی را با هم ترکیب کرده و بعد روی حرارت ملایم قرار دهید. در آخر خامه و پودر بادام را اضافه کنید و در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرید. برای ادامه مراحل تهیه، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

برای مطالعه ۳ روش طرز تهیه بستنی بادام با ثعلب، بستنی بادام بدون ثعلب و بستنی بادام با قهوه روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۸- بستنی نیتروژنی (دودی)

 

مراحل طرز تهیه بستنی نیتروژنی

 

«بستنی نیتروژنی» یا «بستنی دودی» یک نوع بستنی جذاب است که در زمان سرو کردن و خوردن آن شما غرق در دود می‌شود. برای درست کردن بستنی دودی از «نیتروژن مایع» استفاده می‌شود و از همین رو زمانی که آن را می‌خورید، بخار سردی از دهانتان خارج می‌شود که لذت خوردن بستنی را چند برابر می‌کند.

ترکیب چربی خامه در کنار نیتروژن مایع سبب ایجاد قوام بستنی نیتروژنی می‌شود و از ایجاد کریستال‌های یخ در بستنی جلوگیری می‌کند. استفاده از نیتروژن موجب می‌شود تا بستنی شما سریع‌تر خنک و منجمد شود و بخشی از نیتروژن نیز به عنوان گاز در بستنی باقی می‌ماند و در زمان خوردن بستنی بخار سرد به شکل دود ایجاد می‌کند.

بافت بستنی نیتروژنی بسیار نرم‌تر و لطیف‌تر از بستنی‌های معمولی است و به سرعت و بعد از چند دقیقه کوتاه آماده می‌شود و به هیچ عنوان حالت یخی ندارد و طعمی غلیظ و خوش طعم به بستنی دودی می‌بخشد. برای مطالعه طرز تهیه بستنی نیتروژنی به ۲ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۹- بستنی انار با ثعلب و بدون ثعلب

 

مراحل طرز تهیه بستنی اناری

 

«بستنی انار» یکی از خوشمزه‌ترین انواع بستنی است که می‌توانید آن را هم برای شب یلدا و هم هر زمان دیگری از سال درست کنید. برای طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا معمولاً از آب انار تازه استفاده می‌شود و به صورت بستنی انار با خامه و بستنی و آب انار درست می‌شود.

یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن بستنی انار خانگی، استفاده از خامه غلیظ است. طرز تهیه این بستنی بسیار راحت است و خیلی سریع آماده می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی انار خانگی و خوشمزه با خامه باید خامه و شکر را در مخلوط‌کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید.

این کار را برای حدود ۲۰ دقیقه و تا زمانی که شکر و خامه یکدست شوند، ادامه دهید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه بستنی انار با خامه و سایر روش‌های مختلف بستنی انار با ثعلب و بدون ثعلب روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۳۰- بستنی پاستیلی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی پاستیلی

 

«پاستیل بستنی» یا همان بستنی پاستیلی یکی از خوش‌طعم‌ترین انواع بستنی است که بافتی ژلاتینی و مزه‌ای متفاوت نسبت به بستنی‌های معمولی دارد. برای تهیه بستنی پاستیلی هم از پودر ژلاتین و هم پاستیل‌های آماده استفاده می‌شود.

بستنی پاستیلی را بدون پودر ژلاتین و با پاستیل آماده، لیموناد و … هم می‌توانید درست کنید. اما یکی از رایج‌ترین روش‌های درست کردن بستنی پاستیلی در خانه، استفاده از پودر ژلاتین است. اگر در طرز تهیه این بستنی از پودر ژله رنگی و طعم دار استفاده می‌کنید، نیازی به اضافه کردن رنگ خوراکی به بستنی نیست.

برای مطالعه مراحل طرز تهیه بستنی پاستیلی به چند روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

محبوب‌ترین انواع بستنی خانگی کدام است؟

 

طرز تهیه انواع بستنی خانگی شباهت زیادی به هم دارند و شما می‌توانید این بستنی‌ها را با طعم‌های متفاوتی آماده کنید. بستنی قهوه، توت فرنگی، شکلاتی، وانیلی، انبه، زعفرانی، موزی و جلاتو از بهترین و محبوب‌ترین انواع بستنی‌های خانگی هستند.

 

طرز تهیه انواع بستنی میوه‌ای چگونه است؟

 

در دستور تهیه انواع بستنی میوه‌ای معمولاً از تکه‌های میکس شده میوه در بستنی استفاده می‌شود. این کار موجب می‌شود تا بستنی طعم و مزه بی‌نظیری پیدا کند. بستنی میوه‌ای معمولاً هم با شیر و خامه تهیه می‌شود و هم به صورت بستنی یخی و تنها با میکس میوه یخ زده.

 

بهترین روش برای درست کردن بستنی بسیار ساده بدون خامه و تخم مرغ چیست؟

 

برای تهیه انواع بستنی یخی نه نیاز به شیر، خامه و تخم مرغ دارید و نه ثعلب و دستگاه بستنی ساز. پس اگر به دنبال روش درست کردن بستنی بسیار ساده بدون خامه و تخم مرغ هستید، بهتر است حتماً یکی از طعم‌های جذاب بستنی یخی را امتحان کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک