طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه به ۲ روش کافی شاپی

طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه به ۲ روش کافی شاپی


28 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه

سوربه گلابی با آب انبه یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین انواع دسر تابستانی است که برای جلوگیری از گرمازدگی و همچنین افزایش انرژی بدن بسیار مفید است. این سوربه بسیار سریع و راحت درست می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد درست کردن سوربه گلابی با آب انبه پاسخ خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه سوربه گلابی با آب انبه

  • گلابی رسیده: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • آب: ۲۰۰ میلی‌لیتر
  • آب انبه طبیعی: ۶۰ میلی‌لیتر
  • لیمو ترش: ۱ عدد

مدت زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه
مدت زمان پخت: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه

مراحل طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه

سوربه یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای خانگی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای بستنی و دسرهای پرکالری باشد. این دسر از ترکیب میوه میکس شده منجمد و آب و شکر درست می‌شود و بافت نرمی دارد. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن سوربه گلابی با آب انبه آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن شهد

در اولین مرحله از طرز تهیه سوربه گلابی و آب انبه باید شکر و آب را در یک قابلمه بریزید و با حرارت ملایم روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید آب به جوش بیاید و دانه‌های شکر به آرامی در آب حل شود و شهد شما کمی غلیظ شود.

مرحله دوم؛ اضافه کردن گلابی به شهد

در این مرحله از آموزش درست کردن سوربه گلابی با آب انبه باید گلابی‌ها را بشویید و آن‌ها را چهار قاچ کنید. دانه‌های گلابی را با کمک یک چاقو جدا کنید. حال گلابی‌ها را در شهدی که در حال جوشیدن است، بیندازید و اجازه دهید برای ۵ دقیقه در شهد بجوشند.

مرحله سوم؛ اضافه کردن لیمو ترش

بعد از حدود ۵ دقیقه حرارت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید ترکیب شهد و گلابی‌ها کاملاً خنک شود. لیمو ترش را از وسط نصف کنید و آب آن را به ترکیب شهد و گلابی‌ها اضافه کنید. بهتر است پوست رنگی روی لیمو را به آرامی رنده کنید و به مواد سوربه اضافه کنید تا عطر و طعم دسر شما بیشتر شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه 3 مدل دسر با ماست یخ زده ساده، میوه ای و پای

مرحله چهارم؛ میکس کردن ترکیب گلابی و شهد

میکس کردن ترکیب گلابی و شهد برای تهیه سوربه گلابی و آب انبه

در این مرحله از طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه باید همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و کامل میکس کنید. گلابی‌ها باید کاملاً میکس شوند و با شهد ترکیب شوند.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن آب انبه

بعد از این که ترکیب گلابی و شهد را کاملاً میکس کردید، می‌توانید آب انبه طبیعی را به آن اضافه کنید و مواد را دوباره با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود.

مرحله ششم؛ قرار دادن سوربه در فریزر

قرار دادن سوربه گلابی در فریزر

حال که مواد سوربه آماده شد، باید آن را در یک ظرف فلزی درب‌دار بریزید و برای چند ساعت یا یک شب در فریزر قرار دهید. آماده شدن سوربه حداقل ۴ ساعت طول می‌کشد و در این زمان باید هر نیم ساعت ظرف سوربه را از فریزر خارج کنید و آن را با قاشق هم بزنید و دوباره در فریزر بگذارید.

مرحله هفتم؛ سرو کردن سوربه گلابی

در این مرحله از درست کردن سوربه گلابی با آب انبه باید ظرف سوربه را از فریزر خارج کنید. سپس با استفاده از قاشق یا اسکوپ سوربه را بردارید و داخل ظرف مورد نظرتان بریزید. برای تزیین روی سوربه می‌توانید از تکه‌های گلابی، انبه خرد شده یا پوست لیموی رنده شده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی گلابی و توت فرنگی کافی شاپی

مواد لازم تهیه سوربه گلابی با آب انبه و عسل

  • گلابی رسیده: ۲ عدد
  • انبه: ۱ عدد کوچک
  • آب: به مقدار لازم
  • عسل: ۳ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش تازه: ۲ قاشق غذاخوری

مدت زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه و عسل

مراحل طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه و عسل

یکی از سالم‌ترین روش‌های درست کردن سوربه گلابی و آب انبه این است که این دسر را بدون شکر و با استفاده از مقداری عسل طبیعی آماده کنید. اگر در رژیم هستید و یا به هر دلیلی دوست ندارید برای درست کردن سوربه گلابی خانگی از شکر استفاده کنید، بهتر است از این روش استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با آموزش تهیه سوربه گلابی با آب انبه بدون شکر آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن آب انبه

در اولین مرحله از درست کردن سوربه گلابی با آب انبه، باید آب انبه را آماده کنید. برای این کار باید انبه را بشویید و پوست و هسته آن را جدا کنید. سپس انبه را خرد کنید و همراه با کمی آب در مخلوط‌کن بریزید. مقدار آب باید به اندازه‌ای باشد که آب انبه شما غلظت مناسبی پیدا کند، بنابراین آب را کم کم به مخلوط‌کن اضافه کنید.

مرحله دوم؛ منجمد کردن آب انبه

در این مرحله آب انبه را در یک ظرف درب‌دار بریزید و برای ۲ ساعت در فریزر قرار دهید. بهتر است ظرف شما عمق کمی داشته باشد تا آب انبه خیلی سفت نشود.

مرحله سوم؛ پختن گلابی

پختن گلابی برای تهیه سوربه گلابی و آب انبه

برای تهیه سوربه گلابی بهتر است یک قابلمه آب جوش روی گاز قرار دهید و بعد از این که آب به جوش آمد، گلابی‌ها را بشویید و پوست و دانه‌های میوه را جدا کنید و آن را به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید گلابی برای چند دقیقه در آب بجوشد تا کمی نرم شود. سپس گلابی‌ها را آبکش کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه انواع شیرینی عید شهرهای مختلف ایران + فیلم

مرحله چهارم؛ میکس کردن مواد سوربه

در این مرحله از طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه باید آب انبه منجمد شده را همراه با گلابی‌های نیم‌پز شده، عسل و مقداری آب لیمو ترش در مخلوط‌کن بریزید و مواد را کاملاً میکس کنید.

مرحله پنجم؛ قرار دادن سوربه در فریزر

در این روش آماده کردن سوربه گلابی چون از آب انبه منجمد شده استفاده می‌شود، دسر شما بسیار سریع‌تر درست می‌شود. مواد میکس شده سوربه گلابی را در یک ظرف بریزید و برای حدود ۲ ساعت در فریزر بگذارید. سپس سوربه را از فریزر خارج کنید و آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید. برای تزیین این سوربه گلابی خوشمزه می‌توانید از برگ نعنا تازه، گلابی یا انبه خرد شده و یا انواع مغزها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوربه هندوانه به ۲ روش کافی شاپی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوربه گلابی و آب انبه

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوربه گلابی و آب انبه

  • در طرز تهیه سوربه گلابی و آب انبه بهتر است ظرفی که را که سوربه را در آن آماده می‌کنید، برای چند ساعت در فریزر بگذارید تا کاملاً سرد شود.
  • می‌توانید سوربه گلابی با آب انبه را برای مدت ۲ روز در فریزر قرار دهید.
  • در طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه باید هر نیم ساعت مواد سوربه را از فریزر خارج کنید و هم بزنید. این کار موجب می‌شود تا سوربه حالت یخی و سفت پیدا نکند و بافت آن نرم و لطیف شود.
  • مقدار شکر سوربه گلابی و آب انبه کاملاً اختیاری است، در صورت تمایل می‌توانید این دسر خوشمزه را بدون شکر و یا با استفاده از مقدار کمی عسل نیز آماده کنید.
  • در صورتی که برای تهیه سوربه گلابی و آب انبه از آبمیوه بسته‌بندی استفاده می‌کنید، بهتر است شکر را حذف کنید.
  • برای تهیه سوربه گلابی و آب انبه باید از گلابی کاملاً رسیده و شیرین استفاده کنید تا طعم سوربه شما لذیذتر شود.
  • سوربه گلابی خیلی زود آب می‌شود، از همین رو باید بلافاصله بعد از سرو مصرف شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوربه خربزه به ۳ روش

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تهیه سوربه گلابی و آب انبه

چرا در طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه باید مدام مواد سوربه را از فریزر خارج کنید و هم بزنید؟

در طرز تهیه سوربه گلابی با آب انبه باید هر نیم ساعت مواد سوربه را از فریزر خارج کنید و هم بزنید. این کار موجب می‌شود تا سوربه حالت یخی و سفت پیدا نکنید و بافت آن نرم و لطیف شود.

روش تهیه دسر سوربه گلابی با آب انبه بدون شکر چگونه است؟

برای درست کردن سوربه گلابی با آب انبه بدون شکر باید شکر را حذف کنید و در صورت نیاز از مقداری عسل استفاده کنید. اگر از گلابی رسیده و آب انبه طبیعی استفاده می‌کنید، می‌توانید این دسر را بدون هیچگونه شیرین کننده‌ای نیز تهیه نمایید.

 

 

کالابرگ الکترونیک