طرز تهیه سوربه هندوانه به ۲ روش خوشمزه کافی شاپی

طرز تهیه سوربه هندوانه به ۲ روش خوشمزه کافی شاپی


6 مرداد 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوربه هندوانه به 2 روش خوشمزه کافی شاپی

سوربه هندوانه یکی از خنک‌ترین و راحت‌ترین انواع بستنی میوه‌ای است که می‌توانید آن را در عرض چند دقیقه در خانه آماده کنید. برخی در طرز تهیه سوربه هندوانه از شکر استفاده می‌کنند و برخی دیگر آن را به صورت خالص و با شیرینی خود هندوانه ترجیح می‌دهند. به هر حال سوربه هندوانه یکی از بهترین انواع دسر هندوانه به خصوص در هوای گرم تابستانی است. اما بستنی سوربه هندوانه چطور آماده می‌شود؟ آیا چیزی در مورد نکات و فوت و فن‌های درست کردن سوربه هندوانه می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش با هم یاد می‌گیریم که سوربه هندوانه را چگونه درست کنیم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد دستور تهیه سوربه هندوانه پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه سوربه هندوانه

 

طرز تهیه سوربه هندوانه

 

مدت زمان آماده سازی: ۵ دقیقه
مدت زمان پخت: ۱۲۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه سوربه هندوانه

 

  • هندوانه خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • لیموترش: ۱/۲ یک عدد

 

مراحل طرز تهیه سوربه هندوانه

 

مراحل طرز تهیه سوربه هندوانه

 

درست کردن سوربه هندوانه یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید در تابستان برای خنک شدنتان انجام دهید. برای تهیه این دسر لذیذ تنها به مقداری هندوانه و یک لیموترش نصفه نیاز دارید. این دسر هم برای پذیرایی از مهمان‌ها ایده مناسبی است و هم می‌تواند مثل فالوده هندوانه شما را از عارضه گرمازدگی در فصل تابستان نجات دهد. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن بستنی سوربه هندوانه آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ خرد کردن هندوانه

 

خرد کردن هندوانه برای تهیه سوربه

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سوربه هندوانه باید هندوانه را نصف کنید و پوست و دانه‌های آن را جدا کنید. سپس آن را به مکعب‌های نسبتاً کوچک تقسیم کنید.

 

مرحله دوم؛ قرار دادن هندوانه در فریزر

 

برای قرار دادن هندوانه در فریزر بهتر است از ظرفی استفاده کنید که تکه‌های هندوانه روی هم قرار نگیرند و بعد از منجمد شدن به راحتی از هم جدا شوند. اگر به ظرف بزرگ دسترسی ندارید و یا فضای کافی در فریزر ندارید، می‌توانید این کار را در چند نوبت انجام دهید و یا از چند ظرف برای منجمد کردن هندوانه‌ها استفاده کنید. برای این کار با دقت تکه‌های هندوانه را در کنار هم روی سینی بچینید و برای حدود ۲ ساعت یا یک شب در فریزر بگذارید تا کاملاً منجمد شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه سس تارتار به روش رستورانی مرحله به مرحله

 

مرحله سوم، میکس کردن هندوانه‌ها

 

میکس کردن هندوانه‌ها برای تهیه سوربه

 

در این مرحله از طرز تهیه بستنی سوربه هندوانه باید تکه‌های هندوانه را از فریزر خارج کنید. هندوانه‌ها را همراه با مقداری آب لیمو ترش تازه در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. در این مرحله بافت هندوانه باید کاملاً یخی و نرم شود. در صورت نیاز می‌توانید کمی آب به هندوانه‌ها اضافه کنید تا راحت‌تر میکس شوند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوربات طالبی

 

مرحله چهارم؛ سرو کردن سوربه هندوانه

 

سرو کردن سوربه هندوانه

 

بعد از درست کردن بستنی سوربه هندوانه می‌توانید با استفاده از دستگاه اسکوپ بستنی سوربه‌ها را از داخل غذاساز بردارید و در ظرف مورد نظرتان بریزید. برای تزیین این سوربه‌های خوشمزه پیشنهاد می‌شود از یک برش لیمو و برگ تازه نعنا استفاده کنید.

 

طرز تهیه سوربه هندوانه در پوست لیمو

 

طرز تهیه سوربه هندوانه در پوست لیمو

 

مواد لازم برای تهیه سوربه هندوانه در پوست لیمو

 

  • هندوانه خرد شده: ۲/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۳ قاشق غذاخوری
  • شربت ذرت: ۱/۸ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • لیموترش: ۶ عدد
  • چیپس شکلاتی: به مقدار لازم برای تزیین

 

مراحل طرز تهیه دسر بستنی سوربه هندوانه

 

مراحل طرز تهیه سوربه هندوانه

 

اگر دوست دارید سوربه هندوانه را به روشی خلاقانه و متفاوت آماده کنید، می‌توانید آن را در پوست لیمو بریزید و با تکه‌های کوچک شکلات تزیین کنید. این دسر ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد و برای بچه‌ها و پذیرایی از اعضای خانواده و مهمان‌ها نیز ایده جالبی است. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن بستنی سوربه هندوانه در پوست لیموترش آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ آماده کردن شربت سوربه

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سوربه هندوانه باید شربت ذرت را همراه با شکر ترکیب کنید و در یک قابلمه بریزید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و اجازه دهید شکر کاملاً در شربت حل شود.

 

مرحله دوم؛ منجمد کردن هندوانه‌ها

 

منجمد کردن هندوانه‌ها

 

در این مرحله باید تکه‌های هندوانه را برای بیشتر از ۲ ساعت در فریزر بگذارید تا کاملاً منجمد شوند. زمانی که هندوانه‌ها به طول کامل یخ زدند و سفت شدند، می‌توانید آن‌ها را از فریزر خارج کنید.

 

مرحله سوم؛ میکس کردن سوربه هندوانه

 

هندوانه‌های یخ زده را همراه با شربتی که از قبل آماده کرده‌اید و حالا سرد شده، در مخلوط کن یا غذاساز بریزید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید هندوانه‌ها به طور کامل میکس شوند. در صورت تمایل می‌توانید مقداری آب لیموترش تازه نیز به این سوربه اضافه کنید.

 

مرحله چهارم؛ خالی کردن لیموترش‌ها

 

خالی کردن لیمو ترش‌ها

 

برای این که بتوانید سوربه هندوانه را در پوست لیموترش درست کنید، باید لیمو ترش‌ها را از وسط نصف کنید. سپس با کمک یک قاشق کوچک لیموها را از داخل پوست آن بردارید.

 

مرحله پنجم، ریختن سوربه هندوانه در پوست لیمو

 

بعد از خالی کردن داخل همه لیموترش‌ها، با کمک یک قاشق کوچک سوربه هندوانه را در پوست لیمو بریزید و پشت قاشق روی آن را صاف کنید. سپس روی آن چند عدد چیپس شکلاتی قرار دهید تا شبیه به دانه‌های هندوانه شود.

 

مرحله ششم، قرار دادن سوربه هندوانه در فریزر

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه سوربه هندوانه باید یک پلاستیک روی سوربه‌هایی که در لیمو ریختید، بکشید و آن‌ها را برای حدود ۱ تا ۲ ساعت دیگر در فریزر بگذارید تا دوباره سفت شوند. سپس می‌توانید این سوربه‌های جذاب را از فریزر خارج کنید و میل کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه فرنی ورمیشل به ۲ روش زعفرانی و هندی خوشمزه و مقوی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوربه هندوانه

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوربه هندوانه

 

*اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و یا ترجیح می‌دهید سوربه هندوانه خانگی‌تان را به صورت کم شیرین میل کنید، بهتر است شکر را به طور کامل حذف کنید.

*برای تهیه سوربه هندوانه بهتر است از هندوانه رسیده و شیرین استفاده شود.

*در صورت نیاز برای میکس کردن هندوانه‌های یخ‌زده در مخلوط‌کن می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید تا راحت‌تر میکس شوند. بهتر است این کار را به آرامی انجام دهید تا مقدار آبی که به سوربه اضافه می‌کنید، زیاد نشود.

*به منظور شیرین کردن سوربه هندوانه می‌توانید به جای شکر از مقداری عسل، شربت افرا و یا هر شیرین کننده خانگی دیگری که در دسترس دارید استفاده کنید.

*برای این که سوربه هندوانه شما بافتی شبیه به بستنی پیدا کند می‌توانید در زمان میکس کردن هندوانه مقداری شیر نارگیل، شیر گاو یا خامه به آن اضافه کنید.

*برای درست کردن سوربه هندوانه باید تکه‌های هندوانه کاملاً منجمد شوند، وگرنه سوربه شما بافت نرم و آبکی پیدا می‌کند.

*در صورتی که برای شیرین کردن سوربه هندوانه از شکر استفاده می‌کنید، باید شکر و آب را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. سپس آن را داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا شکر کاملاً حل شود و بافت غلیظ و یکدستی پیدا کنید. سپس اجازه دهید شربت شما خنک شود و بعد آن را به سوربه هندوانه اضافه کنید.

*طرز تهیه سوربه طالبی و خربزه نیز درست به همین روش انجام می‌شود و شما می‌توانید با این روش انواع بستنی سوربه‌های میوه‌ای را درست کنید.

*برای تهیه سوربه هندوانه می‌توانید هندوانه میکس شده را در دستگاه بستنی‌ساز نیز بریزید و بعد سرو کنید.

*بعد از آماده کردن سوربه هندوانه بهتر است آن را در همان روز و یا نهایتان بعد از ۳ روز میل کنید.

*اگر بعد از قرار دادن سوربه هندوانه شما بعد از قرار گرفتن در فریزر بیش از حد سفت شده است، می‌توانید آن را برای حدود ۱۰ دقیقه در فضای آشپزخانه قرار دهید تا کمی نرم شود.

*در صورتی که سوربه هندوانه در فریزر قرار می‌دهید، حتماً آن را در ظرف درب بسته بریزید و یا روی آن را بپوشانید تا طعم و مزه سوربه تغییر نکنید.

*مقاله طرز تهیه بستنی هندوانه را هم مطالعه کنید.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد سوربه هندوانه

 

سوربه هندوانه را چگونه درست کنیم؟

 

در دستور تهیه سوربه هندوانه شما تنها به مقداری هندوانه خرد شده و آب لیموترش تازه نیاز دارید. تکه‌های هندوانه را در فریزر قرار دهید و بعد با لیموترش در غذاساز بریزید و آن‌ها را میکس کنید و بعد سوربه هندوانه خوشمزه‌تان را میل کنید.

 

آیا برای تهیه سوربه هندوانه باید به آن آب اضافه کنیم؟

 

در صورتی که بافت سوربه بسیار سفت شده و یا تکه‌های هندوانه به راحتی در غذاساز میکس نمی‌شود، می‌توانید کم کم به آن آب اضافه کنید تا هم غلظت مناسبی پیدا کند و هم راحت‌تر میکس شود.

 

منابع: thethingswellmake، kirbiecravings

 

کالابرگ الکترونیک