۲ طرز تهیه مافین گوشت قلقلی ساده و پنیری به روشی آسان

۲ طرز تهیه مافین گوشت قلقلی ساده و پنیری به روشی آسان


9 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه مافین گوشت قلقلی

مافین گوشت قلقلی یک فینگرفود بسیار خوشمزه با گوشت چرخ کرده و برای مهمانی‌‌ها به عنوان پیش غذا، مناسب است. این مافین غذایی خوش خوراک، تا مدت زیادی شما را سیر نگه می‌دارد و بسیار مقوی است. اگر هم رژیم کتوژنیک دارید، می‌توانید این مافین با گوشت چرخ کرده را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ روش طرز تهیه مافین گوشت قلقلی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه مافین گوشت قلقلی پنیری

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده مخلوط ۵۰۰ گرم
قارچ ۴ تا  ۵ عدد
هویج ۱ عدد درشت
آرد سوخاری نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سس گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
رب آلو ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان (رنده شده) نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر فلفل قرمز، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
پونه یا نعناع تازه برای تزیین

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت مافین گوشت قلقلی: ۴۵ تا ۵۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین گوشت قلقلی

مراحل طرز تهیه مافین گوشت قلقلی

مافین گوشت قلقلی را می‌توانید به تنهایی یا در کنار غذاهای مختلف مثل انواع پاستا، انواع پلو، با انواع دیپ و به صورت ساندویچی هم سرو کنید.

مرحله اول: مواد مافین را آماده کنید

در ابتدا، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. سپس سراغ مواد اصلی بروید. پیاز و سیر را پوست بگیرید و رنده کنید. بهتر است کمی با دست آن‌ها را فشار دهید تا آب اضافی‌شان خارج شود و باعث متلاشی شدن گوشت قلقلی‌ها نشوند. در یک کاسه، گوشت چرخ کرده را بریزید و پیاز و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید.

گوشت چرخ کرده را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: مایه گوشت چرخ کرده را آماده کنید

در ادامه، قارچ‌ها را بشویید و ریز خرد کنید. هویج را بشویید و رنده کنید. کمی آب اضافی هویج را بگیرید. هویج و قارچ را به کاسه گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. سپس آرد سوخاری را به مواد گوشت چرخ کرده اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه هم به کاسه اضافه کنید و با قاشق مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه تن ماهی خانگی با طعم کارخانه ای در قابلمه و شیشه

برای خرید آرد سوخاری، قارچ و انواع ادویه غذا مثل فلفل سیاه و نمک می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مایه تخم مرغی را اضافه کنید

در ادامه در یک کاسه جدا، تخم مرغ‌ها را بشکنید و با چنگال آنها را بزنید تا کاملا از لختگی باز شده و زرده و سفیده تخم مرغ، با هم ترکیب شوند. سپس سس گوجه فرنگی، ۳ قاشق غذاخوری از سس کچاپ و سس خردل را با کمی پودر سیر و پودر فلفل قرمز به آنها اضافه کنید. مواد را دوباره با چنگال یا همزن، بزنید تا کاملا سس در تخم مرغ، به صورت یکدست ترکیب شود.

شما می‌توانید تخم مرغ، پودر سیر، سس گوجه فرنگی، سس کچاپ و سس خردل را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم: مایه مافین گوشت قلقلی را آماده کنید

سپس به کاسه‌ای که مخلوط گوشت چرخ کرده را در آن ریخته بودید، مایه تخم مرغ را هم اضافه کنید. یک دستکش یک بار مصرف بپوشید و با دست، همه مواد را با دست مخلوط کنید تا به طور یکدست، با هم ترکیب شوند و انسجام کافی پیدا کنند. البته لازم نیست مایه گوشت خیلی سفت باشد، همین که مواد خودش را بگیرد و مخلوط شما، زیادی شل نباشد، کافی است.

مرحله پنجم: مافین‌ها را آماده کنید

بعد از آماده کردن مایه گوشت چرخ کرده، یک قالب مافین را چرب کنید یا داخل قالب‌های مافین را کپسول کاغذی مافین بگذارید. سپس به اندازه یک قاشق از مایه گوشت چرخ کرده را از مخلوط، جدا کرده و بین دست‌هایتان گلوله کنید. این گلوله را در قالب مافین بگذارید. همه مخلوط را به همین شکل بین دست‌هایتان فرم دهید و در کپسول‌ها بگذارید تا موادتان تمام شود.

مرحله ششم: سس روی گوشت قلقلی را آماده کنید

در یک کاسه جدا، سس کچاپ و رب آلو (طرز تهیه رب آلو) را با هم بزنید. بنا به دلخواهتان می‌توانید برای طعم‌دار کردن سس، از مقداری پودر فلفل تند هم استفاده کنید، بستگی به ذائقه شما دارد. این سس که آماده شد، روی گوشت‌های چرخ کرده بریزید تا سطح آنها را بپوشاند. در لایه آخر، کمی پنیر پارمسان روی سس بپاشید.

برای خرید پنیر پارمسان می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله هفتم: مافین‌ گوشت قلقلی را بپزید

قالب مافین را در فر بگذارید و به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه صبر کنید تا مافین‌ها بپزند و گوشت‌های چرخ کرده، مغز‌پخت شوند. سپس قالب را فر بیرون بیاورید و اجازه دهید کمی از دما بیفتند. مافین‌ها را از قالب خارج کنید و در ظرف سرو بگذارید. روی مافین‌ها کمی نعناع یا پونه تازه خرد شده بریزید. می‌توانید در کنار مافین گوشت چرخ کرده، سیب زمینی پوره شده هم سرو کنید.

طرز تهیه مافین گوشت قلقلی با خمیر هزارلا یا خمیر کروسان

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خمیر هزارلا ۱ بسته
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به مقدار لازم
سس باربیکیو نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیازچه چند عدد برای تزیین مافین
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
حتما بخوانید  لیست کامل غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار جدید و قدیمی + فیلم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت مافین گوشت قلقلی با خمیر هزارلا: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین گوشت چرخ کرده با خمیر کروسان

مراحل طرز تهیه مافین گوشت چرخ کرده با خمیر کروسان

در این روش، لایه زیری مافین‌ها را خمیر کروسان یا هزارلا قرار دهید و روی لایه خمیر، یک کوفته قلقلی بگذارید و سس بریزید. برای درست کردن این مافین خوشمزه مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: کوفته‌های قلقلی را درست کنید

در ابتدا، پیاز و سیر را پوست بگیرید و رنده کنید. پیاز را با دست بفشارید و آب آن‌ها را بگیرید. پیاز و سیر رنده شده و آبگیری شده را در یک کاسه بریزید. گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم اضافه کنید و همه مواد را با دست ورز دهید تا منسجم شود. روی ظرف را بپوشانید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا منسجم شود.

مرحله دوم: کوفته‌ها را سرخ کنید

بعد از منسجم شدن گوشت قلقلی، مواد را از یخچال بیرون بیاورید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. به اندازه یک گردو از مواد کوفته قلقلی بردارید و بین دست‌هایتان گرد کنید. سپس در تابه سرخ کنید. همه قلقلی‌ها را به همین شکل سرخ کنید تا طلایی شوند و آنها را کنار بگذارید.

برای خرید زردچوبه و روغن سرخ کردنی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری  و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: قالب‌های مافین را آماده کنید

خمیر‌های هزار لا را به شکل دایره‌ای یا مربعی برش بزنید. کف یک قالب ۱۲ تایی مافین را با کمی روغن چرب کنید و خمیر‌ها را در قالب‌ها بگذارید. خمیر‌ها را بفشارید تا زیر آنها هوا نباشد و به کف قالب بچسبند. روی هر خمیر را یک کوفته قلقلی سرخ شده بگذارید و در آخر کمی سس باربیکیو روی کوفته‌ بریزید. همه مافین‌ها را به همین شکل آماده کنید.

سس باربیکیو را به روش‌های حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله چهارم: مافین گوشت چرخ کرده را بپزید

در آخر، قالب را در فر بگذارید و به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا بپزند. بعد قالب را بیرون بیاورید و مافین‌ها را از قالب جدا کنید و در ظرف سرو بگذارید. روی مافین‌ها مقداری پیازچه خرد شده بریزید و آنها را سرو کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن مافین گوشت قلقلی

پنیر مناسب برای روی مافین گوشت قلقلی چیست؟

می‌توانید از پنیر پارمسان، پنیر پیتزا، پنیر چدار و … برای روی مافین‌های گوشت چرخ کرده، استفاده کنید تا طعم لذید مافین دوچندان شود.

سس برای مافین گوشت چرخ کرده چی بهتره؟

می‌توانید از سس کچاپ یا ترکیب سس کچاپ، سس گوجه فرنگی و سس خردل برای طعم دادن به مافین گوشت قلقلی استفاده کنید.

 

منبع: belleofthekitchen

کالابرگ الکترونیک