مدرن کردن فروشگاه های خرده فروشی با تجربه اومنی چنل

مدرن کردن فروشگاه های خرده فروشی با تجربه اومنی چنل


5 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مدرن کردن فروشگاه های خرده فروشی با تجربه اومنی چنل

وقت آن رسیده تا با به کارگیری تجربه اومنی چنل فروشگاه های فیزیکی خرده فروشی را مدرن کنید. آینده در دنیای تجارت خرده فروشی فروشگاهی درخشان به نظر می رسد. مصرف کنندگانی که در طول پاندمی کرونا تجربه خرید حضوری از فروشگاه را کنار گذاشته بودند، کم کم به فروشگاه ها بر می گردند. در حال حاضر آن دسته از خرده‌ فروشانی که آینده نگری کافی دارند باید به فکر راه اندازی بهترین و ایده آل ترین پلتفرم های پرداخت با تجربه اومنی چنل باشند. چراکه این موضوع آینده‌ درخشان تری را برای آن ها رقم خواهد زد. در این مقاله از مجله کوروش به اهمیت تجربه امنی چنل در مدرن کردن فروشگاه های فیزیکی و آجری خرده فروشی پرداخته ایم.

استفاده از تجربه اومنی چنل برای بازگشت مصرف کنندگان

 

استفاده از تجربه اومنی چنل برای بازگشت مصرف کنندگان

 

داده‌ ها و آمار نشان می دهند که محدودیت ها تا حد زیادی برداشته شده اند. در ایالات متحده به جز چهار ایالت، محدودیت‌ های پاندمی لغو شده اند. چند کشور باقی مانده نیز در ماه های آینده محدودیت ها را برداشته و به استقبال تجارت کاملا باز می روند. H&M دومین خرده فروشی بزرگ مد جهان جهش سالانه  ۶۲ درصدی را در سه ماه دوم سال گزارش کرده است. این موضوع حاکی از توسعه خرده فروشی فروشگاهی است. در این میان نباید نقش رویکرد به سمت تجربه اومنی چنل در خرده فروشی را فراموش کرد.

 

 

بیشتر بخوانید » اومنی چنل و مفهوم آن در صنعت خرده فروشی «

 

 

تا سپتامبر جاری شرایط به حالت عادی باز می گردد

 

تا سپتامبر جاری شرایط به حالت عادی باز می گردد

 

اداره سرشماری ایالات متحده گزارش کرده است که فروش خرده فروشی در ماه مه در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۸ درصد افزایش داشته است. براساس گزارش ها انتظار می‌ رود خرده‌ فروشی در سال جاری تا ۱۳ و نیم درصد رشد داشته باشد. همچنین پیش بینی می شود که تا ماه سپتامبر سال جاری شرایط کاملا به حالت عادی بازگردد. اینکه تردد در فروشگاه های خرده فروشی ایالات متحده به امری عادی و نرمال تبدیل شود.

 

 

امید به تجربه اومنی چنل در خرده فروشی برای جبران ۲۰۲۰

 

امید به تجربه اومنی چنل در خرده فروشی برای جبران 2020

 

باید گفت که بسیاری از خرده‌ فروشان هنوز به میزان فروش سال ۲۰۱۹ نرسیده‌ اند. برخی نیز هنوز هزینه های گذشته را جبران نکرده اند. اما در هر صورت حرکت به سمت مراکز خرید محلی و ایجاد سر و صدا کاملا امیدبخش است. در این میان تجربه اومنی چنل کلید اصلی پیروزی در بازگشت قدرتمند به عرصه خرده‌فروشی است.

حتما بخوانید  بررسی تفاوت اومنی چنل با مولتی چنل

 

 

بیشتر بخوانید » خلق تجربه بهینه کاربری با اپلیکیشن ها در اومنی چنل «

 

 

مشتریان منتظر

 

بسیاری از مصرف کنندگان و مشتریان منتظر بودند تا بار دیگر لذت خرده‌فروشی فیزیکی را تجربه کنند. با بازگشایی فروشگاه ها بار دیگر آن ها تجربه خرید حضوری را خواهند داشت.  آن ها می‌ توانند با برقراری ارتباط با فروشندگان و بدون واسطه آنچه را که می خواهند خریداری کنند.

 

 

وابستگی مصرف کنندگان به تجربه خرید آنلاین و اومنی چنل

 

اما در عین حال نباید این موضوع را فراموش کرد که مصرف کنندگان از ماهیت خرید اومنی چنل در طول پاندمی کرونا بسیار لذت بردند. آن ها به صورت آنلاین خرید کرده و ظرف مدت یک ساعت از برخی از فروشگاه ها کالای خود را تحویل می گرفتند. دیگر با استفاده از تجربه امنی چنل نیازی نبود تا ۲ تا ۳ روز منتظر تحویل کالا در منزل بمانند.

 

 

تجربه خرید با BOPIS به عنوان یکی از پرمخاطب ترین کانال های اومنی چنل

 

تجربه خرید با BOPIS به عنوان یکی از پرمخاطب ترین کانال های اومنی چنل

 

در این میان افزایش هزینه و تأخیر در حمل و نقل از انبار تا ارسال به خریدار بسیاری از مشتریان به سمت یکی از شیوه های خرید اومنی چنل یعنی خرید آنلاین و تحویل در فروشگاه ( BOPIS) سوق داد. گاهی سفارش آنلاین از طریق مشتریان صورت می‌ گرفت و آن ها کالای خود را از مراکز فروشگاهی که شامل وانت و یا حتی کیوسک های کوچک بود در شهر تحویل می گرفتند. این پروسه همچنان ادامه دارد بسیاری از مصرف کنندگانی که از این روش استفاده کرده اند حاضر به ترک آن نیستند.

بر اساس نظرسنجی مکنزی ۵۹ درصد از مصرف کنندگان آمریکایی از روش BOPIS در سال ۲۰۲۰ استفاده کرده اند. آن ها گفته اند که قصد دارند در طولانی مدت از این روش استفاده کنند. در این روش مشتریان می توانند به صورت آنلاین از پلتفرم های آنلاین خرده فروشی خرید کرده و در فروشگاه خرید خود را تحویل بگیرند. گاهی به جای فروشگاه، آن ها می توانند به مراکز کیوسکی و خودرویی مختلف خرده فروشی در سطح شهر مراجعه کنند.

 

 

بیشتر بخوانید » بازاریابی اومنی چنل برای برند شما مناسبت تر است یا مولتی چنل؟ «

 

 

سرمایه گذاری بر روی خلق تجربه عالی اومنی چنل

 

سرمایه گذاری بر روی خلق تجربه عالی اومنی چنل

 

در چنین شرایطی و  خلق چنین تجاربی از خرید در دوران پاندمی حالا برندهای تجاری و خرده‌ فروشان باید قطعا بر روی خلق تجربه عالی اومنی چنل سرمایه گذاری کنند. آن ها باید فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی خود را به روز و مدرن کنند. خرده فروشان در فروشگاه های فیزیکی باید بتوانند یک تجربه خرید عالی، لذت بخش و متصل را در ذهن مشتری ایجاد کنند.

 

 

پشتیبانی همه جانبه هر نوع شیوه پرداخت

 

مدرن کردن شیوه پرداخت پس از خرید یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه محسوب می شود. همچنین نباید دیگر نگرانی در رابطه با نحوه خرید مشتری وجود داشته باشد. خرده فروشان باید بتوانند با تجربه اومنی چنل از هر نوع شیوه پرداخت و خرید مشتری پشتیبانی کنند. مصرف کنندگان هوشمند می توانند رفتار خرید مشتری را با ایجاد تجربه مدرن امنی چنل در فروشگاه های خرده فروشی به نفع خود تغییر دهند.

 

 

حتما بخوانید  4 دلیل برای برون سپاری تولید محتوا در بازاریابی خرده فروشی

بیشتر بخوانید » آینده بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی «

 

 

رویکرد نایک بر فروش مستقیم به مصرف کننده (D2C) با کمک تجربه اومنی چنل

 

رویکرد نایک بر فروش مستقیم به مصرف کننده (D2C) با کمک تجربه اومنی چنل

 

برندهایی چون Lululemon, Deciem, SMCP, HD Buttercup, Target نمونه های بزرگ از خرده‌فروشانی هستند که استراتژی های متفاوت اومنی چنل را برای اجرا اولویت بندی کرده و روی آن سرمایه گذاری کرده اند. امروزه برندهایی مانند نایک فروش مستقیم به مصرف کننده (D2C) و تعامل با مشتری را اولویت خود قرار داده اند. نایک استفاده از تجربه امنی چنل مدرن را عامل اصلی موفقیت خود می‌ داند. جان دوناهو رئیس و مدیر عامل شرکت نایک ماه گذشته اعلام کرد در حال ایجاد یک تجربه جدیدتر، متصل و یکپارچه برای مصرف کنندگان در سراسر جهان هستیم. این دقیقا همان چیزی است که مصرف کنندگان می خواهند. کاری که جز با بازاریابی اومنی چنل امکان پذیر نیست.

 

 

تجربه اومنی چنل راهی برای عبور از طوفان کرونا

 

تجربه اومنی چنل راهی برای عبور از طوفان کرونا 

 

تجربه سرمایه گذاری بر روی استراتژی اومنی چنل خرده فروشان را قادر می‌کند تا از طوفان پاندمی کرونا بسیار راحت تر از همتایان خود عبور کنند . برای آن دسته از برندهای تجاری که همچنان روی سیستم های قدیمی کار می کنند، استفاده از تجربه امنی چنل کمی دیر است. اما با این حال امکان ناپذیر نیست. بسیاری از کارشناسان معتقدند طی چهار ماه گذشته از آغاز فصل جدید در خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ آن ها فرصت سرمایه گذاری بر روی این موضوع را داشته اند. اما با این حال تعطیلات پیش روی است. آن ها می‌ توانند سیستم درون فروشگاهی خود با تجربه امنی چنل مدرن کنند. این کار باعث بالا بردن چشمگیر تجربه خرید مشتریان شوند.

 

 

راه اندازی یک پلتفرم آنلاین

 

برای داشتن یک تجربه مناسب پس از پاندمی کرونا و فروش درون فروشگاهی و فیزیکی ایجاد یک پلتفرم خوب یک امر ضروری به نظر می رسد. برندهای تجاری باید مصرف کنندگان را به خود متصل کنند. آن ها باید تمام تجارب فروشگاهی آنلاین را به طور یکپارچه در اختیار مشتریان در فروشگاه های فیزیکی قرار دهند.

 

 

مشتری مداری، پاسخگویی و تنوع در شیوه پرداخت

 

مشتری مداری، پاسخگویی و تنوع در شیوه پرداخت

 

عملکرد یک پلتفرم خوب اومنی چنل شامل مشتری مداری و تنوع در گزینه های مختلف پرداخت است. اومنی چنل مانند یک راهروی بی انتها می ماند. بنابراین سرمایه گذاری در این راه بی انتها می تواند بسیار گسترده باشد.

 

 

مدیریت موجودی با استفاده از RFID

 

مدیریت موجودی با استفاده از RFID

 

مدیریت موجودی با استفاده از RFID و قابلیت مشاهده کالاها در زمان واقعی از جمله اقداماتی است که با تجربه اومنی چنل می توان اجرایی کرد. مشتریان فروشگاه های فیزیکی با BOPIS  هم می‌ توانند به صورت آنلاین کالای مورد نظر خود را سفارش دهند. در عین حال از نزدیکترین فروشگاه خرده فروشی تحویل بگیرند. سرمایه گذاری بر روی تجربه امنی چنل در خرده فروشی به برند ها امکان افزایش تقاضا پس از پاندا کرونا را می دهد. همچنین باعث می شود تا حضوری قوی در فروشگاه ها پیدا کنند. آن ها می‌ توانند بازگشت قوی در زمینه پرداخت داشته باشند. پرداخت های بدون تماس با اسکن QR کد نیز از جمله شیوه‌ های مدرن پرداخت پس از پاندمی محسوب می شود.

 

 

منبع: forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک