۱۵ کرم مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک

۱۵ کرم مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک


12 تیر 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کرم مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک
فهرست محتوا پنهان

پوست ما هر آن چیزی که روی آن قرار می دهیم را جذب می کند. از همین رو استفاده از مواد طبیعی برای محافظت و نرم کنندگی و زیبایی پوست بهتر از مواد شیمیایی و مضر است. درواقع در ساختار و ترکیبات کرم ها و لوازم آرایشی مواد شیمیایی به کار رفته است که ممکن است پوست به آن ها حساسیت نشان دهد و یا در دراز مدت به سلامت ما ضرر برساند. اما استفاده از مواد طبیعی روی پوست نه تنها ضرری ندارد بلکه فواید و تأثیرات فوق العاده ای بر سلامت و درخشندگی پوست دارد. استفاده از مواد گیاهی و روغن های طبیعی یک راهکار مؤثر برای نرم کردن پوست است. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با روش های تهیه کرم مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک آشنا شوید.

 

 

چرا باید از مواد طبیعی به جای نرم کننده های شیمیایی استفاده کنیم؟

 

چرا باید از مواد طبیعی به جای نرم کننده های شیمیایی استفاده کنیم؟

 

بیشتر نرم کننده های شیمیایی حاوی الکل و مواد معطر هستند. این مواد می تواند موجب تحریک پوست و یا ایجاد واکنش های آلرژیک در پوست ما شوند. بنابراین استفاده از روغن ها و مواد طبیعی به عنوان نرم کننده بهترین گزینه محسوب می شود. شما می توانید از مواد طبیعی بدون هیچ نگرانی در مورد عوارض آن استفاده کنید و از مزیت های مختلف این مواد روی پوست خود بهره مند شوید. هر یک از روغن های طبیعی خواص و مزیت های متفاوتی دارند و استفاده از هر کدام می‌تواند برای رفع مشکلات پوستی  مختلفی مفید باشد. بنابراین بهتر است با جایگزین کردن روغن ها و مواد طبیعی به جای کرم های شیمیایی بهتر از پوست خود مراقبت کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین روش های جوانسازی پوست دست در خانه «

 

 

لیستی از چند مرطوب کننده پوست خشک خانگی

 

لیستی از چند مرطوب کننده پوست خشک خانگی

 

استفاده از عصاره گیاهان روغن های طبیعی آن ها بهترین مواد برای نرم و درخشان کردن پوست است. اگر پوست خشکی دارید و به دنبال یک کرم مرطوب کننده قوی برای پوست خیلی خشک هستید، بهتر است قبل از هر اقدامی از مواد طبیعی ذکر شده در این مقاله استفاده کنید.

 

 

۱- روغن زیتون، بهترین کرم مرطوب کننده خانگی

 

روغن زیتون، بهترین کرم مرطوب کننده خانگی

 

روغن زیتون یک مرطوب کننده فوق العاده برای پوست های خشک محسوب می شود. این روغن می‌تواند از پوست شما در برابر عوامل محیطی محافظت کند و پوستی نرم و لطیف به شما هدیه دهد. روغن زیتون حاوی ویتامین e پلی فنول و فیتواسترول است که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی روی پوست عمل می کند. شما می توانید از روغن زیتون هم برای صورت و هم بدن خود استفاده کنید. برای این که بعد از مصرف این روغن روی پوست احساس سنگینی نکنید، بهتر است آن را با مقداری آب رفیق کنید و سپس روی پوست بزنید.

 

 

۲- روغن نارگیل، مؤثر ترین مرطوب کننده پوست خشک خانگی

 

روغن نارگیل، مؤثر ترین مرطوب کننده پوست خشک خانگی

 

اگر به دنبال پیدا کردن پاسخی برای این پرسش هستید که بهترین مرطوب کننده صورت چیست، بهتر است یک بار روغن نارگیل را امتحان کنید. روغن نارگیل یک مرطوب کننده فوق العاده مؤثر برای صورت و بدن محسوب می شود. این روغن علاوه بر مرطوب کردن پوست شما از ایجاد التهاب و روز ما نیز جلوگیری می کند. بهترین زمان مصرف روغن نارگیل شب ها قبل از خواب است. بهتر از ابتدا قبل از استفاده از این روغن صورت و بدن خود را به خوبی بشویید و سپس آن را روی پوست ماساژ دهید. اگر دست و پاهای تان به شدت خشک شده است، می تواند مقدار روغن نارگیل روی محل بزنید. سپس یک جوراب و دستکش بپوشید تا به طور کامل جذب شود.

 

 

بیشتر بخوانید » همه ی خواص و فواید و عوارض روغن نارگیل برای پوست «

 

 

۳- آواکادو، بهترین ماسک مرطوب کننده پوست خشک

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

آواکادو، بهترین ماسک مرطوب کننده پوست خشک

 

آواکادو حاوی روغن های مفید امگا ۳ و آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که از ایجاد التهاب و پیری پوست جلوگیری می کند. استفاده از ماسک مرطوب کننده صورت خانگی آواکادو پوست شما را فوق العاده نرم و لطیف می کند و خشکی پوست را درمان می کند. برای استفاده از ماسک آواکادو باید مقداری از آن را به صورت پوره کاملاً به کنید. سپس برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. این کار به شدت پوست را نرم می کند و لطافت فوق العاده ای به آن می بخشند.

حتما بخوانید  ۶ طرز تهیه چیپس پرتقال روی شوفاژ و بخاری، در فر، آفتاب و ایرفرایر

 

 

۴- آلوئه ورا، بهترین مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک

 

آلوئه ورا، بهترین مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک

 

آلوئه ورا یک گیاه فوق العاده است که حاوی ویتامین ها، لیپیدها و اسیدهای آمینه موثری برای نرم کردن پوست می باشد. استفاده از این گیاه می تواند پوست را آبرسانی و نرم کند. برای استفاده از آلوئه ورا باید ژل خالص آلوئه ورا را روی پوست خود بزنید و بعد از ۳۰ دقیقه پوست را با آب سرد آبکشی کنید. برخی افراد ممکن است به آلوئه ورا حساسیت نشان دهند، از همین رو بهتر است قبل از مصرف آلوئه ورا حتماً آن را در بخش کوچکی از صورت تست کنید.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

 

۵- جو پرک، مرطوب کننده طبیعی پوست

 

جو پرک، مرطوب کننده طبیعی پوست

 

جو پرک یک کرم مرطوب کننده خانگی بی نظیر برای پوست صورت و بدن است. این مرطوب کننده موجب کاهش تحریک و التهابات پوستی می شود. ساپونین موجود در جوپرک پوست را از آلودگی پاک می کند و لیپیدهای موجود در آن موجب نرمی و لظافت پوست می شود. برای درست کردن نرم کننده با جو پرک باید ۱ لیوان فرانسوی جو پرک را با آب گرم ترکیب کنید تا خوب نرم شود. سپس آن را برای نرم کردن پوست صورت و بدن خود استفاده می کنید. برای نرم کردن پوست بدن می توانید مقداری جو پرک در وان حمام بریزید و برای چند دقیقه داخل آن بنشینید تا پوستتان نرم و لطیف شود.

 

 

۶- وازلین، بهترین کرم مرطوب کننده خانگی

 

وازلین، بهترین کرم مرطوب کننده خانگی

 

وازلین یک مرطوب کننده پوست خشک خانگی کلاسیک است که موجب نرم شدن پوست های خشک و حساس می شود. وازلین منافذ پوستی را مسدود نمی کند و از همین رو موجب ایجاد جوش نمی شود. دکتر گلدبرگ متخصص پوست بیان می کند که وازلین نه تنها از تبخیر آب پوست جلوگیری می کند، بلکه با چسبیدن به سلول های پوستی موجب نرم شدن و لطافت بیشتر پوست شما می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » خواص و عوارض وازلین برای پوست «

 

 

۷- ماست و شیر، ۲ مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک

 

ماست و شیر، 2 مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک

 

شیر خواص ضد التهابی طبیعی دارد و موجب تسکین پوست می شود. اسید لاکتیک موجود در شیر همانند یک لایه بردار ملایم عمل می کند و موجب جوانسازی پوست و رفع آسیب های پوست ناشی از آفتاب می شود. استفاده از شیر روی پوست به از بین رفتن سلول های مرده پوست کمک می کند و ظاهری براق و لطیف به پوست می بخشد.

 

 

۸- روغن کرچک، بهترین کرم مرطوب کننده خانگی

 

روغن کرچک، بهترین کرم مرطوب کننده خانگی

 

روغن کرچک همانند روغن زیتون و روغن نارگیل می تواند پوست شما را به خوبی نرم و لطیف کند. برای نرم کردن پوست خشک بهتر است بعد از حمام یا شستشوی صورت یک لایه نازک از روغن را روی پوست بمالید و خوب پخش کنید. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده ابتدا روغن را روی بخش زیر چانه یا پشت آرنج خود تست کنید. در صورتی که حساسیتی مشاهده نشد، از این روغن استفاده نمایید.

 

 

۹- عسل، بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست

 

عسل، بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست

 

عسل یک ضد باکتری و مرطوب کننده طبیعی قوی است که می تواند خشکی پوست را درمان کند. برای بهره مند شدن از خواص بی نظیر عسل، باید از عسل طبیعی استفاده کنید. برای این کار می توانید یک قاشق عسل را روی پوست بزنید و خوب پخش کنید. سپس بعد از چند دقیقه پوست را بشویید. استفاده از ترکیب عسل و آب نیز یک مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک محسوب می شود و تاثیر فوق العاده ای بر لطافت پوست دارد. استفاده از عسل رقیق شده برای آبرسانی پوست بسیار راحت تر است و سریع تر از روی پوست تمیز می شود. ترکیب عسل با روغن نارگیل نیز یک درمان فوق العاده برای از بین بردن خشکی پوست محسوب می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » خواص و فواید درمانی عسل «

 

 

۱۰- خیار، بهترین نرم کننده پوست دست و صورت

 

خیار، بهترین نرم کننده پوست دست و صورت

 

خیار در آبرسانی پوست خشک بسیار مؤثر است و به کاهش التهاب نیز کمک زیادی می کند. استفاده از خیار موجب کاهش تورم، قرمزی و خشکی پوست می شود. برای استفاده از خیار می توانید یک تکه از خیار را نصف کنید و روی پوست بمالید. یا اینکه خیار را به قطعات کوچک تقسیم کنید و روی پوستتان قرار دهید. در انتها بعد از چند دقیقه پوست را با آب خنک بشویید.

 

 

۱۱- روغن بادام شیرین، بهترین روغن مرطوب کننده بدن و صورت

 

روغن بادام شیرین، بهترین روغن مرطوب کننده بدن و صورت

 

روغن بادام شیرین یک روغن بی نظیر برای آبرسانی و نرم کردن پوست است. این روغن برای پوست های خشک و مستعد آکنه نیز مناسب است. امروزه از روغن بادام شیرین به دلیل وجود ویتامین E در بسیاری از نرم کننده ها، صد آفتاب ها و پاک کننده ها استفاده می شود. توجه داشته باشید که اگر به آجیل حساسیت دارید، نباید از این روغن روی پوست استفاده کنید. برای استفاده از روغن بادام باید مقداری روغن را روی پوست تمیز بزنید و خوب ماساژ دهید تا جذب شود.

حتما بخوانید  6 مرحله ساده و قدم به قدم آموزش آرایش ملایم صورت

 

 

۱۲- موز، بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست

 

موز علاوه بر خواص بی نظیری که برای بدن دارد، یک نرم کننده فوق العاده برای پوست نیز محسوب می شود. موز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C است که می تواند خشکی پوست را درمان کند. هر چقدر موز رسیده تر باشد، خواص بیشتری برای پوست دارد. برای استفاده از موز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست باید آن را کاملاً له کنید. سپس آن را روی پوست خود ماساژ دهید. می توانید از ترکیب موز و عسل نیز برای نرم کردن  پوست استفاده کنید.

 

 

۱۳- روغن گل سرخ، بهترین مرطوب کننده پوست چرب و خشک

 

روغن گل سرخ سرشار از اسیدهای چرب مفید برای آبرسانی پوست است. این اسیدهای چرب به راحتی جذب پوست می شوند و از همین رو می توانند به خوبی پوست شما را آبرسانی کنند. حتی افرادی که پوست چربی دارند می توانند از روغن گل سرخ روی پوست خود استفاده کنند. برای درمان خشکی پوست می توانید روزانه ۳ بار از روغن گل محمدی روی پوست استفاده کنید. اضافه کردن این روغن به کرم های مرطوب کننده و در ترکیب با سایر مرطوب کننده ها نیز بسیار برای پوست مفید است.

 

 

۱۴- گلسیرین، بهترین کرم مرطوب کننده پوست صورت

 

گلیسیرین، بهترین کرم مرطوب کننده پوست صورت

 

گلسیرین پوست را به خوبی هیدراته می کند و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست را نرم و لطیف می نماید. استفاده منظم از گلیسیرین موجب افزایش شادابی و رطوبت پوست می شود. گلیسیرین خشکی و لکه های پوستی را درمان می کند و یک مرطوب کننده قوی برای پوست محسوب می شود. برای ساخت مرطوب کننده خانگی با گلیسیرین می توانید ۵۰ گرم گلاب را با ۵۰ گرم گلیسیرین ترکیب کنید. سپس آن را درون یک ظرف درب دار بریزید. می توانید هر شب پنبه را به مقداری از این مواد آغشته کنید و روی پوست ماساژ دهید.

روش دیگر برای ساخت ماسک خانگی گلسیرین به این صورت است که ۲ قاشق چای خوری گلسیرین را با مقداری عسل و جو پرک خیس خورده ترکیب کنید. حال این ترکیب را روی پوست خود قرار دهید. بعد از خشک شدن مواد روی پوست می توانید پوست خود را با شیر تمیز کنید. سپس پوست را با آب فراوان آبکشی نمایید.

 

 

۱۵- ساخت کرم ابرسان قوی خانگی با استفاده از روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا

 

ساخت کرم خانگی نارگیل و آلوئه ورا بسیار ساده است. برای درست کردن این کرم مرطوب کننده خانگی باید ژل داخل یک برگ کوچک آلوئه ورا را تخلیه کنید. سپس با استفاده از مخلوط کن کاملاً میکس نمایید. سپس نصف پیمانه روغن نارگیل به آن اضافه کنید. مواد را برای ۱۰ دقیقه با همزن بزنید تا کاملاً یک دست شوند و حالت خامه ای پیدا کنند. برای معطر شدن این کرم می توانید چند قطره روغن گیاهی به آن اضافه کنید. در انتها کرم را داخل یک ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال بگذارید. می توانید این کرم را برای چند هفته در یخچال نگهداری کنید. این کرم بهترین مرطوب کننده پوست چرب و خشک است که التهابات پوستی را برطرف می کند و پوست شما را به صورت عمیق آبرسانی می نماید.

 

 

بیشتر بخوانید » خواص آلوئه ورا برای شفاف شدن پوست و لک ها «

 

 

نکاتی که باید در مورد نرم کردن پوست به روش های طبیعی بدانید

 

نکاتی که باید در مورد نرم کردن پوست به روش های طبیعی بدانید

 

  • سعی کنید هر روز از مرطوب کننده های طبیعی برای آبرسانی و حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.
  • از دوش گرفتن و شستن صورت با آب گرم اجتناب کنید.
  • از شوینده مناسب برای شستن صورت خود استفاده نمایید. استفاده از صابون موجب زبر و خشن شدن پوست می شود، بنابراین سعی کنید از یک شوینده ملایم استفاده نمایید.
  • از کرم ها و شوینده های حاوی مواد شیمیایی و الکل روی پوست استفاده نکنید.
  • در طول روز آب زیادی بنوشید و فراموش نکنید که اولین و مهم ترین روش برای درمان خشکی پوست، هیدراته نگه داشتن بدن است.
  • قبل از خروج از منزل حتماً از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، روش های زیادی برای ساخت مرطوب کننده خانگی برای پوست چرب و خشک وجود دارد. نرم کننده های طبیعی به خوبی پوست را آبرسانی می کنند و از آن جایی که هیچ ماده شیمیایی در تهیه آن ها به کار نرفته است، فواید زیادی برای پوست دارند.

 

 

منابع: thehealthy، treehugger، emedihealth، everydayhealth

 

کالابرگ الکترونیک