طرز تهیه سالاد نودل با پنیر به ۲ روش

طرز تهیه سالاد نودل با پنیر به ۲ روش


24 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد نودل با پنیر

سالاد نودل یک پیش غذای ساده و در عین حال از انواع سالاد لذیذ و خوشمزه است. در سرویس آشپزی از مجله کوروش قصد داریم ۲ روش طرز تهیه سالاد نودل با پنیر را به شما آموزش دهیم.

 

 

طرز تهیه سالاد نودل و پنیر با فیله گوساله

 

طرز تهیه سالاد نودل و پنیر با فیله گوساله

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای ۲ نفر

 

فیله گوساله خلالی خرد شده: ۱۵۰ گرم

پودر تخم گشنیز: نوک قاشق چای خوری

ذرت پخته شده: ۲ قاشق غذاخوری

نودل: ۱ بسته

آب جوش: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار

فلفل دلمه ای رنگی خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر کبابی: ۶ تکه

پنیر پارمسان رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری

روغن زیتون یا روغن کنجد: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

مرحله اول؛ آماده کردن نودل

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد نودل و پنیر با فیله گوشت گوساله باید ۲ لیوان آب جوش را داخل یک قابلمه بریزید. کمی صبر کنید تا آب به جوش بیاید. سپس نودل را به آب در حال جوش اضافه کنید. می توانید ادویه نودل را که معمولاً داخل بسته آن قرار دارد هم به آب اضافه کنید تا نودل شما خوش طعم شود. شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید. چند دقیقه صبر کنید تا آب نودل بخار شود و نودل ها نرم و پخته شوند. سپس گاز را خاموش کنید.

 

بیشتر بخوانید :

 

 

طرز تهیه سالاد سزار به روش اصلی

 

طرز تهیه سالاد لوبیا و انار

 

 

مرحله دوم؛ آبکش کردن نودل

 

در این مرحله از طرز تهیه سالاد نودل و پنیر باید نودل ها را آبکش کنید. از آن جایی که قرار است این نودل ها را به صورت سالاد درست کنید، به همین دلیل باید بعد از پخت نودل آن ها را آبکش کنید. توجه داشته باشید که نودل شما بعد از پخت نباید بیش از حد نرم یا له شود. این موضوع موجب می شود ظاهر سالاد نودل شما زشت و بد ظاهر شود.

 

آبکش کردن نودل

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

مرحله سوم؛ سرخ کردن فیله ها

 

در دومین مرحله از طرز تهیه سالاد نودل و پنیر باید فیله های را آماده کنید. برای درست کردن این سالاد نودل باید فیله های گوساله را به صورت باریک برش بزنید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. بعد از داغ شدن روغن، فیله های را اضافه کنید و خوب سرخ کنید تا کاملاً پخته شوند. توجه داشته باشید که اگر ضخامت فیله ها زیاد باشد به راحتی پخته نمی شوند و لازم است مقداری آب به آن ها اضافه کنید تا خوب بپزند.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه سس انبه با پودر انبه و میوه انبه برای فلافل و فست فود

 

 

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن سبزیجات با نودل

 

در این مرحله از طرز تهیه سالاد نودل و پنیر باید فلفل دلمه های رنگی خرد شده، ذرت پخته شده و پودر تخم گشنیز را همراه با مقداری روغن زیتون یا روغن کنجد به نودل ها اضافه کنید. مواد را خوب ترکیب کنید. مقداری پودر پنیر پارمسان به نودل و سبزیجاتتان اضافه کنید.

 

 

مرحله پنجم، سرو کردن نودل

 

در این مرحله از طرز تهیه سالاد نودل و پنیر باید پنیر پارمسان رنده شده را به سالاد اضافه کنید. سپس فیله های تفت داده شده گوشت را به همراه پنیر کبابی که آن را مقداری در روغن سرخ کرده اید یا به صورت کبابی آماده کرده اید، به نودل اضافه کنید. مواد را کاملاً ترکیب کنید و از طعم لذیذ این سالاد آسیایی لذت ببرید.

 

سرو کردن نودل

 

 

طرز تهیه سالاد نودل و پنیر با سبزیجات

 

طرز تهیه سالاد نودل و پنیر با سبزیجات

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای ۲ نفر

 

نودل: یک بسته

ساقه جوان کرفس: ۱ عدد

هویج: ۲ عدد

لیمو ترش تازه: ۱ عدد

گوجه فرنگی کوچک: ۳ عدد

گردو: ۲ تا ۳ عدد

زیتون بدون هسته: ۴ عدد

فلفل دلمه رنگی: ۱ عدد

ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پارمسان: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول؛ آماده کردن نودل

 

در اولین مرحله از طرز تهیه نودل سبزیجات باید نودل را طبق دستوری که روی بسته بندی آن نوشته شده آماده کنید. برای این کار به دو لیوان آب احتیاج دارید. آب را داخل قابلمه بریزید تا به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن آب بسته نودل را له آن اضافه کنید. می توانید ادویه نودل را هم به آب اضافه کنید. سپس صبر کنید تا نودل ها کاملاً نرم و پخته شوند. سپس آن ها را آبکش گنید و کنار بگذارید.

 

 

مرحله دوم؛ خرد کردن سبزیجات

 

در دومین مرحله از طرز تهیه نودل سبزیجات باید هویج ها را به صورت خلالی ریز خرد کنید. برای درست کردن این سالاد می توانید از هویج های نگینی هم استفاده کنید. اما هویج خلالی در ترکیب با نودل ظاهر جذاب تری به خود می گیرد. بعد از خرد کردن هویج، ساقه کرفس را به خوبی بشویید. سپس به صورت رشته های نازک خرد کنید. بعد از آن نوبت به گوجه فرنگی است. برای درست کردن این سالاد باید گوجه فرنگی ها را به صورت ریز و نگینی خرد کنید. درست همانند زمانی که گوجه را برای تهیه سالاد شیرازی خرد می کنید.

حتما بخوانید  ۱۱ دلیل اصلی وا رفتن کباب تابه ای + روش های پیشگیری از آن

 

بیشتر بخوانید:

 

 

طرز تهیه سالاد الویه

 

رازهای خوشمزه شدن سالاد الویه رستورانی

 

 

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد سالاد نودل

 

بعد از آماده شدن سبزیجات خرد شده، باید نودل را با سبزیجات ترکیب کنید. مقداری گردوی خرد شده، زیتون خرد شده و آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید. در صورت تمایل کمی آویشن و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید. سپس کمی پنیر پارمسان زنده شده روی نودل بریزید و مواد را ترکیب کنید. در صورت تمایل می توانید این سالاد خوشمزه را همراه با سس مایونز یا سس ماست نیز میل کنید.

 

ترکیب کردن مواد سالاد نودل

 

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه سالاد نودل و پنیر

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه سالاد نودل و پنیر

 

  • در صورت تمایل می توانید هر نوع سبزیجات دیگری که دوست دارید هم به سالاد نودل و پنیر اضافه کنید.

 

  • اضافه کردن مقداری آناناس خرد شده به سالاد نودل و پنیر موجب خوشمزه شدن و متفاوت شدن طعم نودل می شود.

 

  • طرز تهیه نودل با سوسیس و پنیر بسیار ساده است. شما می توانید برای درست کردن این نودل از ترکیب سبزیجاتی مثل هویج رنده شده، نخود فرنگی، ذرت، کدو سبز و فلفل دلمه ای در کنار سوسیس سرخ شده استفاده کنید.

 

  • در طرز تهیه نودل با قارچ و پنیر می توانید مقداری قارچ را تفت دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس پنیر پارمسان را به قارچ اضافه کنید و بعد از اینکه به خوبی آب شدن نودلی را که از قبل آماده و آبکش کرده اید به آن اضافه نمایید. اضافه کردن کمی پودر آویشن موجب خوش عطر و طعم شدن این نودل می شود.

 

  • آب لیمو ترش تازه، روغن زیتون و سرکه بالزامیک بهترین طعم دهنده های طبیعی برای سالاد نودل هستند.

 

  • در طرز تهیه نودل پنیری قرمز می توانید مقداری رب یا سس کچاپ به نودل ها اضافه کنید تا رنگ بگیرند و مزه دار شوند.

 

  • طرز تهیه نودل چینی ساده شبیه به سالاد نودل و سبزیجات است که به صورت آب دار سرو می شود. طرز تهیه نودل چینی قرمز هم دقیقا به همین شکل طبخ می شود، تنها مقداری رب یا گوجه فرنگی رنده شده به آب نودل اضافه می شود.

 

 

جمع بندی نهایی

 

سالاد نودل و پنیر یکی از خوشمزه ترین انواع سالاد است که شما می توانید آن را به هر شکلی که دوست دارید تهیه کنید. در صورتی که دوست دارید سالاد شما خوشمزه تر شود می توانید مقداری سس مایونز نیز به همراه پنیر پارمسان به سالاد اضافه کنید. برای کم شدن کالری سالاد نیز می توانید سس را حذف کنید و سالادتان را با آب لیمو ترش تازه و کمی روغن زیتون اصل مزه دار کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک