طرز تهیه سالاد لوبیا و انار به ۳ روش و با مواد مختلف

طرز تهیه سالاد لوبیا و انار به ۳ روش و با مواد مختلف


24 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد لوبیا و انار

معمولا سالاد لوبیا و انار هم به عنوان یک غذای سبک برای برنامه غذایی یک ماهه رمضان و هم به عنوان پیش غذا تهیه می شود. ترکیباتی هم که در طرز تهیه سالاد لوبیا و انار استفاده می شوند، بنا به سلیقه و طبع می تواند متنوع انتخاب می شود. در کنار این ها، استفاده از انواع چاشنی ها و سبزی های دلخواه هم طعم این سالاد خوشمزه را متفاوت و دلپذیر می کند و هم به آن جلوه بهتری خواهد داد. دستور های مختلفی برای طرز تهیه سالاد لوبیا و انار وجود دارد که آشپزهای بین المللی آن ها را پیشنهاد می دهند. در این مقاله از مجله کوروش، ۳ مدل طرز تهیه سالاد لوبیا و انار را به شما آموزش خواهیم داد تا با موادی که در دسترس دارید، به راحتی آن ها را در خانه درست کنید.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه سالاد لوبیا و انار

 

فوت و فن های طرز تهیه سالاد لوبیا و انار

 

  • اگر می خواهید سالاد لوبیا و انار رژیمی درست کنید، سس مایونز و خامه را از دستور تهیه آن، حذف و با ماست چکیده و کم چرب جایگزین کنید.

 

  • می توانید از سبزی های معطر تازه خرد یا ساطوری شده مثل جعفری، شوید، تره و … در طرز تهیه سالاد لوبیا و انار استفاده کنید. یا اینکه مقداری سبزی خشک در مواد آن به کار ببرید.

 

  • برای چاشنی می توانید از انواع سس ها مثل سس بالزامیک یا سس سویا استفاده کنید. همچنین استفاده از سرکه، آبلیمو و آب نارنج در طرز تهیه سالاد لوبیا  و انار متداول است.

 

  • به جای روغن زیتون از روغن کنجد یا روغن هسته انگور هم می توانید استفاده کنید.

 

  • اگر می خواهید سالاد لوبیا و انار شما، کمی شیرین باشد، از یک یا دو قاشق غذاخوری شکر در مرحله پایانی استفاده کنید.

 

  • برای طعم بهتر و غلیظ تر سالاد انار، از یک یا دو قاشق رب انار هم می توانید استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سالاد سزار با تمام فوت و فن ها «

 

 

نکاتی درباره لوبیا مورد استفاده در سالاد لوبیا و انار

 

  • سالاد لوبیا و انار را می توانید با انواع لوبیا ها مثل لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی و لوبیا سبز تهیه کنید. می توانید از کنسرو این لوبیاها هم استفاده کنید.

 

  • اگر از لوبیا سبز استفاده می کنید، قسمت ابتدایی و انتهایی لوبیا را جدا کنید و آن ها را بپزید. می توانید قبل یا بعد از پخت، آن ها را قطعات دلخواه برش بزنید یا به صورت سالم و بدون برش زدن، آن ها را در طرز تهیه سالاد لوبیا و انار به کار ببرید.
حتما بخوانید  طرز تهیه کارامل نمکی غلیظ و خوشمزه به روشی ساده

 

  • اگر از انواع لوبیا مثل لوبیا قرمز، لوبیا چیتی یا لوبیا چشم بلبلی استفاده می کنید، آن ها را حتما در مقداری آب به مدت حداقل ۸ ساعت یا شب تا صبح، خیس کنید تا نفخ آن ها گرفته شود.

 

  • اگر فراموش کردید که لوبیاها را خیس کنید، آن ها ابتدا در یک قابلمه با مقداری آب بجوشانید و بعد از اولین جوش، آب را دور بریزید. دوباره قابلمه را آب کنید و روی حرارت قرار دهید.

 

  • به لوبیای در حال پخت، یا در ابتدای پخت، نمک اضافه نکنید. این کار باعث دیر پخته شدن لوبیا ها می شود.

 

 

طرز تهیه سالاد لوبیا و انار (با لوبیا چیتی و قرمز)

 

سالاد لوبیا و انار (با لوبیا چیتی و قرمز)

 

مواد لازم

 

لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز: ۳۰۰ گرم

انار:۲ عدد (دانه شده)

ماست: ۱/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

سس مایونز: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

خامه صبحانه: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

مغز گردو (خرد شده): ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

روغن زیتون: ۲ قاشق سوپ خوری

تخفیفات لبنیات افق کوروش

آبلیمو: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

کاهو پیچ: ۲۰۰ گرم

ساقه کرفس: ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول: لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز را بخیسانید و بپزید

 

لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز را قبل از پخت، به مدت حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت در مقداری آب خیس کنید و در این مدت، چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن ها گرفته شود. سپس آن ها را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزند و نرم شوند. لوبیاهای پخته را در یک صافی آبکش کنید و کنار بگذارید. می توانید از کنسرو لوبیا هم استفاده کنید.

 

 

مرحله دوم: کاهو، کرفس و گردو را آماده کنید

 

برگ های کاهو و کرفس را بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب خود را از دست بدهند. سپس آن ها را به قطعات ریز خرد کنید. گردو ها را کمی بکوبید یا رنده کنید. می توانید با چاقو هم آن ها را خرد و ریز کنید. حتی می توانید از گردوی تازه در طرز تهیه سالاد لوبیا و انار استفاده کنید. انار ها را دانه کنید.

 

 

مرحله سوم: مواد را با هم ترکیب کنید

 

در یک کاسه سس مایونز و ماست را با هم ترکیب و نمک و فلفل سیاه را به را اضافه کنید. خامه، روغن زیتون (یا کنجد) و آبلیمو را به ترکیب اضافه کنید. دانه های انار، کاهو و کرفس خرد شده و گردو را به ترکیب اضافه کنید و همه مواد را با قاشق به هم بزنید تا یکدست شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش قیمه نذری برای ۲۰۰ نفر و فوت و فن آن + فیلم

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سالاد شیرازی به روش اصیل «

 

 

طرز تهیه سالاد لوبیا و انار و ذرت

 

سالاد لوبیا و انار و ذرت

 

میزان انرژی: ۲۱۵ کالری

 

 

مواد لازم

 

لوبیا قرمز: ۴۵۰ گرم

ذرت (کنسرو): ۴۰۰ گرم

انار: ۱ عدد دانه شده

جعفری تازه خرد و ساطوری شده: ۲ قاسق غذاخوری

روغن هسته انگور: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه

 

لوبیا و ذرت را جداگانه در مقداری آب بپزید و آن ها را آبکش کنید. می توانید از کنسرو انواع کنسرو شده استفاده کنید. جعفری ها را خرد و ساطوری کنید. انار را دانه کنید. در یک کاسه همه این مواد را با هم ترکیب کنید و به آن ها روغن زیتون و روغن هسته انگور را اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

طرز تهیه سالاد اندونزی

 

طرز تهیه سالاد الویه

 

 

طرز تهیه سالاد لوبیا و انار با لوبیا سبز

 

سالاد لوبیا و انار با لوبیا سبز

 

مواد لازم

 

لوبیا سبز: ۵۰۰ گرم

انار: ۱ عدد (دانه شده)

شوید تازه با خشک: ۱ قاشق غذاخوری

بادام پرک: ۳ قاشق غذاخوری

روغن کنجد: ۲ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد لوبیا و انار، لوبیا سبز ها را بشویید و ابتدا و انتهای آن ها را جدا کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و لوبیا ها و نمک را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و در ظرف را بعد از جوشیدن آب بگذارید تا لوبیا ها کاملا نرم شوند و بپزند. سپس آن ها را آبکش کنید. انار را دانه کنید.

در یک ظرف با اندازه مناسب، دانه های انار، لوبیاهای پخته شده، جعفری (تازه ساطوری شده یا خشک) و روغن کنجد بریزید و به آرامی مواد را با هم مخلوط کنید. در پایان روی مواد را جو پرک بریزید و آن را سرو کنید.

 

 

نکته مهم

 

برای آماده کردن بادام پرک، بادام ها را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید. فر را روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را بیرون بیاورید و بادام ها را در آن بریزید، به طوری که بادام ها روی هم قرار نگیرند. سینی فر را در طبقه وسط قرار دهید و بعد از ۵ دقیقه آن را بیرون بیاورید و با قاشق چوبی به هم بزنید. سپس آن ها را صاف کنید.

دوباره سینی را در فر بگذارید و ۵ دقیقه دیگر در فر نگه دارید. این کار را در فاصله های ۵ دقیقه ای به آن سر بزنید. تا زمانی که کاملا خشک شوند. رنگ بادام ها که طلایی شد، آن ها را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شوند. می توانید به یک سینی آن ها را منتقل کنید تا سریع تر سرد شوند.

 

 

منبع: myrecipes

 

کالابرگ الکترونیک