۳ مدل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با انواع میوه | صبحانه لذیذ و مقوی

۳ مدل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با انواع میوه | صبحانه لذیذ و مقوی


7 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ مدل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با انواع میوه لذیذ و مقوی

فرنی با بلغور جو دوسر یک میان وعده و صبحانه سالم است که می‌توانید از آن به عنوان صبحانه مقوی و سالم برای کودکان در دوران مدرسه نیز استفاده کنید. اضافه کردن ترکیبات مقوی مثل میوه، عسل، کشمش و مغزها به این معجون جو دوسر موجب می‌شود تا این مدل فرنی مقوی خواص زیادی برای بدن کودکان و بزرگسالان داشته باشد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با انواع میوه را به شما آموزش می‌دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه فرنی بلغور جو دوسر با سیب

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بلغور جو دوسر ۵۰ گرم
شیر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیب درختی ۱ عدد
نمک نوک قاشق چای‌خوری
عسل ۱ قاشق مرباخوری یا بیشتر

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه
مدت زمان پخت فرنی بلغور جو دوسر: ۱۵ دقیقه
کالری در هر ۱۰۰ گرم فرنی بلغور جو دوسر با سیب: ۱۱۹ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با سیب

مراحل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با سیب

یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین انواع دسر فرنی برای کودکان و بزرگسالان فرنی بلغور جو دوسر با سیب است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با میوه سیب آشنا شوید.

مرحله اول؛ پخت سیب

در اولین مرحله از درست کردن فرنی بلغور جو دوسر با سیب جو دوسر را از شب قبل بخیسانید. سیب را بشویید. پوست سیب را جدا کنید و آن را خرد کنید. سپس سیب را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا بپزد. اگر به مایکروویو دسترسی ندارید، می‌توانید سیب را داخل قابلمه آب جوش بریزید و بپزید.

مرحله دوم؛ پختن بلغور جو دوسر

پختن بلغور جو دوسر برای تهیه فرنی

در این مرحله باید بلغور جو دوسر را در یک قابلمه بریزید و مقداری آب و کمی نمک به آن اضافه کنید. صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند و جو مقداری بپزد. سپس شیر را اضافه کنید و صبر کنید تا شیر هم بجوشد. در این مرحله باید شعله گاز را کم کنید و درب قابلمه را به صورت نیمه روی آن قرار دهید، تا جو دوسر به خوبی بپزد.

برای تهیه بلغور جودوسر، نمک و شیر به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خورش قیمه سیستانی (دوغ پای) به روش زاهدانی

مرحله سوم، آماده کردن فرنی بلغور جو دوسر

بعد از حدود ۵ تا ۷ دقیقه که جو دوسر به خوبی پخت، سیب پخته شده را با پشت قاشق له کنید و همراه با عسل به فرنی اضافه کنید. برای تزیین این فرنی می‌توانید از مقداری دارچین و سیب خرد شده استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید عسل و دارچین را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه فرنی بلغور جو دوسر گیاهی با میوه‌های خشک

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بلغور جو دوسر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر بادام ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن یا کره گیاهی ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
دارچین به مقدار دلخواه
انواع میوه خشک مثل کشمش، خرما و … به مقدار دلخواه

 

مراحل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر وگان با میوه‌های خشک

مراحل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با میوه‌های خشک و شیر گیاهی

اگر گیاهخوار هستید و یا به هر دلیلی نمی‌توانید از شیر گاو استفاده کنید، می‌توانید در طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر شیرهای گیاهی مثل شیر بادام یا شیر نارگیل را جایگزین کنید. این میان وعده سالم برای کودکانی هم که بعد از خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند، گزینه مناسبی است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه فرنی جو دو سر وگان با میوه‌های خشک آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن شیر و آب

در اولین مرحله از طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با میوه‌های خشک باید آب و شیر را ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا این ترکیب شروع به جوشیدن کند. طرز تهیه شیر گیاهی را بلد هستید؟

مرحله دوم؛ تفت دادن جو دوسر

در این مرحله باید کره یا روغن گیاهی را داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود. سپس جو دوسر را اضافه کنید و خوب در روغن تفت دهید تا طلایی شود. این مرحله حدود ۲ دقیقه طول می‌کشد.

می‌توانید انواع روغن مایع و کره گیاهی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن جو دوسر به ترکیب آب و شیر

در این مرحله از طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با میوه‌های خشک باید جو دوسر تفت داده شده را به شیر و آب در حال جوش اضافه کنید. شعله گاز را کم کنید و صبر کنید تا جو دوسر برای ۲۰ دقیقه بجوشد و غلیظ شود. در این مدت چند بار فرنی را هم بزنید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن فرنی بلغور جو دسر

زمانی که فرنی غلیظ شد، کمی نمک به آن اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید. حالا کشمش، خرما و انجیر خشک یا هر میوه خشکی که دوست دارید را به فرنی اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. ۵ دقیقه صبر کنید تا فرنی شما در قابلمه بماند، سپس آن را در کاسه بریزید و با میوه‌های خشک تزیین و میل کنید. این فرنی برای کودکان فوق‌العاده مفید است و می‌توانید از آن به عنوان یک صبحانه مقوی در دوران مدرسه استفاده کنید.

می‌توانید کشمش و مویز، انجیر خشک و خرما را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه بابل تی به 3 روش با تاپیوکا و بدون تاپیوکا

مواد لازم برای تهیه فرنی جو دوسر با موز و کیوی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر بادام ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بلغور جو دوسر ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱/۲ قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
کشمش به مقدار لازم
موز ۱ عدد بزرگ
کیوی رسیده ۱ عدد

 

طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با موز و کیوی

طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با موز و کیوی

برای تهیه یکی از خوشمزه‌ترین انواع فرنی بلغور جو دوسر با میوه‌ها، از ترکیب موز و کیوی استفاده می‌شود. به منظور درست کردن این فرنی باید شیر بادام را با بلغور جو دوسر، دارچین، وانیل، کشمش و نصف موز له شده ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید.

حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا شیر شروع به جوشیدن کند. به خاطر داشته باشید که این مدت شعله گاز باید کم باشد و هر از چند گاهی فرنی را هم بزنید. زمانی که فرنی به غلظت مناسب رسید، شعله گاز را خاموش کنید. فرنی را داخل کاسه بریزید و با نصف موز باقی مانده و کیوی خرد شده تزیین کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با میوه‌ها

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با میوه‌ها

  • برای طعم دادن به فرنی بلغور جو دوسر با میوه‌ها می‌توانید از مقداری پودر دارچین یا پودر زنجبیل استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید پودر زنجبیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای مقوی شدن فرنی بلغور جو دوسر با میوه‌ها می‌توانید از انواع آجیل مثل پسته، بادام و گردوی خرد شده و کنجد در فرنی استفاده کنید. می‌توانید انواع مغز آجیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای تنوع در طعم فرنی بلغور جو دوسر می‌توانید به جای شیر از آبمیوه‌های مختلف نیز استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع آبمیوه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه بلغور جو دوسر برای لاغری بهتر است از شکر یا روغن استفاده نکنید و در صورت اضافه کردن شیر گاو، از شیر کم‌چرب استفاده کنید.
  • بهترین زمان خوردن جو دوسر، صبح‌ها به عنوان صبحانه است. جو دوسر فیبر زیادی دارد و از همین رو برای جلوگیری از احساس گرسنگی و یبوست مفید است.
  • برای تهیه فرنی با جو دوسر به جای بلغور جو از پرک جو دوسر هم می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اوتمیل ساده برای صبحانه

سوالات متداول

خواص جو پرک با شیر برای صبحانه چیست؟

از مهم‌ترین خواص جو پرک با شیر برای صبحانه می‌توان به بهبود عملکرد گوارشی، تقویت و رشد توده عضلانی، بهبود حافظه، افزایش انرژی و بهبود سلامت کلی بدن اشاره کرد. استفاده از فرنی جو دوسر پرک یک صبحانه سالم و مقوی برای کودکان در دوران مدرسه است.

برای شیرین کردن فرنی بلغور جو دوسر از چه چیزهایی استفاده کنیم؟

برای شیرین کردن این فرنی می‌توانید از عسل، شکر، انواع شیره و خرمای خرد شده استفاده کنید. اگر از پوره میوه در فرنی استفاده کنید، طعم آن شیرین می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید از مقدار کمی شیرین‌کننده طبیعی نیز استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک