طرز تهیه ۱۶ مدل صبحانه سالم برای بچه‌ های دانش آموز و مهدکودکی

طرز تهیه ۱۶ مدل صبحانه سالم برای بچه‌ های دانش آموز و مهدکودکی


11 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۱۶ مدل صبحانه سالم برای بچه‌ های دانش آموز و مهدکودکی

مصرف صبحانه سالم برای بچه‌های مدرسه و مهدکودک که در سن رشد هستند، اهمیت زیادی دارد. درواقع صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی کودک است که می‌تواند در کنار میان وعده مدرسه به افزایش انرژی و تنظیم سوخت و ساز او کمک کند و علاوه بر عضله‌سازی و تقویت استخوان‌های جلوی چاقی و اضافه وزن کودک را بگیرد. اما بهترین صبحانه برای بچه‌های مهدکودک و مدرسه چیست؟ آیا طرز تهیه انواع صبحانه مقوی برای مدرسه و بچه‌های بد غذا را بلد هستید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع صبحانه سالم برای بچه‌ ها آشنا شوید.

لیست انواع صبحانه سالم برای بچه‌ ها

با انواع صبحانه سالم برای بچه‌ها آشنا شوید

بهترین و سالم‌ترین پیشنهاد برای صبحانه کودک صبحانه‌ای است که در آن از مواد پروتئینی، فیبر، کلسیم و چربی‌های مفید استفاده شده باشد. به طور معمول مصرف صبحانه مقوی برای مدرسه بچه‌ها موجب می‌شود تا کودک در طول روز تمرکز و انرژی بیشتری داشته باشد و کمتر با علائمی مثل ضعف و بی‌حالی مواجه شود.

نکته مهمی که در مورد انواع صبحانه سالم برای بچه‌ها وجود دارد این است که «ظاهر صبحانه» کودک علاوه بر مزه و مغذی بودن آن اهمیت زیادی دارد. به خصوص اگر در حال تدارک صبحانه برای بچه‌های بد غذا هستید، باید با تزیینات جذاب و رنگی کردن صبحانه میل کودک را به غذا خوردن افزایش دهید.

اما بهترین صبحانه برای کودکان دبستانی چیست؟ آیا چیزی در مورد انتخاب بهترین صبحانه برای بچه‌های مهدکودکی مثل کودک ۲ ساله یا آماده کردن صبحانه کودک ۱۱ ماهه می‌دانید؟ در ادامه می‌توانید با پیشنهادات جذابی از انواع صبحانه برای کودکان آشنا شوید.

۱- کروسان شکلاتی

کروسان شکلاتی از انواع صبحانه خوشمزه برای بچه ها

«شکلات» خوشمزه‌ترین طعمی است که یک کودک در زندگی خود تجربه کرده است و از همین رو اکثر کودکان از خوردن «کروسان شکلاتی» به عنوان صبحانه بسیار لذت می‌برند. کروسان درواقع یک صبحانه فرانسوی سالم و مقوی است که می‌توانید خودتان در خانه آماده کنید.

برای تهیه کروسان شکلاتی ابتدا باید خمیر مایه را با ۱ قاشق غذاخوری شکر و شیر ولرم مخلوط کنید و کنار بگذارید. سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده‌های تخم مرغ، نمک، شکر و خمیر مایه را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس آرد را کم کم به این ترکیب اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. برای خواندن ۲ روش طرز تهیه کروسان شکلاتی و ساده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کروسان کلیک کنید.

برای تهیه کروسان شکلاتی از موادی مثل آرد شیرینی پزی، تخم مرغ، روغن مایع، کره، شکر، شیر، نمک و کرم صبحانه استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به ۳ روش آنلاین، حضوری یا تلفنی از افق کوروش تهیه کنید.

۲- فرنی بلغور جو دوسر

فرنی بلغور جو دوسر از انواع صبحانه سالم برای بچه ها

«فرنی با بلغور جو دوسر» یک میان وعده و صبحانه سالم برای بچه‌ ها است که می‌توانید از آن به عنوان صبحانه مقوی برای کودکان در دوران مدرسه نیز استفاده کنید. اضافه کردن ترکیبات مقوی مثل میوه، عسل، کشمش و مغزها به این معجون جو دوسر موجب می‌شود تا انرژی زیادی به عنوان یک صبحانه سالم برای کودکان و بزرگسالان داشته باشد. در طرز تهیه این فرنی می‌توانید از انواع میوه‌های تازه و خشک استفاده کنید.

برای مطالعه طرز تهیه فرنی بلغور به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فرنی بلغور جو کلیک کنید. برای تهیه این فرنی از بلغور جو، شیر و عسل استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۳- ماست میوه‌ای

ماست میوه‌ای از انواع صبحانه سالم برای کودکان

«ماست میوه‌ای» یکی از انواع صبحانه سالم برای بچه‌ ها است که به دلیل وجود پروتئین فراوان و میوه‌های میکس شده هم طعم لذیذی دارد و هم بسیار مقوی و سالم است. برای درست کردن ماست میوه‌ای باید از میوه‌های رسیده و ماست نسبتا چکیده یا یونانی استفاده کنید.

می‌توانید این صبحانه مقوی برای کودکان را با مقداری عسل شیرین کنید. برای شروع باید میوه‌ها را به خوبی بشویید و پوست و هسته میوه را جدا کنید. سپس میوه را با ماست در مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید. در صورت تمایل می‌توانید طرز تهیه ماست میوه‌ای به ۷ روش مختلف را در مقاله طرز تهیه ماست میوه‌ای مطالعه کنید.

ماده اصلی برای تهیه ماست میوه‌ای ماست است که می‌توانید به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۴- عدسی لعابدار

عدسی لعابدار از انواع صبحانه سالم برای بچه ها

«عدسی» خوشمزه‌ترین و بهترین صبحانه برای کودکان دبستانی است که می‌توانید در خانه آماده کنید. برای تهیه عدسی لعابدار به عنوان صبحانه باید عدس‌ها را برای چند ساعت بخیسانید و سپس با مقداری زردچوبه و روغن بپزید. سپس عدسی‌ها را از صافی رد کنید. مقداری آب سبزی یا آب گوشت به آن اضافه کنید و اجازه دهید عدس روی شعله ملایم به خوبی بپزد تا نرم شود. برای مطالعه مراحل طرز تهیه عدسی لعابدار و خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه عدسی کلیک کنید.

برای تهیه عدسی از موادی مثل عدس سبز، روغن، زردچوبه و فلفل سیاه استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  بهترین رژیم غذایی برای کم کاری تیروئید و لیست غذاهای غیرمجاز

۵- خاگینه خرما

خاگینه خرما از صبحانه های سالم و مقوی برای کودکان

«خاگینه خرما» یک غذای ساده و فوق‌العاده مقوی است که در لیست انواع صبحانه مقوی و سالم برای مدرسه کودکان نیز قرار دارد. برای درست کردن خاگینه ابتدا باید هسته خرماها را جدا کنید و به وسیله چاقو هر خرما را به ۴ تکه مساوی تقسیم کنید.

مقداری کره داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم گرم شود. سپس خرما را به آن اضافه کنید و بگذارید برای چند دقیقه نرم شود. دارچین و زنجبیل و گردوی خرد شده را به این ترکیب اضافه کنید و مواد را ۲ دقیقه تفت دهید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خاگینه خرما به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خاگینه خرما کلیک کنید.

برای تهیه خاگینه خرما از موادی مثل خرما، کره و مغز گردو استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۶- انواع املت

انواع املت از انواع صبحانه سالم برای بچه ها

«املت» یکی دیگر از انواع صبحانه سالم برای کودکان است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلف تهیه کنید. انواع املت را می‌توانید با تخم مرغ و سبزیجات مختلف آماده کنید. پنیر هم یک ماده خوشمزه و مقوی در تهیه املت‌های متنوع است که برای تامین کلسیم بدن کودک یک ماده مفید به شمار می‌رود. برای مطالعه طرز تهیه ۱۰ نوع املت ایرانی خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت ایرانی کلیک کنید.

۷- انواع اسموتی

انواع اسموتی از صبحانه های سالم و مقوی برای کودکان

«اسموتی» از محبوب‌ترین خوراکی‌ها برای بچه‌ها است و قطعا این صبحانه سالم برای بچه‌های بد غذا انتخاب هوشمندانه‌ای است. رنگ جذاب و ظاهر هوس‌انگیز انواع اسموتی موجب می‌شود تا اکثر بچه‌ها علاقه زیادی به خوردن آن داشته باشند. شما می‌توانید انواع اسموتی را با استفاده از ماست، میوه‌های مختلف، مغز آجیل و دانه‌های مغذی آماده کنید تا یک صبحانه مقوی برای بچه‌ها داشته باشید. برای مطالعه ۱۵ مدل از انواع اسموتی خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع اسموتی کلیک کنید.

۸- فرنی

فرنی از صبحانه های سالم برای بچه ها

یکی دیگر از انواع صبحانه سالم برای بچه‌ها، «فرنی» است که می‌توانید آن را در عرض نیم ساعت آماده کنید. فرنی یک صبحانه سالم برای کودک یازده ماهه و کودک یک سال و نیمه و سه ساله و کلا کودکان بالای شش ماه هم هست. استفاده از نشاسته در فرنی موجب می‌شود تا بافت سفت و منحصربه‌فردی داشته باشد. می‌توانید به فرنی انواع مغزها و آجیل را هم اضافه کنید.

برای تهیه فرنی با نشاسته ابتدا باید شیر سرد را در قابلمه بریزید و سپس نشاسته و شکر را به آن اضافه کنید. شعله زیر گاز را روشن کنید و خوب هم بزنید تا نشاسته گلوله گلوله نشود. هم زدن را تا زمانی که غلظت نشاسته به حد مناسب رسید، ادامه دهید. برای خواندن ادامه طرز تهیه فرنی به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فرنی کلیک کنید.

برای تهیه فرنی از نشاسته، آرد برنج، گلاب و هل استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۹- وافل نوتلا و موز

وافل نوتلا و موز از انواع صبحانه سالم برای بچه ها

«وافل» از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسرهای فرانسوی و از محبوب‌ترین انواع صبحانه برای کودکان است که می‌توانید با دستگاه یا بدون دستگاه در خانه درست کنید. اولین مرحله از طرز تهیه وافل نوتلا و موز، پوره کردن موز است. بعد از له کردن موز باید به آن شیر، تخم‌مرغ‌ها، وانیل و نمک دریا اضافه کرده و خوب با هم بزنید تا یک مایع یکدست و نرم و لطیف به دست بیاید. سپس ۴ عدد نان تست را در یک سینی بگذارید و روی ۲ عدد از آن‌ها مقداری موز اسلایس شده بچینید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

حالا دو برش نان تست را روی دو نان تستی که حاوی موز است بگذارید و مثل یک ساندویچ آن را در دست‌تان بگیرید و در مایه به دست آمده غوطه‌ور کنید. تمام قسمت‌های نان‌های تست‌ باید به مایه فوق آغشته شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه وافل نوتلا و موز به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه وافل نوتلا و موز کلیک کنید.

۱۰- پنکیک مغزدار

پنکیک مغزدار از انواع صبحانه سالم برای بچه ها

«پنکیک مغزدار» یکی از محبوب‌ترین انواع پنکیک است که می‌توانید آن را با طعم شکلات آماده کنید. این پنکیک از انواع صبحانه سالم برای بچه‌ها است که اتفاقا اکثر کودکان هم از خوردن آن لذت می‌برند. در اولین مرحله از پنکیک مغزدار خانگی با شکلات صبحانه باید در یک ظرف صاف مثل سینی یک لایه کاغذ روغنی بیندازید. شکلات نوتلا را روی آن بریزید و روی آن را با پشت قاشق صاف کنید.

سینی را به مدت ۱/۵ تا ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا شکلات یخ بزند. این کار را به این خاطر انجام می‌دهید که وقتی نوتلا را روی پنکیک قرار می‌دهید، سریع ذوب نشود و از داخل پنکیک بیرون نریزد. در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر الک کنید. در یک ظرف مناسب، آرد و بیکینگ پودر، نمک، شکر، وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید و به هم بزنید. شیر را طی چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و هر بار به هم بزنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه پنکیک مغزدار می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه پنکیک مغزدار کلیک کنید.

۱۱- تخم مرغ آبپز

روش تهیه تخم مرغ آبپز برای صبحانه سالم مدرسه بچه ها

«تخم مرغ آب پز» یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های درست کردن تخم مرغ است که بدون نیاز به روغن و بسیار سریع انجام می‌شود. تخم مرغ آبپز یک صبحانه مقوی برای مدرسه بچه‌ها است و درست کردن آن نیاز به زمان زیادی ندارد. برای این‌که تخم مرغ آبپز به یک صبحانه جذاب برای بچه‌ها تبدیل شود آن را می‌توانید به اشکال مختلف تزیین و با سبزیجات متنوع سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه تخم مرغ آبپز به ۳ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

حتما بخوانید  خواص و مضرات احتمالی لوبیا چیتی + طبع و مصلح آن

۱۲- نان موز

۲ طرز تهیه نان موز ساده و گردویی نرم و خوشمزه در فر و تابه

«نان موز» یا بنانا برد یکی از انواع نان آمریکایی است که از آن به عنوان صبحانه و تهیه اسنک‌های شیرین استفاده می‌شود. همچنین نان موز یک میان وعده خوشمزه برای مدرسه و صبحانه مقوی برای کودکان است. برای تهیه نان موز روش‌های مختلفی وجود دارد. نان موز را می‌توانید همراه با شیر یا انواع اسموتی برای بچه‌ها سرو کنید. شما می‌توانید نان موز را در فر یا بدون فر آماده کنید. برای مطالعه طرز تهیه نان موز به ۲ روش ساده و گردویی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۳- نان توت فرنگی

نان توت فرنگی یک صبحانه مقوی و سالم برای بچه های بد غذا است

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

«نان توت فرنگی» یک گزینه بسیار جذاب برای صبحانه کودکان دبستانی و مهدکودکی است. حتی برای بچه‌های بد غذا هم عطر و بوی نان توت فرنگی برای صبحانه اشتها‌آور است. نان توت فرنگی یک نان کم شیرین با تکه‌های توت فرنگی است که با هر گازی که از آن می‌زنید، طعم لذیذ میوه توت فرنگی را حس می‌کنید. نان توت فرنگی یک صبحانه تابستانی جذاب و مقوی و گزینه عالی برای میان وعده مدرسه بچه‌ها هم هست. برای مطالعه طرز تهیه نان توت فرنگی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۴- تخم مرغ نیمرو

تخم مرغ نیمروی عسلی یک صبحانه سالم برای بچه ها دبستانی و مهدکودکی

یکی از روش‌ های پخت تخم‌ مرغ خوشمزه، عسلی‌کردن نیمرو است. نیمروی عسلی، از نیمروی سفت بسیار محبوب‌تر است و معمولا بچه‌های یک سال به بالا به عنوان صبحانه بیشتر آن را دوست دارند. اگر می‌خواهید یک صبحانه سالم و کامل برای بچه‌ها قبل از رفتن به مدرسه درست کنید روی لینک انواع طرز تهیه تخم مرغ و نیمرو عسلی کلیک کنید.

۱۵- فرنچ تست فرانسوی

فرنچ تست فرانسوی یک صبحانه سالم برای بچه‌ها

«فرنچ تست فرانسوی» یک صبحانه‌ خوشمزه برای بچه‌های دبستانی و مهدکودکی و یک گزینه عالی برای میان وعده مدرسه کودکان است. فرنچ تست یک صبحانه تابستانی ایده‌آل هم هست. فرنچ تست را با انواع میوه و شکلات صبحانه و کره مغزها می‌توانید سرو کنید که ظاهر جذابی برای بچه‌ها دارد. برای مطالعه طرز تهیه فرنچ تست فرانسوی سوخاری به عنوان یک صبحانه مقوی برای کودکان و نوجوانان دانش آموز روی لینک مطلب کلیک کنید.

برای تهیه فرنچ تست به نان تست نیاز دارید. نان تست را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۶- املت پنیری

املت پنیری یک صبحانه سالم برای بچه‌های مدرسه‌ای و مهدکودکی است

برای درست کردن یک صبحانه جذاب برای بچه‌های بد غذا «املت پنیری» یک گزینه عالی است. طعم پنیر و بیکن در این املت بچه‌ها را برای خوردن این صبحانه سالم و مقوی ترغیب می‌کند. برای مطالعه طرز تهیه املت پنیری که با نان تست یا نان باگت سرو می‌شود روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۷- بورک گوشت

 

بورک گوشت از غذاهای انگشتی برای بچه ها

 

بورک گوشت ترکی یکی از محبوب‌ترین، خوشمزه‌ترین و قدیمی‌ترین غذاهای فینگرفودی برای بچه‌ها است. برای تهیه این غذای انگشتی خوشمزه باید کمی روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و بعد پیازهای خرد شده را در روغن سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک شدند، فلفل دلمه و فلفل قرمز ترکیه‌ای را اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه تفت دهید.

در این مرحله در یک ظرف تخم مرغ، شیر و روغن را ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی خمیر یوفکا بمالید و مقداری مایه گوشتی روی آن بریزید. برای خواندن ادامه طرز تهیه بورک گوشت ترکیب به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بورک گوشت کلیک کنید.

 

۱۸- سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده

 

سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده از غذاهای انگشتی برای کودکان

 

سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده یکی از محبوب‌ترین انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ها است که به خاطر بافت ترد و خوشمزه‌ای دارد. برای تهیه این سمبوسه باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. سپس گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید. بعد از این که گوشت سرخ شد، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید. سپس در یک تابه کوچک رب گوجه را با کمی روغن سرخ و بعد رب گوجه را به مایه سمبوسه اضافه کنید. جعفری‌ها را به صورت ساطوری ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده کلیک کنید.

 

۱۹- پیتزا با نان لواش

 

پیتزا با نان لواش از غذاهای انگشتی برای بچه ها

 

پیتزا از جمله فست فودهای محبوب برای بچه‌ها است که می‌توانید آن را به راحتی و با استفاده از نان لواش نیز در خانه آماده کنید. برای تهیه پیتزا با نان لواش ابتدا باید مرغ را همراه با زردچوبه و نمک تفت دهید و بعد از چند دقیقه ۲ لیوان آب به آن اضافه کنید و صبر کنید تا مرغ بپزد. قارچ‌ها را خرد کنید و در مقداری کره تفت دهید و سپس از ماهیتابه خارج کنید. فلفل دلمه‌ای و ذرت را برای چند دقیقه تفت دهید. سپس مرغ را ریش ریش کنید و با قارچ و فلفل دلمه و ذرت ترکیب کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه پیتزا با نان لواش روی لینک مقاله طرز تهیه نان لواش کلیک کنید.

 

سوالات متداول

بهترین صبحانه مقوی برای بچه‌های بدغذا چیست؟

فرنی، املت پنیری، پنکیک مغزدار، وافل موز و ماست میوه‌ای جزو مقوی‌ترین صبحانه‌ها برای بچه‌های دبستانی و مهدکودکی است که بدغذا هستند.

بهترین و سالم‌ترین پیشنهاد برای صبحانه کودک چیست؟

انواع املت، عدسی، فرنی بلغور جو دوسر و ماست میوه‌ای از سالم‌ترین انواع صبحانه برای بچه‌ها هستند.

 

کالابرگ الکترونیک