خواص برگ زیتون برای لاغری + طرز تهیه دمنوش آن

خواص برگ زیتون برای لاغری + طرز تهیه دمنوش آن


29 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خواص برگ زیتون برای لاغری

آیا تا به حال چیزی در مورد خواص برگ زیتون برای لاغری شنیده اید؟ تحقیقات نشان می دهد برگ زیتون در کنار خواصی که برای سلامتی دارد، می تواند به درمان چاقی و و کاهش وزن کمک کند. اما این موضوع تا چه میزان صحت دارد؟ طریقه مصرف برگ زیتون برای لاغر شدن چگونه است؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش روش های لاغری با برگ درخت زیتون و طرز تهیه دمنوش برگ زیتون برای لاغر شدن و کاهش وزن را بخوانید.

 

 

خواص برگ زیتون برای لاغری

 

خواص برگ زیتون برای لاغری

 

برگ زیتون از سالیان دور به دلیل خواص درمانی معجزه آسایی که دارد، برای مقاصد پزشکی استفاده می شد. برگ زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی دارد. از جمله خواص درمانی برگ زیتون این است که در درمان بیماری ‌های عفونی بسیار موثر است و می ‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کنند. هر ۱۵ میلی لیتر عصاره برگ زیتون حاوی ۵ کیلو گرم کالری است.

 

 

افزایش چربی سوزی از خواص برگ زیتون برای لاغری

 

بررسی‌ های انجام شده توسط محققان نشان می دهد که برگ زیتون می ‌تواند فرآیند چربی سوزی در بدن را افزایش دهد و به عنوان یک ماده لاغر کننده و ضد چاقی عمل کند. از مهم ترین خواص برگ زیتون برای لاغری می توان به ضد التهاب بودن آن اشاره کرد. این ویژگی به پایین آمدن وزن افزایش متابولیسم کمک زیادی می‌کند.

 

مطالعات نشان می دهد که مصرف عصاره برگ زیتون می تواند از چاقی پیشگیری کند. در یک آزمایش که روی موش ها انجام شد، مشخص شد که مصرف عصاره برگ زیتون می تواند به کاهش سطح اسیدهای چرب آزاد و تری گلیسیرید در بدن کمک کند.

 

 

افزایش انرژی بدن از خواص برگ زیتون برای لاغری

 

یکی از مهم ترین عواملی که می‌ تواند به لاغری ما کمک کند افزایش انرژی است. در واقع هر چقدر شما انرژی بیشتری داشته باشید، می توانید بیشتر فعالیت کنید و بدون خستگی به ورزش کردن بپردازید. برگ زیتون می ‌تواند سطح انرژی بدن را بالا ببرد. ویتامین‌ها و مواد معدنی ارزشمندی که در برگ زیتون وجود دارند، موجب تسکین خستگی و بهبود استقامت فیزیکی بدن می شوند.

 

عصاره برگ زیتون حاوی اسید اولئانولیک است که این ترکیب در لبو و جوانه میخک نیز یافت می شود و خواص ضد میکروبی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ انجام شد نشان می دهد که این ترکیب می تواند انرژی بدن را تا میزان زیادی افزایش دهد.

حتما بخوانید  15 مورد از مهم ترین نکات تغذیه در زمستان در طب سنتی

 

هنگامی که این اسید در بدن وارد می شود طی یک واکنش شیمیایی موجب می شود تا چربی ها سریع تر به انرژی تبدیل شوند و در نتیجه این موضوع هم روی کاهش وزن و هم افزایش انرژی و ما نقش موثری دارد.

 

 

جلوگیری از یبوست از خواص برگ زیتون برای لاغری

 

یبوست موجب جمع شدن مدفوع در روده و بزرگ شدن شکم می شود. یکی از خواص برگ زیتون برای لاغری درمان یبوست است. فیبر موجود در برگ های زیتون درست همانند چای سبز در بدن عمل می کند و به درمان یبوست و همچنین کوچک شدن شکم کمک زیادی می کند. پیشنهاد می کنیم مقاله خواص زیتون و روغن زیتون برای درمان یبوست را هم بخوانید.

 

 

طریقه مصرف برگ زیتون برای لاغری

 

طریقه مصرف برگ زیتون برای لاغری

 

طریقه مصرف برگ زیتون برای لاغری بسیار ساده است. به منظور بهره مند شدن از خواص برگ زیتون برای لاغری بهتر است از دمنوش و یا قرص برگ زیتون استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه دمنوش برگ زیتون برای لاغری

 

برگ زیتون طعم بسیار تلخی دارد و بنابراین خوردن آن برای همه افراد ساده نیست. اگر با طعم تلخ دمنوش برگ زیتون چندان مشکل ندارید، می توانید آن را به صورت دمنوش مصرف کنید.

 

 

مرحله اول

 

در طرز تهیه جوشانده برگ زیتون باید برگ خشک شده زیتون را برای چند دقیقه در آب داغ قرار دهید و سپس آن را مصرف کنید.

 

 

مرحله دوم

 

اگر نمی ‌توانید از دمنوش برگ زیتون به تنهایی استفاده کنید می توانید مقداری شیرین کننده همانند عسل یا شکر بدن روش خود اضافه کنید و یا آن را همراه با غذا و سایر دمنوش ها مصرف نمایید.

 

برای تهیه دمنوش زیتون حتما از برگ های سالم و باکیفیت استفاده کنید. می توانید برگ زیتون را از طریق فروشگاه ها و عطاری ها نیز تهیه کنید. برای تهیه هر فنجان دمنوش یک قاشق چای خوری از برگ زیتون خشک کافی است.

 

 

بیشتر بخوانید: خواص برگ زیتون برای پاکسازی کبد و روش تهیه آن

 

 

طرز تهیه عصاره برگ درخت زیتون برای لاغری

 

اگر می خواهید با با عصاره برگ زیتون لاغر شوید بهتر است از این روش استفاده کنید. طرز تهیه عصاره برگ زیتون کمی متفاوت با دمنوش آن است.

 

 

مرحله اول

 

برای این کار باید ۸ عدد برگ تازه درخت زیتون را داخل یک ظرف بریزید. سپس ۱ لیوان آب به آن اضافه کنید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید تا حجم آب کم شود.

 

 

مرحله دوم

 

در انتها می توانید یک شیرین کننده مثل شکر و عسل به آن اضافه کنید و یا با قند مصرف کنید. تاثیر عرق برگ زیتون بر لاغری نیز همانند جوشانده آن است و می توانید عرق برگ زیتون را نیز تهیه و برای لاغری مصرف کنید.

 

 

ترکیب برگ زیتون با قهوه برای لاغری

 

برای لاغری از ترکیب برگ زیتون و قهوه نیز استفاده کنید. برای این کار مقداری پودر برگ زیتون را با قهوه ترکیب کنید و سپس مصرف کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: تاثیر روغن زیتون و زیتون بر فشار خون

حتما بخوانید  11 عوارض خوردن هندوانه در شب یلدا | این افراد نخورند

 

 

اضافه کردن پودر برگ زیتون به سالاد برای لاغری

 

اضافه کردن پودر برگ زیتون به سالاد برای لاغری

 

تنوع طریقه مصرف برگ زیتون برای لاغری موجب شده تا در هر شرایطی بتوانید به راحتی آن را مصرف کنید. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری از پودر برگ زیتون به سالاد نیز ایده فوق العاده برای مصرف ماده موثر است.

 

 

استفاده از قرص برگ زیتون برای لاغری

 

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای خوردن دمنوش و اضافه کردن برگ زیتون به سالاد، از قرص برگ زیتون استفاده کنند. زیرا مصرف قرص های برگ ‌زیتون بسیار ساده تر از سایر روش ها است و تلخی آن احساس نمی شود.

 

این قرص ها معمولا به شکل کپسول هستند و داخل آن ها عصاره یا پودر برگ زیتون وجود دارد. بهتر است برای تعیین دوز این قرص ها و طریقه مصرف آن ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

مقدار مجاز مصرف برگ زیتون برای لاغری

 

مقدار مجاز مصرف برگ زیتون برای لاغری

 

دوز مصرف قرص های برگ زیتون معمولا حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز است. معمولا این قرص ها باید در چند وعده در طول روز مصرف شوند. بهتر است این قرص ها ابتدا با دوز پایین مصرف شوند. سپس به تدریج مقدار مصرف آن ها را افزایش دهید.

 

طریقه مصرف برگ زیتون برای لاغری به صورت دمنوش، روزانه حدود ۳ فنجان است. می توانید از ۱ فنجان در روز شروع کنید و بعد مقدار دمنوش را تا ۳ فنجان افزایش دهید.

 

 

عوارض مصرف برگ زیتون برای لاغری

 

عوارض مصرف برگ زیتون برای لاغری

 

برگ زیتون فواید زیادی برای بدن دارد. اما به هر حال نباید در مصرف آن افراط کنید. مصرف بیش از اندازه برگ زیتون می تواند موجب افزایش ادرار، سردرد، کاهش قند خون و فشار خون، خارش پوستی و اسهال شود. در مورد مصرف برگ زیتون در بارداری هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. بنابراین توصیه می شود از خوردن آن در دوران بارداری و شیردهی اجتناب کنید.

 

برگ زیتون نباید تا ۲ هفته قبل از جراحی مصرف شود. از همین رو اگر تا ۲ هفته آینده جراحی در پیش دارید، از خوردن برگ زیتون به هر شکلی اجتناب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۹ عوارض خطرناک خوردن زیتون برای سلامتی بدن

 

 

سخن پایانی

 

تاکنون مطالعات زیادی در مورد خواص برگ زیتون برای لاغری انجام شده است. شما می توانید با درست کردن دمنوش یا عصاره این برگ ها و یا خرید قرص های برگ زیتون از داروخانه از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید. در صورتی که بیماری خاصی دارید و یا از داروهای به خصوصی استفاده می کنید، بهتر است قبل از مصرف برگ زیتون با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

سوالات متداول

 

 

آیا برگ زیتون برای لاغری موثر است؟

 

لاغری با برگ زیتون یک روش ساده و بی خطر محسوب می شود که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند.

 

 

طریقه مصرف برگ زیتون برای لاغری چگونه است؟

 

می توانید از قرص، دمنوش، عصاره، پودر و عرق برگ روغن زیتون برای لاغری استفاده کنید.

 

 

دوز مصرف قرص های برگ زیتون چقدر در روز است؟

 

دوز مصرف قرص های برگ زیتون معمولا حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز است.

 

 

منابع: tailormadehealth، healthline

 

کالابرگ الکترونیک