۳ مدل طرز تهیه ترشی تربچه فوری و خوشمزه به روش رستورانی

۳ مدل طرز تهیه ترشی تربچه فوری و خوشمزه به روش رستورانی


27 آبان 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ مدل طرز تهیه ترشی تربچه فوری و خوشمزه به روش رستورانی

ترشی تربچه یکی از انواع ترشی خوشمزه خانگی است. تربچه یکی از سبزیجات مفید برای سلامت بدن، کاهش چربی، فشار خون و … است. شاید بعضی‌ها طعم تازه تربچه را دوست نداشته‌ باشند. برای این افراد، ترشی تربچه که اصالتا یک ترشی کره‌ای است در کنار غذا، بهترین و خوشمزه‌ترین گزینه است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه ترشی تربچه به ۳ روش مختلف و با مواد متنوع را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه ترشی تربچه ساده

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تربچه ۵۰۰ گرم
سرکه سفید ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک نصف قاشق فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ قاشق چای‌خوری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌ شدن ترشی تربچه ساده: ۱ هفته

مراحل طرز تهیه ترشی تربچه ساده

مراحل طرز تهیه ترشی تربچه ساده

ترشی تربچه را می‌توانید به عنوان چاشنی یا دورچین متفاوت در کنار غذا استفاده کنید و از طعم و خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. در ادامه مراحل طرز تهیه ترشی تربچه را دنبال کنید.

مرحله اول: تربچه‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی تربچه، تربچه‌ها را بشویید و سر و ته آنها را با یک چاقوی تیز، جدا کنید. ریشه‌های تربچه را هم بگیرید. تربچه‌ها را با دستمال نخی، کاملا خشک کنید و کنار بگذارید. تربچه‌ها هیچ رطوبتی نباید داشته باشند. سپس با چاقو، تربچه‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. هر چه حلقه‌ها نازک‌تر باشند، ترشی شما زودتر می‌رسد.

اگر تربچه‌ها خیلی ریز و نقلی هستند، می‌توانید به صورت درسته آنها را ترشی کنید ولی اگر درشت هستند، بهتر است آنها را نواری یا حلقه‌ای برش بزنید.

مرحله دوم: مخلوط سرکه را آماده کنید

در این مرحله، آب را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا شروع به جوشیدن کند. سپس نمک، شکر و سرکه را اضافه کنید. صبر کنید تا دانه‌های شکر و نمک در آب حل شوند. سپس حرارت را قطع کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا مخلوط آب و سرکه خنک شوند. در حدی که کمی ولرم باشند، کافی است ولی نباید جوش باشد.

برای خرید انواع سرکه، شکر و نمک می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 14 مدل شیرینی عید ترکیه به روش قنادی + فیلم

مرحله سوم: ترشی تربچه را درست کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه ترشی تربچه، تربچه‌های شسته و خشک شده را در شیشه‌های درب‌دار تمیز، خشک و استریل شده بریزید، تا حدی که به اندازه ۲ سانتی‌متر از شیشه خالی باشد. سپس مخلوط سرکه را روی ترشی بریزید. درب شیشه را محکم ببندید و آن را در جای خشک و خنک قرار دهید. ترشی تربچه شما بعد از یک هفته آماده سرو است. سپس شیشه ترشی را به یخچال منتقل کنید. نوش جان!

مواد لازم برای تهیه ترشی تربچه فوری با ادویه و سبزیجات

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تربچه ۱ کیلوگرم
سیر ۳ حبه
سرکه سیب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
دانه خردل ۱ قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز نصف قاشق مرباخوری
نمک ۱ و نیم قاشق غذاخوری
شوید تازه ۳ شاخه یا ۱ قاشق مرباخوری شوید خشک
برگ بو ۲ عدد
زیره نصف قاشق مرباخوری
آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل یا شکر ۱ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌ شدن ترشی تربچه فوری: ۱ روز

مراحل طرز تهیه ترشی تربچه فوری

مراحل طرز تهیه ترشی تربچه فوری

این روش طرز تهیه ترشی تربچه، باعث می‌شود که ترشی در عرض یک روز برسد و آماده شود. اما می‌توانید برای طعم‌دهی بیشتر، آن را یک هفته نگه دارید تا مواد کاملا به خورد ترشی برود. از این ترشی می‌توانید برای درست کردن انواع سالاد هم استفاده کنید. برای تهیه ترشی تربچه دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: تربچه‌ها را آماده کنید

برای اولین مرحله از طرز تهیه ترشی تربچه، تربچه‌ها را بشویید و خشک کنید. با چاقوی تیز، سر و ته تربچه‌ها را جدا کنید. تربچه‌ها را به حلقه‌های ۳ تا ۵ میلی‌متر برش بزنید. در چند شیشه، بسته به سایز شیشه‌، تربچه‌ها، مقداری شوید تازه یا خشک، حبه‌های سیر تازه، برگ بو، دانه‌های خردل، زیره و پودر فلفل قرمز بریزید.

برای خرید انواع سبزیجات خشک شده و انواع ادویه‌های معطر مثل زیره و فلفل قرمز می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: مایه سرکه را آماده کنید

در این مرحله، سرکه و آب را در یک قابلمه بریزید. نمک را در قابلمه بریزید و آن را روی شعله گاز بگذارید تا شروع به جوشیدن کند. وقتی مواد داخل قابلمه جوشیدند، کف‌های روی مایع را بگیرید و دور بریزید. شعله را خاموش کنید و عسل یا شکر را به آن بیفزایید. در صورت اضافه کردن عسل محلول را هم بزنید تا عسل در آب جوش و سرکه حل شود. بهتر است عسل را با آب و سرکه نجوشانید تا خاصیت خود را از دست ندهد.

برای خرید عسل و شکر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: ترشی تربچه را درست کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه ترشی تربچه به روش فوری، وقتی دمای سرکه و آب جوش به حدود ۵۰ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد رسید و تا حدی از دما افتاد، آن را به شیشه‌های ترشی اضافه کنید. میزان سرکه باید به اندازه‌ای باشد که روی تربچه‌ها را بپوشاند. سپس درب شیشه‌های ترشی را ببندید و آن‌ها را در دمای محیط بگذارید. یک روز بعد می‌توانید ترشی تربچه را سرو کنید. البته بهتر است یک هفته صبر کنید.

حتما بخوانید  ۴ طرز تهیه نان بربری خانگی به روش نانوایی در فر و بدون فر

مواد لازم برای تهیه ترشی تربچه و هویج 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
هویج ۱ عدد درشت
تربچه ۱۰ عدد کوچک
سرکه سفید نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک نصف قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌ شدن ترشی تربچه و هویج: ۱ هفته

مراحل طرز تهیه ترشی تربچه و هویج

مراحل طرز تهیه ترشی تربچه و هویج

می‌توانید در این مدل از طرز تهیه ترشی تربچه، از سبزیجات دیگر مثل هویج هم استفاده کنید. برای تهیه ترشی تربچه با هویج، روش و مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: سبزیجات را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی تربچه و هویج، با استفاده از پوست‌کن، پوست هویج و تربچه‌ها را بگیرید. هویج و تربچه‌ها را زیر آب سرد بشویید و با دستمال حوله‌ای کاملا خشک کنید تا رطوبت نداشته باشند. هویج را به صورت خلالی باریک برش بزنید. تربچه‌ها را هم به همان اندازه خرد کنید. هویج و تربچه‌های خرد شده را در یک کاسه بریزید و با دست مخلوط کنید تا به صورت یکدست داخل هم میکس شوند.

مرحله دوم: مایه سرکه را آماده کنید

در یک کاسه دیگر، سرکه، آب، نمک و شکر را بریزید و با همزن بزنید تا دانه‌های شکر و نمک حل شوند. می‌توانید این محلول را روی حرارت هم بجوشانید ولی کاملا اختیاری است. سپس مخلوط هویج و تربچه را در شیشه‌ ترشی به اندازه‌های مساوی بریزید. در حدی که ۲ سانتی‌متری از درب شیشه خالی باشد.

سپس مخلوط سرکه و آب را به آن اضافه کنید. سبزیجات باید داخل سرکه غوطه‌ور شوند. درب شیشه را محکم ببندید و به مدت ۲۴ ساعت صبر کنید. سپس می‌توانید ترشی خود را سرو کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن ترشی تربچه

فوت و فن‌های خوشمزه شدن ترشی تربچه

ترکیب ادویه و سبزی‌های ترشی تربچه چیست؟

برای تهیه ترشی تربچه می‌توانید ادویه ترشی و سبزی ترشی تازه یا خشک مثل شوید را هم در آن به کار ببرید. اگر ادویه ترشی ندارید، می‌توانید از نمک و شکر (برای گرفتن تیزی سرکه سفید) استفاده کنید. به کار بردن فلفل سیاه، فلفل قرمز، دانه‌های خردل، برگ بو، گلپر و تخم گشنیز، طعم ترشی شما را بسیار خوشمزه‌تر می‌کند.

ترشی تربچه چند روزه می‌رسد؟

به صورت نرمال، ترشی تربچه بعد از گذشت ۱ روز تا ۱ هفته، قابل سرو است. هر چقدر برش‌های تربچه نازک‌تر باشد، ترشی زودتر می‌رسد. اگر به صورت درسته، تربچه‌ها را ترشی می‌کنید، به زمان بیشتری برای رسیدن نیاز دارید. اما بهترین حالت برای سرو ترشی، ماندن ترشی به مدت ۱ هفته است.

 

منبع: runawayrice

کالابرگ الکترونیک