لیست ۴۰ وسایل پیک نیک کم هزینه برای مسافرت عید نوروز

لیست ۴۰ وسایل پیک نیک کم هزینه برای مسافرت عید نوروز


1 فروردین 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
وسایل پیک نیک کم هزینه

آیا شما هم به فکر جور کردن وسایل و لوازم پیک نیک برای مسافرت‌های کوتاه ناگهانی هستید؟ اگر اهل سفر باشید، کم و بیش می‌دانید که در لیست وسایل پیک نیک کم هزینه و ارزان چه مواردی پیدا می‌شوند. اما برای تکمیل و مطمئن شدن از وسایلی که ممکن است به آنها نیاز پیدا کنید، این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش را بخوانید.

 

 

لیست وسایل پیک نیک کم هزینه

 

سبد وسایل پیک نیک مجهز

 

۱- سبد وسایل پیک نیک

 

برای جا دادن وسایل پیک نیک نیاز به یک سبد جادار و مناسب دارید تا وسایلی مثل ظرف و ظروف، مواد شوینده و لوازم و وسایلی را که جای زیادی نمی‌گیرند، در آن قرار دهید. معمولا این سبدها جنس پلاستیکی دارند و از بالا باز می‌شوند. باز و بسته کردن آنها هم راحت است و با دسته‌های محکم و قابل حرکت، حمل آنها آسان می‌شود.

 

۲- زیر انداز

 

زیرانداز برای پیک نیک به صورت کیف

 

یکی از ضروری‌ترین وسایل پیک نیک کم هزینه، «زیرانداز» است که در سایزهای مختلف می‌توانید تهیه کنید. حتی جنس زیراندازها هم متفاوت است و می‌توانید انواع ضد آب، مناسب برای سواحل، مناسب برای نشستن روی چمن و … را انتخاب کنید.

برخی زیراندازها هم مدل کیفی هستند و جمع می‌شوند و مثل کیف قابل حمل هستند. جنس و اندازه زیرانداز را می‌توانید متناسب با نوع نیاز و تعداد نفرات تهیه و خریداری کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۳- پتو و بالش کوچک سفری

 

رانندگی‌ برای طولانی‌ مدت یا راه رفتن‌های طولانی مدت خسته کننده است و بعضا افراد در پیک نیک نیاز به استراحت کردن یا چرت زدن دارند. علاوه بر این، دراز کشیدن در دامان طبیعت بسیار لذت بخش و نشاط‌آور است.

از وسایل پیک نیک کم هزینه، بالش، ملحفه یا پتو‌های سبک مسافرتی هستند. حتی در ماشین و هنگام برگشت هم می‌توانید از این وسایل استفاده کنید.

 

۴- ظروف سبک و نشکن

 

برای سفر حتما باید یکسری ظروف ضروری داشته باشید که هم سبک باشند و هم جنس آنها طوری نباشد که زود بشکنند. ظروف غذاخوری، لیوان، قاشق و چنگال را می‌توانید از جنس پلاستیکی یا استیل سبک انتخاب کنید.

این ظروف باید برای شست‌وشو هم راحت باشند. می‌توانید ظروف پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف را از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی خریداری کنید.

 

۵- کتری و فلاسک سفری

 

کتری و فلاسک سفری برای پیک نیک

 

سفر کردن بدون نوشیدن چای، چندان دلچسب نخواهد بود. یکی از وسایل پیک نیک کم هزینه، فلاسک و کتری است که در سایزها و با ظرفیت‌های مختلف در بازار وجود دارند. حواستان باشد که کتری‌های را طوری انتخاب کنید که مقاومت بالایی روی حرارت داشته باشند و فلاسک‌ها هم از جنس مرغوب بخرید.

حتما بخوانید  طرز تهیه چیز کیک خرمالو یخچالی مرحله به مرحله به روش ساده

برای تهیه و خرید فلاسک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی در سایزهای مختلف اقدام کنید.

 

۶- وسایل آشپزی در سفر

 

اگر غذای سفر را از خانه نمی‌برید، حتما در زمان پیک نیک، به آشپزی کردن نیاز پیدا می‌کنید. برای آشپزی کردن هم وسایل آشپزی لازمتان می‌شود. تجربه آشپزی در پیک نیک یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها است که کمتر کسی حاضر است آن را از دست بدهد.

برای پختن غذاهای کبابی نیاز به منقل، سیخ، سینی، ژل آتش زا، زغال، کبریت، سینی و بادبزن خواهید داشت. اگر هم می‌خواهید غذای خود را سرخ کنید، احتیاج به روغن، ماهیتابه و تابه دارید. می‌توانید ظروف پلاستیکی مثل سینی، کبریت و انواع لوازم پیک نیک و مسافرت مثل ژل آتش زا را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

 

۷- پاوربانک و شارژر

 

پاوربانک از وسایل پیک نیک کم هزینه و ارزان

 

حتما در زمان مسافرت و پیک نیک، نیاز به شارژ کردن وسایل الکترونیکی مثل موبایل، اسپیکرهای همراه و … پیدا خواهید کرد. به همراه داشتن پاوربانک برای شارژ کردن این وسایل از ملزومات پیک نیک است.

پاوربانک‌ها انواع مختلفی دارند و با ظرفیت‌های متفاوت از برندهای گوناگون می‌توانید تهیه کنید. در زمان خرید پاور بانک ابتدا نوع نیاز خود را در نظر بگیرید و به ظرفیت، تعداد خروجی‌های USB، شدت جریان خروجی و وزن آنها را مد نظر قرار دهید.

 

۸- آب معدنی

 

برای پیک نیک‌ و سفرهای کوتاه مدت در طبیعت، به همراه بردن آب آشامیدنی و آب برای شست‌وشو و مصارف دیگر را هرگز فراموش نکنید. پر کردن بطری‌ها یا کلمن‌ها با آب، از ملزومات پیک نیک است و حتما به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

اگر آب تصفیه در دسترس ندارید، به همراه داشتن قرص‌های تصفیه آب، بسیار کمک کننده خواه بود. استفاده از گالن‌های آب که در قسمت پایین آنها شیر آب قرار دارد که برداشتن آب را بسیار آسان می‌کنند. برای خرید آب معدنی می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری اقدام کنید.

 

۹- کیف ایمنی و سلامت

 

به همراه داشتن وسایل بهداشتی برای پیک نیک‌ و سفرهای کوتاه مدت بسیار ضروری است. حتما می‌دانید که سر درد، تهوع و … خبر نمی‌کنند. داشتن یک کیف که وسایل ضروری و بهداشتی را در آن قرار داده باشید، هم به درد خودتان می‌خورد و هم همسفرهایتان. داخل این کیف را با وسایل زیر قرار دهید.

• پد بهداشتی و نوار بهداشتی
چسب زخم
کرم مرطوب کننده
• باند و گاز استریل
• اسپری الکل
نخ دندان
دستمال مرطوب
دستمال کاغذی
صابون مایع یا ژل شست‌و شوی دست
مسواک و خمیر دندان

حتما بخوانید  2 طرز تهیه خمیر جادویی پیتزا خانگی با ماست، شیر، مخمر یا بدون مخمر

می‌توانید برای خرید محصولات بالا از سایت فروشگاه‌های افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

 

۱۰- چراغ قوه

 

چراغ قوه یکی از وسایل پیک نیک کم هزینه

 

برای سفر و پیک نیک شبانه، چراغ قوه یکی از وسایل پیک نیک کم هزینه به شمار می‌رود. حتی اگر پاوربانک دارید یا به منبع نور دسترسی دارید، داشتن چراغ قوه در پیک نیک، بسیار کاربردی است. می‌توانید هد لامپ یا چراغ‌های اضطراری هم بخرید. در کل داشتن یک منبع نور متحرک و پرتابل می‌تواند پیک نیک را آسان‌تر و لذتبخش‌تر کند.

 

۱۱- پک وسایل خوراکی

 

برخی مواد غذایی در سفر برای پخت و پز و خورد و خوراک لازم هستند. این وسایل پیک نیک کم هزینه، جای کمی می‌گیرند و می‌توانند کیفیت سفر را بالا ببرند. وسایل و مواد خوراکی مثل نمک،‌ فلفل، تی بگ، انواع قهوه و هات چاکلت و نسکافه (نسکافه‌های تک نفره)، قند، شکر یا نبات و تنقلات پیک نیک را در این پک قرار دهید و در سبد پیک نیک بگذارید.

می‌توانید این وسایل را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید. در ضمن نیازی نیست که این پک‌ها را از داخل سبد پیک نیک بیرون بیاورید. اگر نیاز به پر کردن دوباره دارند، آنها را شارژ کنید.

 

۱۲- وسایل جانبی در پیک نیک

 

وسایل جانبی در پیک نیک

 

شاید کمتر به این موضوع دقت کرده باشید ولی برخی وسایل پیک نیک کم هزینه، در عین حال که ممکن است ضرورتشان به چشم نیاید ولی وقتی در دسترس نباشد، وجود آنها کاملا حس می‌شود. مثلا اگر به دریا و ساحل می‌روید، کفش یا دمپایی ساحلی لازمتان می‌شود. از این قبیل وسایل پیک نیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کرم ضد آفتاب
• عینک آفتابی
• دستگیره
سفره یکبار مصرف
• آفتابه مسافرتی
• دمپایی یا کفش مناسب سفر
• یک بطری کوچک حاوی مایع دستشویی
• یک بطری کوچک حاوی مایع ظرفشویی

می‌توانید لوازم پیک نیک در لیست بالا را از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

 

سوالات متداول

 

وسایل پیک نیک برای ماشین شامل چه مواردی می‌شود؟

 

برای داخل خودرو یک سری وسایل پیک نیک را به صورت ثابت می‌توانید قرار دهید تا هنگام عزیمت و رفتن به سفر یا پیک نیک، نیازی به جمع کردن مجدد وسایل نداشته باشید. این وسایل شامل سبد پیک نیک، زیرانداز، چراغ قوه، فلاسک، کتری، ظروف پیک نیک و … می‌شود.

 

تنقلات پیک نیک چی بخریم؟

 

برای پیک نیک می‌توانید تنقلات مختلف و دلخواه مثل آجیل، پفک،‌ تخمه، چیپس و … با خود همراه داشته باشید و از خوردن آنها در طول راه و زمان اقامت لذت ببرید.

 

کالابرگ الکترونیک