طرز تهیه شربت رب انار خوشمزه به ۲ روش در ۳ دقیقه

طرز تهیه شربت رب انار خوشمزه به ۲ روش در ۳ دقیقه


7 تیر 1401 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شربت رب انار

شربت رب انار از شربت‌های پرخاصیت و خوشمزه تابستانی است که برای رفع عطش در روزهای گرم تهیه می‌شود. شاید خیلی‌ها تجربه نوشیدن این شربت ضد عطش را نداشته باشند ولی شربت رب انار، با طعم ملس، مناسب طبع و ذائقه بسیاری افراد است. همچنین می‌توانید این شربت را با چاشنی‌ها، شیرین کننده‌ها و عرقیات مختلف ترکیب و آن را سرو کنید. بنابراین در طرز تهیه شربت رب انار، دستتان باز است که شربت را به طعم دلخواهتان درآورید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه شربت رب انار به ۲ روش می‌پردازیم و نکات تهیه و نگهداری شربت رب انار و مضرات و خواص شربت رب انار را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه شربت رب انار

 

طرز تهیه شربت رب انار

مدت زمان آماده سازی و تهیه: ۳ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت رب انار ساده

 

• رب انار ملس: ۱ قاشق غذاخوری
• شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری
• گلاب یا عرق کاسنی: ۱ قاشق غذاخوری
• آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه شربت رب انار سالم

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت رب انار، رب انار، شکر، عرق کاسنی یا گلاب را در لیوان ریخته و روی آن را آب بریزید. مواد شربت را هم بزنید تا کاملا با آب ترکیب و در آن حل شوند. در آخر به شربت، چند قطعه یخ قالبی اضافه و آن را سرو کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خورش کرفس مجلسی با لوبیا و بدون لوبیا + فیلم آموزش

 

طرز تهیه شربت رب انار با آبغوره

 

شربت رب انار با آبغوره

 

مدت زمان تهیه و آماده سازی: ۶۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت رب انار و آبغوره

 

• رب انار خانگی: ۲ کیلوگرم
• آبغوره: ۳ کیلوگرم

 

طرز تهیه شربت رب انار و آبغوره

 

برای دستور پخت شربت رب انار و آبغوره، در یک قابلمه رب انار و آبغوره را بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید مواد به مدت ۱ ساعت روی شعله ملایم بجوشند و قوام پیدا کنند. وقتی غلظت شربت رب انار به اندازه دلخواهتان رسید، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید شربت رب انار سرد شود. بعد از اینکه شربت از دما افتاد، آن را در بطری درب‌دار بریزید و در یخچال نگه دارید.

برای درست کردن شربت رب انار، به اندازه ۱ یا ۲ قاشق از آن را در یک لیوان آب بریزید و با مقداری عسل یا شکر (به اندازه دلخواه) مخلوط کنید.

 

نحوه مصرف رب انار و آبغوره برای دیابتی‌ها

 

در مورد افراد مبتلا به بیماری دیابت، خوردن روزی ۲ تا ۳ بار از این مخلوط (به اندازه ۱ تا ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی) بدون استفاده از شکر یا عسل، می‌تواند به کنترل دیابت بسیار کمک کند. شربت رب انار و آبغوره یک نوشیدنی عالی برای دیابتی‌ها است و برای استفاده از خواص شربت رب انار بهتر است آن را قبل از خواب مصرف کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه شربت رب انار

 

فوت و فن‌های طرز تهیه شربت رب انار

 

*در طرز تهیه شربت رب انار، استفاده از عرقیات دیگر برای طعم دادن بیشتر به شربت اختیاری است. می‌توانید میزان عرقیجات را کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید یا کلا آن‌ها را از دستور تهیه شربت حذف کنید.

*شربت رب انار طبع سرد دارد و مصرف زیاد آن برای کسانی که مزاجشان سرد است، ممکن است با ناراحتی‌های گوارشی همراه باشد.

*شربت رب انار و آبغوره در صورت جوشانده شدن را می‌توان به مدت ۶ تا ۸ ماه در یخچال و هوای خنک، نگهداری کرد.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوکو مرغ خوشمزه به چند روش + فیلم آموزش تهیه

*در طرز تهیه شربت رب انار می‌توانید از کمی رب ازگیل هم برای ترش‌تر شدن طعم آن استفاده کنید.

*در برخی شهرها در هنگام سرو شربت رب انار، کمی پودر نعناع خشک یا چند برگ نعناع تازه هم به عنوان تزیین و هم برای افزودن به خواص شربت، به آن اضافه می‌کنند.

 

خواص شربت رب انار

 

شربت رب انار به خاطر اینکه یکی از مشتقات گرفته شده از انار است، خواص بسیار زیاد و مشابه با خواص انار برای بدن دارد. اگر به جای شکر سفید در این شربت انار از عسل طبیعی استفاده شده باشد، خواص آن هم بیشتر خواهد شد. این شربت خوشمزه و پرخاصیت، خون را تصفیه و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین خوردن شربت رب انار باعث شفافیت و درخشان شدن پوست شده و یک نوشیدنی عالی برای درمان کبد چرب است.

شربت رب انار در طب سنتی، به عنوان نوشیدنی ضدگرمی، ضد گرفتگی رگ‌های قلب، برای رفع یبوست و پیشگیری از سردردهای عادی و میگرن استفاده می‌شود. شربت رب انار همچنین از تکرر ادرار جلوگیری می‌کند و برای بهبود عملکرد سیستم گوارش مفید است.

 

بیشتر بخوانید: خواص رب انار ترش و ملس برای سلامت بدن

 

مضرات شربت رب انار

 

به افرادی که دچار بیماری‌های گوارشی مثل زخم معده و روده هستند، توصیه می‌شود که شربت رب انار را با احتیاط بیشتری مصرف کنند و مصرف مداوم نداشته باشند. فراموش نکنید که هر چه رب انار ترش‌تر باشد، مضرات آن برای این نوع بیماری‌ها بیشتر است و دستگاه گوارش را بیشتر تحریک خواهد کرد.‌

 

سوالات متداول

 

شربت رب انار را تا چند مدت می‌توان نگهداری کرد؟

 

این شربت را به مدت ۶ تا ۸ ماه می‌توانید در یخچال نگهداری کرده و برای مصرف، هر بار با مقداری آب و شکر یا عسل، مخلوط و آن را سرو کنید.

 

طبع شربت رب انار چیست؟

 

شربت رب انار طبع سرد دارد و برای افرادی که گرم مزاج هستند، بسیار مناسب است.

 

 

کالابرگ الکترونیک