طرز تهیه ۶۰ شربت خوشمزه و خنک برای مجالس و مهمانی

طرز تهیه ۶۰ شربت خوشمزه و خنک برای مجالس و مهمانی


5 تیر 1401 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 50 شربت ? خوشمزه و خنک برای مجالس و مهمانی

شربت‌ها به عنوان یکی از بهترین انواع نوشیدنی‌‌ها هم در تابستان و هم دیگر فصول سال، پرطرفدار هستند. انواع مختلفی از شربت‌ها با متریال و در نتیجه رنگ‌ها و طعم‌های متفاوت وجود دارند که هر کدام سلیقه افراد را پوشش می‌دهند. از انواع شربت مجلسی، شربت ضد عطش، شربت رنگی و شربت با عرقیات گیاهی هم در کنار غذا یا بعد از وعده اصلی غذایی و هم برای رفع عطش در ساعات مختلف روز و ماه رمضان استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید با مواد ساده و ارزان، انواع شربت را تهیه و میل کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه انواع شربت در خانه می‌پردازیم.

 

 

 ۱- انواع شربت های ضد عطش برای تابستان

 

طرز تهیه شربت های ضد عطش برای رفع تشنگی در تابستان

 

درست کردن یک شربت خنک و ضد عطش در گرمای تابستان لذت فوق‌العاده‌ای دارد. از طرف دیگر انواع شربت مجلسی برای پذیرایی از مهمان در روزهای گرم تابستانی نیز گزینه مناسبی هستند. معمولا در طرز تهیه شربت و نوشیدنی تابستانی از عرقیات گیاهی و میوه‌هایی استفاده می‌شود که بهتر بدن را آبرسانی می‌کنند و از طرف دیگر مزه آن‌ها کمی متمایل به ترشی است و این موضوع در رفع تشنگی نقش مهمی دارد.

در طرز تهیه انواع شربت‌ تابستانی خوشمزه و متنوع می‌توانید از چاشنی‌ها و میوه‌های دیگر هم استفاده کنید. در نهایت هم با تزیین خاص و متفاوت آن‌ها را سرو کنید. فراموش نکنید که بهترین راه سرد کردن انواع شربت قبل از سرو، گذاشتن آن‌ها در یخچال است. اما اگر زمان کافی ندارید، از تکه‌های کوچک یخ کمک بگیرید.

سعی کنید یخ زیادی در لیوان‌های شربت نیندازید تا طعم قوی شربت از بین نرود. اما اگر زمان کافی ندارید، می‌توانید از همان روش معمول استفاده از یخ استفاده کنید. برای طرز تهیه انواع شربت‌ های ضد عطش روی لینک مقاله بزنید.

 

۲- شربت زنجبیل

 

طرز تهیه شربت زنجبیل برای تابستان

 

اگر به نوشیدن انواع شربت‌های سنتی علاقه دارید، پس حتما از ترکیب طعم زنجبیل تازه با آب لیمو ترش نیز بی‌نهایت لذت می‌برید. این نوشیدنی یکی از خوش عطر و طعم‌ترین شربت‌های خانگی است که بسیار ساده و سریع آماده می‌شود.

برای درست کردن این شربت، بهتر است از زنجبیل تازه استفاده کنید. در طرز تهیه شربت زنجبیل، ابتدا باید شکر را داخل یک کاسه بریزید. سپس پوست نازک و زرد رنگ روی لیموها را با کمک رنده بسابید و به شکر اضافه نمایید.

توجه داشته باشد که قسمت سفید رنگ پوست لیمو طعم تلخی دارد و موجب تلخ شدن شربت می‌شود. بنابراین در رنده کردن پوست لیمو دقت کنید. برای مشاهده ادامه مراحل، روی لینک مقاله طرز تهیه شربت زنجبیل بزنید.

 

۳- شربت دارچین

 

شربت دارچین خوشمزه و مقوی برای روز‌های گرم تابستان

 

«شربت دارچین» یکی از شربت‌های خوشمزه و مقوی برای روز‌های گرم تابستان است که به رفع عطش نیز کمک زیادی می‌کند. این نوشیدنی را علاوه بر استفاده به صورت ساده، می‌توانید در ترکیب با دیگر نوشیدنی‌ها و شربت‌ها هم به کار ببرید.

از شربت دارچین برای از بین بردن نفخ و بهبود عملکرد سیستم گوارشی استفاده می‌شود. یعنی علاوه بر این که طعم جذابی دارد، می‌توان از خواص و فواید دارچین در رژیم غذایی هم بهره برد.

برای درست کردن شربت دارچین با چوب دارچین،‌ باید چوب‌های دارچین را با مقداری شکر در آب، بجوشانید. بعد از این که شکر حل و محلول غلیظ شدند، آن‌ را صاف کنید. شربت دارچین را بعد از صاف کردن، با تکه‌های یخ میل کنید.

می‌توانید این نوشیدنی تابستانی را در بطری‌های دربسته بریزید و هنگام درست کردن شربت، با مقداری آب حل کنید. سپس آن را سرو کنید. برای مشاهده روش درست کردن این شربت خوشمزه روی لینک مقاله طرز تهیه شربت دارچین بزنید.

 

۴- شربت نعناع

 

شربت نعناع تازه و خوشمزه

 

«شربت نعنا» با برگ‌های تازه و عطر با طراوت و جذابی که دارد، یکی از دلچسب‌ترین و مفیدترین انواع شربت با عرقیات گیاهی است. معمولاً در طرز تهیه شربت نعناع تازه و خوشمزه از نعنای تازه استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید این نوشیدنی خوش‌طعم را با عرق نعنا نیز آماده کنید.

از طرف دیگر ترکیب شربت نعنا با گلاب یا لیمو می‌تواند طعم این شربت خوشمزه را تا حد زیادی تغییر دهد و دلچسب‌تر کند. درست کردن شربت نعناع خانگی با برگ تازه نعنا در خانه کار بسیار ساده‌ای است که خواص نعنا را هم برای سلامتی در خود دارد.

اگر مقداری نعنا تازه تهیه کنید می‌توانید در کمتر از ۱ ساعت یک شربت فوق‌العاده خوش‌طعم آماده کنید. مصرف شربت نعنا به هضم غذا کمک و از ایجاد نفخ معده جلوگیری می‌کند. در ادامه می‌توانید برای مشاهده مراحل طرز تهیه شربت نعناع خانگی روی لینک کلیک کنید.

 

۵- شربت زرد آلو

 

شربت زردآلو با عطر و طعم بی‌نظیر

 

«شربت زردآلو» با عطر فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از خوش‌طعم‌ترین انواع شربت مجلسی مناسب پذیرایی است که معمولاً به روش‌های متفاوتی آماده می‌شود. به طور کلی طرز تهیه شربت زردآلو شباهت زیادی به شربت‌های خانگی دیگر دارد، اما شما می‌توانید این نوشیدنی را هم با میوه تازه و هم میوه خشک زردآلو تهیه کنید.

شربت زردآلو به دلیل عطر و طعم بی‌نظیری که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها در فصل تابستان نیز باشد. برای درست کردن این شربت،‌ ابتدا باید زردآلوها را بشویید و به صورت درسته داخل قابلمه بریزید. سپس ۲ لیتر آب و یک لیوان شکر به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، روی لینک مقاله طرز تهیه شربت زردآلو بزنید.

 

۶- شربت بهار نارنج

 

شربت ضد عطش بهار نارنج

 

«شربت بهار نارنج» یکی از جذاب‌ترین انواع شربت در فصل بهار و تابستان است. این شربت سنتی خوش عطر و بو با استفاده از شکوفه‌های تازه بهار نارنج یا عرق بهار نارنج تهیه می‌شود و از همین رو بسیار مفید و خوش طعم است.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درست کردن شربت بهار نارنج خانگی و خوشمزه، استفاده از عرق بهار نارنج است. شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری عرق بهار نارنج به یک شربت ساده زعفرانی، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به نوشیدنی خود ببخشید.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر با انواع میوه | صبحانه لذیذ و مقوی

برای درست کردن شربت بهار نارنج خانگی با عرق بهار نارنج باید ترکیب شکر و آب را داخل قابلمه بریزید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و شروع به هم زدن ترکیب شکر و آب کنید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا ذرات شکر کاملاً در آب حل شود. برای مشاهده ادامه مراحل، روی لینک مقاله طرز تهیه شربت بهار نارنج بزنید.

 

۷- شربت گلاب

 

شربت گلاب از خوشمزه‌ترین و خوش‌عطرترین شربت‌های ایرانی

 

«شربت گلاب» یکی از خوشمزه‌ترین و خوش‌عطرترین شربت‌های مجلسی ایرانی است که با عصاره گل محمدی، شکر و ترکیب چاشنی‌های دیگر مثل زعفران، آبلیمو، نشاسته و … درست می‌شود. تهیه شربت گلاب با گل محمدی یا گل سرخ تازه علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، به تقویت قوای جنسی نیز کمک می‌کند که از جمله خواص گلاب است. همچنین برای روزهای گرم تابستان، یک شربت مناسب برای رفع عطش است.

برای تهیه شربت گلاب به روش ساده، تنها از عصاره گل محمدی، شکر و آب استفاده می‌شود و در صورت دلخواه می‌توانید برای تزیین یا ظاهر زیباتر، چند برگ گل محمدی را هم روی شربت قرار دهید. برای مشاهده ادامه مراحل، روی لینک مقاله طرز تهیه شربت گلاب به روش‌های مختلف بزنید.

 

۸- شربت ریواس

 

طرز تهیه شربت ریواس خانگی خوشمزه

 

«شربت ریواس» خوشمزه‌ترین و آسان‌ترین نوشیدنی خنک تابستانی است که سرشار از ویتامین است و به خاطر رنگ جذابی که دارد، برای پذیرایی از مهمان‌ها نیز بسیار مناسب است. این شربت قرمز و خوشرنگ، خواص مفید بسیاری هم برای سلامت بدن دارد.

در تهیه شربت ریواس، از ساقه‌های ریواس تازه استفاده می‌شود. این شربت برای درمان کبد چرب و پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید است. شما هم می‌توانید این شربت جذاب را به راحتی در خانه آماده کنید.

برای درست کردن شربت ریواس، ساقه‌های شسته‌ شده را داخل یک قابلمه بریزید و کمی آب اضافه کنید. سپس شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کنید. بعد از چند دقیقه رنگ قرمز ریواس از آن خارج می‌شود و آب قرمز می‌شود. معمولا ریواس بعد از ۲۰ دقیقه می‌پزد. برای مشاهده ادامه مراحل، روی مقاله طرز تهیه شربت ریواس بزنید.

 

۹- شربت گل پنیرک

 

شربت کهکشانی با گل پنیرک

 

«شربت گل پنیرک» یکی از خوشمزه‌ترین و خنک‌کننده‌ترین شربت‌های هفت رنگ و شربت سه رنگ برای تابستان است. شربت کهکشانی با گل پنیرک که یک نوع نوشیدنی خنک سنتی و شربت مجلسی برای مهمانی است را می‌توانید در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف و در ۷ رنگ درست کنید. در شربت گل پنیرک، می‌توانید از شربت خاکشیر، هم استفاده کنید.

برای درست کردن این شربت مجلسی که به «گل ختمی» هم مشهور است، ابتدا باید گل پنیرک را با ½ لیوان آب سرد خیس کنید. عصاره گل پنیرک به همراه مخلوط آب، شکر و عرق مورد نظر (به عبارت ساده‌تر شربت مورد علاقه‌تان را با عرق بیدمشک یا نعنا، گل محمدی، بهارنارنج یا هر عرق دیگری که دوست دارید) ترکیب کرده و به عصاره گل پنیرک اضافه کنید. برای مشاهده مراحل تهیه انواع شربت گل پنیرک روی لینک مقاله بزنید.

 

۱۰- شربت آلبالو

 

شربت آلبالو از انواع شربت خوشرنگ

 

«شربت آلبالو» یکی از انواع شربت مجلسی و خوشرنگ است که علاوه بر مقابله با گرمازدگی، برای درمان ناراحتی‌های کبد، ورم معده و روده، ورم و التهاب کلیه و ناراحتی‌های مثانه بسیار مفید است.

اگر شربت آلبالو را با آلبالوی اول فصل که هنوز خیلی نرسیده و رنگ روشنی دارد درست کنید، رنگ مربا و شربت آلبالو شما قرمز روشن و تند و مزه‌ آن مقداری ترش خواهد بود و برعکس اگر با آلبالوی رسیده درست کنید، رنگ شربت آلبالو تیره و طعم ترش آن کمتر خواهد بود.

برای درست کردن این شربت برای پذیرایی ابتدا آلبالوها را بشورید و هسته‌شان را بگیرید. هم با دستگاه هسته‌گیر و هم با دست به راحتی می‌توانید هسته آلبالوها را جدا کنید. سپس به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت آلبالوها را در شکر بخوابانید. در این مدت حتما مخلوط آلبالو و شکر را در یخچال نگهداری کنید. برای مشاهده مراحل تهیه، روی لینک مقاله طرز تهیه شربت آلبالو بزنید.

 

۱۱- شربت سکنجبین

 

شربت سکنجبین خنک و خوشمزه

 

اگر در فصل تابستان یا سایر فصول سال زیاد احساس تشنگی می‌‌کنید، «شربت سکنجبین» بخورید، چون سکنجبین خلط خون و خلط صفرا را کاهش می‌‌دهد. در فصل تابستان شربت خیار سکنجبین برای رفع گرمازدگی و عطش، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تعدیل مزاج و دفع صفرا بسیار مفید است.

برای درست کردن شربت سکنجبین اگر به نعناع تازه دسترسی ندارید، می توانید از نعنا خشک نیز استفاده کنید. برای تهیه این شربت، بعد از دسته کردن نعنا باید در یک قابلمه آب و شکر را با هم ترکیب کنید و نعنا را نیز داخل قابلمه بیندازید. قابلمه را روی شعله ملایم گاز بگذارید.

مواد را به خوبی هم بزنید تا شکر در آب حل شود. صبر کنید تا ترکیب آب و شکر قوام بیاید. معمولا قوام آمدن شکر ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در این مدت چند بار کف روی شربت را جمع کنید و دور بریزید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، روی لینک مقاله طرز تهیه شربت سکنجبین بزنید.

 

۱۲- شربت نارنج

 

شربت ضد عطش نارنج

 

یکی از انواع شربت مجلسی خوشمزه «شربت نارنج» است. روش‌های مختلفی برای درست کردن شربت نارنج وجود دارد اما این شمایید که بر اساس سلیقه، امکانات، طبع و زمانی که در اختیار دارید، تصمیم می‌گیرید کدام روش برایتان از همه بهتر و با شرایط شما سازگارتر است.

می‌توانید شربت نارنج را با کمی عسل در آب ولرم حل کنید. این شربت برای درمان سرماخوردگی بسیار مناسب است و مقاومت بدن را بالا می‌برد. همچنین به درمان بیماری‌های گوارشی و معده کمک خواهد کرد.

برای درست کردن این شربت، ابتدا در یک قابلمه مناسب، آب و شکر را بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی آب شروع به جوش آمدن کرد و شکر در آن حل شد، حرارت را روی حالت متوسط تنظیم کنید و اجازه دهید تا محلول آب و شکر غلیظ شود. حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. برای مشاهده ادامه مراحل، روی لینک مقاله طرز تهیه شربت نارنج بزنید.

 

۱۳- شربت انبه

 

شربت انبه از نوشیدنی‌های خوشمزه و مقوی تابستانی

 

«شربت انبه» یکی از انواع شربت مجلسی و مقوی تابستانی و سرشار از ویتامین E و C است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن نقش اساسی در بازسازی سلول‌های پوست و افزایش حالت کشسانی پوست دارد که مانع از چروک شدن آن می‌شود.

انواع مختلفی از شربت انبه وجود دارند. برای مثال شربت انبه هندی شبیه یک معجون مقوی هم هست که در کمترین زمان ممکن تهیه می‌شود. در این شربت ابتدا انبه خرد شده و بدون هسته، نیمی از شیر، هل، شکر، گلاب و خرما را در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر و یخچالی بدون فر

این ترکیب یکدست را در یک پارچ بریزید و نیمی دیگر از شیر و آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید. پارچ را در یخچال بگذارید تا خنک شود و سپس میل کنید. برای مشاهده درست کردن شربت انبه به روش‌های مختلف روی لینک مقاله طرز تهیه شربت انبه بزنید.

 

۱۴- شربت تخم شربتی

 

شربت تخم شربتی از انواع شربت های محبوب تابستانی

 

«شربت تخم شربتی» از انواع شربت‌های محبوب تابستانی است که معمولا با عرقیجات متنوعی درست می‌شود. در حالت کلی، تخم شربتی برای رفع عطش بهترین گزینه برای به کار بردن در شربت است و شربت تخم شربتی هم از پرطرفدارترین شربت‌ها با عرقیات گیاهی به حساب می‌آید.

برای درست کردن این شربت، ابتدا باید تخم‌شربتی‌ها پاک کنید و بخیسانید تا حسابی لعاب پس بدهند. سپس شکر را به همراه یک پیمانه آب در یک قابلمه روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود و چند جوش بزند.

سپس قابلمه حاوی آب و شکر را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود. تخم شربتی، عرق نسترن، عرق بهار نارنج و مقداری آب به مخلوط آب و شکر اضافه کنید. برای مشاهده طرز تهیه تخم شربتی و فوت و فن‌های آن، روی لینک مقاله طرز تهیه شربت تخم شربتی کلیک کنید.

 

۱۵- شربت خاکشیر

 

مراحل طرز تهیه شربت خاکشیر

 

طرز تهیه شربت خاکشیر به خصوص برای فصل تابستان بسیار پرطرفدار است. این شربت خانگی خوش‌طعم و مفید در میان ایرانیان بسیار محبوب است. شما می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را در عرض چند دقیقه با طعم‌های مختلف آماده کنید. طرز تهیه شربت خاکشیر خانگی خوشمزه و مجلسی چگونه است؟ نحوه شستن و طرز تهیه شربت خاکشیر قالبی دو رنگ را بلد هستید؟

برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت خاکشیر به چند روش مختلف برای پذیرایی از مهمان روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۶- انواع شربت مناسب تابستان

 

انواع شربت های مناسب تابستان

 

شربت‌های مختلفی برای تابستان برای رفع عطش تهیه می‌شوند ولی در میان آن‌ها، برخی از شربت‌ها، طرفداران بیشتری دارند. در میان شربت‌های مناسب تابستان، شربت آبلیمو، پرتقال و آناناس جایگاه ویژه‌ای دارند، به‌ویژه اگر از مواد طبیعی و بدون افزودنی در تهیه آن‌ها، استفاده شود.

این شربت‌ها خواص بسیار زیادی هم برای سلامتی هم دارند. برای این که درباره خواص برخی از انواع شربت‌‌های محبوب تابستانی بیشتر بدانید، روی لینک مقاله انواع شربت های مناسب تابستان کلیک کنید.

 

۱۷ شربت سیب

 

طرز تهیه شربت سیب

 

شربت سیب از انواع نوشیدنی پر از خواص مفید و خوشمزه است که در همه فصل‌های سال مشتری‌های پر و پاقرص خودش را دارد. در تابستان که هوا گرم است، خوردن این نوشیدنی، حال و هوای دیگر دارد و برای رفع عطش یا ترکیب شدن با دیگر شربت‌های مجلسی به کار می‌رود.

در فصل پاییز هم برای تقویت سیستم ایمنی در برابر سرماخوردگی، مفید است. می‌توانید شربت سیب را از قبل درست کنید و برای طولانی مدت نگهدارید. یا اینکه آن را به صورت تازه سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه شربت سیب غلیظ خانگی به ۳ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۸- شربت توت فرنگی

 

طرز تهیه شربت توت فرنگی

 

شربت توت فرنگی یکی از شربت‌های لوکس تابستانی است. اگر عاشق طعم شربت‌های خانگی و مجلسی هستید، حتماً تا حدودی هم با طرز تهیه شربت توت فرنگی آشنایی دارید. شربت توت فرنگی را می‌توانید به سادگی در خانه آماده کنید.

طرز تهیه شربت توت فرنگی خوشرنگ و مجلسی به ۳ روش شربت توت فرنگی با مربا، بدون مربا و با توت فرنگی یخ زده و فوت و فن شربت توت فرنگی بیشتر از سایر رسپی‌ها پرطرفدار است. برای مطالعه طرز تهیه شربت توت فرنگی با تمام نکات آن روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

۱۹- شربت زرشک

 

مراحل طرز تهیه شربت زرشک با زرشک تازه

 

شربت زرشک با آن رنگ جذاب و مزه دلنشینی که دارد، سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری برای بدن است و مصرف آن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. در طرز تهیه شربت زرشک در طب سنتی به عنوان یک شربت ضد عطش می‌توانید هم از زرشک قرمز تازه و هم زرشک خشک استفاده کنید.

طعم این شربت مجلسی بسیار لذیذ است و در صورتی که با عسل یا شکر کمتر تهیه شود، برای لاغری و کاهش وزن نیز گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. اما آیا می‌دانید طرز تهیه انواع شربت زرشک خانگی چگونه است؟ برای مطالعه مراحل تهیه شربت زرشک غلیظ و خوشرنگ با ۴ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۰- شربت انار

 

فوت و فن‌های طرز تهیه شربت انار

 

برای درست کردن شربت انار به روش طبیعی و با مواد ساده در خانه، باید انارها را دانه کرده و آب آنها را بگیرید. سپس آن را صاف کرده و با شکر و آبلیمو بجوشانید. وقتی به غلظت کافی رسید، شعله را خاموش کرده و بعد از سرد شدن شربت انار را دریخچال نگه دارید. برای مشاهده مراحل تهیه این شربت خوشمزه و خوشرنگ، دستورالعمل زیر را انجام دهید.

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت انار، انارها را بشویید و با یک چاقوی تیز، قسمت کلاهک آن را جدا کنید. روی سطح انار را برش‌های طولی بزنید و با فشار دست، آن‌ها را باز کنید. انارها را دانه کنید. دانه‌های انار را در دستگاه مخلوط‌کن یا آبمیوه‌گیری بریزید و اجازه دهید آب انار، کاملا خارج شود.

برای مطالعه طرز تهیه شربت انار خوشمزه به ۲ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۱- انواع شربت نذری

 

طرز تهیه انواع شربت نذری

 

شربت یکی از رایج‌ترین انواع نذری ایرانیان است که به خصوص در ماه محرم بسیار پرطرفدار است. شربت‌هایی با طعم‌ها و مزه‌های مختلف که برای پذیرایی در محرم آماده می‌شوند و برای رهایی از گرمازدگی و رفع تشنگی ایده مناسبی هستند.

اما بهترین انواع شربت نذری محرم چه شربت‌هایی هستند؟ آیا چیزی در مورد طرز تهیه انواع شربت نذری می‌دانید؟ طرز تهیه شربت تخم شربتی نذری خوشمزه چگونه است و در طرز تهیه شربت زعفرانی نذری از چه طعم‌دهنده‌های دیگری استفاده می‌شود؟ نسبت‌های مناسب برای درست کردن شربت نذری را بلد هستید؟ برای مطالعه طرز تهیه انواع شربت نذری امام حسین روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

بهترین انواع شربت مجلسی برای پذیرایی و مهمانی کدام است؟

 

از انواع شربت مجلسی می‌توانید به عنوان نوشیدنی در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها استفاده کنید. شربت آلبالو، شربت سه رنگ، شربت انبه، شربت گل پنیرک با رنگ‌های متنوع، شربت سکنجبین و … به عنوان بهترین شربت‌های تابستانی، مجلسی‌تر و مناسب مهمانی هستند.

 

انواع شربت‌ها چطور درست می‌شوند؟

 

پایه اصلی شربت، شکر و شیرین‌کننده به همراه آب است که با عرقیات گیاهی یا میوه‌های مختلف ترکیب می‌شوند. در شربت‌ها از چاشنی‌های گوناگون هم می‌توان استفاده کرد.

 

 

کالابرگ الکترونیک