طرز تهیه ۲۴ شربت ضد عطش رفع تشنگی ماه رمضان و تابستان

طرز تهیه ۲۴ شربت ضد عطش رفع تشنگی ماه رمضان و تابستان


8 فروردین 1402 . زمان مطالعه: 23 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 24 شربت ضد عطش رفع تشنگی ماه رمضان و تابستان

بهترین شربت‌ها و نوشیدنی‌ها برای رفع عطش در ماه رمضان و روزهای داغ تابستان کدامند؟ برای رفع تشنگی هیچ چیزی به اندازه یک لیوان نوشیدنی خنک و خوشمزه خانگی نمی‌تواند گرما و خستگی را از تنتان بیرون کند و موجب خنک شدن شما شود. اما آیا می‌دانید چه شربت‌هایی برای مقابله با عطش و تشنگی مفید هستند؟ با چند روش طرز تهیه شربت و نوشیدنی تابستانی آشنا هستید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با دستور تهیه چند نوشیدنی ضد عطش آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز تهیه انواع شربت رفع عطش برای ماه رمضان و تابستان پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه شربت‌ های ضد عطش

 

طرز تهیه شربت‌های ضد عطش

 

درست کردن یک شربت خنک و ضد عطش در ماه رمضان و گرمای تابستان لذت فوق‌العاده‌ای دارد. از طرف دیگر این نوشیدنی‌ها برای پذیرایی از مهمان در روزهای گرم تابستانی نیز گزینه مناسبی هستند.

معمولاً در طرز تهیه شربت و نوشیدنی ضدتشنگی از عرقیات گیاهی و میوه‌هایی استفاده می‌شود که بهتر بدن را آبرسانی می‌کنند و از طرف دیگر مزه آن‌ها کمی متمایل به ترشی است و این موضوع در رفع تشنگی نقش مهمی دارد.

آشنایی با دستور تهیه چند نوشیدنی ضد عطش به شما کمک می‌کند تا همیشه برای مقابله با گرم‌ترین روزهای تابستان نیز آماده باشید. اما طرز تهیه شربت‌های ضد عطش چگونه است؟ چطور یک شربت خنک و ضد عطش تهیه کنیم؟

اگر به دنبال طرز تهیه انواع شربت مجلسی رفع کننده عطش برای پذیرایی از مهمان‌ها هستید و یا دوست دارید شربت‌هایی برای مقابله با عطش و تشنگی آماده کنید، در ادامه پیشنهادهای جذابی برای شما داریم.

 

۱- شربت بهار نارنج

 

شربت ضد عطش بهار نارنج

 

«شربت بهار نارنج» یکی از جذاب‌ترین انواع شربت خنک و ضد عطش تابستانی است که با استفاده از شکوفه‌های تازه بهار نارنج یا عرق بهار نارنج تهیه می‌شود و از همین رو بسیار مفید و خوش طعم است.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درست کردن شربت بهار نارنج خانگی و خوشمزه، استفاده از عرق بهار نارنج است. شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری عرق بهارنارنج به یک شربت ساده زعفرانی، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به نوشیدنی خود ببخشید.

روش بعدی نیز تهیه شربت بهار نارنج از شکوفه‌های تازه است. برای مطالعه طرز تهیه شربت رفع کننده عطش بهار نارنج به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شربت بهار نارنج کلیک کنید.

 

۲- شربت گلاب

 

شربت گلاب ضد عطش

 

«شربت گلاب» یکی از خوشمزه‌ترین و خوش‌ عطرترین شربت‌های ایرانی است که با عصاره گل محمدی، شکر و ترکیب چاشنی‌های دیگر مثل زعفران، آبلیمو، نشاسته و … درست می‌شود.

تهیه شربت گلاب با گل محمدی یا گل سرخ تازه علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، به تقویت قوای جنسی نیز کمک می‌کند. این نوشیدنی یکی از بهترین انواع شربت برای پذیرایی از مهمان‌ها است و در لیست شربت‌هایی برای مقابله با عطش و تشنگی نیز قرار دارد.

معمولاً در طرز تهیه شربت‌های رفع کننده عطش از ترکیب گلاب به وفور استفاده می‌شود و جالب است بدانید که حتی بوییدن آن می‌تواند به رفع تشنگی کمک زیادی کند. برای خواندن طریقه درست کردن شربت گلاب خانگی به روش‌های مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه شربت گلاب مراجعه کنید.

 

۳- شربت ریواس

 

شربت ریواس ضد عطش

 

آشنایی با طرز تهیه شربت‌های ضد عطش به شما کمک می‌کند تا تابستان امسال ایده‌های بهتری برای رفع تشنگی و پذیرایی از مهمان‌های تابستانی داشته باشید. «شربت ریواس» برای افرادی که به خوردن انواع نوشیدنی رفع عطش در تابستان علاقه دارند، یک گزینه فوق‌العاده است.

این شربت خنک و ضد عطش رنگی قرمز و خوش رنگ دارد و برای درمان کبد چرب و پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید است. شما می‌توانید این شربت خوش طعم تابستانی را به راحتی در خانه آماده کنید. برای مطالعه طریقه درست کردن شربت ریواس خانگی به دو روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شربت ریواس کلیک کنید.

 

۴- شربت نارنج

 

شربت نارنج ضد عطش

 

«شربت نارنج» یک شربت ضد عطش و خوشمزه تابستانی است که بیشتر در شیراز تهیه می‌شود. بد نیست بدانید که شیرازی‌ها روش‌های مختلفی برای درست کردن شربت نارنج دارند، اما این شمایید که بر اساس سلیقه، امکانات، طبع و زمانی که در اختیار دارید، تصمیم می‌گیرید کدام روش برایتان از همه بهتر و با شرایط شما سازگارتر است.

میزان شکری که برای درست کردن شربت نارنج به کار می‌برید، کاملاً به سلیقه خودتان بستگی دارد. از آن جایی که نارنج طعم ترشی دارد و بعضی نارنج‌ها هم ترش‌تر هستند، می‌توانید برای درست کردن شربت نارنج، از آب پرتقال هم استفاده کنید تا طعم آن ملایم‌تر شود. برای خواندن طریقه درست کردن شربت ضد عطش و خوشمزه تابستانی نارنج می‌توانید به مقاله طرز تهیه شربت نارنج مراجعه کنید.

 

۵- شربت سکنجبین

 

شربت سکنجبین ضد عطش

 

«سکنجبین» که اغلب به صورت شربت و نوشیدنی خنک استفاده می‌شود یک درمان عالی برای گرمازدگی و یکی از انواع شربت ضد عطش تابستانی است. سکنجبین از دو کلمه «سک» به معنای سرکه و «انگبین» یا همان عسل گرفته شده است. علاوه بر این سکنجبین در طب سنتی بسیار توصیه شده است.

در طرز تهیه «شربت سکنجبین» باید دسته نعناع را خوب تمیز کنید. سپس آن را با آب فراوان بشویید. بعد ساقه‌های نعناع را کنار هم قرار دهید و به صورت دسته‌ای کنید و با کمک نخ ببندید. در این مرحله از طرز تهیه شربت سکنجبین با پیمانه دقیق باید در یک قابلمه آب و شکر را با هم ترکیب کنید و دسته نعناع را نیز داخل قابلمه بیندازید.

برای خواندن ادامه دستور تهیه شربت ضد عطش و خوشمزه تابستانی سکنجبین می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شربت سکنجبین کلیک کنید.

 

۶- شربت تخم شربتی

 

شربت تخم شربتی ضد عطش

 

تابستان است و در روزهای گرم هیچ چیز به اندازه یک نوشیدنی خنک و سالم حال شما را خوب نمی‌کند. به نظر می‌رسد هنوز هم شربت‌های سنتی که اجداد ما برای مقابله با گرمازدگی تجویز می‌کردند بهترین راهکار برای روزهای گرم هستند.

«شربت تخم شربتی» همیشه در ابتدای لیست انواع شربت‌های ضد عطش و تابستانی قرار دارد. طریقه درست کردن این شربت بسیار راحت است. ابتدا باید تخم‌شربتی‌ها پاک کنید و بخیسانید تا حسابی لعاب پس بدهند.

حالا شکر را به همراه یک پیمانه آب در یک قابلمه روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملاً حل شود و چند جوش بزند. برای خواندن طریقه درست کردن شربت ضد عطش و خوشمزه تابستانی تخم شربتی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شربت تخم شربتی کلیک کنید.

 

۷- موهیتو

 

موهیتو ضد عطش

 

اگر به دنبال طرز تهیه شربت‌های ضد عطش هستید، بهتر است حتماً موهیتو را امتحان کنید. نوشیدنی موهیتو کلاسیک که ریشه کوبایی دارد عموماً از ترکیب آب گازدار، برگ نعناع، شکر و آبلیمو درست می‌شود. شما می‌توانید انواع نوشیدنی موهیتو خانگی یا کافی شاپی را با میوه‌های متنوع فصل از جمله توت فرنگی، انبه، سیب و حتی موز نیز درست کنید.

نوشیدنی ضد عطش موهیتو به شیوه کلاسیک از ترکیب شکر، آب لیمو، آب سودا (آب گازدار) و نعناع تهیه می‌شود. در موهیتو، برگ‌های نعناع، کوبیده و با شکر، آب سودا، آب لیمو و … ترکیب می‌شود و یک شربت خنک و ضد عطش درست می‌شود که برای رهایی از گرمای تابستان فوق‌العاده است. برای خواندن طریقه درست کردن شربت موهیتو به روش‌های مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه شربت موهیتو مراجعه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیر برنج مجلسی و نذری + فیلم | مواد لازم برای ۱۰۰ و ۲۰۰ نفر

 

۸- لیموناد

 

لیموناد ضد عطش

 

«لیموناد» یکی دیگر از انواع شربت ضد عطش و خوشمزه تابستانی است که بسیار ساده تهیه می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. برای تهیه لیموناد به عنوان بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه رمضان از برگ تازه نعناع استفاده می‌شود، اما اگر برگ لیموی تازه در دسترس ندارید، می‌توانید از کمی عرق نعناع در طرز تهیه لیموناد استفاده کنید.

در طرز تهیه لیموناد خانگی، ابتدا یک قابلمه با سایز مناسب را روی شعله گاز قرار دهید. آب ولرم را در آن بریزید و شکر را به آن اضافه کنید تا یکدست شود. برگ‌های نعناع را به آب و شکر اضافه کنید. اجازه دهید این محلول کمی غلیظ شود و قوام پیدا کند.

سپس حرارت را خاموش کنید و نعناها را از آب و شکر بیرون بیاورید. اجازه دهید آب شکر خنک شود و از دما بیفتد. برای خواندن ادامه طرز تهیه لیموناد خانگی به عنوان یک شربت ضد عطش و تابستانی، می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه لیموناد به چند روش مختلف کلیک کنید.

 

۹- شربت گل پنیرک

 

شربت گل پنیرک ضد عطش

 

«شربت گل پنیرک» یکی از خوشمزه‌ترین و خنک‌کننده‌ترین شربت‌های هفت رنگ برای تابستان است که برای افرادی که به دنبال طرز تهیه شربت‌های ضد عطش هستند، گزینه بی‌نظیری محسوب می‌شود.

به طور کلی پنیرک طعم و مزه خاصی ندارد، اما علاوه بر خواص بی‌نظیر گل پنیرک در پیشگیری و درمان گرمازدگی، می‌توان به خاصیت تب‌بر بودن و کاهش حرارت بدن، درمان سرماخوردگی، درمان سرفه خشک و مشکلات تنفسی و البته اشتهاآور بودن آن اشاره کرد.

برای درست کردن شربت مجلسی گل پنیرک که به گل ختمی هم مشهور است، ابتدا باید گل پنیرک را با ½ لیوان آب سرد خیس کنید. ۳۰ دقیقه خیس خوردن کافی است تا یک عصاره رنگی و غلیظ به دست بیاید. سپس گل پنیرک را از صافی رد کنید. برای مطالعه ادامه طریقه درست کردن شربت ضد عطش پنیرک در رنگ‌های مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه شربت پنیرک مراجعه کنید.

 

۱۰- شربت آلبالو

 

شربت آلبالو ضد عطش

 

«شربت آلبالو» از انواع نوشیدنی ضد عطش و خنک است که از زمان‌های قدیم برای درمان گرمازدگی در روزهای گرم تابستان استفاده می‌شد. در طرز تهیه شربت ضد عطش آلبالو ابتدا باید آلبالوها را بشورید و هسته‌شان را بگیرید. سپس آن‌ها را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در شکر بخوابانید.

در این مدت حتماً مخلوط آلبالو و شکر را در یخچال نگهداری کنید. در مرحله بعد، در یک قابلمه تمیز مخلوط شکر و آلبالو را بریزید و یک لیوان آب اضافه کنید. حرارت شعله برای درست کردن شربت آلبالو باید متوسط باشد. برای خواندن ادامه طریقه درست کردن نوشیدنی رفع عطش و خوشمزه آلبالو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شربت آلبالو کلیک کنید.

 

۱۱- شربت بیدمشک

 

طرز تهیه شربت بیدمشک ساده

 

شربت بیدمشک یکی از انواع نوشیدنی‌ خوشمزه و پرخاصیت است که معمولا در ماه‌های گرم سال، برای رفع عطش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طرز تهیه شربت ضد‌عطش بیدمشک که از شربت‌های رفع عطش در ماه رمضان است، از طعم‌دهنده‌ها و مواد مختلفی استفاده می‌شود که شما می‌توانید بنا بر سلیقه و موادی که در دسترستان دارید، آن‌ را درست کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت بیدمشک به روش ساده، آب و شکر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید که آب داغ شود و دانه‌های شکر در آب حل شوند. درب قابلمه را باز بگذارید تا شربت بجوشد و غلظت پیدا کند.

وقتی به اندازه دلخواهتان غلیظ شد، شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید شربت از دما بیفتد و خنک شود. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه شربت بیدمشک به روش‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۲- شربت ترخون

 

طرز تهیه شربت ترخون و هلو

 

چطور با ترخون شربت درست کنیم؟ ترخون یکی از مفیدترین انواع سبزیجات است که به خاطر عطر و بوی متفاوتی که دارد، بیشتر از آن برای طعم دادن به غذاها و انواع ترشی و شور خانگی استفاده می‌شود. اما شربت ترخون یک نوع نوشیدنی متفاوت و خوش طعم است که با استفاده از برگ‌های تازه ترخون تهیه می‌شود.

درست کردن شربت ترخون به عنوان یک نوشیدنی عالی برای رفع عطش در ماه رمضان، شباهت زیادی به طرز تهیه انواع شربت خانگی دارد و از همین رو رعایت کردن برخی نکات و فوت و فن‌ها برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه به شما کمک می‌کند تا یک شربت باکیفیت و خوش طعم داشته باشید. برای مطالعه مراحل و جزئیات طرز تهیه شربت ترخون به ۲ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۳- شربت جلاب

 

طرز تهیه شربت جلاب

 

شربت جلاب یا شربت گلاب و زعفران از نوشیدنی‌های معروف سنتی است که به خاطر استفاده از موادی مثل گلاب و زعفران، خواص زیادی دارد. این شربت ضد عطش علاوه بر خاصیت گرمازدایی، فواید زیادی هم برای سلامتی دارد، تا جایی که خوردن آن در طب سنتی ابوعلی سینا بسیار سفارش شده است. شربت جلاب را به راحتی و با مواد ساده و ارزان می‌توانید در خانه درست کنید.

در زمان‌های قدیم از این شربت هم برای مصارف دارویی و هم به عنوان یک نوشیدنی نشاط آور در مهمانی‌ها استفاده می‌شده است. البته به خاطر این که حکیمان زیادی از این شربت به عنوان دارو استفاده و آن را تجویز می‌کرده‌اند، ممکن بوده که بنا به نیاز یا بیماری فرد، در ترکیب آن از مواد دیگری هم استفاده می‌شده است.

ایرانی‌ها از این شربت به معنی مطلق شربت هم به کار می‌برده‌ و آن را با دیگر شربت‌ها ترکیب می‌کرده‌اند. یعنی از شربت جلاب به عنوان پایه شربت‌های دیگر استفاده می‌شده است. شربت جلاب نه تنها در ایران، بلکه در دیگر کشورهای خاورمیانه مخصوصا کشورهای اردن، سوریه، فلسطین، لبنان و دیگر کشورهای عربی بسیار محبوب است.

برای مطالعه مراحل تهیه شربت جلاب با دستور اصلی طب سنتی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۴- شربت زعفران

 

طرز تهیه شربت زعفران و آبلیمو

 

طعم شربت زعفران برای ما ایرانی‌ها با هیچ نوشیدنی دیگری قابل مقایسه نیست. ترکیب عطر زعفران و لیمو ترش تازه و گلاب که می‌تواند خستگی یک روز گرم تابستانی را از تنتان بیرون کند. اما آیا می‌دانید طرز تهیه شربت زعفران به روش مجلسی چگونه است؟ شربت زعفرانی دو رنگ چطور آماده می‌شود؟

در طرز تهیه شربت زعفران برای پیشگیری از تشنگی روزه‌داران از عرق بیدمشک، عرق بهار نارنج یا مقداری هل برای طعم دادن به شربت استفاده کنید. اضافه کردن یخ به زعفران موجب می‌شود تا به آن شوک وارد شود و بهتر رنگ بدهد.

برای نگهداری این شربت می‌توانید آن را در یک شیشه خشک و تمیز بریزید و تا چند هفته در یخچال قرار دهید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت زعفران به ۴ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۵- شربت زرشک

 

مراحل طرز تهیه شربت زرشک با زرشک تازه

 

شربت زرشک با آن رنگ جذاب و مزه دلنشینی که دارد، سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری برای بدن است و مصرف آن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. در طرز تهیه شربت زرشک در طب سنتی به عنوان یک شربت ضد عطش می‌توانید هم از زرشک قرمز تازه و هم زرشک خشک استفاده کنید.

طعم این شربت مجلسی بسیار لذیذ است و در صورتی که با عسل یا شکر کمتر تهیه شود، برای لاغری و کاهش وزن نیز گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. اما آیا می‌دانید طرز تهیه انواع شربت زرشک خانگی چگونه است؟ برای مطالعه مراحل تهیه شربت زرشک غلیظ و خوشرنگ با ۴ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۶- شربت به لیمو

 

طرز تهیه شربت به لیمو طب سنتی

 

شربت به لیمو از جمله شربت‌های ضد عطش تابستانی و شربت ضدتشنگی در ماه رمضان است. «به‌لیمو» یک نوع گیاه دارویی خاص با عطری شبیه به «لیمو» است که فواید زیادی برای بدن دارد و معمولاً به صورت دمنوش مصرف می‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی جبنیه عربی (شیرینی پنیری) مخصوص ماه رمضان

بسیاری از افراد طرز تهیه شربت به لیمو را نمی‌دانند و گمان می‌کنند این ترکیبی از تکه‌های به و لیمو ترش است، اما به لیمو یک گیاه متفاوت است و از این جهت ویژگی‌های متمایزی دارد. شما می‌توانید این شربت مجلسی را هم با به و لیمو و هم به تنهایی درست کنید.

اما آیا می‌دانید شربت برگ به لیمو سنتی چگونه است؟ شربت به لیمو برای چی خوبه و چه خواصی دارد؟ برای مطالعه طرز تهیه شربت به لیمو به ۲ روش در طب سنتی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۷- شربت هندوانه

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شربت هندوانه خانگی

 

شربت هندوانه یکی از بهترین نوشیدنی‌های تابستانی و شربت‌های خوشمزه برای رفع عطش است. در اوج گرمای تابستان نوشیدن یک لیوان شربت ضد عطش هندوانه با رنگ قرمز و طعمی لذیذ می‌تواند حس و حال بهتری به شما ببخشد. شربت هندوانه را می‌توانید در ترکیب با میوه‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف آماده کنید.

شربت هندوانه در ترکیب با انگور، آب لیمو ترش تازه و مقداری نعناع خشک آن‌قدر خوش طعم می‌شود که عاشق طعم و مزه آن خواهید شد. شما می‌توانید این شربت را بعد از گرمای تابستان برای خنک شدن بدن یا پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید. برای درست کردن شربت هندوانه از هندوانه شیرین و سرخ استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه شربت هندوانه به ۳ روش کافی شاپی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۸- شربت عرق کاسنی

 

طرز تهیه شربت عرق کاسنی ? خوشمزه و ضد عطش به 4 روش

 

طرز تهیه شربت عرق کاسنی در طب سنتی به عنوان یکی از مفیدترین انواع شربت خانگی و البته یک شربت ضد عطش بسیار محبوب است. این شربت سنتی خواص دارویی فراوانی دارد و همانند یک آرام بخش طبیعی بدن شما را آرام کرده و از دردها و فشارهای عصبی دور می‌کند.

از دیگر خواص شگفت انگیز عرق کاسنی می‌توان به درمان کم خونی و پاکسازی کبد اشاره کرد. اما نحوه درست کردن شربت عرق کاسنی خوشمزه برای تابستان چگونه است؟ آیا می‌دانید انواع شربت با کاسنی چطور آماده می‌شود؟ برای مطالعه طرز تهیه شربت عرق کاسنی به ۴ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۹- شربت عناب

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شربت عناب

 

خواص شگفت‌انگیز شربت عناب موجب شده تا این شربت ضد عطش در طب سنتی همواره در دسته مفیدترین انواع نوشیدنی‌ قرار بگیرد. اما طرز تهیه شربت عناب در طب سنتی چگونه است؟ آیا می‌دانید طرز تهیه شربت عناب و زرشک چطور است؟

طبع شربت عناب و مصلح آن چیست؟ شربت عناب یک شربت ضد عطش ماه رمضان است که علاوه برای هیدراته کردن بدن برای سلامتی بسیار پرخاصیت و مفید است. برای درست کردن شربت عناب در طب سنتی باید عناب‌ها را همراه با آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید.

اجازه دهید آب به جوش بیاید و عناب‌ها کاملاً نرم شوند. بعد از این که عناب‌ها به خوبی نرم شدند، در این مرحله از دستور پخت شربت عناب با عناب تازه باید با پشت کفگیر شروع به له کردن عناب‌ها کنید. طوری که تمام عناب‌ها به طور کامل له شوند و در آب حل شوند.

برای مطالعه ادامه دستور تهیه شربت خانگی عناب به ۴ روش مختلف می‌توانید روی لینک طرز تهیه شربت عناب کلیک کنید.

 

۲۰- شربت آبغوره

 

طرز تهیه شربت آبغوره

 

طعم شربت آبغوره را به عنوان یک نوشیدنی تابستانی چشیده‌اید؟ غوره جزو میوه‌های تابستانی است که خوشه‌های رسیده و ترش آن، اوایل تابستان آماده برداشت شده و معمولا آب آن به صورت چاشنی در طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی استفاده می‌شود.

شربت آبغوره مثل شربت آبلیمو، جزو شربت‌های خانگی و نوشیدنی‌های تابستانی برای رفع عطش است که می‌توانید به راحتی آن را به روش‌های مختلف در خانه و با مواد ساده‌ای درست کنید.

برای درست کردن شربت آبغوره به روش خانگی، ابتدا باید آبغوره را درست کنید و سپس آبغوره را جداگانه بجوشانید تا غلیظ شود. اگر آبغوره خانگی ندارید از آبغوره صنعتی استفاده کنید. سپس آب و شکر را بجوشانید تا این شربت هم قوام پیدا کند. در آخر هر دو محلول را با هم ترکیب کنید و حرارت دهید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه شربت آبغوره به ۲ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۱- شربت رب انار

 

طرز تهیه شربت رب انار

 

شربت رب انار از شربت‌های پرخاصیت و خوشمزه تابستانی است که برای رفع عطش در روزهای گرم تهیه می‌شود. شاید خیلی‌ها تجربه نوشیدن این شربت ضد عطش را نداشته باشند ولی شربت رب انار، با طعم ملس، مناسب طبع و ذائقه بسیاری افراد است.

همچنین می‌توانید این شربت را با چاشنی‌ها، شیرین کننده‌ها و عرقیات مختلف ترکیب و آن را سرو کنید. بنابراین در طرز تهیه شربت رب انار، دستتان باز است که شربت را به طعم دلخواهتان درآورید. برای مطالعه طرز تهیه شربت رب انار به ۲ روش و نکات تهیه و نگهداری شربت رب انار و مضرات و خواص شربت رب انار روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۲- شربت انگور

 

طرز تهیه شربت انگور

 

شربت انگور یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی تابستانی است که می‌توانید آن را به تنهایی یا به عنوان یک شربت ضد عطش خوشمزه و متفاوت در طرز تهیه انواع اسموتی‌های میوه‌ای به جای آب یا شیر یا در کنار آنها استفاده کنید.

حتی می‌توانید این شربت را با عرقیجات مختلفی درست کنید تا طعم آن‌ قوی‌تر و خاص‌تر شود. شربت انگور همچنین یک نوشیدنی محبوب برای مهمانی‌ها و دورهمی‌هاست و کسانی که فعالیت‌های ورزشی می‌کنند، کودکان،‌ زنان باردار و خانم‌ها در دوران شیردهی نوزادان می‌توانند از خواص و فواید این شربت برای سلامتی خود بهره ببرند. برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت انگور به ۳ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۳- شربت خاکشیر و آبلیمو

 

شربت خاکشیر و آبلیمو از بهترین شربت های ضد عطش رمضان

 

شربت خاکشیر و آبلیمو یک شربت ضد عطش ماه رمضان است که بسیار ساده درست می‌شود و انتخاب مناسبی برای رفع تشنگی است. این شربت در طب سنتی به عنوان بهترین درمان برای هیدراته کردن بدن و جلوگیری از بروز علائم گرمازدگی استفاده می‌شود پس می‌توانید آن را در برنامه غذایی یک ماهه رمضان جا دهید.

برای درست کردن شربت ضد عطش خاکشیر ابتدا باید خاکشیرها را بشویید. سپس آن‌ها را چند دقیقه در آب قرار دهید تا کاملاً باز شوند. برای خواندن طرز تهیه شربت خاکشیر و آبلیمو که یک نوشیدنی عالی برای رفع عطش در ماه رمضان است، می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شربت خاکشیر و آبلیمو کلیک کنید.

 

۲۴- شربت لبو

 

شربت لبو از شربت های ضد عطش در ماه رمضان

 

لبو خواص زیادی برای سلامتی دارد و شربت لبو یکی از خوشرنگ‌ترین و بهترین شربت‌ها برای هیدراته کردن بدن و رفع تشنگی ماه رمضان است. برای تهیه شربت لبو، باید لبوها را با آب و به کمک برس کاملاً بشویید تا گل و خاک روی سطح لبوها کاملاً پاک شود.

سپس ریشه و قسمت انتهایی لبوها را جدا کنید و لبوها را به صورت ریز، با چاقوی تیز خرد کنید. در یک قابلمه آب و شکر را بریزید و قابلمه را روی حرارت بالا قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند و دانه‌های شکر نیز به آرامی حل شوند. سپس لبوهای خرد شده را در آب و شکر بریزید و بعد از قل زدن آب، حرارت را روی حالت متوسط تنظیم کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شربت لبو خوشرنگ برای پیشگیری از تشنگی روزه‌داران می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شربت لبو کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

در طرز تهیه شربت‌ های ضد عطش از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود؟

 

معمولاً در طرز تهیه شربت و نوشیدنی ضد عطش تابستانی از عرقیات گیاهی و میوه‌هایی استفاده می‌شود که بهتر بدن را آبرسانی می‌کنند و از طرف دیگر مزه آن‌ها کمی متمایل به ترشی است و این موضوع در رفع تشنگی نقش مهمی دارد.

 

بهترین انواع شربت برای مقابله با عطش و تشنگی چه شربت‌هایی هستند؟

 

اگر به دنبال طرز تهیه شربت‌های ضد عطش هستید، بهتر است شربت گلاب، تخم شربتی، موهیتو، لیموناد، آلبالو، نارنج، ریواس، بهار نارنج و سکنجبین را امتحان کنید.

 

کدام انواع شربت‌های گیاهی برای رفع عطش و پذیرایی از مهمان‌ها مناسب هستند؟

 

بهترین انواع شربت مجلسی برای رفع عطش، شربت گلاب، آلبالو و بهار نارنج هستند.

 

 

کالابرگ الکترونیک