۲ طرز تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون خامه ای و ساده به روش رستوران

۲ طرز تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون خامه ای و ساده به روش رستوران


5 آبان 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون خامه ای و ساده به روش رستوران

سوپ ژامبون و سیب زمینی جزو انواع سوپ به عنوان استارتر یا پیش‌غذا است. شاید کمتر ایرانی به این فکر بیفتد که با ژامبون هم بتوان سوپ‌ خوشمزه و متفاوتی درست کرد، اما سوپ سیب زمینی با ژامبون، از سوپ‌های بسیار معروف در اغلب کشورهای دنیاست. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه سوپ ژامبون و سیب زمینی را به ۲ روش ساده و خامه‌ای به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون ساده (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ژامبون مرغ یا گوشت ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار (خرد شده)
پیاز ۱ عدد
کرفس ۱ برگ بزرگ
آب جوش ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
عصاره مرغ ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چای‌خوری
کره آب شده ۱ قالب ۲۵ گرمی
آرد سفید ۵ قاشق غذاخوری
شیر ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت سوپ ژامبون و سیب زمینی ساده: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه سوپ ژامبون و سیب زمینی بدون خامه

مراحل طرز تهیه سوپ ژامبون و سیب زمینی
شما می‌توانید به سوپ سیب زمینی و ژامبون، سبزیجات و ادویه‌های دیگر هم بنا به طبع و سلیقه خود اضافه کنید. در ادامه جزییات مراحل دستور پخت سوپ سیب زمینی و ژامبون ساده را بخوانید.

مرحله اول: مواد سوپ را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ ژامبون و سیب زمینی، سیب زمینی‌ها را بشویید و در یک قابلمه بریزید. به اندازه‌ای که روی سیب زمینی‌ها پوشانده شود، آب بریزید و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا سیب زمینی‌ها آبپز شوند. سپس آنها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: بقیه مواد سوپ را تفت دهید

کرفس را بشویید و به قطعات کوچک خرد کنید. ژامبون‌ها را خرد کنید و در یک تابه با مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید. پیاز را هم پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز یا خلالی خیلی باریک خرد کنید. در یک قابلمه با اندازه مناسب، پیاز سرخ شده را بریزید و به آن ژامبون تفت داده‌ شده، سیب زمینی آبپز و خرد شده و کرفس را اضافه کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کیسل انار مجلسی لایه ای و ساده به روش روسی

برای خرید انواع ژامبون مرغ و گوشت، پیاز داغ منجمد و روغن مایع می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد سوپ را بپزید

به مواد داخل قابلمه، ۳ لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط به بالا بگذارید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس فلفل سیاه، نمک و عصاره مرغ یا گوشت را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مواد شروع به پختن کنند.

انواع عصاره مرغ و گوشت و انواع ادویه‌های معطر مثل فلفل سیاه، نمک و … را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: آرد را تفت دهید

در این مرحله از طرز تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون، یک تابه را روی حرارت بگذارید و کره را در آن بریزید تا شروع به ذوب شدن کند. آرد را از قبل الک کنید تا ناخالصی‌های آن گرفته شود. سپس آرد را به تابه اضافه کنید و شروع به تفت دادن آرد کنید تا طعم خام آن گرفته شود. حرارت را روی حالت کم تنظیم کنید و اجازه دهید آرد، کمی طلایی شود ولی مراقب باشید نسوزد، چون سوپ تلخ خواهد شد.

آرد سفید و کره را به صورت‌ تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله پنجم: مایه شیر را آماده کنید

در ادامه، شیر را اضافه کنید و این کار را به تدریج انجام دهید و همزمان با آرد تفت خورده داخل تابه، هم بزنید تا آردها به گلوله‌های سفت خمیری تبدیل نشوند. صبر کنید تا شیر کمی روی حرارت ملایم غلیظ شود و مدام هم زدن مواد را تکرار کنید. حدود ۵ دقیقه مواد را هم بزنید. وقتی رنگ مایه شیر، به کرم کمرنگ درآمد، حرارت را قطع کنید.

برای خرید انواع شیر می‌توانید به روش‌های متنوع تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: سوپ ژامبون و سیب زمینی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز پخت سوپ ژامبون و سیب زمینی، وقتی مواد سوپ پختند و نرم شدند، مایه شیر و آرد را به قابلمه بیفزایید. همه مواد را با هم مخلوط کنید. سوپ که به غلظت مناسب رسید، آن را بچشید و ادویه‌ها و نمک آن را اندازه کنید. سوپ را در ظرف مناسب سرو بریزید و به صورت گرم میل کنید. نوش جان!

مواد لازم برای تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون با خامه (۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پیاز نگینی خرد شده ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
هویج نگینی خرد شده ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کرفس خرد شده ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر ۱ حبه
ژامبون گوشت ۱ بسته
آب مرغ یا آب قلم ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چای‌خوری
خامه فرم گرفته ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک به مقدار دلخواه
برگ بو ۲ عدد
آویشن ۱/۲ قاشق چای‌خوری

میزان کالری در یک پرس سوپ سیب زمینی و ژامبون با خامه: ۳۴۹ کالری
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت سوپ ژامبون و سیب زمینی: ۹۰ دقیقه

حتما بخوانید  طرز تهیه سوشی ساده کالیفرنیایی بدون جلبک و ماهی خام

مراحل طرز تهیه سوپ خامه‌ای سیب زمینی و ژامبون

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون با خامه
در این روش به جای استفاده از شیر و آرد، از خامه فرم گرفته برای تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون استفاده می‌شود و مقداری از مواد پوره می‌شوند. این کار به غلیظ‌تر شدن بافت سوپ کمک می‌کند. در ادامه جزییات مراحل تهیه این سوپ را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد سوپ را تفت دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون خامه‌ای به روش رستورانی، پیاز، سیر، هویج و کرفس را بعد از شستن و آماده کردن خرد کنید. یک قابلمه را روی حرارت بگذارید و روغن زیتون را اضافه کنید، بعد از اینکه روغن داغ شد، پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود. نیازی به طلایی شدن آن نیست. سپس سیر، هویج و کرفس را اضافه کنید و باز تفت دهید تا همگی نرم شوند. حرارت را خیلی کم کنید و به مدت ۷ تا ۸ دقیقه مواد را تفت دهید.

در صورت تمایل روغن زیتون و سیر داغ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری و اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد سوپ را اضافه کنید

در ادامه ژامبون‌های خرد شده را با سیب زمینی پوست کنده و نگینی شده، به همراه برگ بو و آویشن بیفزایید و کمی تفت دهید. سپس آب مرغ یا آب قلم را اضافه کرده و صبر کنید شروع به جوشیدن کنند. به مدت ۴۵ دقیقه قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا مواد سوپ کاملا بپزند و نرم شوند.

مرحله سوم: نصف سوپ سیب زمینی و ژامبون را پوره کنید

در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی و ژامبون، بعد از پختن سوپ، نصف مواد داخل سوپ را جدا کنید، در مخلوط‌کن بریزید و آن را پوره کنید. سپس پوره را به سوپ برگردانید و هم بزنید. این کار باعث غلیظ شدن بافت سوپ می‌شود.

مرحله آخر: سوپ سیب زمینی و ژامبون را سرو کنید

وقتی حرارت را قطع کردید، خامه فرم گرفته و فلفل سیاه را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا با هم میکس و یکدست شوند. سوپ را به صورت گرم در ظرف مناسب، سرو و میل کنید.

برای خرید خامه می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا حتما باید سیب زمینی را برای درست کردن سوپ با ژامبون آبپز کنیم؟

اگر سیب زمینی را آبپز کنید، زمان کوتاه‌تری برای پخت سوپ نیاز خواهید داشت ولی اگر زمان کافی برای آبپز کردن سیب زمینی ندارید، می‌توانید قطعات سیب زمینی را به صورت ریز و کوچک خرد کرده و به سوپ اضافه کنید. هر چه تکه‌های سیب زمینی کوچک‌تر باشند، سوپتان زودتر می‌پزد.

برای غلظت سوپ سیب زمینی و ژامبون چه کنیم؟

اگر می‌خواهید سوپتان غلیظ شود، از خامه یا مخلوط شیر و آرد تفت داده شده با کره استفاده کنید. پوره کردن نیمی از مواد سوپ هم می‌تواند به غلظت سوپ کمک زیادی کند.

 

منبع: simplyrecipes

کالابرگ الکترونیک